Wymiana wahaczy i sprężyn- robić zbieżność i geometrię???
Moderator: Dziki Mar
- bojar
- VIP
- Posty: 164
- Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
- VIN:
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Wymiana wahaczy i sprężyn- robić zbieżność i geometrię???
Wita wszystkich, właśnie będę wymieniał wahacze z przodu i sprężyny z tyłu (jedna pękła) w moim kochanym w203. Od kolegi słyszałem, że konieczne jest przy tym robienie od razu geometrii nadwozia i zbieżności. Znowu ktoś inny powiedział mi, że jeśli wymienia się całe wahacze (są aluminiowe) to nie trzeba ustawiać zbieżności ani robić geometrii nadwozia...
Jeśli ktoś coś wie na ten temat, to bardzo proszę o wypowiedzenie się w tym temacie
Jeśli ktoś coś wie na ten temat, to bardzo proszę o wypowiedzenie się w tym temacie
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
- lonek_rwl
- VIP
- Posty: 373
- Rejestracja: 24 paź 2007, o 22:07
- VIN:
- Lokalizacja: Rewal/Szczecin
Obowiązkowo! Mój Mietek w tej chwili jest w warsztacie na nieszczęsnym serwisie B świece, filtr paliwa itp. do wymiany Oprócz tego naprawa usterki (to te piszczące koło koleżanko dopiero się tym zająłem) wymiana tarczy, klocków, problem ze sworzniami, jakieś gumy zerwane?... ehhhh Jak zobaczyłem kosztorys to znowu poczułem, że jeżdzę mb
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Właśnie jestem po takich nastawach zbieżności i geometrii i muszę powiedzieć, że zupełnie inna jazda. Co prawda mój Mietek nie wiadomo kiedy był ostatnio "prostowany" i rekalibracja była mu juz dawno niezbędna, ale po wymianie części wahacza zdecydowałem się pojechać (nie, wcale nie do serwisu bo chcieli 250zł) i korekty były gromne! Teraz toczy się prosto i nie konsumuje opon Wcześniej musiałem się siłować z kierownicą na prostej drodze bo polubił prawą stronę a teraz kierownica stoi prościutko albo prawie (do przetestowania na dobrej drodze). Korekty dokonałem na stacji Norauto i kosztowało mnie to 3,5x mniej niż w ASO a efekt ten sam.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2008, o 19:48 przez wredny, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 4 paź 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
Witam jak tylko wymieniasz same wahacze bez końcówek kierowniczych czy tam drążków to niema potrzeby ustawiania geometrii, trzeba tylko pamietac ze wahacze maja swoje ułożenie w trzech pozycjach .Nowe ustawic w miejsce starych i bedzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 4 paź 2008, o 19:28 przez serwisant, łącznie zmieniany 1 raz.
- kmich7
- VIP
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
- VIN: WDB2030451A155135
- Lokalizacja: Poznań
-
- VIP
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 maja 2008, o 15:07
- VIN:
- Lokalizacja: Wieluń-Gliwice
witam.
mam wlaśnie taki mały problem.
wymieniłem wahacze i dalej koła stoją krzywo i nie wiem co jest grane zbieżność mi ustawili ale koła są pochylone lewe -00st42' i prawe -01st07'.
żeby było ciekawiej wymienilem wahacze drążki z końcówkami a dalej coś stuka.
zastanawialem się nad łożyskami amortyzatorów albo samymi amortyzatorami, ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
mam wlaśnie taki mały problem.
wymieniłem wahacze i dalej koła stoją krzywo i nie wiem co jest grane zbieżność mi ustawili ale koła są pochylone lewe -00st42' i prawe -01st07'.
żeby było ciekawiej wymienilem wahacze drążki z końcówkami a dalej coś stuka.
zastanawialem się nad łożyskami amortyzatorów albo samymi amortyzatorami, ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Niech ci się zacznie tak wydawać, jeżeli stukanie jest gdy np. przejeżdżasz przez tory bądź poprzeczne nierówności na prostych kołach to jest duże prawdopodobieństwo, że to łożyska.JacekCZ pisze:ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Dokładnie, u mnie sprawcą stukania wcale nie był wahacz lecz luźne łożysko przednim kole. Dokręcenie go rozwiązało problem.mercfan pisze:Niech ci się zacznie tak wydawać, jeżeli stukanie jest gdy np. przejeżdżasz przez tory bądź poprzeczne nierówności na prostych kołach to jest duże prawdopodobieństwo, że to łożyska.JacekCZ pisze:ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
[ Dodano: 2009-03-23, 10:12 ]
A ile dokładnie dałeś za geometrię i zbieżność w norauto?wredny pisze:Właśnie jestem po takich nastawach zbieżności i geometrii i muszę powiedzieć, że zupełnie inna jazda. Co prawda mój Mietek nie wiadomo kiedy był ostatnio "prostowany" i rekalibracja była mu juz dawno niezbędna, ale po wymianie części wahacza zdecydowałem się pojechać (nie, wcale nie do serwisu bo chcieli 250zł) i korekty były gromne! Teraz toczy się prosto i nie konsumuje opon Wcześniej musiałem się siłować z kierownicą na prostej drodze bo polubił prawą stronę a teraz kierownica stoi prościutko albo prawie (do przetestowania na dobrej drodze). Korekty dokonałem na stacji Norauto i kosztowało mnie to 3,5x mniej niż w ASO a efekt ten sam.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
- VIN:
- Lokalizacja: Germany
- kmich7
- VIP
- Posty: 44
- Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
- VIN: WDB2030451A155135
- Lokalizacja: Poznań
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
- VIN:
- Lokalizacja: Germany
ja czekajac na auto obserwowalem jak robia mi auto przez takie okienko-
i widzialem ze do zbieznosci mechanik ktory to robil zawolal wszystkich wspolpracownikow i dlugo cos dyskutowali i ogladali moj samochod od spodu, pozniej kolysali calym autem itd... wykresu o zbieznosci tez nie dostalem....
Prawdopodobnie robili to 1 raz w W203
i widzialem ze do zbieznosci mechanik ktory to robil zawolal wszystkich wspolpracownikow i dlugo cos dyskutowali i ogladali moj samochod od spodu, pozniej kolysali calym autem itd... wykresu o zbieznosci tez nie dostalem....
Prawdopodobnie robili to 1 raz w W203
bylo C 320 Avantgarde silber
a jest e46 330ci black shadow
a jest e46 330ci black shadow
- kszalek
- VIP
- Posty: 92
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
- VIN:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- jacko
- VIP
- Posty: 67
- Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
- VIN:
- Lokalizacja: BRZEG
- Kontakt: