Strona 2 z 5

: 5 maja 2010, o 14:07
autor: LuLs
Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :

Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.

Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???


Pozdrawiam

: 5 maja 2010, o 14:40
autor: lukzlo22
Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.

: 5 maja 2010, o 14:46
autor: V126
U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).

: 5 maja 2010, o 14:47
autor: LuLs
lukzlo22 pisze:Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.

Ubytków nie ma - sprawdzałem ale rzeczywiście mam do wymiany rolki i pasek bo hałasują (już kupione i czekają na zmianę). Nie wiedziałem tylko, że może mieć to związek. Się człowiek uczy całe życie :)

Dzięki

: 5 maja 2010, o 14:48
autor: V126
Może mieć, bo przecież pompa jest napędzana jednym paskiem, a przy skręconych kołach stawia opór.

: 5 maja 2010, o 14:49
autor: LuLs
V126 pisze:U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).

Może mała podpowiedź - gdzie go szukać ? (przewodu oczywiście) :):)

: 5 maja 2010, o 15:29
autor: V126
To ten z przodu przed chłodnicą taki poziomy z kilkoma wygięciami. Przetarła go kierownica powietrza na chłodnice. Mało to prawdopodobne, bo zobaczyłbyś, że zalałeś kawał placu. Chodziło mi o to, żeby zobrazować skalę ubytku (że brak kieliszka płynu tego nie spowoduje).

: 6 maja 2010, o 08:44
autor: pleban
LuLs pisze:Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :

Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.

Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???


Pozdrawiam
Jeżeli dźwięk wydobywa się w czasie postoju przy skręconych kołach do maksa to jest efekt otwarcia zaworu przepustowego w maglownicy działa tzw. układ krańcowy, który otwiera zawór aby przelać olej w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie. I on o niczym nie świadczy po prostu sam z siebie zaczął wydawać dźwięki. A jeżeli słychać taki dźwięk w całym cyklu skręcania to efekt pracy kanałów w tejże maglownicy.Czyli zaczęły hałasować zaworki.Problemy zaczynają się z maglownicą w momencie ciężkiej pracy kierownicy przy kręceniu, lub wyciek. Pompa wspomagania rzadko kiedy nawala.

: 15 maja 2010, o 12:41
autor: strzala
Witam.
Mam problem z układem kierowniczym, wiec sprawa wygląda tak podczas skrętu na postoju w kierownicy występuje dziwne mocne bicie tak jakby kierownica chciała sie cofnąc i niema przy tym żadnego dźwięku. to samo podczas najazdu w zakret kierownica dostaje bicia i czuje sie jakby auto uciekalo. kręci sie lekko. zawieszenie zero luzu wszystko nowe. geometria wporządku. koła wywarzone, tarcze hamulcowe ok.
Jeśli ktoś moze pomuc to bardzo proszę

: 16 maja 2010, o 14:13
autor: mercfan
Chodzi ci o to, że podczas skręcania nawet lekkiego z małą prędkością czuć bicie w kierownicy?? Powoli obracasz kierownicą i pulsuje?? Jeśli tak to mam to samo w E klasie, koła wyważone, sworznie górnych wahaczy dopiero wymieniłem, reszta nie ma luzów, przekładnia i pompa ok, a to dalej pulsuje :bezradny: olałem to bo nie wiem co jest przyczyną, a nie będę wymieniał dobrych części. Wydaje mi się, że to wina opon, które po zaliczeniu kilkunastu głębszych dziur są rozwarstwione i nie toczą się po jednakowym obwodzie.

: 29 sie 2010, o 17:28
autor: Pietrzak
Mercedes układem kierowniczy /przynajmniej w klasie C/ nie popisał się.Daleko mu do doskonałości, po prostu nie jest precyzyjny i awaryjny.Trzeba z tą wadą się pogodzić.

: 10 paź 2010, o 20:45
autor: megamiki
witam

problem w zasadzie jak koledzy ale chce sie upewnic

problem sie ostatnio nasilil mocno

gdy stoje na prostych kolach slychac wlasnie dzwiek "ze wspomagania"
gdy skręcę kolami jeszcze glosniej slychac
podzczas jazdy tez slychac

jednak mi nic nie "bije" , kierownica chodzi plynnie i chyba tak jak powinna nie ciezko nie lekko
to co wyczytalem wyzej moga byc 3 przyczyny?
-jakis wezyk chlodzacy
-rolka i pasek od wspomagania
-maglownica o :placz: ! niewiem ale brzmi groznie

wiec ogolnie co to moze byc ?faktycznie maglownica (jaki jest koszt jej naprawy/wymiany mniej więcej??)

w najbliższym czasie sprobuje sprawdzic ten wezyk i rolke,pasek

jak rozumiem pasek styka jest polaczony z pompa wspomagania (jesli nie to gdzie go szukac?)

dzieki za pomoc .

[ Komentarz dodany przez: V126: 2010-10-10, 22:43 ]
Zwracaj uwagę na ortografię, druga osoba to musi czytać, a miło z Twojej strony będzie jeśli jej to ułatwisz. Takie pisanie świadczy o Twoim braku szacunku do pozostałych.

: 10 paź 2010, o 21:00
autor: Kompresssor
Ściągnij pasek i pokręć kołem od pompy wspomagania.

skrence :boisie:

Skręcę.

Odbijanie (falowanie kierownicy przy skręcie)

: 6 cze 2013, o 16:17
autor: GCFT
Witam serdecznie.

Po zrobieniu zawieszenia oraz ustawieniu geometrii następnego dnia pojawiła się u mnie w C-klasie Sport Coupe 2004 r. dziwna usterka gdy skręcam kierownicą ( nie ma znaczenia czy w jeździe czy na postoju oraz w którą stronę) kierownica zaczyna odbijać sama gdy poczuje tylko lekki opór czuć to tak jakby falowała. Byłem dzisiaj u mechanika stwierdzili że jest to zacięty zawór w pompie wspomagania i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia lub upuszcza ale nie prawidłowo. Mam pytanie co to może być, czy ktoś miał już takie objawy. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

: 23 wrz 2014, o 15:36
autor: olo1007
Witam,


czy możecie mi doradzić gdzie szukać usterki?

Podczas kręcenia kierownicą czuję opór co pewien czas np. (pół obrotu kierownicą jest ok, za chwilę ciężko i znów lekko).


Ogólnie czuję że coś jest nie tak... Otworzyłem korek od wlewu płynu i zobaczyłem tam "smołę" czy to może być związane z zużyciem tego płynu?