C200K i zapalona kontrolka MIL(check eng)
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
C200K i zapalona kontrolka MIL(check eng)
Od dwóch miesięcy walczę z zapaloną kontrolką MIL. Przeczytałem już wszystkie chyba posty w temacie, wiele osób ma podobne problemy, ale chyba nie do końca takie same.
Zaczęło się od lekkiego szarpania i falowania obrotów na jałowym.
Po pierwszym włączeniu CHECK ENGINE sprawdziełm błędy za pomocą ELM327 wyszło, że jest problem ze składem mieszanki P0171(uboga) oraz błąd przepływomierza.
Nie czekając dłużej pojechałem do ASO MB na diagnostykę, aby mieć pewność co i jak.
W ASO stwierdzili uszkodzony wąż - ten pod filtrem powietrza A271 018 12 82 o ile dobrze pamiętam.
Wymieniłem wąż, ale kontrolka znowu zapaliła się po przejechaniu ok 50km od skasowania.
Kolejna wizyta w ASO na diagnostyce. Zmieniono lekko mapę, bo niby coś nie tak było. Innych problemów nie stwierdzono, komputer nie wskazał na uszkodzenie żadnej części, synchronizacja na rozrządzie też ok, ale zasugerowano czyszczenie przepustnicy.
Przepustnica wyczyszczona w ASO i zaadaptowana.
Problem po przejechaniu ok 50km znowu się pojawił - ponownie zapaliła się kontrolka MIL.
W ASO twierdzą, że błędów żadnych nie ma , ale auto nie pracuje tak jak powinno.
Dlaczego na SD nic nie widać? WTF?
Lekko buja budą. Obroty lekko falują i nasilają się gdy wcisnę sprzęgło tzn. auto stoi na luzie, odpalony silnik, jak wcisnę sprzęgło(bez wrzycania biegu, tylko pedła sprzęgła wciśnięty) to stwierdzam, że obroty bardziej falują(rpm pomiędzy 600 a 900) i zaczyna mocniej telepać autem. Ma to sens?
Ma ktoś jakieś sugestie co dalej, jaki ma być kolejny krok do rozwiązania zagadki:
- przepływomierz?
- sonda lambda? (wymiana/ czyszczenie gniazda/ wiązki przewodów do sondy?)
- elektromagnesy? wymienić czy tylko uszczelnić nowymi o-ringami? (trochę z nich cieknie, w ASO MB sugerują tylko uszczelnienie)
- szukać poboru lewego powietrza przez sparciałe węże? gdzie na forum MB brytyjskim czytałem, żeby sprawdzić węże A271 018 14 82, A271 018 15 82, bo lubią puszczać powietrze i zaworek A271 018 03 29, bo się zatyka. Ma to sens?
Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Zaczęło się od lekkiego szarpania i falowania obrotów na jałowym.
Po pierwszym włączeniu CHECK ENGINE sprawdziełm błędy za pomocą ELM327 wyszło, że jest problem ze składem mieszanki P0171(uboga) oraz błąd przepływomierza.
Nie czekając dłużej pojechałem do ASO MB na diagnostykę, aby mieć pewność co i jak.
W ASO stwierdzili uszkodzony wąż - ten pod filtrem powietrza A271 018 12 82 o ile dobrze pamiętam.
Wymieniłem wąż, ale kontrolka znowu zapaliła się po przejechaniu ok 50km od skasowania.
Kolejna wizyta w ASO na diagnostyce. Zmieniono lekko mapę, bo niby coś nie tak było. Innych problemów nie stwierdzono, komputer nie wskazał na uszkodzenie żadnej części, synchronizacja na rozrządzie też ok, ale zasugerowano czyszczenie przepustnicy.
Przepustnica wyczyszczona w ASO i zaadaptowana.
Problem po przejechaniu ok 50km znowu się pojawił - ponownie zapaliła się kontrolka MIL.
W ASO twierdzą, że błędów żadnych nie ma , ale auto nie pracuje tak jak powinno.
Dlaczego na SD nic nie widać? WTF?
Lekko buja budą. Obroty lekko falują i nasilają się gdy wcisnę sprzęgło tzn. auto stoi na luzie, odpalony silnik, jak wcisnę sprzęgło(bez wrzycania biegu, tylko pedła sprzęgła wciśnięty) to stwierdzam, że obroty bardziej falują(rpm pomiędzy 600 a 900) i zaczyna mocniej telepać autem. Ma to sens?
Ma ktoś jakieś sugestie co dalej, jaki ma być kolejny krok do rozwiązania zagadki:
- przepływomierz?
- sonda lambda? (wymiana/ czyszczenie gniazda/ wiązki przewodów do sondy?)
- elektromagnesy? wymienić czy tylko uszczelnić nowymi o-ringami? (trochę z nich cieknie, w ASO MB sugerują tylko uszczelnienie)
- szukać poboru lewego powietrza przez sparciałe węże? gdzie na forum MB brytyjskim czytałem, żeby sprawdzić węże A271 018 14 82, A271 018 15 82, bo lubią puszczać powietrze i zaworek A271 018 03 29, bo się zatyka. Ma to sens?
Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
C200K M271 2002r.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cóż zrobisz jak ktoś nie chce zobaczyć, to widział nie będzieelemelek pisze:W ASO twierdzą, że błędów żadnych nie ma , ale auto nie pracuje tak jak powinno.
Dlaczego na SD nic nie widać? WTF?
Zdecydowanie w pierwszej kolejnościelemelek pisze:szukać poboru lewego powietrza
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Jak zdobędziesz status VIP, to tym samym zyskasz dostęp do wielu ciekawych rzeczy min do programu do dobierania części gdzie lokalizację też widać
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Szukaj na wszystkich wężach gumowych zwłaszcza tych do których dostęp nie jest prosty a co do elektromagnesów uszczelnia się je środkiem A002 989 45 20 z ASO na przykład, dla uzupełnienia i na zaś.elemelek pisze:- elektromagnesy? wymienić czy tylko uszczelnić nowymi o-ringami? (trochę z nich cieknie, w ASO MB sugerują tylko uszczelnienie)
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
Wiecie Panowie czym by tu psiknąć, aby sie do wiedzieć czy to na pewno lewe powietrze jest sprawcą problemu? Gdzieś mi się o uszy obiło, że jakimś środkiem w sprayu można spryskać i sprawdzać czy obroty nie wzrosną, jeśli wzrosną to jest pęknięty wężyk.
Posiadacie Panowie wiedzę, co to może być za środek w spray? Marka, nazwa, cokolwiek?
@Smart
ten uszczelniacz A002 989 45 20 + o-ringi na elektromagnesy i temat cieknących magnesów będzie załatwiony?
Posiadacie Panowie wiedzę, co to może być za środek w spray? Marka, nazwa, cokolwiek?
@Smart
ten uszczelniacz A002 989 45 20 + o-ringi na elektromagnesy i temat cieknących magnesów będzie załatwiony?
C200K M271 2002r.
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
najbezpieczniej chyba zwykły Autostart. Kupisz pewnie na każdej stacji paliw.
Edit:
Jak miałeś olej we wiązkach po wycieku z elektromagnesów to też warto zobaczyć sondy i ich wtyczki. SD u mnie nie zgłaszał błędów z sond, po wymianie sondy za katalizatorem Check Engin nie wrócił.
Edit:
Jak miałeś olej we wiązkach po wycieku z elektromagnesów to też warto zobaczyć sondy i ich wtyczki. SD u mnie nie zgłaszał błędów z sond, po wymianie sondy za katalizatorem Check Engin nie wrócił.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, o 20:28 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 lis 2013, o 20:36
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 lis 2013, o 20:36
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
Okazuje się, że lewe powietrze zasysane jest przez pęknięty kolektor ssący.
Jakim cudem pękł?
Może ktoś z dostępem do WISa podać numer kolektora ssącego dla VIN WDB2032421FXXXXXX?
i jeszcze numery tych uszczelek(4szt.) co to chyba wchodzą pomiędzy silnik a kolektor.
Z góry dziękuje.
Jakim cudem pękł?
Może ktoś z dostępem do WISa podać numer kolektora ssącego dla VIN WDB2032421FXXXXXX?
i jeszcze numery tych uszczelek(4szt.) co to chyba wchodzą pomiędzy silnik a kolektor.
Z góry dziękuje.
C200K M271 2002r.
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
A z drugiej strony uszczelki nie ma ? Po takim VINie to sam szukaj . Dołącz do VIP /instrukcja w dziale "wspomóż nas"/ i sam sobie znajdziesz ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
- VIN:
- Lokalizacja: Toruń
Problem definitywnie rozwiązany.
Przyczyn falowania obrotów było kilka.
- nieszczelny kolektor ssący,
- nieszczelne węże te od odmy,
- uszkodzona sonda lambda za katalizatorem(chociaż diagnostyka nie wykazywało jednoznacznie, że jest ona uszkodzona. komputer wskazywał na jakiś problem z katalizatorem, ale po wymianie sondy falowanie ustąpiło definitywnie).
Po w/w naprawach i przejechaniu już ok 500km, kontrolka wygaszona, falowania brak .
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Temat do zamknięcia.
Przyczyn falowania obrotów było kilka.
- nieszczelny kolektor ssący,
- nieszczelne węże te od odmy,
- uszkodzona sonda lambda za katalizatorem(chociaż diagnostyka nie wykazywało jednoznacznie, że jest ona uszkodzona. komputer wskazywał na jakiś problem z katalizatorem, ale po wymianie sondy falowanie ustąpiło definitywnie).
Po w/w naprawach i przejechaniu już ok 500km, kontrolka wygaszona, falowania brak .
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Temat do zamknięcia.
C200K M271 2002r.
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Teraz tym co pomogli kliknij "POMÓGŁ" Fajnie, że się wszystko udało, wydaje mi się, dość tanio naprawić . Miłego śmigania
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne