komunikat

Moderator: Dziki Mar

piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

komunikat

Post autor: piotrI »

Witam
Czy komunikat o niskim stanie płynu, który pokazał się w chwili awarii pompy wody , jest błędem do skasowania czy też ten komunikat powinien zniknąć sam po wymianie pompy i uzupełnieniu płynu?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Bartosz
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
VIN:
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Bartosz »

Zniknie sam.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Bartosz pisze:Zniknie sam.
Samochód odebrałem w poniedziałek i do dnia dzisiejszego komunikat nie zniknął
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

piotrI pisze: Samochód odebrałem w poniedziałek i do dnia dzisiejszego komunikat nie zniknął
może coś nie podłączyli ? jakiś czujnik...
Albo się czujnik zawiesił... - sprawdź kostki itp.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

hmm... nie bardzo się na tym znam i nie wiem gdzie szukać czujnika albo kostki. Obejrzałem starą pompę ale oprócz wylotów do podłączenia węży niczego ciekawego nie zauważyłem
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Pompa działa mechanicznie. Czujnik jest tam gdzie leje się płyn. Tam szukaj winy
Ostatnio zmieniony 8 paź 2014, o 17:20 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Gabrielll pisze:Pompa działa mechanicznie. Czy UK jest tam gdzie leje się płyn. Tam szukaj winy
Możesz jaśniej? co to UK?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Poprawiłem. Piszę na tel i nie widziałem błędu
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Gabrielll pisze:Poprawiłem. Piszę na tel i nie widziałem błędu
??

[ Dodano: 2014-10-08, 17:38 ]
Już się zorientowałem co poprawiłeś. Czyli przyczyną może być uszkodzony czujnik? Przy awarii pompy płyn wyciekł do 0, może dlatego?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

piotrI, po pierwsze sprawdź, czy poziom płynu chłodzącego faktycznie jest prawidłowy. Może po prostu układ się odpowietrzył i płynu ubyło.
Po drugie uzupełnij płyn do spryskiwaczy. Oba czujniki są ze sobą powiązane i jak pisali użytkownicy tego forum, zdarza się, że przy braku płynu spryskiwaczy wyświetlany jest błędny komunikat odnośnie niskiego poziomu cieczy chłodzącej.
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

power pisze:Po drugie uzupełnij płyn do spryskiwaczy. Oba czujniki są ze sobą powiązane i jak pisali użytkownicy tego forum, zdarza się, że przy braku płynu spryskiwaczy wyświetlany jest błędny komunikat odnośnie niskiego poziomu cieczy chłodzącej.
To nie jest prawda. Proszę o nie rozpowszechnianie tej bzdury. Może ktoś kto miał wiązkę walnięta, bo w sprawnym aucie nic takiego się nie dzieje.

Pozdrawiam,

Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

piotrI pisze: Już się zorientowałem co poprawiłeś. Czyli przyczyną może być uszkodzony czujnik? Przy awarii pompy płyn wyciekł do 0, może dlatego?
Jak padła Ci pompa i uciekła ciecz to czujnik opadł... Może się po prostu zawiesił.
power pisze:po pierwsze sprawdź, czy poziom płynu chłodzącego faktycznie jest prawidłowy
słusznie :) od tego trzeba zacząć ;p

piotrI, a na pewno wyświetla się komunikat o płynie chłodzącym ? - weź no go zacytuj
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Gabrielll pisze:
piotrI pisze: Już się zorientowałem co poprawiłeś. Czyli przyczyną może być uszkodzony czujnik? Przy awarii pompy płyn wyciekł do 0, może dlatego?
Jak padła Ci pompa i uciekła ciecz to czujnik opadł... Może się po prostu zawiesił.
power pisze:po pierwsze sprawdź, czy poziom płynu chłodzącego faktycznie jest prawidłowy
słusznie :) od tego trzeba zacząć ;p

piotrI, a na pewno wyświetla się komunikat o płynie chłodzącym ? - weź no go zacytuj
cytuję: Kuhlmittel Niveau prufen.
Poziom płynu sprawdzony, zbiornik spryskiwacza napełniony, komunikat widoczny nadal. Jak można odwiesić czujnik? (jeżeli się ewentualnie zawiesił)
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

A weź wyciąg ten czujnik wyciągnij albo bynajmniej spróbuj jakoś go oczyścić albo postukać w niego... możliwe że jest padnięty... przed tym sprawdź jak z zasilaniem na kostkach.
Ja kupiłem miernik za 15 zł i działa bez zarzutu - całe auto przelecisz aby Ci dnia starczyło :).
A jak nadal za mało ogarniasz i nie masz do tego smykałki to oddaj do mechanika tego co wymieniał pompę niech zrobi usługę kompleksowo.
Ostatnio zmieniony 8 paź 2014, o 22:27 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

postukam, ostukam zobaczę czy to coś da
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”