Cześć,
Tagi: Jak naprawić czujnik IR podczerwieni w drzwiach, domykanie szyb z pilota nie działa, otwieranie szyb z pilota nie działa
Poniżej zamieszczam krótką instrukcję naprawy czujnika podczerwieni znajdującego się w klamce kierowcy. Służy on do zamykania/otwierania wszystkich szyb i szyberdachu naraz. O szczegółach działania tego bajeru proszę poszukać tematu na forum.
Błąkając się po youtubie trafiłem na film, który sugeruje przyczynę niedziałającego czujnika podczerwieni.
U mnie objawy były takie, że na pół roku tylko raz udało mi się odsunąć szyby do połowy.
Przyczyną awarii są popękane luty. Użyta cyna prawdopodobnie została pozbawiona ołowiu i innych dodatków wpływających na jej elastyczność. Z wiekiem i wibracjami po prostu kruszeje, a dioda czujnika przestaje łączyć. Czasem czujnik działa, czasem nie.
Rozwiązanie było proste i niezbyt czasochłonne (max 30 minut) - należy wymontować część zamka, wyjąć czujnik, dostać się do płytki (jest zalana żywicą) i poprawić popękane luty nóżek diody podczerwieni.
1. Film z całym przebiegiem naprawy który mnie zainspirował ->
https://www.youtube.com/watch?v=h5GEVx5uemI
2. Demontujemy wkładkę zamka, w której znajduje się czujnik.
3. Wymontowany czujnik (szczegóły wyjęcia z wkładki na filmiku powyżej)
4. Ostrym małym narzędziem delikatnie usuwamy żywicę. Na filmie ją wytopiono, ale bez wypalarki może być trudno. Na zdjęciu widać pęknięte luty nóżek.
5. Odrobina nowej cyny i poprawione luty.
6. Na koniec uzupełniłem ubytek klejem epoksydowym, który właściwościami zastąpił oryginalny.
Czujnik zamontowałem we wkładce na trytytkę, nie przeszkadza ona gabarytowo w montażu wkładki, a trzyma czujnik wystarczająco mocno.
Teraz pilot działa przy każdym użyciu!
Koszt: 0zł
Koszt nowego czujnika z wkładką w ASO: 750zł
Powodzenia!