Mercedes C220 W203 Turbina
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 14:14
- VIN:
- Lokalizacja: Pleszew
Mercedes C220 W203 Turbina
Witam jestem tu nowy i od niedawna posiadam W203 C220.
Nurtuje mnie jedno pytanie dotyczące turbosprężarki w moim gdy wcisnę gaz nie słychać charakterystycznego gwizdu jednakże czuć delikatnie tzw. turbodziure po czym auto ma doładowanie natomiast u mojego znajomego który ma ten sam model tylko w automacie gwizd słychać bardzo wyraźnie.
Piszę aby wiedzieć czy mam się czym martwić
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Nurtuje mnie jedno pytanie dotyczące turbosprężarki w moim gdy wcisnę gaz nie słychać charakterystycznego gwizdu jednakże czuć delikatnie tzw. turbodziure po czym auto ma doładowanie natomiast u mojego znajomego który ma ten sam model tylko w automacie gwizd słychać bardzo wyraźnie.
Piszę aby wiedzieć czy mam się czym martwić
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 9 sie 2013, o 14:22 przez iTalRash, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- expert
- Posty: 2754
- Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Fiolki i kurczaki, kapelusze i transformersy.. nazywam sie Tomasz Nied*jeb aka Smart vel Smartlandia. Na co dzien sie zajmuje pierd*leniem.. to moja pasja, od zawsze. Jak bylem bardzo maly mnie mamusia upuscila na glowke i od tego dnia juz tak mam. Nie mielismy niestety wanny, wiec tatus mnie kapal w garnku pod przykrywka.. tylko nie wiem dlaczego wiecznie te wode gotowal. Jak juz doroslem, rodzice mna szorowali podloge, mowili ze moje wloski sa lepsze od kazdego mopa. Cala krew mi splywala do baniaka i tak juz chodzilem z czerwonym lbem. W szkole mnie bili - wszyscy - nawet nauczyciele i wozny. Po lekcjach siedzialem w klasie do poznego wieczora. Mamusia zawsze mowila ze mnie nie potrzebuja w domu i ze tak w ogole nie maja miejsca dla mnie, bardzo ich kocham. Jakims cudem skonczylem trzecia klase podstawowki.. bylo ciezko ale dalem rade. Tata byl ze mnie tak dumny ze mi kupil cysterne wazeliny i postawil na dworcu. Powiedzial ze musze pomagac w wyzywieniu rodziny, i do dzisiaj w ten sposob wspomagam rodzine. Po kilku latach poznalem Mirka - byl moim klientem. Zakochalismy sie, wzielismy slub pod mostem, byl to najpieknieszy dzien w moim zyciu. Mirek pragnal dzieci ale jakos nam nie wychodzilo, chyba jest nieplodny.. ale psst, nie mowcie mu tego. Lekarze nam sugerowali adopcje - pewnego dnia podczas pracy na dworcu w Katowicach podjechal pociag towarowy. Jeden z wagonow byl wypelniony stadem malp z syndromem downa. Nie moglismy odpusci - i sie udalo. Teraz to nasze dzieci, Mirek i ja jestesmy bardzo dumni - sa takie podobne do nas. Moi rodzice nas nie chca znac, ale to zrozumiale. Przeciez kazdy ptaszek kiedys opuszcza gniazdo. Teraz mam to forum i moge wam wszystkim pierd*lic od rana do wieczora o kombajnach, ogorkach, oknach i chmurkach. Pozdrowienia z nibylandii, buziaki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, o 16:38 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
- VIN:
- Lokalizacja: łódzkie
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
iTalRash, a moderator powie Ci abyś się najpierw przywitał w odpowiednim dziale.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
Jedno Ci powiem Ja mam już ponad 250 tyś/km i żadnego gwizdu nie słychać .Niektórzy mówią nawet ,że tak ma być (ten typ tak ma),ale ja jestem zdania ,że ta sprawa wymaga minimum ingerencji mechanika-może turbina się "kończy"?iTalRash pisze:Nurtuje mnie jedno pytanie dotyczące turbosprężarki w moim gdy wcisnę gaz nie słychać charakterystycznego gwizdu jednakże czuć delikatnie tzw. turbodziure po czym auto ma doładowanie natomiast u mojego znajomego który ma ten sam model
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 14:14
- VIN:
- Lokalizacja: Pleszew
-
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 6 mar 2009, o 21:52
- VIN:
- Lokalizacja: łódzkie
Nie wiadomo czy przebieg autentyczny,poza tym ktoś mógł pałować auto na zimnym albo gasić na wysokich obrotach.Wcześniej miałem okulara i w nim turbina gwizdała,co było słychać przy otwartym oknie.Przejeździłem tak kilkanaście tysięcy i nic się nie działo,oleju nie brał.Po odkręceniu rury od intercoolera dało się wyczuć luz na wirniku(moim zdaniem za duży),sprawdź to.Może teraz wystarczy wymienić ułożyskowanie i uszczelnienia niż później regenerować całą.
c 220 CDI, 2001r. 143 KM automat, VIN WDB2030061A119508
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
To nie LagunaiTalRash pisze:Mam w nim najechane 220 tyś. Więc myślicie że turbina powoli kończy swój żywot ?
Ja wiem, że turbinę można zamordować na krótkim dystansie ale czemu twierdzisz że Twoja umiera to nie wiem.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: 25 mar 2012, o 20:25
- VIN: WDB2030161A396647
- Lokalizacja: Zamość
Dokładnie. Turbina jest praktycznie dożywotnia...ALE...przez niewłaściwe nawyki można ją wykończyć bardzo szbko. Gwizd turbiny już świadczy o jej rozważeniu. Przebieg samochodu ma sie nijak do zużycia turbiny.loneraider pisze:Ja wiem, że turbinę można zamordować na krótkim dystansie
Żeby wymienć łożyska i uszczelnienia trzeba ją spowrotem doważać a to = regeneracja.Bartosz pisze:Może teraz wystarczy wymienić ułożyskowanie i uszczelnienia niż później regenerować całą.
Turbodziura = zapieczona, zurzyta geometria lub jej sterowanie.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2013, o 15:38 przez sfx, łącznie zmieniany 3 razy.
VIN : WDB2030161A396647 | 270CDI | OM612
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Poza tym zawsze jest luz poprzeczny, ale po osiowym bym się martwił. Luz poprzeczny niweluje ciśnienie oleum. Czemu robisz problem, gdzie go chwilowo nie ma.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
- VIN:
- Lokalizacja: Mrągowo
-niewłaściwy olej silnikowysfx pisze:Dokładnie. Turbina jest praktycznie dożywotnia...ALE...przez niewłaściwe nawyki można ją wykończyć bardzo szbko
-"gazowanie "na zimnym"
-gaszenie jednostki moment po tzw "gazowaniu"
-oszczędności przy filtrach oleju ,a przede wszystkim powietrza .
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
-
- VIP
- Posty: 1175
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Nie potrafię tego wytłumaczyć technicznie, bo nie jestem inżynierem ale jeśli temperatura pracy turbiny rozkłada się w jakimś zakresie to jak ją fest zgrzejesz ponad ten zakres jadąc powiedzmy dwieście po autostradzie jakiś czas, powinna wrócić do tego nominalnego zakresu temperatury na pracującym silniku przy spokojnej jeździe lub nawet już stojąc na parkingu. Kilka minut dosłownie. Jeśli natomiast jadąc dwieście, depniesz w hamulce, na parking i wyłaczysz ... to jak wrócisz z siku i hotdoga mozesz mieć już po niej. Nie wiem jak to technologicznie wytłumaczyć ale to realne zagrożenie.
W innej marce o której wspominałem w temacie kata, raz tak kiedyś dmuchnąłem i na wyśłwietlaczu komputera pokładowego wpisał mi cały eleborat jakim to jest baranem i wogóle i żeby nigdy więcej.
W innej marce o której wspominałem w temacie kata, raz tak kiedyś dmuchnąłem i na wyśłwietlaczu komputera pokładowego wpisał mi cały eleborat jakim to jest baranem i wogóle i żeby nigdy więcej.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Temperatura jest wówczas fest, obroty też i brak nagły odpowiedniego ciśnienia smarowania. Przy dokładnościach i delikatności ułożyskowania sztangi zabójcze. Bardzo często turbawki padają w 1.8T koncernu VW przez zaświniony przewód elastyczny doprowadzający oleum do turbawki, bo jak si jego prześwit zmniejsza, to pogarsza się smarowanie. Mówię to co jest mi wiadome o problemie. Zwróć uwagę na to, że olej likwiduje luz na sztandze, a nie jest to gruby film. Poza tym zastanów się z jakimi obrotami turbina pracuje.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html