Laikowych pytań kilka

Moderator: Dziki Mar

kaziu17
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 17 sie 2008, o 21:29
VIN:
Lokalizacja: eldorado

Laikowych pytań kilka

Post autor: kaziu17 »

Witam, czy mogę prosić o pomoc w kilku kwestiach?

1. Czy i gdzie w w203 znajduje się bagnecik pod maską?

2. Czy da się samemu zmienić język komputera pokładowego z niemieckiego na angielski? [bo polskiego się podobno nie da?]

3. Jakie są wszystkie funkcje komputera pokładowego? Ma np. czujnik ciśnienia w oponach albo pokazuje, ile jeszcze się da przejechać na obecnym stanie paliwa?

4. Mam radyjko Becker be4718. Czy ma ktoś może instrukcję? [moja po niemiecku...]

5. Czy warto starać się o nawigację aps 30? Dobra jest? Czy lepiej np. kupić TomToma v3 za jakieś 399 PLN?

6. Czy zmieniarka, której jeszcze nie mam, musi być do tego radyjka oryginalna? Jak najtańszym kosztem przyzwoitą zmieniarkę zdobyć?

7. Nigdy z tatą nie mieliśmy wozu z automatem. Mogę prosić o parę wskazówek? Zauważyłem już, że aby zmienić pozycję lewarka, trzeba wcisnąć hamulec, tak?

8. Jak działa ogrzewanie przedniej szyby? [taki przycisk na panelu klimatyzacji]. Bo np. w fordach są w szybie takie niewidzialne "druciki" i ją podgrzewają?

9. Jak się włącza halogeny? :)

10. Jak obsługiwać tempomat?


Swoją drogą, nie wiem czemu, ale chyba nie działa mi wyszukiwanie różnych rzeczy na forum. Jak wpisuję jakieś słowo i klikam 'szukaj' , to wyskakują mi wszystkie posty chyba [ponad tysiąc]. Jest na to jakiś sposób?

Pozdrawiam serdecznie :ok:

mb C200 CDI Kombi Classic 2001r.
bez gwiazdy nie ma jazdy :)
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

1 nie ma bagnetu i go nie szukaj bo nie znajdziesz, w serwisie jest bagnet, możesz sobie podejrzeć ile masz oleju w silniku przez kompa ale najpierw opanuj jego obsługę
2 możesz zmienić sam język w komputerze
3 akurat czujnik ciśnienia w oponach to dodatkowa opcja, przejrzyj obrazki w instrukcji, wszystko jest narysowane:) komputery były różne w zależności od poziomu wyposażenia danego samochodu
4 To radio opanowuje się w kilka minut:) nie wiem do czego Ci instrukcja potrzebna, nie ma nic co by nie było w innych radiach nieoryginalnych.
5 lepiej kup tom tom, sama nawigacja spoko ale płyty do niej beznadziejne
6 nie wiem czy do tego radia da się podłączyć zmieniarkę, ale raczej nie.
7 nigdy ale to przenigdy nie zmieniaj w czasie jazdy ustawień lewarka, tylko na postoju z wciśniętym hamulcem, ruszaj zawsze po wrzuceniu D, nigdy nie rób tak, że na N dajesz w gaz i wrzucasz D, uda ci się to 3 razy a potem 5000zł w serwisie zostawisz:) musisz dokładnie dowiedzieć się jaki masz automat i co ile wymienia się w nim olej.
8 Nie ma podgrzewanej szyby a ten przycisk jest po to, ze gdy masz zaparowaną przednią szybę to go wciskasz i powietrze w całości kierowane jest na szybę, takie ułatwienie, wciskasz jeden guzik i po sprawie:)
9 gdy przekręcisz pokrętło świateł do końca w prawo na pozycje świateł mijania, wyciągasz pokrętło do siebie, pierwsza pozycja-halogeny, druga pozycja-przeciwmgłowe tylne.
10 jedziesz załóżmy 100km/h, ruszasz dźwignię tempomatu w górę i już masz go włączonego, możesz nim zwiększać prędkość lub ją zmniejszać ruszając nim w górę i w dół, wyłączasz go popychając wajchę do przodu, wyłączy się też samoczynnie po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca, żeby go ponownie włączyć pociągasz wajchę do siebie:)możesz jadąc na tempomacie dodać gazu, po puszczeniu pedału gazu auto zwolni do zapamiętanej prędkości. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz:)

[ Dodano: 2008-09-04, 23:33 ]
jeszcze co do skrzyni, w czasie jazdy nie wrzucaj N, jeżeli jedziesz z górki a silnik ma obroty nie ma potrzeby wyrzucania na luz, sterownik rozpoznaje sytuację i w takiej sytuacji dawkowanie paliwa jest równe zeru czyli auto mimo wyższych obrotów nie spala paliwa gdy puszczasz pedał gazu.nie ruszasz wcale dźwignią w czasie jazdy, ewentualnie tylko tip tronik czyli ręczna redukcja lub nadłożenie biegu poprzez ruszenie dźwignią w lewo lub w prawo, zależy co się chce zrobić, masz zapewne obok litery D narysowane też +,- czyli dodawanie lub redukowanie biegów.

[ Dodano: 2008-09-04, 23:35 ]
A w wyszukiwarce wpisz szukane słowo i zaznacz pod okienkiem opcję wyszukaj wszystkie słowa, wtedy znajdzie to co cie interesuje.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
kaziu17
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 17 sie 2008, o 21:29
VIN:
Lokalizacja: eldorado

Post autor: kaziu17 »

naprawdę wielkie dzięki :ok:
z pewnością napiszę, jak będę miał więcej pytań. widze że to bardzo dobre forum jest, cieszę się, że istnieje.

PS. Jakby Ci się troszkę nudziło w najbliższym czasie to mógłbyś mi napisać jak zmienić ten :censored: niemiecki? ;) tzn. jakie przyciski po kolei wciskać, żeby dojść do menu zmiany języka? punktem wyjściowym niech będzie ekran wyświetlający przebieg :) [wiem,że są 4 przyciski z lewej strony na kierownicy ;p góra lewy, góra prawy, dól lewy i dół prawy :) ]

z góry dzięki :)

pozdrawiam
bez gwiazdy nie ma jazdy :)
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

kaziu17 pisze:(...)
z pewnością napiszę, jak będę miał więcej pytań. widze że to bardzo dobre forum jest, cieszę się, że istnieje.
Aby forum mogło istnieć, a zwłaszcza tak bardzo dobre forum :ok: oraz aby nie wyważać otwartych drzwi -> viewtopic.php?t=35
Zaręczam Tobie, że po zostaniu vip-em nie zadasz więcej "laikowych pytań" :hurra:
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

postaram się w najbliższym czasie wrzucić zdjęcia wyświetlacza po niemiecku, żebyś wiedział co zrobić. Lokis, ten numer konta jeszcze aktualny??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

Admin nie zmienił, więc aktualne.
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

no to w porządku:)

[ Dodano: 2008-09-06, 22:53 ]
kaziu17, nie zrobiłem zdjęć, postaram Ci to wytłumaczyć, zaczynamy od okna z przebiegami (całkowitym i od ostatniego zerowania), przechodzisz pomiędzy funkcjami tymi okienkami na kierownicy z lewej strony, musisz dotrzeć do okna na którym będzie pewien napis po niemiecku:

EINSTELLUNGEN...
ZURUCKSETZEN:
3 SEK... R-TASTE

następnie wciskasz raz strzałkę w górę
pokarze ci się okno z napisami:

EINSTELLUNGEN

KOMBI INSTRUMENT
BELECHTUNG
FAHRZEUG
KOMFORT

wybierz klawiszami +,- funkcję KOMBI INSTRUMENT
następnie przewijaj strzałką aż dotrzesz do okna
TEXT i tam wybierz klawiszami +,- odpowiedni język i masz zmieniony język.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
zorro
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:17
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zorro »

Witam
odnośnie automatycznej skrzyni biegów jeszcze jedna wskazówka - w korku i na światłach nie mieszaj dżwignią - tzn. np. nie zmieniaj położenia na N bo znacznie skraca to żywotność skrzyni - tylko gaz-hamulec-gaz-hamulec...zresztą puszczasz hamulec i sam sie toczy w korku
pozdr.

p.s. w mojej skrzynce olej zmienili raz po 60tyś i powiedzieli w serwisie że więcej zmian oleju producent nie przewiduje....sam nie wiem co o tym myśleć ??
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2008, o 21:12 przez zorro, łącznie zmieniany 2 razy.
zorro
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

W mb mojego taty tez teraz szykuje się wymiana bo dochodzi 60 tyś przebiegu, w skrzyni są sprzęgła, dużo elementów ciernych, może po prostu skrzynia się dociera i co miało się wytrzeć i zmieszać z olejem przez 60 tyś to już proces ustaje...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Taaa.... a pozniej skrzynia przez nastepne 400 tys. km skrzynia pracuje na tym zuzytym, zmeczonym oleju.

ASO w Radomiu juz kaze wymieniac olej:P
Alxxx
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 25 mar 2008, o 03:43
VIN:
Lokalizacja: Kalifornia

Post autor: Alxxx »

w USA (pisze o swojej skrzyni) najpierw wymiany nie zalecali,tylko w wypadku niesprawności,później podali ,że po 60 tys mil(100 tys km) jednorazowo i tylko płynem z MB a czytam,ze wielu przejechalo ponad 200 tys mil i nic sie nie dziej,dziwne, że MB nie podaje oficjalnej wiadomości
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2008, o 21:14 przez Alxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
C 230 kompressor Coupe 2002
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Mój znajomy, który co prawda naprawę merców na wielką skalę zakończył na w210 powiedział jedną zastanawiającą rzecz, że wiele typów skrzyń mercedesa jest bezobsługowa, do niektórych nawet nie ma instrukcji napraw, część z tych zaleceń o wymianie oleju jest raczej naciągnięta żeby golić kasę najzwyczajniej a wymiana nic złego nie zrobi skrzyni, takie jest moje zdanie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
marky
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2008, o 22:21
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Post autor: marky »

mercfan pisze:Mój znajomy, który co prawda naprawę merców na wielką skalę zakończył na w210 powiedział jedną zastanawiającą rzecz, że wiele typów skrzyń mercedesa jest bezobsługowa, do niektórych nawet nie ma instrukcji napraw, część z tych zaleceń o wymianie oleju jest raczej naciągnięta żeby golić kasę najzwyczajniej a wymiana nic złego nie zrobi skrzyni, takie jest moje zdanie.
cos w tym musi byc. w instrukcji obslugi od mojego C200K sportcoupe z automatem jest napisane:

Poziom oleju w automatycznej skrzyni biegow

Nie ma potrzeby kontrolowania poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegow. Jezeli widoczne sa wycieki lub wystepuja nieprawidlowosci w cyklu przelaczania biegow - skrzynie nalezy skontrolowac w ASO Mercedes-Benz.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

No więc mówię że coś jest nie tak z tą wymiana przy 60 tys.u Ciebie nic nie powinieneś robić tylko możesz sprawdzić poziom i gitara, tak wynika z instrukcji.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Mogę napisać tylko OGÓLNIKOWO - bo typów skrzyń w W203 jest wiele.
Otóż nastawienie firmy się zmieniło: te skrzynie, które poprzednio określano jako całkowicie bezobsługowe podlegają obecnie wymianie oleju po 60 kkm.
Jednak dla dokładnego potwierdzenia należy wziąść do ręki arkusz obsługowy na dany przegląd konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze”