8,5j ET34 na tył. Jaki kapeć?
Moderator: Dziki Mar
- Dave0103
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: WGM
8,5j ET34 na tył. Jaki kapeć?
Drodzy koledzy mam problemik.
Po kilku miesiącach prób zakupu felg do mojej znalazłem w końcu ładny egzemplarz, tylko że z przodu jest 7,5J ET 37 z tyłu 8,5J ET34. I tu pytanie. Jakie kapcie na to założyć? Chciałbym możliwe jak najwęższe ale ze zdrowym rozsądkiem żeby ich nie poobdzierać przy pierwszym lepszym krawężniku. Myślałem o 215/45/17 na przód i 225/45/17 na tył? Da radę?
Wiem, że i 195 mogę naciągnąć ale chce żeby ta opona jednak chociaż trochę chroniła tą felgę
Ktoś mi powiedział że 225 przód i 235 tył. 225 na przód to już trochę walce z tyłu przeżyję ale z przodu nie koniecznie
Z góry dzięki za pomoc.
Po kilku miesiącach prób zakupu felg do mojej znalazłem w końcu ładny egzemplarz, tylko że z przodu jest 7,5J ET 37 z tyłu 8,5J ET34. I tu pytanie. Jakie kapcie na to założyć? Chciałbym możliwe jak najwęższe ale ze zdrowym rozsądkiem żeby ich nie poobdzierać przy pierwszym lepszym krawężniku. Myślałem o 215/45/17 na przód i 225/45/17 na tył? Da radę?
Wiem, że i 195 mogę naciągnąć ale chce żeby ta opona jednak chociaż trochę chroniła tą felgę
Ktoś mi powiedział że 225 przód i 235 tył. 225 na przód to już trochę walce z tyłu przeżyję ale z przodu nie koniecznie
Z góry dzięki za pomoc.
- emperorhorde
- VIP
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
- Dave0103
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: WGM
Aż 245 z tyłu? :o musi być tak dużo? i czemu z tył€ 40? niższy profil na tył? przeczytałem gdzieś na forum właśnie że ktoś chciał założyć 215 na przód i 225 na tył ale obcierało i musiał 225 przód i 235 tył? Jakim cudem? Węższa opona obciera a szersza nie? Oświeci mnie ktoś?
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, o 01:06 przez Dave0103, łącznie zmieniany 1 raz.
- emperorhorde
- VIP
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Dave0103 pisze:Aż 245 z tyłu? :o musi być tak dużo? i czemu z tył€ 40? niższy profil na tył? przeczytałem gdzieś na forum właśnie że ktoś chciał założyć 215 na przód i 225 na tył ale obcierało i musiał 225 przód i 235 tył? Jakim cudem? Węższa opona obciera a szersza nie? Oświeci mnie ktoś?
Wierz mi, tak ma być, będzie działać
- Dave0103
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: WGM
- emperorhorde
- VIP
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Skoro boisz się o spalanie - nie zakładaj takich felg, swoją drogą zawieszenie classica dostanie po dupie jak miałbym wrzucać 17 do swojego to o komplet zawieszenie ze sport pakietu amg, żeby wszystko się kupy trzymało ale to moja skromna opinia
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
- bosky
- VIP
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn/Dublin
Dave0103,
Przy Twoich felgach zestaw:
Jeśli chcesz oszczędnie to przód 205/50/17 a na tył 225/45/17.
W przypadku kompromisu miedzy oszczędnością a prowadzeniem 4 x 225/45/17.
Jeśli chcesz jak nakazała fabryka 225/45/17 i 245/40/17.
Nie kombinuj z rozmiarem 215/45/17 i 225/45/17 bo to dość duża różnica w rozmiarze obwodowym miedzy osiami.
Przy tych szerokościach felg tak jak napisałem będzie bezpiecznie dla Ciebie, bezpiecznie dla opon i felg, przepisowo i ładnie wizualnie bez żadnego naciągu i partactwa. To
Przy Twoich felgach zestaw:
Jeśli chcesz oszczędnie to przód 205/50/17 a na tył 225/45/17.
W przypadku kompromisu miedzy oszczędnością a prowadzeniem 4 x 225/45/17.
Jeśli chcesz jak nakazała fabryka 225/45/17 i 245/40/17.
Nie kombinuj z rozmiarem 215/45/17 i 225/45/17 bo to dość duża różnica w rozmiarze obwodowym miedzy osiami.
Przy tych szerokościach felg tak jak napisałem będzie bezpiecznie dla Ciebie, bezpiecznie dla opon i felg, przepisowo i ładnie wizualnie bez żadnego naciągu i partactwa. To
W 203 220 CDI '06
- voytecku
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Dave0103
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: WGM
- bosky
- VIP
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 22:48
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn/Dublin
Przy feldze 8,5" i oponie 225 felga będzie schowana w rancie ochronnym ale praktycznie na równi z oponą.
Co do opony 225 i 235 to jest to o ok. 12mm różnicy w obwodzie i przy prędkości 100km/h przekłamanie względem siebie 2km/h. Wielkiej różnicy nie będzie ale ... tak jak i w spalaniu niewiele zaoszczędzisz miedzy 235 a 245. Albo wszystkie 225/45 albo 225/45 i 245/40 bo w obu przypadkach tak pozwala producent i autko będzie sie prowadzić jak powinno.
W moim przypadku felga 8"(czyli węższa od twojej o 12,5mm) i opona 225 wygląda to tak jak na foto. I tak też będzie u Ciebie Dave bo ta różnica po 6mm na stronie będzie praktycznie niezauważalna
Co do opony 225 i 235 to jest to o ok. 12mm różnicy w obwodzie i przy prędkości 100km/h przekłamanie względem siebie 2km/h. Wielkiej różnicy nie będzie ale ... tak jak i w spalaniu niewiele zaoszczędzisz miedzy 235 a 245. Albo wszystkie 225/45 albo 225/45 i 245/40 bo w obu przypadkach tak pozwala producent i autko będzie sie prowadzić jak powinno.
W moim przypadku felga 8"(czyli węższa od twojej o 12,5mm) i opona 225 wygląda to tak jak na foto. I tak też będzie u Ciebie Dave bo ta różnica po 6mm na stronie będzie praktycznie niezauważalna
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W 203 220 CDI '06
- Dave0103
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: WGM
Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedzi na przód idzie 225 na tył najprawdopodobniej 235
bosky, z tyłu masz 8" i tak kozacko wystaje to koło? to ciekawe jak będzie wystawało przy 8,5"
a ktoś wcześniej napisał że zawieszenie z classica dostanie w dupę przy takich kapciach? czemu?
[ Dodano: 2014-07-16, 00:31 ]
a tak w ogóle to masz zajebiście ładne felgi od w211? w204?
[ Dodano: 2014-07-19, 01:02 ]
Kapcie założone tak jak fabryka nakazuje 225 i 245 i wbrew moim obawom wcale nie ma tragedii
Szerokie kapcie z tyłu wyglądają po prostu zaaj
samochód zrobił się sztywniejszy i dużo lepiej się prowadzi czuję że jadę kawałem niezłej fury ciekawe jak to teraz będzie ze spalaniem
Dzięki wszystkim za pomoc na dniach wstawię fotki nowych bucików mojej
[ Dodano: 2014-07-31, 00:29 ]
Jakoś było mi nie po drodze z tymi zdjęciami. Przód kapeć 225 tył 245. Wygląda ślicznie
bosky, z tyłu masz 8" i tak kozacko wystaje to koło? to ciekawe jak będzie wystawało przy 8,5"
a ktoś wcześniej napisał że zawieszenie z classica dostanie w dupę przy takich kapciach? czemu?
[ Dodano: 2014-07-16, 00:31 ]
a tak w ogóle to masz zajebiście ładne felgi od w211? w204?
[ Dodano: 2014-07-19, 01:02 ]
Kapcie założone tak jak fabryka nakazuje 225 i 245 i wbrew moim obawom wcale nie ma tragedii
Szerokie kapcie z tyłu wyglądają po prostu zaaj
samochód zrobił się sztywniejszy i dużo lepiej się prowadzi czuję że jadę kawałem niezłej fury ciekawe jak to teraz będzie ze spalaniem
Dzięki wszystkim za pomoc na dniach wstawię fotki nowych bucików mojej
[ Dodano: 2014-07-31, 00:29 ]
Jakoś było mi nie po drodze z tymi zdjęciami. Przód kapeć 225 tył 245. Wygląda ślicznie
Ostatnio zmieniony 19 lip 2014, o 01:04 przez Dave0103, łącznie zmieniany 2 razy.