Komunikaty o oleju z trip komputera.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtula41
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 7 paź 2013, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Komunikaty o oleju z trip komputera.

Post autor: wojtula41 »

Witam.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem C200 CDI - jest kupione z pewnej ręki od pierwszego właściciela - zaznaczam to ponieważ kupiłem je od brata mojego ojca i znam jego całkowitą przeszłość. Auto zostało sprowadzone z Niemiec i niestety nie ma w tripie PL menu.
Po zakupie i powrocie do kraju, wykonałem wszystko to co powinienem zrobić zgodnie z serwisówką i informacjami od sprzedającego - wymiana oleju, filtrów, paska wielorowkowego z rolkami (olej CASTROL EDGE FST 5W-30). Po bliższym zapoznaniu się z autem znalazłem na wyświetlaczu pomiędzy zegarami następujące komunikaty ( w j. niemieckim oczywiście) : Motorol-stand nicht bei motorlauf, Motorol-stand olstand reuzieren, Fur Motorol-stand Zundung ein, Motorol-stand Messunglauft Korrekte Messung nur wenn Fahrz eben steht.
Na moim poziomie znajomości j. niemieckiego pierwszy komunikat jest dość "groźny" - wyświetla się w czasie pracy silnika ( oczywiście po wejściu w odpowiedni tryb tripa), pozostałe widoczne są na "zapłonie" bez pracy silnika - tymi się nie przejmuję. Wszystkie w/w komunikaty są wyświetlane na "biało" i to mnie trochę uspokaja - w razie zagrożenia były by na czerwono. Poziom oleju mam na pewno dobry sprawdzam to w menu serwisowym - utrzymuje się od wymiany na poziomie 6,4 l - powinno być 6,5, ale różnica jednej setki nie może generować alertów o braku oleju.
Jeśli zna ktoś jakąś podpowiedź - czekam na wieści. Pozdrawiam Wojtul@
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
S 203 C 200 CDI 2004 poliftowy CLASSIC z doposażeniem

WDB2032071F568478
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Zacznijmy od tego, że polecam lekturę instrukcji obsługi. Jak by kolega poczytał dowiedziałby sie, że w menu komputera pokładowego , zwanego przez kol trip komputerem (?), w pozycji kiedy wyświetla się nam przebieg pojazdu w podmenu jest kontrola stanu oleju. Po 1 komp dał koledze znać, że nie przeprowadza się tej czynności na pracującym silniku , tylko najlepiej 5 min po zgaszeniu /to ja wg instrukcji dopisałem/. Później instrukcja jak to robić etc. Nic niepokojącego tam nie ma . :mb: da znać na tymże wyświetlaczu jak oleju będzie za mało, łącznie z tym ile należy dolać lub odlać.
To na szybko.. i wyjaśniając, nie jest to menu serwisowe, one jest zupełnie gdzie indziej. Po wtóre języka polskiego w w203 nigdy nie było. Po kolejne "primo" INSTRUKCJE NALEŻY CZYTAĆ !!!. Po to są /nawet w języku polskim/ i wtedy unikniemy wielu niepotrzebnych pytań.

ps. Ja u siebie używam j angielskiego... jakoś mi poręczniej ;)

[ Dodano: 2014-01-12, 21:42 ]
ps nr 2 . czy w silniku ze zwykłym bagnetem sprawdzasz poziom na pracującym silniku ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

wojtula41, dodam tylko, że w menu serwisowym jak to wszystko ścieknie do michy można sprawdzić ilość oleum. Jak nie ogarniasz niemieckiego to masz jeszcze inne języki........ ja tez polecam angielski.... jakoś łatwiej kumnąć od tego szwargotania.
Ale zapodałeś na forum dwa pytania, a regulamin i konwenanse leżą .............. tu jest bardzo ortodoksyjnie teraz trzeba zajrzeć do działu przywitalni i tam sie przywitać a następnie zgodnie z regulaminem w stopkę wpasować dane auta najlepiej z VIN tak jak mają inni - czasem łatwiej odpowiedzieć na jakieś pytanie.
Awatar użytkownika
wojtula41
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 7 paź 2013, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wojtula41 »

Dzięki kolegom za informacje.
Napisałem w swoim poście, że sprawdziłem poziom oleju (wiem, że trzeba to zrobić na wyłączonym silniku) - poziom 6,4 l. Dalej idąc to określenie komputer pokładowy, czy trip komputer to wg mnie to samo - tripem określało to forum FORDA i Opla - na Mesia przesiadłem z Mondeo, a żona "Smiga" Merivą. A co do przywitania, to fakt - moja wina - niezwłocznie uzupełnię ten element obecności na forum.
Dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, o 22:34 przez wojtula41, łącznie zmieniany 2 razy.
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
S 203 C 200 CDI 2004 poliftowy CLASSIC z doposażeniem

WDB2032071F568478
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Wrzuć VIN chętnie zerknę na to doposażenie :wstyd:
Jak chcesz dołącz do działu VIP i pobierz sobie instrukcję w rodzimym języku.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Tak po prawdzie , to ktoś gdzieś walnął babola z tym tripem ia reszta bezmyślnie powtarza. Trip = droga , wycieczka i odnosi się do licznika przebiegu dziennego. Komputer pokładowy informuje i zarządza funkcjami pojazdu związanymi jak i nie związanymi bezpośrednio z jazdą /np zestaw głośnomówiący do tel./ . Ale u nas jest więcej baboli .. ludzie piszą że mają w mercedesach tiptronic, klimatronic, etc , a są to nazwy systemów VAG. No i obowiązkowo się pochwal tym bogatym doposażeniem :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

wojtula41, kilka rzeczy jest więcej od standardu.
Awatar użytkownika
wojtula41
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 7 paź 2013, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wojtula41 »

supi pisze:wojtula41, kilka rzeczy jest więcej od standardu.
Usunąłem z podpisu "dużym" - wydawało mi się , że CLASIC był mocno ubogi, a w moim jest trochę "gadżetów" :szok:

Co do doposażenia, to:
- duży COMAND
- parktronic przód i tył
- fabryczny Bluetooth Mercedes
- grzane fotele
- 17" AMG alufelgi
- system audio BOSE (za wyjątkiem jednostki centralnej oczywiście) wraz z portem IPOD
- system alarmowy MB (opcja wew. i zew.).
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, o 22:34 przez wojtula41, łącznie zmieniany 2 razy.
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
S 203 C 200 CDI 2004 poliftowy CLASSIC z doposażeniem

WDB2032071F568478
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

No tak. Np. masz jeszcze + pakiet flotowy
Jeszcze by mogły by bizenony, itp
Byłem ciekaw bo MB w standardzie i tak ma sporo.

[ Dodano: 2014-01-12, 22:47 ]
No i szkoda, że nie awtomat
Ostatnio zmieniony 12 sty 2014, o 22:45 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtula41
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 7 paź 2013, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wojtula41 »

supi pisze:No tak. Np. masz jeszcze + pakiet flotowy
Jeszcze by mogły by bizenony, itp
Byłem ciekaw bo MB w standardzie i tak ma sporo.

[ Dodano: 2014-01-12, 22:47 ]
No i szkoda, że nie awtomat

Co mam rozumieć przez pakiet flotowy ?
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
S 203 C 200 CDI 2004 poliftowy CLASSIC z doposażeniem

WDB2032071F568478
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Masz kod w VIN mówiący o pakiecie flotowym
Pewnie pod tym kryje się ze podczas zamowienia było auto doposażone w navi , fon i może coś tam jeszcze. Taka wersja dla firmy. O ile wiem.
Awatar użytkownika
wojtula41
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 7 paź 2013, o 21:42
VIN:
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: wojtula41 »

Dzięks za wyjaśnienie. Muszę jeszcze pochwalić się Aluskami na zimę. Założyłem PENTY, które były zakładane do 190-ki (też dodatek od wujka). Niby 15" i opona większy balon - nie wyglądają tak okazale jak 17" AMG, ale po renowacji i malowaniu na ciemny grafit prezentują się świetnie do srebrnego nadwozia. Fele "wujas" miał fabrycznie do W 201 z pakietem AMG (nawiasem mówiąc, to w/w auto wujek użytkował od nowego - 1986 r do zeszłego roku jako kolejne auto w rodzinie i sprzedając z przebiegiem ponad 1 mln kilometrów silnik nie przeszedł najmniejszego remontu).
To tak na koniec takie jeszcze "przechwałki".

Jest w tym łyżka dziegciu - po założeniu odważników na tylnych kołach - po wyjechaniu od wulkanizatora - oba zerwała osłona tarcz na tyle - do 15" zostało ok 3 mm prześwitu :uee:
Ostatnio zmieniony 13 sty 2014, o 15:42 przez wojtula41, łącznie zmieniany 1 raz.
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY
S 203 C 200 CDI 2004 poliftowy CLASSIC z doposażeniem

WDB2032071F568478
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”