jaki olej do automatycznej skrzyni biegów i ile litrów C200?
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
-
- VIP
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
A co tobie się dzieje szarpie tak.? Może być zawór luck-up do wymiany albo tłoczek w płycie którym steruje luck-up jak ci będą pozmieniać to dowiedz się czy sama płytę elektroniczną czy cała płytę wraz z chydraulika
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
-
- VIP
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
Szukałem.
Nic ciekawego nie znalazłem, poza jednym: viewtopic.php?t=1312
Autor tematu nie odpowiada i nie wiem co wymienił.
Nic ciekawego nie znalazłem, poza jednym: viewtopic.php?t=1312
Autor tematu nie odpowiada i nie wiem co wymienił.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, o 09:54 przez Adam76, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
WDB2032081F669383
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
Ciężki temat bo każda asb jest w innym stanie więc najlepiej jak byś podjechał do aso lub do kogoś który naprawdę się zna na SD to ci powiedzą co jest bo tak wymieniać po kolei każda część to zostaną tylko grosze w portfelu
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
- VIN:
- Lokalizacja: Kielce
Mają na podmianę kompletną płytkę z zaworami.krzymech pisze:A co tobie się dzieje szarpie tak.? Może być zawór luck-up do wymiany albo tłoczek w płycie którym steruje luck-up jak ci będą pozmieniać to dowiedz się czy sama płytę elektroniczną czy cała płytę wraz z chydraulika
Podmienią i zobaczymy co się będzie działo.
[ Dodano: 2015-10-08, 07:01 ]
Wczoraj odebrałem auto.
Jestem w fazie testów.
Ostatecznie skończyło się wymianą skrzyni. Skrzynia podobno z pewnego źródła.
Nie chciało się bawić Panu mechanikowi w przekładanie płytki.
Ustalona zapłata tylko za płytkę
Na razie jest O.K.
Ostatnio zmieniony 8 paź 2015, o 09:00 przez Adam76, łącznie zmieniany 2 razy.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
WDB2032081F669383
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
No i zmieniłem olej, filtr, uszczelkę, śrubkę, podkładkę, zatyczkę oraz wtyczkę el. wszystko org. - nie podaję numerów bo już nieraz były przytaczane.
Zleciłem, a raczej przekonał mnie warsztat do płukania skrzyni jak to nazwali detergentem.
Całość przeprowadzona na specjalistycznej maszynie do dynamicznej wymiany oleju - wykorzystano 12 l.
Poprzednio tj. jakieś 20K km olej miałem wymieniony częściowo (4-5 l) i to na Febi.
W weekend rozbiorę filtr i zobaczę co w nim jest
Skrzynia przed wymianą chodziła w miarę dobrze, czasem zdarzyło się szarpnąć przy zmianie na 1-2 lub 2-1 oraz na zimny olej w asb delikatnie drgała (poduszka wymieniona).
Efekt: jest trochę lepiej, ale spodziewałem się więcej. Dalej na zimno delikatnie skrzynia drży. Jednak te szarpnięcia z 1 na 2 są rzadsze i jakby delikatniejsze. Teraz żałuję, że przykutwiłem na zawór Lock up czy też inaczej zwany TCC. Ot taka pseudo oszczędność. Bo teraz pewnie muszę wydać ponownie na kilka litrów oleju, uszczelkę i pewnie filtr oraz wtyczkę + robota. No nic na razie pojeżdżę i zobaczę bo po wymianie ledwo co przejechałem z 50 km.
Co uważacie na wymianę tego zaworu?
Zleciłem, a raczej przekonał mnie warsztat do płukania skrzyni jak to nazwali detergentem.
Całość przeprowadzona na specjalistycznej maszynie do dynamicznej wymiany oleju - wykorzystano 12 l.
Poprzednio tj. jakieś 20K km olej miałem wymieniony częściowo (4-5 l) i to na Febi.
W weekend rozbiorę filtr i zobaczę co w nim jest
Skrzynia przed wymianą chodziła w miarę dobrze, czasem zdarzyło się szarpnąć przy zmianie na 1-2 lub 2-1 oraz na zimny olej w asb delikatnie drgała (poduszka wymieniona).
Efekt: jest trochę lepiej, ale spodziewałem się więcej. Dalej na zimno delikatnie skrzynia drży. Jednak te szarpnięcia z 1 na 2 są rzadsze i jakby delikatniejsze. Teraz żałuję, że przykutwiłem na zawór Lock up czy też inaczej zwany TCC. Ot taka pseudo oszczędność. Bo teraz pewnie muszę wydać ponownie na kilka litrów oleju, uszczelkę i pewnie filtr oraz wtyczkę + robota. No nic na razie pojeżdżę i zobaczę bo po wymianie ledwo co przejechałem z 50 km.
Co uważacie na wymianę tego zaworu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Wymiana zaworu prawdopodobnie w oparciu o zasadę intersubiektywizmu, wyleczy te dwie przypadłości jak szarpnięcie 1-2 i drżenie. Jaki masz przebieg obecnie?magila pisze:Skrzynia przed wymianą chodziła w miarę dobrze, czasem zdarzyło się szarpnąć przy zmianie na 1-2 lub 2-1 oraz na zimny olej w asb delikatnie drgała (poduszka wymieniona).
CL203 WDB2037461A802397
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
z licznika i wizualnie 157 000 km.
Edit:
mam już 158 K. Poniżej fotka filtra po rozebraniu go, ale to jest filtr po przejechaniu 32K, a nie jak myślałem 20K. Były w filtrze ze 3 malutkie opiłki i szczypta takiego pyłu metalowego.
Niestety nie wiem co były przy magnesie.
Trochę mnie to zaniepokoiło bo pewnie nie powinno być nic?
Edit:
mam już 158 K. Poniżej fotka filtra po rozebraniu go, ale to jest filtr po przejechaniu 32K, a nie jak myślałem 20K. Były w filtrze ze 3 malutkie opiłki i szczypta takiego pyłu metalowego.
Niestety nie wiem co były przy magnesie.
Trochę mnie to zaniepokoiło bo pewnie nie powinno być nic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 lis 2015, o 13:53 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 lis 2015, o 07:46
- VIN:
- Lokalizacja: Londyn
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Po VINie - Automatyczna skrzynia biegów: 722699 05 512595 (W 5 A 330)
Pojemność układu smarowania 7,5 litrów
Częstotliwość wymiany: 60000 km
Olej: Liqui Moly Top Tec ATF 1600 (przykładowo)
Specyfikacje dla w/w oleju: MB 236.12 ; MB 236.14
Pojemność układu smarowania 7,5 litrów
Częstotliwość wymiany: 60000 km
Olej: Liqui Moly Top Tec ATF 1600 (przykładowo)
Specyfikacje dla w/w oleju: MB 236.12 ; MB 236.14
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG