Wymiana wahaczy i sprężyn- robić zbieżność i geometrię???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
bojar
VIP
Posty: 164
Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
VIN:
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Wymiana wahaczy i sprężyn- robić zbieżność i geometrię???

Post autor: bojar »

Wita wszystkich, właśnie będę wymieniał wahacze z przodu i sprężyny z tyłu (jedna pękła) w moim kochanym w203. Od kolegi słyszałem, że konieczne jest przy tym robienie od razu geometrii nadwozia i zbieżności. Znowu ktoś inny powiedział mi, że jeśli wymienia się całe wahacze (są aluminiowe) to nie trzeba ustawiać zbieżności ani robić geometrii nadwozia...


Jeśli ktoś coś wie na ten temat, to bardzo proszę o wypowiedzenie się w tym temacie :)
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

przy tego typu wymianie powinno się zrobić geometrię i zbieżność.
Awatar użytkownika
lonek_rwl
VIP
Posty: 373
Rejestracja: 24 paź 2007, o 22:07
VIN:
Lokalizacja: Rewal/Szczecin

Post autor: lonek_rwl »

Obowiązkowo! Mój Mietek w tej chwili jest w warsztacie na nieszczęsnym serwisie B :smutny: świece, filtr paliwa itp. do wymiany :smutny: Oprócz tego naprawa usterki (to te piszczące koło koleżanko :rotfl: dopiero się tym zająłem) wymiana tarczy, klocków, problem ze sworzniami, jakieś gumy zerwane?... ehhhh Jak zobaczyłem kosztorys to znowu poczułem, że jeżdzę mb
Moje Playstation®Network
Obrazek
C200K Sport coupe 2002r.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Właśnie jestem po takich nastawach zbieżności i geometrii i muszę powiedzieć, że zupełnie inna jazda. Co prawda mój Mietek nie wiadomo kiedy był ostatnio "prostowany" i rekalibracja była mu juz dawno niezbędna, ale po wymianie części wahacza zdecydowałem się pojechać (nie, wcale nie do serwisu bo chcieli 250zł) i korekty były gromne! Teraz toczy się prosto i nie konsumuje opon :) Wcześniej musiałem się siłować z kierownicą na prostej drodze bo polubił prawą stronę a teraz kierownica stoi prościutko albo prawie (do przetestowania na dobrej drodze). Korekty dokonałem na stacji Norauto i kosztowało mnie to 3,5x mniej niż w ASO a efekt ten sam.
Ostatnio zmieniony 3 paź 2008, o 19:48 przez wredny, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
serwisant
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 4 paź 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: serwisant »

Witam jak tylko wymieniasz same wahacze bez końcówek kierowniczych czy tam drążków to niema potrzeby ustawiania geometrii, trzeba tylko pamietac ze wahacze maja swoje ułożenie w trzech pozycjach .Nowe ustawic w miejsce starych i bedzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 4 paź 2008, o 19:28 przez serwisant, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kmich7
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
VIN: WDB2030451A155135
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kmich7 »

serwisant,
Tu się mylisz, geometrie trzeba ustawić po wymianie wahaczy, przy wymianie wahaczy tych dolnych stalowych trzeba jeszcze zakupić śruby regulacyjne bo bez nich nie ustawimy kątów!!!Sam przerabiałem ten problem :rotfl:
W203 C200 kompressor 2001r
JacekCZ
VIP
Posty: 9
Rejestracja: 30 maja 2008, o 15:07
VIN:
Lokalizacja: Wieluń-Gliwice

Post autor: JacekCZ »

witam.
mam wlaśnie taki mały problem.
wymieniłem wahacze i dalej koła stoją krzywo i nie wiem co jest grane zbieżność mi ustawili ale koła są pochylone lewe -00st42' i prawe -01st07'.
żeby było ciekawiej wymienilem wahacze drążki z końcówkami a dalej coś stuka.
zastanawialem się nad łożyskami amortyzatorów albo samymi amortyzatorami, ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

JacekCZ pisze:ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
Niech ci się zacznie tak wydawać, jeżeli stukanie jest gdy np. przejeżdżasz przez tory bądź poprzeczne nierówności na prostych kołach to jest duże prawdopodobieństwo, że to łożyska.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

mercfan pisze:
JacekCZ pisze:ale nie wydaje mi sie żeby sie zużyły po 137kkm.
Niech ci się zacznie tak wydawać, jeżeli stukanie jest gdy np. przejeżdżasz przez tory bądź poprzeczne nierówności na prostych kołach to jest duże prawdopodobieństwo, że to łożyska.
Dokładnie, u mnie sprawcą stukania wcale nie był wahacz lecz luźne łożysko przednim kole. Dokręcenie go rozwiązało problem.

[ Dodano: 2009-03-23, 10:12 ]
wredny pisze:Właśnie jestem po takich nastawach zbieżności i geometrii i muszę powiedzieć, że zupełnie inna jazda. Co prawda mój Mietek nie wiadomo kiedy był ostatnio "prostowany" i rekalibracja była mu juz dawno niezbędna, ale po wymianie części wahacza zdecydowałem się pojechać (nie, wcale nie do serwisu bo chcieli 250zł) i korekty były gromne! Teraz toczy się prosto i nie konsumuje opon :) Wcześniej musiałem się siłować z kierownicą na prostej drodze bo polubił prawą stronę a teraz kierownica stoi prościutko albo prawie (do przetestowania na dobrej drodze). Korekty dokonałem na stacji Norauto i kosztowało mnie to 3,5x mniej niż w ASO a efekt ten sam.
A ile dokładnie dałeś za geometrię i zbieżność w norauto?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
Bad_Boy
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Germany

Post autor: Bad_Boy »

ja NorAuto nie polecam jezeli chodzi o zbieznosc-
robilem wymiane wachaczy i zbieznosc -NorAuto w Pniu-
i po przyjezdzie do De musialem zrobic jeszcze raz geometrie- zle ustawili mi katy kol.
bylo C 320 Avantgarde silber
a jest e46 330ci black shadow
Awatar użytkownika
kmich7
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
VIN: WDB2030451A155135
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kmich7 »

Dokładnie, w NorAuto pracują ludzie po tygodniowym szkoleniu!!!Umieją wymienić żarówkę i to nie w każdym aucie!!! Nie polecam :boisie:
W203 C200 kompressor 2001r
Bad_Boy
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Germany

Post autor: Bad_Boy »

ja czekajac na auto obserwowalem jak robia mi auto przez takie okienko-
i widzialem ze do zbieznosci mechanik ktory to robil zawolal wszystkich wspolpracownikow i dlugo cos dyskutowali i ogladali moj samochod od spodu, pozniej kolysali calym autem itd... wykresu o zbieznosci tez nie dostalem....
Prawdopodobnie robili to 1 raz w W203 :dobani:
bylo C 320 Avantgarde silber
a jest e46 330ci black shadow
Awatar użytkownika
kszalek
VIP
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis 2010, o 19:44
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: kszalek »

Witam! Mam do wymiany wahacze dolne z przodu. Co poza wahaczami muszę zakupić? Same wahacze wystarczą czy może przy ich wymianie należy coś jeszcze wymienić? Jakieś śruby czy coś?
w203 c220cdi 2004 classic kombi
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Śrub nie trzeba wymieniać. Wystarczy zakup samych wahaczy.
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
jacko
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2010, o 21:14
VIN:
Lokalizacja: BRZEG
Kontakt:

Post autor: jacko »

geometrie też musisz zrobić :mb:
Avantgarde. C240 V6 sport edition WDB2030611F443005
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”