Strona 2 z 5
: 5 maja 2010, o 14:07
autor: LuLs
Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :
Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.
Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.
Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???
Pozdrawiam
: 5 maja 2010, o 14:40
autor: lukzlo22
Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.
: 5 maja 2010, o 14:46
autor: V126
U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).
: 5 maja 2010, o 14:47
autor: LuLs
lukzlo22 pisze:Jeśli nie masz ubytków płynu w zbiorniczku, to wątpię by była to pompa wspomagania. Sprawdziłbym inne elementy układu kierowniczego, np czy wszystko ok z maglownicą, można by jeszcze sprawdzić czy pasek wielorowkowy jest w porządku i jak z napinaczem sprawa wygląda.
Ubytków nie ma - sprawdzałem ale rzeczywiście mam do wymiany rolki i pasek bo hałasują (już kupione i czekają na zmianę). Nie wiedziałem tylko, że może mieć to związek. Się człowiek uczy całe życie
Dzięki
: 5 maja 2010, o 14:48
autor: V126
Może mieć, bo przecież pompa jest napędzana jednym paskiem, a przy skręconych kołach stawia opór.
: 5 maja 2010, o 14:49
autor: LuLs
V126 pisze:U nas były podobne dźwięki jak przetarł się przewód chłodzący płyn i zład instalacji znalazł się na kostce w garażach. Zajrzyj jak tam jego stan i jakość (czy jest klarowny).
Może mała podpowiedź - gdzie go szukać ? (przewodu oczywiście)
:)
: 5 maja 2010, o 15:29
autor: V126
To ten z przodu przed chłodnicą taki poziomy z kilkoma wygięciami. Przetarła go kierownica powietrza na chłodnice. Mało to prawdopodobne, bo zobaczyłbyś, że zalałeś kawał placu. Chodziło mi o to, żeby zobrazować skalę ubytku (że brak kieliszka płynu tego nie spowoduje).
: 6 maja 2010, o 08:44
autor: pleban
LuLs pisze:Podepnę się pod temat bo w zasadzie moje zapytanie go dotyczy, a mianowicie :
Zaobserwowałem a raczej usłyszałem dziwne dźwięki wydobywające się w czasie kręcenia kierownicą. Nie dzieje się to zawsze, raczej dość sporadycznie ale czuję pismo nosem, że czekają mnie kolejne wydatki.
Wczoraj po dość "agresywnej" jeździe około 2 km ( trzy razy światła i but w podłogę) przy dojeżdżaniu na miejsce postoju przy skręcaniu w lewą stronę z układu kierowniczego dochodził taki "suchy" dźwięk, jakby tarło coś o siebie. Po zaparkowaniu, jeszcze na chodzącym silniku popróbowałem skręcania kołami w lewo i w prawo i niestety za każdym razem dźwięk się pojawiał. Dziś rano i do tej pory podczas całej dzisiejszej jazdy była cisza, nic się nie działo. Powracając pamięcią wstecz, niestety czasami ten dźwięk występuje.
Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakieś doświadczenia w podobnej kwestii ? I jak skutecznie zawalczyć z usterką ???
Pozdrawiam
Jeżeli dźwięk wydobywa się w czasie postoju przy skręconych kołach do maksa to jest efekt otwarcia zaworu przepustowego w maglownicy działa tzw. układ krańcowy, który otwiera zawór aby przelać olej w wyniku wzrostu ciśnienia w układzie. I on o niczym nie świadczy po prostu sam z siebie zaczął wydawać dźwięki. A jeżeli słychać taki dźwięk w całym cyklu skręcania to efekt pracy kanałów w tejże maglownicy.Czyli zaczęły hałasować zaworki.Problemy zaczynają się z maglownicą w momencie ciężkiej pracy kierownicy przy kręceniu, lub wyciek. Pompa wspomagania rzadko kiedy nawala.
: 15 maja 2010, o 12:41
autor: strzala
Witam.
Mam problem z układem kierowniczym, wiec sprawa wygląda tak podczas skrętu na postoju w kierownicy występuje dziwne mocne bicie tak jakby kierownica chciała sie cofnąc i niema przy tym żadnego dźwięku. to samo podczas najazdu w zakret kierownica dostaje bicia i czuje sie jakby auto uciekalo. kręci sie lekko. zawieszenie zero luzu wszystko nowe. geometria wporządku. koła wywarzone, tarcze hamulcowe ok.
Jeśli ktoś moze pomuc to bardzo proszę
: 16 maja 2010, o 14:13
autor: mercfan
Chodzi ci o to, że podczas skręcania nawet lekkiego z małą prędkością czuć bicie w kierownicy?? Powoli obracasz kierownicą i pulsuje?? Jeśli tak to mam to samo w E klasie, koła wyważone, sworznie górnych wahaczy dopiero wymieniłem, reszta nie ma luzów, przekładnia i pompa ok, a to dalej pulsuje
olałem to bo nie wiem co jest przyczyną, a nie będę wymieniał dobrych części. Wydaje mi się, że to wina opon, które po zaliczeniu kilkunastu głębszych dziur są rozwarstwione i nie toczą się po jednakowym obwodzie.
: 29 sie 2010, o 17:28
autor: Pietrzak
Mercedes układem kierowniczy /przynajmniej w klasie C/ nie popisał się.Daleko mu do doskonałości, po prostu nie jest precyzyjny i awaryjny.Trzeba z tą wadą się pogodzić.
: 10 paź 2010, o 20:45
autor: megamiki
witam
problem w zasadzie jak koledzy ale chce sie upewnic
problem sie ostatnio nasilil mocno
gdy stoje na prostych kolach slychac wlasnie dzwiek "ze wspomagania"
gdy skr
ęc
ę kolami jeszcze glosniej slychac
podzczas jazdy tez slychac
jednak mi nic nie "bije" , kierownica chodzi plynnie i chyba tak jak powi
nna nie ciezko nie lekko
to co wyczytalem wyzej moga byc 3 przyczyny?
-jakis wezyk chlodzacy
-rolka i pasek od wspomagania
-maglownica o
! niewiem ale brzmi groznie
wiec ogolnie co to moze byc ?faktycznie maglownica (jaki jest koszt jej naprawy/wymiany
mniej więcej??)
w najbli
ższym czasie sprob
uje sprawdzic ten wezyk i rolke,pasek
jak rozumiem pasek styka jest polaczony z pompa wspomagania (jesli nie to gdzie go szukac?)
dzieki za pomoc .
[ Komentarz dodany przez: V126: 2010-10-10, 22:43 ]
Zwracaj uwagę na ortografię, druga osoba to musi czytać, a miło z Twojej strony będzie jeśli jej to ułatwisz. Takie pisanie świadczy o Twoim braku szacunku do pozostałych.
: 10 paź 2010, o 21:00
autor: Kompresssor
Ściągnij pasek i pokręć kołem od pompy wspomagania.
skrence
Skręcę.
Odbijanie (falowanie kierownicy przy skręcie)
: 6 cze 2013, o 16:17
autor: GCFT
Witam serdecznie.
Po zrobieniu zawieszenia oraz ustawieniu geometrii następnego dnia pojawiła się u mnie w C-klasie Sport Coupe 2004 r. dziwna usterka gdy skręcam kierownicą ( nie ma znaczenia czy w jeździe czy na postoju oraz w którą stronę) kierownica zaczyna odbijać sama gdy poczuje tylko lekki opór czuć to tak jakby falowała. Byłem dzisiaj u mechanika stwierdzili że jest to zacięty zawór w pompie wspomagania i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia lub upuszcza ale nie prawidłowo. Mam pytanie co to może być, czy ktoś miał już takie objawy. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
: 23 wrz 2014, o 15:36
autor: olo1007
Witam,
czy możecie mi doradzić gdzie szukać usterki?
Podczas kręcenia kierownicą czuję opór co pewien czas np. (pół obrotu kierownicą jest ok, za chwilę ciężko i znów lekko).
Ogólnie czuję że coś jest nie tak... Otworzyłem korek od wlewu płynu i zobaczyłem tam "smołę" czy to może być związane z zużyciem tego płynu?