Co założyć ? - poradnik

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

jarod32 pisze:Spokojnie Smart, oddychaj .. wszystko będzie dobrze ;)
Oddycham! :boisie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

Smart, ja Ci powiem tylko tyle: prawie 6 miesięcy jeździłem na benzynie i gdybym od razu założył LPG, to już praktycznie zwróciłby mi się koszt jej założenia :ok:
Zrobiłem na nowej instalacji już prawie 2000km i jest OK, a spalanie zerknij sam:

[tabelka w załączniku, bo się tutaj rozjeżdża za bardzo]

Średnio z powyższych wychodzi: 12,24L/100
Benzynki dużo raczej nie idzie, ale ciężko to dokładnie określić - można przyjąć ok. 2L/100 (przy trasie znacznie mniej)

Co do reduktora to ja mam założony ACR-01 red (a nie 02 jak napisałem omyłkowo wcześniej).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 19:25 przez gotiger, łącznie zmieniany 2 razy.
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

gotiger pisze:Zrobiłem na nowej instalacji już prawie 2000km i jest OK, a spalanie zerknij sam:
Jak zrobisz przeszło 100tkm to wtedy się pochwal czy silnik wytrzymał.
Nie piszę tego absolutnie złośliwie bo mam przeszło 14 lat doświadczenia z gazem w różnych autach od R4 do V8.
Montaż wyłącznie w warsztatach gdzie ogarniają w 100% temat.
Co do komponentów to się nie wypowiadam ale nigdy nie miałem i nie mam problemów z instalacją. Regularny serwis co 20tkm i to wszystko.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

seven pisze:Jak zrobisz przeszło 100tkm to wtedy się pochwal czy silnik wytrzymał.
To gdzieś za 8lat będzie :mysli:
Co masz na myśli: czy silnik wytrzymał ?
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Chłopaki wierzę Wam chociaż potrzebowałem czasu z różnych względów, żeby dojrzeć do decyzji mentalnie i nie tylko. Kwestia terminu i tyle. Co do samej czystej ekonomii to policzyłem sobie sprawę na kalkulatorze LPG i to uwzględniając nieco większe wartości niż te przyjęte jako standard i przy minimalnym złożonym przebiegu sprawa mi się zwraca po sześciu-siedmiu miesiącach jazdy a potem na czysto. Pewnie będę żałował, że nie zrobiłem tego wczesniej. Przy minimalnym. Reszta jak w temacie. Tyle, że muszę się chwilę wykimać z tym ... taka natura. :tak:

Firma montująca jest ok, stan techniczny auta też, proponowany zestaw LPG również, butlę przymierzą mi na miejscu jak i co ... będzie dobrze tego ten. :mysli: :boisie: :haha: Nowe doświadczenie i tyle. :ok:
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 19:39 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Smart pisze:butlę przymierzą mi na miejscu

Obrazek
Takie skojarzenie :rotfl:
Smart pisze:Pewnie będę żałował, że nie zrobiłem tego wczesniej.
eeeee nie ........... to dopiero drugie :mysli: może trzecie......... podejście :usmiech:
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

:haha: ... wcześniej obwąchiwałem temat a teraz decyzja już podjęta i została tylko kwestia ustalenia terminu. Dam znać po sprawie. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

gotiger pisze:To gdzieś za 8lat będzie
To po co gaz?
Trochę teorii - garażowanie pod chmurką, krótkie dystanse do 3km itd. etc. silnik pracuje tylko na benzynie. Ustawienie temp. przełączenia na gaz w granicach 30-40 stopni C powoduje problemy i często może wybić Check Engine, wymiana świec zapłonowych max 40tkm, wrażliwość układu zapłonowego na niedomagania cewek lub przewodów. To tylko część tego co może się wydarzyć.
Generalnie - mały przebieg, jazda po mieście na krótkich dystansach nie warto inwestować.
gotiger pisze:Co masz na myśli: czy silnik wytrzymał ?
Ano to, że przy złej regulacji i dużym przebiegu silnika głowica dostaje ostro po zaworach ale to jeszcze jest najmniej kosztowne bo przy ubogiej mieszance może dojść do wypalenia tłoka (ów).
Ja montuję gaz do fabrycznie nowych aut a robią dużo km w firmie. Miałe kilka zagazowanych używanych ale ustawienia były ok. tzn. bogata mieszanka.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

seven pisze:To po co gaz?
Rocznie robię średnio ok. 12tys km z czego 60-70% po mieście. Ten rok będzie chyba bogatszy w przebieg, ale do rzeczy.
Przy spalaniu E95 po mieście na poziomie 13,5-14,5L przy delikatnej jeździe wychodzi jakieś 70zł/100km, a na gazie ok. 28zł/100 + 1-2L E95 w sumie jakieś 33-38zł/100. Trasa to 8,5-9L/100 benzyny (45zł) lub 10-12L gazu (18-22zł).

Dalej analizując 12000*65=7800km co daje
- 78*14*5zł = 5460zł na E95
- 78*15*1,8zł + 78*2*5 = 2886zł na gaz+benzyna
oraz 12000-7800=4200km co daje
- 42*9*5 = 1890zł na E95
- 42*11*1,8 + 42*0,5*5 = 937zł na gaz+benzyna
W sumie:
- benzyna 7350zł/rok
- gaz+benz. 3823zł/rok
co daje 3527zł/rok

Założyłem 2L benzyny do gazu po mieście, ale pewnie wyjdzie mniej (przy 1L dochodzi 390zł więcej oszczędności) :mysli:
seven pisze:Trochę teorii - garażowanie pod chmurką, krótkie dystanse do 3km itd. etc. silnik pracuje tylko na benzynie.
Sorry, ale G prawda, bo jak odpalę silnik to po max 500m mam temp. ponad 40*C i już jadę na gazie.
Parkuje pod domem, ale w zimie odpalam silnik przed jazdą żeby się ogrzał, a zagrzewa się naprawdę b.szybko.
Krótkie dystanse OK, mam 4km do pracy, ale często w ciągu dnia muszę podjechać swoim. Z czystej ciekawości spiszę sobie ilość uruchomień silnika przez np 2tyg i ilość km przejechanych.
seven pisze:przełączenia na gaz w granicach 30-40 stopni C powoduje problemy i często może wybić Check Engine
Nie zauważyłem, a zdaje się że mam ustawione na 35*C + min. czas pracy na benzynie przy zimnym silniku na 30-60s (nie pamiętam ile).
seven pisze:wymiana świec zapłonowych max 40tkm, wrażliwość układu zapłonowego na niedomagania cewek lub przewodów
Świece to chyba min 30-40tkm wytrzymują (od teścia wiem, że dłużej ale się okaże), nie zależy to także od stylu jazdy i obciążenia silnika - kwestia względna i okaże się w praktyce. Nie jest to jakiś wielki koszt, więc to nie wpływa znacząco.
Cewki to inna bajka, ale OK żywot będzie krótszy. Cena za boscha ok 110-130zł/szt, może mniej.
O jakich przewodach piszesz?
seven pisze:Ano to, że przy złej regulacji i dużym przebiegu silnika głowica dostaje ostro po zaworach
OK regulacja i kontrola/serwis systematycznie co roku + dobry gaz (jak tylko mogę to 1 stacja)
Przebieg n.a chwilę obecną mam ciut ponad 77tkm i brałem to pod uwagę, myśląc o gazie przez kilka miechów.

seven, nie miałem dotąd auta na gazie (same diesle), więc wiele jeszcze przede mną nauki i doświadczeń. Przed podjęciem decyzji rozmawiałem z ludźmi, którzy mają zagazowane auta różnej marki, sporo czytałem (m.in. forum LPG), końcowo gadałem z mechanikami i gazownikami. Nikt większych przeciwwskazań nie wymieniał, czy jakichś strasznych problemów w trakcie eksploatacji (m.in Volvo S60 2,4L o przebiegu ponad 300tkm z czego min 250tkm na gazie).
Mam tylko cichą nadzieję, że nie będę musiał się uczyć na własnych błędach, ile kosztują "niedomagania" związane z instalacją gazową w aucie :prosi:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
Awatar użytkownika
tom7
VIP
Posty: 159
Rejestracja: 27 kwie 2014, o 14:32
VIN:
Lokalizacja: Krasiejów

Post autor: tom7 »

Witam czytam tutaj posty i nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie, a mianowicie miałem MB w202 1,8 122KM z instalacją gazową tylko już nie pamiętam jaką miałem, wtedy gdy montowałem mechanik mówil mi żeby za bardzo nie wkręcać go na wyższe obroty i tutaj jest moje pytanie czy to prawda czy mit bo już się zastanawiam czy nie zrobić instalacji w moim aucie 2,0 163KM tylko właśnie czasami mam w nim ciężką noge i tak samo na Niemieckich autostradach czasami mam 220km/h i czy coś będzie się działo z gazem czy będzie wszystko ok ma to ktoś sprawdzone??? I jaki mniej więcej byłby koszt instalacji BRC ??
____________________________________________________________________________________
Inna kwestia jest taka że do końca nie jestem przekonany z tym gazowaniem kompressorów słyszałem dużo negatywnych opini na ten temat. No i z drugiej strony zastanawiam się czy jeszcze jakiś rok lub dwa tylko nim pojeżdzić i zmienić na w204 diselek 170KM mój wujek takiego ma i na trasie spalił mu tylko około 5,5l przy 160-180km/h :mysli:
Ostatnio zmieniony 9 lip 2015, o 18:08 przez tom7, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W203 SportCoupe lub kto jak woli CL203
silnik 2.0 163PS rok 2002r
VIN:WDB2037451A3483496
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Bzdura .. Nie potrafił zestroić instalacji , to Ci wkręcił bajkę. Są instalacje, które wspomagają się benzyną, a każda przy spadku ciśnienia na listwie , bezbólowo przeskoczy na PB. Taka procedura występuje w instalacjach gdzie źle obliczono / wyregulowano parownik / reduktor, potaniono instalację przez zastosowanie zbyt cienkich przewodów oraz jak napisałem na początku ... niekompetencję flachowca ..

[ Dodano: 2015-07-09, 20:13 ]
ps. Moją Hankę na LPG kręcę do odcięcia :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
tom7
VIP
Posty: 159
Rejestracja: 27 kwie 2014, o 14:32
VIN:
Lokalizacja: Krasiejów

Post autor: tom7 »

hmmm w takim razie zaczynam poważnie się nad nią zastanawiać, a zna ktoś dobrego mechanika od instalacji gazowych na Opolszczyźnie bo do tego co miałem poprzednią gwiazdke nie pojadę już ;p
Mercedes W203 SportCoupe lub kto jak woli CL203
silnik 2.0 163PS rok 2002r
VIN:WDB2037451A3483496
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Wejdź na forum LPG. Tam są rozpisane na czynniki pierwsze chyba wszystkie warsztaty w Polsce jak i instalacje .. Pamiętaj . Ważne jest to jak jest założona instalacja, czy nie robiona po taniości, najlepiej cała od jednego producenta. Reszta to już szczegół.. źle zainstalowanej nikt nie wyreguluje i będzie się sypała częściej jak panny na Zgorzeleckiej w Jeleniej ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Witam,
u mnie niedawno założyli:

butla 70l

wielozawor tomasetto achille at.02

reduktor ac r01

zawór odcinający valtek 03

wtryski ac w01

czujnik cisnienia ac ps-02

sterownik ac stag-4 q-box plus

fotki wrzuce wieczorem.

ktoś oceni?
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

ktoś oceni?
Butelka 70L Ci wlazła :mysli: ... szkoda, że nie sprawdziłem dokładniej u siebie :placz:

wtryski ac w01 - to nie do końca dobre rozwiązanie, bo w razie W trzeba całą listwę wymieniać
wasiliew pisze:reduktor ac r01
Który - czarny czy czerwony?
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”