Strona 1 z 4

Brak komunikacji ze sterownikiem ESP,ABS,BAS,EPC,klocki

: 2 sie 2014, o 18:44
autor: dariop2
Witam szanownych forumowiczów,od jakiegoś czau borykam się z komunikatami ABS,ESP,BAS,EPC,klocki hamulcowe,nie działającym licznikiem (prędkościomierz,spalanie,przebieg,tempomat).Dzisiaj,po podpięciu pod komputer dostałem wydruk błędów.Proszę o jakieś sugestie,gdzie zaczynać poszukiwania.Samochód to W203 c200 CDI 115km,kombi z 2002roku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2 sie 2014, o 18:58
autor: ziolowy
Cześć,

jeśli nie możesz tutaj dołączyć skanu wydruku błędów, wrzuć skan np na dropbox'a i wklej tutaj link do tego zdjęcia, jeśli tam nie możesz tego wrzucić albo nie wiesz jak to zrobić masz jeszcze portal tinypic etc.

w razie dodatkowych problemów odezwij się do mnie mail'owo to wrzucę to do siebie i podłączę gotowy udostępniony skan do tego tematu.

: 6 sie 2014, o 16:57
autor: dariop2
[ Dodano: 2014-08-07, 20:51 ]
Witam,dzisiaj sprawdziłem,że na grubych przewodach,brązowych i czerwonych,idących do wtyczki sterownika pompy abs,jest napięcie.Może wiecie jak idzie wiązka od tego sterownika,tj. pod serwem jeszcze ją widzę,a jak idzie dalej?

[ Dodano: 2014-08-18, 18:05 ]
Witam,dzisiaj podłączyłem sprawny sterownik ABS i dalej to samo,może podpowiecie,co sprawdzić dalej?Pozdrawiam

: 11 lip 2015, o 22:30
autor: bolo159
Witam. Problem został rozwiązany? Mam dokładnie to samo na drugim sterowniku ABS ( używany podobno sprawny) to samo. Zastanawiam się czy sterownik padnięty czy wiązka do sprawdzenia. Całkowity brak komunikacji z ABS (zasilanie na dwóch grubych czerwonych przewodach do sterownika jest)

: 11 lip 2015, o 22:41
autor: edelos997
Sprawdź czy masz napięcie w 9 pinie w gnieździe OBD, jeśli nie to daj znać opisze Ci kilka mozliwych przyczyn, jeśli jest szukamy dalej.

: 11 lip 2015, o 23:29
autor: bolo159
Nie wiem bo nie sprawdzałem ale z innymi modułami mi się łączy. Z silnikiem czy deską wskaźników nie ma problemu.

: 12 lip 2015, o 00:40
autor: edelos997
Bo one sa na innych pinach, a pin 9 odpowiada za to z czym sie nie mozesz polaczyc

: 13 lip 2015, o 09:30
autor: bolo159
Niestety napięcia na pin 9 brak.
Sprawdzić instalację do gniazda diagnostycznego czy instalacją do sterownika pompy abs?

: 13 lip 2015, o 10:03
autor: edelos997
bolo159, to bardzo nie dobrze, powiedz mi jeszcze czy problem występuje odkąd kupiłeś samochód czy pojawił się w trakcie użytkowania ?

Jest mi to o tyle potrzebne, żeby Cię naprowadzić czy ktoś to zrobił celowo czy też wynikło z eksploatacji i jest wynikiem przypadku lub złego zamontowania któregoś z przewodów przez co np się przetarł od drgań silnika/pojazdu.

: 13 lip 2015, o 13:13
autor: bolo159
Auto już takie kupiłem w Niemczech (kupowałem sam). Czyli abs i inne systemy z nim związane nie działały już w momencie zakupu.

: 13 lip 2015, o 13:17
autor: Cornelito
Widzę kolego, że mamy podobny problem.

: 13 lip 2015, o 13:47
autor: edelos997
bolo159 pisze:Auto już takie kupiłem w Niemczech (kupowałem sam). Czyli abs i inne systemy z nim związane nie działały już w momencie zakupu.
Pierwsza rzecz to sterownik na stół i trzeba sprawdzić czy jest sprawny (raczej nie skoro ktoś go wypiął z CAN-a)

Jeśli nie jest sprawny to do wymiany, następnie trzeba przejrzeć wiązkę i poszukać dlatego został wypięty i przywrócić to do stanu fabrycznego. To dość skomplikowana dłubanina i jeszcze masz małe pojęcie to może Cię przerosnąć.

Sprawdź jeszcze czy w sterowniku silnika masz błędy komunikacyjne z ABS itp, oraz w IC tez powinny sie pojawić. 100% pewniakiem będzie sprawdzenie sterownika skrzyni jesli masz automatyczną (nie uzupełniłeś stopki z VIN-em więc nie wiem czy w ogóle rozmawiamy o W203)

Jeśli takowe nie występują, to raczej od sterownika do OBD jest przerwany obwód i problem jest łatwy do rozwiązania. Ciężko mi będzie Cię naprowadzić przez forum :(

: 13 lip 2015, o 14:53
autor: bolo159
W sterowniku silnika jest błąd komunikacji z ABS po szynie CAN, w sterowniku deski wskaźników tak samo błąd komunikacji z ABS. Skrzynia manualna. Mercedes to w203 c180 z 2001r. Sterownik ABS kupiłem drugi używany za bagatela 1000zł wpoiłem i to samo.
Czy wiązka ma jakieś słabe punkty w tym modelu? Od czego zacząć najpierw?
Jedyna różnica jaka jest to jeżeli odepnę sterownik abs od wiązki to nie mam świateł stopu a jak podepnę to są i to jedyna różnica z odpiętym i podpiętym sterownikiem.

: 13 lip 2015, o 15:20
autor: Cornelito
Czyli masz to samo co ja. Ja podejrzewam u siebie przedniego SAM-a. Mógł być zalany, w momencie kiedy go kupiłem było tam z 3 litry wody. Dodam, że samochód w Niemczech był już naprawiany z tego powodu(bez efektu). Wymienione zostały czujnik hamulca i pedał przyśpiesznika( zły do silnika 3.2benz.) po tej wymianie dodatkowo nie działał przyśpiesznik. Możliwe ze jeszcze coś było wymieniane ale tego już nie wiem.

: 13 lip 2015, o 15:57
autor: bolo159
U mnie niby nie ma wody przy bezpiecznikach. Czy zasilanie na pin 9 obd2 wychodzi z pinu 8 kostki sterownika ABS?