Strona 2 z 2

: 21 sty 2015, o 00:46
autor: presstarter
Nikt jeszcze się nie przyczepił, że to nie OEM? Jak to możliwe? Przecież to nie golf III !! :D
Sory Panocki, musiałem :)
Poza tym, wydaje mi się przerost formy nad treścią, nie wierzę że nie łypią po oczach w nocy a do tego co to daje za efekt? Że nie ma inercji podczas zapalenia i gaszenia?
A, fotki to chyba raczej z gatunku takich "żeby były" bo nic nie pokazują...

: 21 sty 2015, o 08:51
autor: Smart
presstarter pisze:Nikt jeszcze się nie przyczepił, że to nie OEM? Jak to możliwe? Przecież to nie golf III !!

Sory Panocki, musiałem
:rotfl: ... :rotfl:

O co chodzi z tą inercją podczas zapalnia, bo nie rozumiem? :mysli:

: 21 sty 2015, o 09:03
autor: supi
presstarter pisze:jeszcze się nie przyczepił, że to nie OEM? Jak to możliwe? Przecież to nie golf III !!
Sory Panocki, musiałem
no dobra będzie :rotfl:
Co prawda jest mi to obojętne jaki znaczek jest do pudła przyczepiony,m ale te ledy dokładane naprawdę tchną mi :censored: tuningiem......... zwłaszcza temat podświetlenia tylnej tablicy.........kolor przeważnie trupioblady i w dodatku bardziej agresywnie rzuca się w oczy od pozycji auta :dobani: :rotfl:
No tylko brak do kompletu podświetlenia spodu auta a'la "UFO" lub inna Honda Civic (sorry jarod32, że wymieniam tą firmę...... fakt mogłem o Golfie :wysmiewacz: ) Oczywiście to sprawa właściciela. Jednak jak ledy, to tylko OEM :wysmiewacz: , bo te dokładane to najczęściej poroniona koncepcja i wygląda jak wygląda........choć może lepiej nie uogólniać :usmiech:

: 21 sty 2015, o 09:30
autor: Smart
Możesz wybrać odcień NEUTRALNY białego LED a nie ZIMNY i wtedy nie jest taki ... szpitalny. :tak:

: 21 sty 2015, o 17:40
autor: presstarter
Ja tam akurat to jedno podświetlenie tablicy rej rozumiem ale w światłach to już przesada, szczególnie że to jest lampa odbłyśnikowa przecież.
Z inercją w sensie, że żarówka włóknowa zapala się i gaśnie z takim jakby narastającym i malejącym poziomem światła, trwa to kilka dziesiątych sekundy ale widać bo no drucik zanim zaświeci to musi sie nagrzać, a że nagrzewa się stopniowo to i stopniowo się rozświetla. To samo przy gaśnięciu. Led za to działa totalnie zero - jedynkowo. Świeci od razu na 100% i gaśnie tak samo :)
Pozdrawiam

: 21 sty 2015, o 19:05
autor: Smart
OT. Aaaa ... bo inercyjnie znaczy biernie, bezwładnie i stąd miałem wątpliwości, choć na wszelki wypadek sprawdziłem zasady działania członu inercyjnego no i od razu wszystko stało się jasne. :tak: :rotfl:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C5%82on_inercyjny

Presstarater tak serio rozumiem już o co Ci chodziło i że świeci liniowo. Dzięki. :tak:

: 22 sty 2015, o 20:08
autor: supi

: 23 sty 2015, o 06:14
autor: jarod32
OMG ........ wersja świąteczna .. :wysmiewacz:

: 14 mar 2015, o 09:54
autor: magila
Witam,
Dorzucę swoje trzy grosze w temacie LEDów :)
Pomimo, że jestem max zwolennikiem oryginału to jednak pokusiłem się o trochę zabawy z LEDami i w długie zimowe wieczory coś tam potestowałem. Przede wszystkim przyświecał mi jeden cel – ma to wyglądać jak z fabryki. Kluczem do tego okazało się, że jest intensywność światła i jego kolor.
Po wypróbowaniu kilku wersji LEDów (wymieniałem tylko postojowe i podświetlenie tablicy rejestracyjnej) udało mi się dobrać je tak, że efekt jest jak najbardziej zadowalający.
Postojówki – idealne zgrane z ori xenonami okazały się trzy diodowe o barwie 4300K. Pięć diód świeci zdecydowanie za mocno i już prawie wyglądają jak jakieś światła do jazdy dziennej – kiepsko.
Barwa powyżej 5000K i już wpadają w mocno niebieski i nawet przy xenonie jest lipa w styli disco.
Myślę jeszcze o LEDzie w oprawce (w stylu CREE) bo takie standardowe jak się przyjrzeć przez klosz lampy słabo wyglądają.

Tablica rejestracyjne – tylko 2 diody na lampkę. 3 diody i więcej to jest dramat bo robi się podświetlenie tyłu samochodu, a nie tablicy. Wygląda to wg, mnie źle i niestety to najczęściej popełniamy błąd. Barwa też w przedziale 3000-4500K. Jak by coś mniej to wpadamy w róż, więcej wiadomo znienawidzony niebieski kolor.

Kwestia jakości LEDów to zupełnie inny temat. Przy masowej produkcji zapewne brak jest jakichkolwiek procesów kontroli. Jednak nie ma z tym problemu bo sprzedawcy świadomi tego wymieniają, aż do skutku. Nie miałem problemu z jakąkolwiek wymianą.
Dobrane LEDy i nic mi nie mryga, nie siada, nie wywołuje i nie zgłasza żadnych errorów.
Trwałość - na razie dwa miesiące i jest OK.

P.S.
Żadną miarą nie chcę wywołać kolejnej dyskusji o sensie czy jego braku przy stosowaniu LEDów, a jedynie podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

: 14 mar 2015, o 16:29
autor: Smart
magila pisze:Postojówki – idealne zgrane z ori xenonami okazały się trzy diodowe o barwie 4300K. Pięć diód świeci zdecydowanie za mocno i już prawie wyglądają jak jakieś światła do jazdy dziennej – kiepsko.
Ja testowałem dwu diodowe (diody po bokach) i rozproszenie światła dobitego w odbłyśniku jest idealne po ustawieniu horyzontalnym ... tylko akurat nie trafiłem z barwą światła. Spróbuj. Teraz poszukam takich w wolnej chwili z 4300K. Te w oprawkach o których wspominasz świecą za mocno i za bardzo do przodu. Za dnia ujdzie a wieczorem ... sam zobaczysz. :tak:

Zgadzam się, że te pięcio diodowe są za mocne a nocą z pozycyjnych robią się niemal latarki. :mysli:

: 14 mar 2015, o 17:49
autor: magila
@Smart, chyba jednak popróbuje jeszcze z tymi postojówkami w style CREE, chociaż właśnie zastanawia mnie jak to się rozejdzie po odbłyśniku - ale jak nie sprawdzę to nie będę wiedział.

A i zapomniałem napisać o tym, że z tyłu w podświetleniu tablicy mam jakieś dziwne te lampki może to kwestia CLK, ale raczej mamy te same lampki. Mianowicie jak wkładam "rurki" 36 mm to są za krótkie w te plastikowe uszy, a 39 mm są za długie i zupełnie nie wchodzą.
Ostatecznie siedzą 36 mm w blaszkach i nie ma problemu, trzymanie jest pewne ale są wyraźnie krótsze niż te co miałem ori?

No nie wiem czy mamy jednak te same lampki. Sprawdziłem w naszym forumowym EPC i moja lampka ma nr: A 2308200256, a Twoja natomiast: A 2038200756 :?:
No chyba, ze 203... i 230 to czeski błąd EPC :wysmiewacz:

Edit
Natomiast kolega @Jarod: A 2038200556 - sorry, że zdradzam takie szczegóły :usmiech:

: 14 mar 2015, o 18:01
autor: Smart
CREE eśli nie będzie miała ledów na oprawce po bokach tylko z przodu, tam jest kąt świecenia jeśli dobrze pamiętam 140* i z wiadomych względów, czyli oprawki punkt świecenia (nie wiem jak to nazwać) jest przesunięty do przodu a wtedy z boków i z tyłu żarówki jest ciemno a cała moc idzie w przód ale walcz. Takie ja ćwiczyłem. Spróbuj z taką bez tego punktu świecącego z przodu a tylko z ledami na oprawce po bokach jeśli takie są (dwie, góra trzy ledy) i daj znać. Może być git tak sądzę skoro te moje haszple CAN BUS z dwoma po bokach dały taki fajny efekt. Faktycznie CREE mają lepszy dizajn, więc może być zieloniutko. :tak:

: 14 mar 2015, o 18:11
autor: magila
... muszę odszczekać w EPC nie ma błędu.
W WebParts mogę zamówić po każdym przywołanym numerze, jednak moja kosztuje 71,64 PLN, a Wasze 49,49 PLN. I to tylko lampka bez plastikowego klosza za jedyne dodatkowe 33,67 złociszy :wysmiewacz:

Cree i tak sprawdzę bo te standardowe LEDy nie wyglądają zbyt dizajenrsko ;)

Żarówki LED DO POSTOJOWEK

: 28 mar 2024, o 07:53
autor: tuw2990
Dzień dobry ma takie pytanko czy ktoś już wkładał ledy postojowe do Mercedesa c klasy W203 wsadziłem jedne które rzekomo miały być z kambusem to zapalają się i gaz są zapalają i gasną czyli podejrzewam że mają za mały opór i Mercedes ich nie widzi szczytuje jako błąd żarówki??

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Re: LED - caly tyl, przednie kierunkowskazy i postojowe

: 28 mar 2024, o 18:30
autor: Przybek
Wkładali i pisali jakie działają a jakie nie. Wystarczy poczytać nawet ten temat.