8 letnie Micheliny - warto? pilne

Moderator: Dziki Mar

mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Ok, masz racje. Ale zakladam ze robi normalne przebiegi rocznie. :oczko:
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Głównie dojeżdżam do pracy ok 75km dziennie i koło komina. W sumie ok 20- 22 tys na sezon :usmiech:
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Ja mam do pracy 4km więc w dwie strony 8.
Do tego też w koło komina i wychodzi mi 13 tys rocznie :)

Jakbym dojeżdżał 75km do pracy to bym robił 50 tys rocznie :)

Później auta mają w Polsce 10 lat i 180 tysięcy :P

75km*26dni*12 miesięcy to 23400 na samą pracę.

P.S. nie czepiam się - tak mnie naszło na kalkulator...
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
ryskoc
VIP
Posty: 74
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 22:37
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ryskoc »

To zależy ile kto pracuje :boisie: - są tacy dla których tydzień roboczy nie ma 5 dni :zmeczony:
WDB2030041F222908 - "córkowóz" ;)
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

No to ja jestem...
od 10 lat 6 dni w tygodniu :)
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

mrbraindeath pisze:Jesli to letnie, to i na dluzej wystarcza :ok:
Raczej odwrotnie - zima się wolniej ściera (przy założeniu, że wymieniasz je na letnie w odpowiednim terminie, a nie w czerwcu przy 30 stopniach). Z tym, że letnią możesz dłużej dojeżdżać, bo na letniej 4-5mm jeszcze możesz latać, a na zimowej to już raczej niekoniecznie...
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

O tym mowilem.. letnie minimum wedlug producenta to czasem ciut powyzej 1mm.. :D
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Czepiasz się :wysmiewacz:
75km*26dni*12 miesięcy to 23400 na samą pracę.
liczyłem 6 dni w tygodniu razy 9 miesięcy ( bo ok. tyle trwa letni sezon na opony) to jest 16200km i reszta koło komina. :dokuczacz:
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

No to w takim razie mieliśmy na myśli to samo:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Panowie a tak pomijając testy, artykuły i ogólną wiedze na temat wieku opon, że 4 lub pięc lat i śmieci, mam na mysli letnie i nie neguję tylko pytam ... jest ktoś na forum kto jeździ od nowości na oponach powiedzmy 8 czy 10 letnich. Ma jakieś osobiste doświadczenie w tej materii żeby napisać "popękały, twarde klocki, nie da się hulać, są głośne itd. ? :mysli:

Mam na myśli jeźdżący pojazd a nie doniczkę z garażu, która stała kilka lat lub stoi i jest prowadzana raz na pół roku? :mysli:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2014, o 09:56 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
milupl
VIP
Posty: 304
Rejestracja: 31 mar 2012, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: DWL, DLU

Post autor: milupl »

Smart pisze:jest ktoś na forum kto jeździ od nowości na oponach powiedzmy 8 czy 10 letnich.
Ja kupując :mb: 2 lata temu z tyłu zalożone były opony Continental CSC 2, jedna była z 2002, druga z 2003 roku, bieżnik całkiem dobry, nie spękane, samochód dobrze się prowadził. Mechanik który przekładał mi później te opony mówił, że są w całkiem dobrym stanie jak na swój rocznik, ale ja mimo wszystko bałbym się na nich jeździć.
Mercedes C200 Kompressor, 163 KM, 2001 rok, Sport Coupe, Pakiet stylistyczny AMG + LPG
WDB2037451A177220
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No właśnie bałbyś się ale osobistych negatywnych doświadczeń nie masz ... powiem skąd pytanie. Otóż ten problem w sensie wieku opony i czy kosz czy jeździć jest nagminny w Smartach. Autko jest bardzo leciutkie (od 760 do 830 kg) co powduje, że opony się zużywają baaardzo powoli i na moim przykładzie, mam letnie opony od nowości Conti2 a rok produkcji 2008r. Bieżnik na kołach napędowych ma nieco ponad pięć milimetrów a z przodu jeszcze lepiej przy przebiegu 95 tysięcy i ten mój na zapiernicza względem serii bardzo.

Naprawdę nie widzę jakieś różnicy czy nie mam jakiś negatywnych odczuć w czasie prowadzenia na mokrym, suchym, w zakrętach, głośność itd.. a poczuł bym gdyz jak pisałem gdy na jeden sezon założyłem Hangkooki to po przejchaniu niecałej dychy tysięcy kilometrów od razu zauważyłem, że fura na mokrym się ślizga choć w pierwszym okresie od nowości nic się nie działo a na tych starych Conti nic. Jak było tak jest oczywiście w odczuciu subiektywnym. :tak:

Też pewnie na nastepny sezon założę nowe gumy, bo mam gdzieś w bani zaszyte jakieś lęki ale żeby wynikały one z mojego osobistego doświadczenia to hmm. :mysli: A żal podwójny bo głębokość bieżnika jak pisałem ... ledwo co zużyte. :mysli:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2014, o 15:21 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Wystaw na Allegro albo na Olx i tyle. Kupi ktoś, kto nie ma dylematów :dokuczacz:
A Ty dołożysz parę groszy i będziesz miał nówki i święty spokój :haha:
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

He he :ok: ... pewnie tak zrobię tylko kurna naprawdę nie czuję żeby tym obecnym coś dolegało i stąd no buła jest jakos tak mentalno pragmatyczna i pytanie do innych, czy mają podobne doświadczenie z takimi osmiolatkami na kołach czy odmienne. :haha:
Ostatnio zmieniony 23 maja 2014, o 15:33 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Smart, No opisywałem gdzieś, moją subiektywną opinię na temat Yokohamy. Poszukaj.
Opona z roku na rok jest coraz słabsza, to czuć. Szczególnie jak lata się dość agresywnie.
Mam kilka takich zakrętów, które znam i są specyficzne (Ty też np. węzeł z S-c na 3Stawy lub z 94 na S86) czuć jak samochód zaczyna odpływać przy takich samych prędkościach. Po 4 sezonach trzeba ująć z licznika nawet do 20km/h.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”