Oddycham!jarod32 pisze:Spokojnie Smart, oddychaj .. wszystko będzie dobrze
Co założyć ? - poradnik
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Smart, ja Ci powiem tylko tyle: prawie 6 miesięcy jeździłem na benzynie i gdybym od razu założył LPG, to już praktycznie zwróciłby mi się koszt jej założenia
Zrobiłem na nowej instalacji już prawie 2000km i jest OK, a spalanie zerknij sam:
[tabelka w załączniku, bo się tutaj rozjeżdża za bardzo]
Średnio z powyższych wychodzi: 12,24L/100
Benzynki dużo raczej nie idzie, ale ciężko to dokładnie określić - można przyjąć ok. 2L/100 (przy trasie znacznie mniej)
Co do reduktora to ja mam założony ACR-01 red (a nie 02 jak napisałem omyłkowo wcześniej).
Zrobiłem na nowej instalacji już prawie 2000km i jest OK, a spalanie zerknij sam:
[tabelka w załączniku, bo się tutaj rozjeżdża za bardzo]
Średnio z powyższych wychodzi: 12,24L/100
Benzynki dużo raczej nie idzie, ale ciężko to dokładnie określić - można przyjąć ok. 2L/100 (przy trasie znacznie mniej)
Co do reduktora to ja mam założony ACR-01 red (a nie 02 jak napisałem omyłkowo wcześniej).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 19:25 przez gotiger, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
Jak zrobisz przeszło 100tkm to wtedy się pochwal czy silnik wytrzymał.gotiger pisze:Zrobiłem na nowej instalacji już prawie 2000km i jest OK, a spalanie zerknij sam:
Nie piszę tego absolutnie złośliwie bo mam przeszło 14 lat doświadczenia z gazem w różnych autach od R4 do V8.
Montaż wyłącznie w warsztatach gdzie ogarniają w 100% temat.
Co do komponentów to się nie wypowiadam ale nigdy nie miałem i nie mam problemów z instalacją. Regularny serwis co 20tkm i to wszystko.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Chłopaki wierzę Wam chociaż potrzebowałem czasu z różnych względów, żeby dojrzeć do decyzji mentalnie i nie tylko. Kwestia terminu i tyle. Co do samej czystej ekonomii to policzyłem sobie sprawę na kalkulatorze LPG i to uwzględniając nieco większe wartości niż te przyjęte jako standard i przy minimalnym złożonym przebiegu sprawa mi się zwraca po sześciu-siedmiu miesiącach jazdy a potem na czysto. Pewnie będę żałował, że nie zrobiłem tego wczesniej. Przy minimalnym. Reszta jak w temacie. Tyle, że muszę się chwilę wykimać z tym ... taka natura.
Firma montująca jest ok, stan techniczny auta też, proponowany zestaw LPG również, butlę przymierzą mi na miejscu jak i co ... będzie dobrze tego ten. Nowe doświadczenie i tyle.
Firma montująca jest ok, stan techniczny auta też, proponowany zestaw LPG również, butlę przymierzą mi na miejscu jak i co ... będzie dobrze tego ten. Nowe doświadczenie i tyle.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 19:39 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Smart pisze:butlę przymierzą mi na miejscu
Takie skojarzenie
eeeee nie ........... to dopiero drugie może trzecie......... podejścieSmart pisze:Pewnie będę żałował, że nie zrobiłem tego wczesniej.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
To po co gaz?gotiger pisze:To gdzieś za 8lat będzie
Trochę teorii - garażowanie pod chmurką, krótkie dystanse do 3km itd. etc. silnik pracuje tylko na benzynie. Ustawienie temp. przełączenia na gaz w granicach 30-40 stopni C powoduje problemy i często może wybić Check Engine, wymiana świec zapłonowych max 40tkm, wrażliwość układu zapłonowego na niedomagania cewek lub przewodów. To tylko część tego co może się wydarzyć.
Generalnie - mały przebieg, jazda po mieście na krótkich dystansach nie warto inwestować.
Ano to, że przy złej regulacji i dużym przebiegu silnika głowica dostaje ostro po zaworach ale to jeszcze jest najmniej kosztowne bo przy ubogiej mieszance może dojść do wypalenia tłoka (ów).gotiger pisze:Co masz na myśli: czy silnik wytrzymał ?
Ja montuję gaz do fabrycznie nowych aut a robią dużo km w firmie. Miałe kilka zagazowanych używanych ale ustawienia były ok. tzn. bogata mieszanka.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Rocznie robię średnio ok. 12tys km z czego 60-70% po mieście. Ten rok będzie chyba bogatszy w przebieg, ale do rzeczy.seven pisze:To po co gaz?
Przy spalaniu E95 po mieście na poziomie 13,5-14,5L przy delikatnej jeździe wychodzi jakieś 70zł/100km, a na gazie ok. 28zł/100 + 1-2L E95 w sumie jakieś 33-38zł/100. Trasa to 8,5-9L/100 benzyny (45zł) lub 10-12L gazu (18-22zł).
Dalej analizując 12000*65=7800km co daje
- 78*14*5zł = 5460zł na E95
- 78*15*1,8zł + 78*2*5 = 2886zł na gaz+benzyna
oraz 12000-7800=4200km co daje
- 42*9*5 = 1890zł na E95
- 42*11*1,8 + 42*0,5*5 = 937zł na gaz+benzyna
W sumie:
- benzyna 7350zł/rok
- gaz+benz. 3823zł/rok
co daje 3527zł/rok
Założyłem 2L benzyny do gazu po mieście, ale pewnie wyjdzie mniej (przy 1L dochodzi 390zł więcej oszczędności)
Sorry, ale G prawda, bo jak odpalę silnik to po max 500m mam temp. ponad 40*C i już jadę na gazie.seven pisze:Trochę teorii - garażowanie pod chmurką, krótkie dystanse do 3km itd. etc. silnik pracuje tylko na benzynie.
Parkuje pod domem, ale w zimie odpalam silnik przed jazdą żeby się ogrzał, a zagrzewa się naprawdę b.szybko.
Krótkie dystanse OK, mam 4km do pracy, ale często w ciągu dnia muszę podjechać swoim. Z czystej ciekawości spiszę sobie ilość uruchomień silnika przez np 2tyg i ilość km przejechanych.
Nie zauważyłem, a zdaje się że mam ustawione na 35*C + min. czas pracy na benzynie przy zimnym silniku na 30-60s (nie pamiętam ile).seven pisze:przełączenia na gaz w granicach 30-40 stopni C powoduje problemy i często może wybić Check Engine
Świece to chyba min 30-40tkm wytrzymują (od teścia wiem, że dłużej ale się okaże), nie zależy to także od stylu jazdy i obciążenia silnika - kwestia względna i okaże się w praktyce. Nie jest to jakiś wielki koszt, więc to nie wpływa znacząco.seven pisze:wymiana świec zapłonowych max 40tkm, wrażliwość układu zapłonowego na niedomagania cewek lub przewodów
Cewki to inna bajka, ale OK żywot będzie krótszy. Cena za boscha ok 110-130zł/szt, może mniej.
O jakich przewodach piszesz?
OK regulacja i kontrola/serwis systematycznie co roku + dobry gaz (jak tylko mogę to 1 stacja)seven pisze:Ano to, że przy złej regulacji i dużym przebiegu silnika głowica dostaje ostro po zaworach
Przebieg n.a chwilę obecną mam ciut ponad 77tkm i brałem to pod uwagę, myśląc o gazie przez kilka miechów.
seven, nie miałem dotąd auta na gazie (same diesle), więc wiele jeszcze przede mną nauki i doświadczeń. Przed podjęciem decyzji rozmawiałem z ludźmi, którzy mają zagazowane auta różnej marki, sporo czytałem (m.in. forum LPG), końcowo gadałem z mechanikami i gazownikami. Nikt większych przeciwwskazań nie wymieniał, czy jakichś strasznych problemów w trakcie eksploatacji (m.in Volvo S60 2,4L o przebiegu ponad 300tkm z czego min 250tkm na gazie).
Mam tylko cichą nadzieję, że nie będę musiał się uczyć na własnych błędach, ile kosztują "niedomagania" związane z instalacją gazową w aucie
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
- tom7
- VIP
- Posty: 159
- Rejestracja: 27 kwie 2014, o 14:32
- VIN:
- Lokalizacja: Krasiejów
Witam czytam tutaj posty i nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie, a mianowicie miałem MB w202 1,8 122KM z instalacją gazową tylko już nie pamiętam jaką miałem, wtedy gdy montowałem mechanik mówil mi żeby za bardzo nie wkręcać go na wyższe obroty i tutaj jest moje pytanie czy to prawda czy mit bo już się zastanawiam czy nie zrobić instalacji w moim aucie 2,0 163KM tylko właśnie czasami mam w nim ciężką noge i tak samo na Niemieckich autostradach czasami mam 220km/h i czy coś będzie się działo z gazem czy będzie wszystko ok ma to ktoś sprawdzone??? I jaki mniej więcej byłby koszt instalacji BRC ??
____________________________________________________________________________________
Inna kwestia jest taka że do końca nie jestem przekonany z tym gazowaniem kompressorów słyszałem dużo negatywnych opini na ten temat. No i z drugiej strony zastanawiam się czy jeszcze jakiś rok lub dwa tylko nim pojeżdzić i zmienić na w204 diselek 170KM mój wujek takiego ma i na trasie spalił mu tylko około 5,5l przy 160-180km/h
____________________________________________________________________________________
Inna kwestia jest taka że do końca nie jestem przekonany z tym gazowaniem kompressorów słyszałem dużo negatywnych opini na ten temat. No i z drugiej strony zastanawiam się czy jeszcze jakiś rok lub dwa tylko nim pojeżdzić i zmienić na w204 diselek 170KM mój wujek takiego ma i na trasie spalił mu tylko około 5,5l przy 160-180km/h
Ostatnio zmieniony 9 lip 2015, o 18:08 przez tom7, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W203 SportCoupe lub kto jak woli CL203
silnik 2.0 163PS rok 2002r
VIN:WDB2037451A3483496
silnik 2.0 163PS rok 2002r
VIN:WDB2037451A3483496
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Bzdura .. Nie potrafił zestroić instalacji , to Ci wkręcił bajkę. Są instalacje, które wspomagają się benzyną, a każda przy spadku ciśnienia na listwie , bezbólowo przeskoczy na PB. Taka procedura występuje w instalacjach gdzie źle obliczono / wyregulowano parownik / reduktor, potaniono instalację przez zastosowanie zbyt cienkich przewodów oraz jak napisałem na początku ... niekompetencję flachowca ..
[ Dodano: 2015-07-09, 20:13 ]
ps. Moją Hankę na LPG kręcę do odcięcia
[ Dodano: 2015-07-09, 20:13 ]
ps. Moją Hankę na LPG kręcę do odcięcia
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- tom7
- VIP
- Posty: 159
- Rejestracja: 27 kwie 2014, o 14:32
- VIN:
- Lokalizacja: Krasiejów
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Wejdź na forum LPG. Tam są rozpisane na czynniki pierwsze chyba wszystkie warsztaty w Polsce jak i instalacje .. Pamiętaj . Ważne jest to jak jest założona instalacja, czy nie robiona po taniości, najlepiej cała od jednego producenta. Reszta to już szczegół.. źle zainstalowanej nikt nie wyreguluje i będzie się sypała częściej jak panny na Zgorzeleckiej w Jeleniej
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- wasiliew
- VIP
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Butelka 70L Ci wlazła ... szkoda, że nie sprawdziłem dokładniej u siebiektoś oceni?
wtryski ac w01 - to nie do końca dobre rozwiązanie, bo w razie W trzeba całą listwę wymieniać
Który - czarny czy czerwony?wasiliew pisze:reduktor ac r01
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG