Problem z pompą paliwa

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
stasiu12
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 11:48
VIN:
Lokalizacja: Kołobrzeg

Problem z pompą paliwa

Post autor: stasiu12 »

Witam kolegów jestem posiadaczem c200 Kompresor 163 PS z 2001 roku silnik M111.955 z instalacją BRC. Auto dławi się na benzynie, na gazie wszystko smiga elegancko. Wymienilem ostatnio filtr paliwa i przepływomierz i nic nie pomogło. Dodam ze przekaźnik od pompy paliwa mocno się grzeje. Styki przy przekaźniku są już czarne. Czyścilem je ale po pewnym czasie znowu to samo. Czy jest możliwość że podłączyłem odwrotnie przewody elektryczne + z - do pompy paliwa czy wtedy wogóle by nie zapalał? pompa nie była oryginalna tylko jakiś zmiennik i kostka nie pasowała więc przełożyłem ze starej pompy. Zastanawiam się jeszcze nad tym regulatorem ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej, jakie są objawy jego uszkodzenia i czy w ogóle w nim może się cos popsuć. Nie idą do niego żadne przewody
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

stasiu12 pisze: c200 Kompresor 163 PS z 2001 roku silnik M111.955 z instalacją BRC.
te dane wpisz do stopki + VIN

A ile litrów masz w baku przeciętnie jak jeździsz? Przekaźnik to może wymień na nowy jak styki jakieś popalone. Ciekaw jestem co przy tej kostce namodziłeś, bo pompę to się kupuje do danego modelu, a nie cokolwiek co zatka dziurę (nawet w zamienniku są dostępne). Bo teraz to chyba wypadałoby sprawdzić czy pompa nie spalona, przekaźnik to samo i czy gdzieś zwarcia nie ma :boisie:
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

Tak,
masz do wymiany pompę paliwa. Uważaj na zamienniki bo niby te pasujące mogą nie pasować. A oryginał coś koło 1000 zł chyba.
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
stasiu12
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 11:48
VIN:
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: stasiu12 »

A wie ktoś może czy ten regulator ciśnienia na listwie wtryskowej moze powodować to, że pompa musi chodzić z większą wydjanością.

[ Dodano: 2014-04-01, 14:37 ]
Dodam jeszcze, że Pompę kupiłem dedykowaną do tego modelu tylko, że zamiennik ma kostkę kwadratową z 4 przewodami: brązowy masa, czarno zielony plus, dwa środkowe idą do czujnika poziomu. Natomiast u mnie oryginał miał kostkę prostokątną podłużną też z 4 przewodami i całą tą kostkę przełożyłem. Zastanawiam się tylko czy jak np. zamieniona jest masa z plusem to czy autko by normalnie odpaliło, wydaje mi się, że raczej nie bo pompa by nie pompowała paliwa. Dodam jeszcze, że nie ma już tych pomp z tą podłużna kostką, nawet serwis przy wymianie wymienia także pływak znajdujący się w lewej komorze i do tego pompa znajdująca się w prawej komorze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

stasiu12, moim zdaniem masz zabitą pompę i z tym zaworem kombinujesz jak kon pod górę. Pompę możesz ubić jeżdżąc na rezerwie lub niewiele ponad. Ja mam zawsze ponad 3/4 baku lub wiecej. Zobacz czy zwarcia nie ma i wymień przekaźnik.
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

stasiu12 pisze:czy ten regulator ciśnienia na listwie wtryskowej moze powodować to, że pompa musi chodzić z większą wydjanością
Nie, sprawna pompa paliwa cały czas mieć tą samą wydajność. Regulator faktycznie "dławi" przepływ, ale nie do tego stopnia, aby to było problemem dla pompy.
stasiu12 pisze:Zastanawiam się tylko czy jak np. zamieniona jest masa z plusem to czy autko by normalnie odpaliło, wydaje mi się, że raczej nie bo pompa by nie pompowała paliwa
Nie wiem jak w :mb:, ale pompa z benzynowego Forda, którą swego czasu sprawdzałem pompuje niezależnie od kolejności podłączenia biegunów. Należy jednak zaznaczyć, że zamienione bieguny obniżały znacząco wydajność jak i generowane ciśnienie.
stasiu12 pisze:nie ma już tych pomp z tą podłużna kostką, nawet serwis przy wymianie wymienia także pływak znajdujący się w lewej komorze i do tego pompa znajdująca się w prawej komorze.
No dobrze, a co z wtyczką w pojeździe? Wymieniają wiązkę/wtyczkę idącą do zbiornika?
A może po prostu dobierasz pompę nie do innej wersji i stąd takie cyrki, co?
Piszesz, że grzeje się przekaźnik pompy, wypala styki, więc jest jakiś problem w tym obwodzie.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Myślę, że stara pompa się właśnie zaciera ? zwiększone tarcie = zwiększony pobór prądu = wypalony przekaźnik. Jest to tak jak pisał supi , efekt jazdy bez etyliny w zbiorniku . A nowa pompa raczej źle dobrana i niekoniecznie pasuje z tej przyczyny .. Tak mi się coś wydaje ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Radziejowiczanin
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
VIN: WDB2032421F621460

Re: Problem z pompą paliwa

Post autor: Radziejowiczanin »

Odgrzeję kotleta. Problem z pompą mam taki że.. działa. Non stop. Przelewa paliwo na stronę kierowcy. Po czym brakuje paliwa na zasilenie listwy wtryskowej. No i powiedzcie mi czy ja dobrze kombinuje że pływak się zaciął.. popsuł.. i wskazuje że paliwa nie ma więc dolewa cały czas z prawej na lewą??
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
Radziejowiczanin
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 11 kwie 2019, o 01:56
VIN: WDB2032421F621460

Re: Problem z pompą paliwa

Post autor: Radziejowiczanin »

Kupiłem pływak od kolegi z forum. Działa. :)
Historia:
Vectra91, Escort94, E-claas2004, cinquecento99, Micra 98, V40, XC90, astra01, impreza97, polo04 oraz dwa Piaggio i jeden Hornet.
Aktualnie c-class04 i Yaris06
SZUKAM Discovery 2 najchętniej golas w oryginale
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”