C200K i zapalona kontrolka MIL(check eng)

Moderator: Dziki Mar

elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

C200K i zapalona kontrolka MIL(check eng)

Post autor: elemelek »

Od dwóch miesięcy walczę z zapaloną kontrolką MIL. Przeczytałem już wszystkie chyba posty w temacie, wiele osób ma podobne problemy, ale chyba nie do końca takie same.

Zaczęło się od lekkiego szarpania i falowania obrotów na jałowym.
Po pierwszym włączeniu CHECK ENGINE sprawdziełm błędy za pomocą ELM327 wyszło, że jest problem ze składem mieszanki P0171(uboga) oraz błąd przepływomierza.
Nie czekając dłużej pojechałem do ASO MB na diagnostykę, aby mieć pewność co i jak.
W ASO stwierdzili uszkodzony wąż - ten pod filtrem powietrza A271 018 12 82 o ile dobrze pamiętam.
Wymieniłem wąż, ale kontrolka znowu zapaliła się po przejechaniu ok 50km od skasowania.

Kolejna wizyta w ASO na diagnostyce. Zmieniono lekko mapę, bo niby coś nie tak było. Innych problemów nie stwierdzono, komputer nie wskazał na uszkodzenie żadnej części, synchronizacja na rozrządzie też ok, ale zasugerowano czyszczenie przepustnicy.
Przepustnica wyczyszczona w ASO i zaadaptowana.
Problem po przejechaniu ok 50km znowu się pojawił - ponownie zapaliła się kontrolka MIL.

W ASO twierdzą, że błędów żadnych nie ma :mysli: , ale auto nie pracuje tak jak powinno.
Dlaczego na SD nic nie widać? WTF?
Lekko buja budą. Obroty lekko falują i nasilają się gdy wcisnę sprzęgło tzn. auto stoi na luzie, odpalony silnik, jak wcisnę sprzęgło(bez wrzycania biegu, tylko pedła sprzęgła wciśnięty) to stwierdzam, że obroty bardziej falują(rpm pomiędzy 600 a 900) i zaczyna mocniej telepać autem. Ma to sens?

Ma ktoś jakieś sugestie co dalej, jaki ma być kolejny krok do rozwiązania zagadki:
- przepływomierz?
- sonda lambda? (wymiana/ czyszczenie gniazda/ wiązki przewodów do sondy?)
- elektromagnesy? wymienić czy tylko uszczelnić nowymi o-ringami? (trochę z nich cieknie, w ASO MB sugerują tylko uszczelnienie)
- szukać poboru lewego powietrza przez sparciałe węże? gdzie na forum MB brytyjskim czytałem, żeby sprawdzić węże A271 018 14 82, A271 018 15 82, bo lubią puszczać powietrze i zaworek A271 018 03 29, bo się zatyka. Ma to sens?

Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
C200K M271 2002r.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

elemelek pisze:W ASO twierdzą, że błędów żadnych nie ma :mysli: , ale auto nie pracuje tak jak powinno.
Dlaczego na SD nic nie widać? WTF?
Cóż zrobisz :bezradny: jak ktoś nie chce zobaczyć, to widział nie będzie :rotfl:
elemelek pisze:szukać poboru lewego powietrza
Zdecydowanie w pierwszej kolejności
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

@loneraider dzięki za zainteresowanie

Ma ktoś może rysunki z WISa z lokalizacją tych elementów:
A2710181582 Bleed Hose
A2710180329 Valve
A2710181482 Bleed Hose
C200K M271 2002r.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jak zdobędziesz status VIP, to tym samym zyskasz dostęp do wielu ciekawych rzeczy min do programu do dobierania części gdzie lokalizację też widać :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

elemelek pisze:- elektromagnesy? wymienić czy tylko uszczelnić nowymi o-ringami? (trochę z nich cieknie, w ASO MB sugerują tylko uszczelnienie)
Szukaj na wszystkich wężach gumowych zwłaszcza tych do których dostęp nie jest prosty a co do elektromagnesów uszczelnia się je środkiem A002 989 45 20 z ASO na przykład, dla uzupełnienia i na zaś. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

Wiecie Panowie czym by tu psiknąć, aby sie do wiedzieć czy to na pewno lewe powietrze jest sprawcą problemu? Gdzieś mi się o uszy obiło, że jakimś środkiem w sprayu można spryskać i sprawdzać czy obroty nie wzrosną, jeśli wzrosną to jest pęknięty wężyk.
Posiadacie Panowie wiedzę, co to może być za środek w spray? Marka, nazwa, cokolwiek?

@Smart
ten uszczelniacz A002 989 45 20 + o-ringi na elektromagnesy i temat cieknących magnesów będzie załatwiony?
C200K M271 2002r.
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Jedynie co mi przychodzi do głowy do benzyna ekstrakcyjna w sprayu, lub coś innego łatwopalnego w sprayu co nie zapaćka silnika jak będziesz pryskał
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

najbezpieczniej chyba zwykły Autostart. Kupisz pewnie na każdej stacji paliw.

Edit:
Jak miałeś olej we wiązkach po wycieku z elektromagnesów to też warto zobaczyć sondy i ich wtyczki. SD u mnie nie zgłaszał błędów z sond, po wymianie sondy za katalizatorem Check Engin nie wrócił.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, o 20:28 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Raf2
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 lis 2013, o 20:36
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Raf2 »

Jak w moim samochodzie ASO szukało przyczyny zapalającego się Check Engine to psikanie preparatem nie wykazało nieszczelności...
Dopiero po rozebraniu maskownic,filtra powietrza itp. znaleźli małe pęknięcie na wężyku.
Wymienili go i po problemie - Check już się nie zaświecił.
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

A pamiętasz Kolego jak wężyk u ciebie wymieniono?

Znalazłem w sieci taki dokument - załącznik na dole - i tym tropem pójdę.
Kosz węży to grosze ale dostęp to jest zdrowo pop :censored: ..ny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
C200K M271 2002r.
Raf2
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 lis 2013, o 20:36
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Raf2 »

Okolice lewej górnej części silnika,taki króciutki z 10cm.
Był zesztywniały i pęknięty od spodu.
Komputer pokazywał błąd,nieprawidłowa masa powietrza,bez jakiś szczególnych wskazań.
Były podejrzenia że winna jest przepustnica,przepływomierz itp a okazało się że pierdółka za 30pln :usmiech:
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

Okazuje się, że lewe powietrze zasysane jest przez pęknięty kolektor ssący.
Jakim cudem pękł?

Może ktoś z dostępem do WISa podać numer kolektora ssącego dla VIN WDB2032421FXXXXXX?
i jeszcze numery tych uszczelek(4szt.) co to chyba wchodzą pomiędzy silnik a kolektor.

Z góry dziękuje.
C200K M271 2002r.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

A z drugiej strony uszczelki nie ma ? Po takim VINie to sam szukaj . Dołącz do VIP /instrukcja w dziale "wspomóż nas"/ i sam sobie znajdziesz ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
elemelek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, o 23:03
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: elemelek »

Problem definitywnie rozwiązany.
Przyczyn falowania obrotów było kilka.
- nieszczelny kolektor ssący,
- nieszczelne węże te od odmy,
- uszkodzona sonda lambda za katalizatorem(chociaż diagnostyka nie wykazywało jednoznacznie, że jest ona uszkodzona. komputer wskazywał na jakiś problem z katalizatorem, ale po wymianie sondy falowanie ustąpiło definitywnie).

Po w/w naprawach i przejechaniu już ok 500km, kontrolka wygaszona, falowania brak :zacieszacz: .

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.

Temat do zamknięcia.
C200K M271 2002r.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Teraz tym co pomogli kliknij "POMÓGŁ" :D Fajnie, że się wszystko udało, wydaje mi się, dość tanio naprawić . Miłego śmigania ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”