Żółta kontrolka silnika i błędy P1200 oraz P1208 - POMOCY !

Moderator: Dziki Mar

T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Żółta kontrolka silnika i błędy P1200 oraz P1208 - POMOCY !

Post autor: T-Mack »

Witam szanownych forumowiczów,

Mam pewien problem z autkiem, którego własnie stałem się włascicielem. Chodzi mianowicie o Mercedesa C 280, rocznik 12/2005, przebieg 102.000 km. Od wczoraj swoecie się żółta kontrolka silnika na obrotomierzu a komputer wywala dwa bledy P1200 i P1208. Błędy dotyczą rozrządu, a konkretnie wałków - na wejsciu i wyjsciu - prawy blok. Pogrzebałem troszkę w sieci i opinie są różne podobno mogą to być sensory położenia wałków, ewentualnie zębatki łańcucha rozrządu, lub sam łańcuch rozrządu, który mógł ulec rozciągnięciu.

Czy ktos z was miał już podobny problem. :?:

Według mechaników, tak naprawdę nie powinienem jździć tym autem i usunąc te usterki jak najszybciej.

Poproszę o ewentualne pochylenie się nad tematem.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2014, o 21:59 przez T-Mack, łącznie zmieniany 1 raz.
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Zawitaj do przywitalni i zrób stopkę z danymi auta. Mechanik dobrze mówił. Jak chcesz to jeździj sobie , ale wkrótce będziesz pytać gdzie tanio silnik kupić :wysmiewacz:

[ Dodano: 2014-03-08, 19:55 ]
http://allegro.pl/mercedes-silnik-c-280 ... 28673.html jak to rozrząd a zaniedbasz, to cena wyżej :usmiech:
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Post autor: T-Mack »

Supi, czy mogłbys byc bardziej precyzyjny, nie rozumiem zdania:

Cytat "Zawitaj do przywitalni i zrób stopkę z danymi auta."

Jestem tego swiadom, że jest to poważna sprawa.

Czy może to być tylko i wyłącznie wina czyjników położenia wałka rozrządu, czy powinienem szykować się na większą naprawę ?
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
mrbraindeath
expert
Posty: 2756
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Czlowieku,

1: Pierwszy post robisz w dziale przywitan viewforum.php?f=8 - bez niego nie licz na pomoc.

2: W stopce wpisujesz VIN pojazdu a nie T-Mack.. bez niego, nici z pomoca.

3: Masz silnik M272, gwarantuje Cie na 100% ze masz walki z kolami do roboty - kazda M272 przed 2006r to trafia, wiec i Twoja trafilo. Szykuj kase.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

T-Mack, już chyba jaśniej nie można od tego jak napisał mrbraindeath.
Jak zrobisz to co trzeba zainteresuj się przynależnością do VIP, bo w tym dziale masz dostęp do EPC online i programu Web Parts........... możesz ze zniżką kupić w ASO nowe części. Szykuj sporo kasy........... ile, to zobacz w EPC koszty poszczególnych części. Jak mechanik rozbierze, to się dowiesz precyzyjnie.
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Post autor: T-Mack »

OK, dzięki za podpowiedź. Jescze jedno, a w zasadzie dwa pytania.

Komputer wywala błedy tylko na pierwszym rzędzie cylindrów, na drugim nic się nie dzieje. Co radzicie w tym przypadku wymianę na obydwu stronach, czy najpierw tam, gdzie się sypie ?

Czy to prawda, że trzeba cały silnik wyciągać ?

Pozdrawiam,
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Przywitalnia ?

Jeżeli chodzi o rozrząd, to albo robisz, albo nie robisz.

[ Dodano: 2014-03-09, 12:51 ]
mrbraindeath, powiem Ci , że policzyłem koszty gratów i wychodzi stosunkowo niewiele drożej od M271............ a silnik duuuużo lepszy :ok: Trochę MB nie fair liczy sobie za graty biorąc pod uwagę klasę jednostek :dobani:
mrbraindeath
expert
Posty: 2756
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Widze ze kolega T-Mack nadal swoje.. PRZYWITALNIA kolego..

supi To ja nie wiem co Ty liczyles. Aby sie dostac do rozrzadu unosimy silnik - czego w M271 nie musisz robic. Tam to kazdy moze zrzucic dekiel w byle blaszaku pod domem lub pod chmurka dla upartych.. Zaleznie od modelu w ASO placimy za ten cyrk z M272 15,000-20,000PLN za wszystko razem z plukaniem silnika i dwoch wymian oleju koniecznych.

Jest to prawie dwa razy tyle co za M271, zakladajac ze kola w M271 wymieniamy rowniez. W ASO robota lancucha z bibelotami w M271 to tylko 2,500PLN.

Jedyny plus tego wszystkiego to to, ze w M272 to robisz tylko raz i masz spokoj bo nowe czesci sa inne. W M271 to rozrzad robisz co 100,000km.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

mrbraindeath, nie no...........robocizna fakt, ale jak same graty bez slizgów to tak ogólnie ok.67oo,- ze zniżkami Piotrowymi. A robota w ASO przy stawce 280 zł brutto za 1h, no to może przyprawic niejednego Hansa o palpitację serca ( jak na juro przeliczym) :boisie:

[ Dodano: 2014-03-09, 13:41 ]
a zestaw do m271 z kółkami to +- 5,5k
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Post autor: T-Mack »

Jeszcze kolejne pytanie, mianowicie czy rozważyć montaż zamienników, jeżeli chodzi o wałki rozrządu, czy lepiej kupić w ASO oryginalne. Z tego co wyczytałem na różnych forach, to zamienniki z dobrej firmy nie odbiegają jakoscią od tych oryginalnych Mercedes'a. Może jakas podpowiedz co do producenta zamienników ?

No i czy silnik trzeba całkowicie wyciągać z komory ?

Pozdrawiam,
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
mrbraindeath
expert
Posty: 2756
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Ile razy mamy Ci powtarzac ze masz sie ptzywitac w przywitalni?
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Post autor: T-Mack »

OK - Jestem już w przywitalni...

To, co z tymi zamiennikami, podpowie ktos ???
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ale po co nowe wałki. ...... nie h mechanik rozbierze i będzie wiadome co do kubła. Pewnie potrzebny bedzie komplet kół z łańcuchem i napinaczem ...... możesz to zobaczyć w epc. Nie sądzę aby byly zamienniki kół. Łańcuch i napinacz dostaniesz w zamienniku ale cena podobna do Web Parts
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Post autor: T-Mack »

Z tego co się orientuję, to koła zębate są integralną częscią wałka rozrządu, chyba że się mylę. Przy okazji co to jest EPC...???
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

http://m.auto-swiat.pl/1-dlaczego-silni ... traci-zeby to o ten wałek Ci chyba chodzi. Kola w epc pokazane są oddzielnie i każde kosztuje ze zniżką ok. 2300....... to trzecie na dole sporo taniej.

[ Dodano: 2014-03-09, 15:28 ]
EPC to oprogramowanie serwisowe MB

[ Dodano: 2014-03-09, 15:31 ]
Kurcze Bartek ja te koła policzylem jak na silnik w rzędzie a to przecie V6 ....... to ich wiecej trzeba :oops: :boisie:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”