Strona 2 z 2

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 27 kwie 2016, o 21:35
autor: polofix
Wymieniłem przepływkę na starą oryginalną. Ta byłą podróba i ewidentnie padła. Nieraz lekko falują obroty. Teraz wywala błąd przepływomierza PO101. Wyczyściłem i uszczelniłem intercooler, dalej wywala. Wymieniłem filtr powietrza, zresetowałem kompa i czekam dalej. Ale wiem że będzie falował wywali bo podłączyliśmy pod kompa i korekty są wysokie, całkiem odwrotnie jak na tej poprzedniej.
Wychodzi +24% na benzynie, na gazie też. Podczas pracy na benzynie czas wtrysku miej więcej 2,8ms, podczas pracy na gazie skraca go do ok 2,6. Jak zaczyna występować delikatne falowanie to wiem że wyskoczy check. Faluje nieraz podczas jazdy. Jak jadę to czuję jak głowa kiwa mi się do przodu i do tyłu. Tak jak by sobie sam dodawał leciutko gazu i popuszczał.
Nie wiem czy to może rzeczywiście ta przepływka?
Dodam że rozebrałem sterownik i jest suchutki jak pieprz [czyszczony ponad rok temu], przepływka sucha i czysta.

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 30 kwie 2016, o 09:55
autor: polofix
polofix pisze:Wymieniłem przepływkę na starą oryginalną. Ta byłą podróba i ewidentnie padła. Nieraz lekko falują obroty. Teraz wywala błąd przepływomierza PO101. Wyczyściłem i uszczelniłem intercooler, dalej wywala. Wymieniłem filtr powietrza, zresetowałem kompa i czekam dalej. Ale wiem że będzie falował wywali bo podłączyliśmy pod kompa i korekty są wysokie, całkiem odwrotnie jak na tej poprzedniej.
Wychodzi +24% na benzynie, na gazie też. Podczas pracy na benzynie czas wtrysku miej więcej 2,8ms, podczas pracy na gazie skraca go do ok 2,6. Jak zaczyna występować delikatne falowanie to wiem że wyskoczy check. Faluje nieraz podczas jazdy. Jak jadę to czuję jak głowa kiwa mi się do przodu i do tyłu. Tak jak by sobie sam dodawał leciutko gazu i popuszczał.
Nie wiem czy to może rzeczywiście ta przepływka?
Dodam że rozebrałem sterownik i jest suchutki jak pieprz [czyszczony ponad rok temu], przepływka sucha i czysta.
Przepływka podmieniona na inną. Jest na razie wszystko ok. Korekty w granicach +4 ,4,5% na benzynie u na gazie. Muszę pojeździć i sprawdzić co będzie.

Re:

: 12 maja 2017, o 21:10
autor: przecinek
irekgaz pisze:Najlepiej zresetować komputer odłączając baterię wtedy adaptacja ulegnie skasowaniu i komputer startuje z danych fabrycznych. Odpalasz auto i czekasz aż się w pełni zagrzeje na postoju po czym ruszasz oczywiście tylko na benzynie. Po przejechaniu różnymi trybami czyli łagodnie i sportowo ok 30-50 km ecu zrobi sobie adaptacje i powinno ci pokazywać prawidłowe korekty przy założeniu w pełni sprawnego przepływomierza i sondy lambda.
pamięta ktoś jak to się robiło ? chciał bym zresetować ecu i przejrzeć parametry live data itp ,gdzie ta bateria? czytałem też o specjalnej procedurze z wciskaniem gazu do końca wyłączaniu zapłonu itd.. ale nie mam pewności czy to o to chodzi

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 27 sty 2018, o 18:24
autor: Francuzz
Witam,

u mnie w aucie tez coś nie tak:

-korekta długoterminowa +26 (17-26)
-korekta krótkoterminowa 0.00 (pewnie dlatego że odłączyłem aku jak wymieniałem to sie wykasowało)
-sonada lambda 2 napięcie 0,5v do 0,9v (na wykresie idzie równo nie ma wahań) - nie wiem czy to dobrze
-przepływomierz reaguje są wahania (nie pamiętam wartości)
-sprawdzałem nieszczelność lewe powietrze raczej nie występuje
-elektro magnesy maja przejściówkę także oleju nie ma

Byłem na SD mechanik powiedział ze w porządku sonda ma napięcie i że z LPG tak się dzieje ze sie MIL zapala. Dziwne

Objawy
-delikatne falowanie na luzie
-poszarpywanie czasami przy przyśpieszaniu
-najczęściej MIL zapala sie jak jest mżawka, deszcz duża wilgotność
-błąd z ELM P0171


teraz objawy sa mniej widoczne jak zrobiłem mam nadzieje reset ECU (ta metoda z kluczykiem i pedał gazu)

Może ktoś wie co jest przyczyną takich korekt i tego falowania (może trzeba lpg wyregulować) Na Pb dużo mniej widoczne objawy falowania i poszarpywania.

Pozdrawiam
Francuz :mb:

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 2 lut 2018, o 17:51
autor: Francuzz
I ten ELM obd nie pokazuje w ogóle 2 sondy tylko jedna jest widoczna na odczytach

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 4 lut 2018, o 11:16
autor: misha1982
u mnie pokazuje jedną i drugą. A jaki masz program?

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 6 lut 2018, o 16:05
autor: Francuzz
Pinston i SDProg- no i korzystałem z innych ale darmowych i też tylko jak coś 1 sąde pokazywał

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 6 lut 2018, o 20:16
autor: misha1982
Mi w torque pro pokazuje obie sądy,
Mam wskazania O2 1x1 i O2 1X2 i obie wartości od 0,1 do 0,9 latają.

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 7 lut 2018, o 15:43
autor: Francuzz
O to musze sprawdzić tego torque...byłem dzisiaj u gazownika i miał dobry program diagnostyczny druga sonda jest widoczna ma jakies odczyty ale nie sa to wahania 0,1 do 0,9.

1 sonda ma wskazania 0,54 i jak pogazował to miała 1,2 cos i sie trzymała na wolnych obrotach troche sie ruszałą na wykresie ale słabo
2 sonda nie pamiętam (ale nie miała wykresu książkowego) może przez tą pierwszą sondę. Albo dwie są ciachnięte

Sprawdzałem czy gdzieś lewego powietrza nie łapie ale nic od góry nie znalazłem może pod filtrem przy kolektorze ale tam cięzko sie dostac
No nic zamówiłem sondę nr 1 przed kata. Trudno już nie mam pomysłu jak nie to to kiepsko bo już nie wiem gdzie z tym jechać.

MAP sensor ma wskazanie na luzie 30 [kpa]

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 12 lut 2018, o 18:56
autor: Francuzz
Jednak narzazie sprawdzę szczelność czy nie ma lewego powietrza i przy okazji pompkę podciśnienia.

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 23 lut 2018, o 10:56
autor: Francuzz
Prośba o info jakie parametry ciśnienia w kolektorze dolotowym macie w swoich autach :mb:

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 5 mar 2018, o 19:00
autor: Francuzz
W zasadzie jak ma ktoś ELM do obd i troche czasu byłbym wdzięczny jakby podał parametry
- przepływomierz
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- korekty
- sondy
1.8 kompresor 143 Km byłoby super
cały czas sie bujam z tym problemem może jakoś mnie to nakieruje bo mechanicy nie bardzo potrafią albo im się nie chce znaleźć usterkę.

Re: Korekty krótkoterminowe i długoterminowe

: 5 mar 2018, o 21:19
autor: przecinek