Pompka paliwa w zbiorniku paliwa

Moderator: Dziki Mar

strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Pompka paliwa w zbiorniku paliwa

Post autor: strzalafsl »

witam
od prawie roku mam problem z paliwem. bylem u wielu mechanikow a nawet w servisie. problem polega na tym ze z jednej komory zbiornika nie przelewa sie paliwo do drogiej. kazdy byl pewien czegos ale to jednak nie to. dwoch z mechanikow teraz twierdzi ze to pompa wysokiego cisnienia. mechanik ma taka popmpe ale od vito. wiec mam pytanie czy bedzie ona pasowala?
w c klasie z silnikiem 220 cdi jest nr czesci 6110700501, a on ma od vito tez 220 cdi tylko ze nr jest 6110700601.
prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2008, o 19:11 przez strzalafsl, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
toopaq
VIP
Posty: 66
Rejestracja: 24 cze 2008, o 10:50
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: toopaq »

Witam,
będzie pasowała tylko nie wiem co pompa ma do tego. Jeśli silnik chodzi to pompa jest w porządku. A o którą komorę zbiornika Ci chodzi?

Przypuszczam ze auto jest starsze niż 2004?
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2008, o 19:21 przez toopaq, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 C200 CDI AVANTGARDE

Oto Dziubdziulek -> CLICK
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

tak auto jest z 2001 roku. paliwo uzywam tylko z tej strony co jest wlew, z drugiej strony jest ciagle pelne. tez teraz tak pomyslalem. mechanik tlumaczyl mi ze tam sa dwie pompy (przy silniku) jedna jest od doprowadzania paliwa ze zbiornika do silnika, ktora jak on twierdzi dziala, a druga jest wysokiego cisnienia. mowil ze paliwo podaje ale ze ta druga nie dziala wiec nie ma "sily" przelewac z jednej komory do drugiej.

A Ty jak myslisz co jest odpowiedzialne ze przelewanie z jednej do drugiej?
wielkie dzieki i pozdrawiam
krolik2002
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 15 maja 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: wawa

Post autor: krolik2002 »

jakoś nie umiem sobie wyobrazić tego problemu. Pompa odpowiedzialna za przelew paliwa w baku??

rozumiem, że sprawdziłeś zagadnienie......... zatankowałeś do pełna, jeździłeś aż auto zdechło z braku paliwa a było pół baku....tak?????
C270 CDI 2002r
Awatar użytkownika
mzibi
VIP
Posty: 96
Rejestracja: 12 maja 2008, o 10:42
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mzibi »

[quote="strzalafsl"]...A Ty jak myslisz co jest odpowiedzialne ze przelewanie z jednej do drugiej?/quote]

Odpowiedź : Siła odśrodkowa i grawitacja potrafi czynić cuda.

Może byłeś u mechanika od samolotów - tam faktycznie są 2 pompy przelewowe do wyrównywania poziomu paliwa w zbiornikach :zacieszacz:
Jeszcze nie widziałem C-klasy z 2 zbiornikami - zresztą na drugi zbiornik chyba nie byłoby już miejsca. Tak czy siak ciekawe rozwiązanie 2x 62l. Zasięg takiego auta na trasie to ponad 1500km - może to wersja na Australię ??
Trochę nie na temat - ale nic innego do głowy mi nie przychodzi :szok:
Pzdr
Chwilowo bez fury
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

Czytałem o tej "chorobie" na rosyjskim forumie (mbclub.ru) - i dosyć często się to zdarza. Zbiornik naprawde ma dwie kamery, dwa czujnika poziomu paliwa i skomplikowany system przelewania (wyrównywania poziomu) z komory do komory.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

w mercedesach jest naped na tyl naped wiec z silnika jest wal do tylnej osi to bak musi byc przedzielony, co prawda jest on zlaczony na gorze. ale gdy wyjezdze paliwo do przegrody zuzywa tylko z jednej komory a druga zostaje to jest jakies 15-20litrow.

mialem taki przypadek ze w zbiorniku bylo do polowy paliwo. odpalilem silnik po ponad godzinie auto zgaslo. sciagnalem tylna kanape, odkrecilem po obu stronach "korki" w jednej bylo pusto a z drugiej az sie wylewalo... ;/


wiec moze ktos wie co jest nie tak, bo kazdy mechanik nie jest pewien. prosze o pomoc


do mzibi- dzie jest zdanie ze napisalem ze sa dwa zbiorniki?
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

z tego co wiem to jest tam jeszcze jakas pompa w zbiorniku ktora wyrownuje ten poziom
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

niby mechanik mowil ze to tylko plywaki (po 2 stronach). sam juz nie wiem;/

[ Dodano: 2008-09-17, 19:23 ]
czy ktos wie co jest odpowiedzialne za przelewanie z 1 do 2 komory i gdzie to sie znajduje?????

[ Dodano: 2008-09-17, 19:24 ]
czy ktos wie co jest odpowiedzialne ze przelewanie z 1 do 2 komory zbiornika paliwa i gdzie to jest??????????


prosze o po0moc
Zygad
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 sie 2008, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Re: pompa paliwa

Post autor: Zygad »

Witam wszystkich!

Obecnie przerabiam taki sam problem W203 C200 2.2 CDI 2002r. Auto już 3 tydzień stoi u mechanika ale na szczęście mam czym jeździć. Wracając do tematu - za przepompowywanie paliwa z jednej komory do drugiej odpowiedzialne są kosze (po jednym w każdej komorze) i to w nich tkwi problem. Niestety mało kto chce podjąć się naprawy tego. Ja zamówiłem cały kompletny bak "w używce", zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam!
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

tanszym kosztem byloby kupic raczej same te dwie pompki. dobrze wiem jak one wygladaja tylko ze jezeli ktoras z nich jest uszkodzona to ktora? ta wieksza czy mniejsza. w sumie mysle ze ta mniejsza to tylko plywak.

kiedy bedziesz wiedzila czy to jest to??

mam fajna stronke o tym jak wymienic:
http://www.installuniversity.com/mb/w203/w203/fp.html
jezeli z linka nie odpali sie stronka to wystarczy w google wpisac FUEL PUMP IN TANK+W203

pozdrawiam
Hipolit74
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2008, o 14:42
VIN:
Lokalizacja: Nowa Wieś Lęborska

Post autor: Hipolit74 »

Potwierdzam. W zbiorniku faktycznie są dwa czujniki poziomu paliwa (pompy)-lewy i prawy. Jeżeli się psują to zazwyczaj oba. Niestety należy je wymienić w całości. Koszt jednego w sklepie to ok.300-400zł, zaś w serwisie - ok.800-1000zł. W tej chwili mam taki sam problem i z nim walczę. Właśnie w serwisie stwierdzili, że u mnie padły oba i muszę je wymienić. Czytałem o Twoim problemie i masz te same objawy co moje auto (S203 2,2CDI z 2002r). Pozdrawiam
PS.
Właśnie szukam tych czujników, jak kupię to napiszę o cenie.
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

siema
ja niestety mieszkam w pol irlandii i wlasnie wrocilem z ervisu. cena obu 571.05 funtow :( tez mowia ze to jest to. ale cos nie jestem przekonany. siedzialem tam ponad pol godziny, i rozmawialem z pracownikami. przyniesli mi te pompki z czujnikami poziomu. tylko ze cos mnie zdziwilo, bo nie wiem na jakiej zasadzie one dzialaja. tam sa wszedzie tylko dwa kabelki i wydaje mi sie ze to sa tylko do poziomu paliwa w zbiorniku. ale nie ma tam zadnego mechanizmu do pompowania, czy przepompowywania ( jakiegos siilniczka czy cos takiego) hmmmmmm


dla informacji walcze z tym od grudnia tamtego roku;/
Hipolit74
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 27 cze 2008, o 14:42
VIN:
Lokalizacja: Nowa Wieś Lęborska

Post autor: Hipolit74 »

Kolego, zajrzyj na stronę
http://www.installuniversity.com/mb/w203/w203/fp.html
tam zobaczysz na czym to polega. Czy paliwo jest przepompowywane to nie wiem, ale wiem, że może to być powodem Twoich problemów. Hej
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

tego linka podalem wczesniej
pozdrawiam:P

[ Dodano: 2008-09-19, 17:28 ]
witam :D

wlasnie wrocilem z warsztatu i jupi auto zrobione :D
problem nie polegal na tym ze te "pompki" ktore sa w zbiorniku sa uszkodzone ( nawet servis je tak nazywa, FUEL PUMP WITH SENSOR. Tylko na pompie paliwowej wysokiego cisnienia. wiec tak w tych czujnikach nie ma zadnej pompki, wczoraj trzymalem je w rekach i tam nic nie ma zwiazanego z pompa, nie ma zadnego silniczka czy tloczka co tloczy te paliwo.

poprostu w przewodach jest slabe cisnienie. wystarczy wyjac ten wiekszy bez odlaczania wezy i wcisnac duzo gazu wtedy bedzie troszke przeplywalo.

pozdrawiam :D
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, o 19:55 przez strzalafsl, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”