jaki olej do automatycznej skrzyni biegów i ile litrów C200?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego ciężko powiedzieć przyczyn może być wiele np konwerter zawory na płycie elektrohydraulicznej lub wymiana oleju statyczna
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Adam76
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Adam76 »

Jutro mają mi podmienić płytę.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

A co tobie się dzieje szarpie tak.? Może być zawór luck-up do wymiany albo tłoczek w płycie którym steruje luck-up jak ci będą pozmieniać to dowiedz się czy sama płytę elektroniczną czy cała płytę wraz z chydraulika
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Adam76
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Adam76 »

krzymech pisze:A co tobie się dzieje szarpie tak.?
Szarpie na zimnym. Jak jest chłodno na zewnątrz.
Jak się rozgrzeje to jest O.K.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

To poczytaj na forum juz to bylo ze szarpie na zimnym
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Adam76
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Adam76 »

Szukałem.
Nic ciekawego nie znalazłem, poza jednym: viewtopic.php?t=1312

Autor tematu nie odpowiada i nie wiem co wymienił. :zly:
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2015, o 09:54 przez Adam76, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Ciężki temat bo każda asb jest w innym stanie więc najlepiej jak byś podjechał do aso lub do kogoś który naprawdę się zna na SD to ci powiedzą co jest bo tak wymieniać po kolei każda część to zostaną tylko grosze w portfelu
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Adam76 pisze:Jutro mają mi podmienić płytę.
Zobaczymy jaki będzie efekt.
Otóż to ... daj znać. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Adam76
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 7 sie 2015, o 07:45
VIN:
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Adam76 »

krzymech pisze:A co tobie się dzieje szarpie tak.? Może być zawór luck-up do wymiany albo tłoczek w płycie którym steruje luck-up jak ci będą pozmieniać to dowiedz się czy sama płytę elektroniczną czy cała płytę wraz z chydraulika
Mają na podmianę kompletną płytkę z zaworami.

Podmienią i zobaczymy co się będzie działo.

[ Dodano: 2015-10-08, 07:01 ]
Wczoraj odebrałem auto.
Jestem w fazie testów.

Ostatecznie skończyło się wymianą skrzyni. Skrzynia podobno z pewnego źródła.
Nie chciało się bawić Panu mechanikowi w przekładanie płytki.

Ustalona zapłata tylko za płytkę :bravo:

Na razie jest O.K.
Ostatnio zmieniony 8 paź 2015, o 09:00 przez Adam76, łącznie zmieniany 2 razy.
S203 Model 2005 C220 CDI Automat Avantgarde
WDB2032081F669383
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

No i zmieniłem olej, filtr, uszczelkę, śrubkę, podkładkę, zatyczkę oraz wtyczkę el. wszystko org. - nie podaję numerów bo już nieraz były przytaczane.
Zleciłem, a raczej przekonał mnie warsztat do płukania skrzyni jak to nazwali detergentem.
Całość przeprowadzona na specjalistycznej maszynie do dynamicznej wymiany oleju - wykorzystano 12 l.

Poprzednio tj. jakieś 20K km olej miałem wymieniony częściowo (4-5 l) i to na Febi.
W weekend rozbiorę filtr i zobaczę co w nim jest :)

Skrzynia przed wymianą chodziła w miarę dobrze, czasem zdarzyło się szarpnąć przy zmianie na 1-2 lub 2-1 oraz na zimny olej w asb delikatnie drgała (poduszka wymieniona).

Efekt: jest trochę lepiej, ale spodziewałem się więcej. Dalej na zimno delikatnie skrzynia drży. Jednak te szarpnięcia z 1 na 2 są rzadsze i jakby delikatniejsze. Teraz żałuję, że przykutwiłem na zawór Lock up czy też inaczej zwany TCC. Ot taka pseudo oszczędność. Bo teraz pewnie muszę wydać ponownie na kilka litrów oleju, uszczelkę i pewnie filtr oraz wtyczkę + robota. No nic na razie pojeżdżę i zobaczę bo po wymianie ledwo co przejechałem z 50 km.

Co uważacie na wymianę tego zaworu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

magila pisze:Skrzynia przed wymianą chodziła w miarę dobrze, czasem zdarzyło się szarpnąć przy zmianie na 1-2 lub 2-1 oraz na zimny olej w asb delikatnie drgała (poduszka wymieniona).
Wymiana zaworu prawdopodobnie w oparciu o zasadę intersubiektywizmu, wyleczy te dwie przypadłości jak szarpnięcie 1-2 i drżenie. :tak: Jaki masz przebieg obecnie? :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

z licznika i wizualnie 157 000 km.

Edit:
mam już 158 K. Poniżej fotka filtra po rozebraniu go, ale to jest filtr po przejechaniu 32K, a nie jak myślałem 20K. Były w filtrze ze 3 malutkie opiłki i szczypta takiego pyłu metalowego.
Niestety nie wiem co były przy magnesie.

Trochę mnie to zaniepokoiło bo pewnie nie powinno być nic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 1 lis 2015, o 13:53 przez magila, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
siwylipno
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 8 lis 2015, o 07:46
VIN:
Lokalizacja: Londyn

Post autor: siwylipno »

Witam. Mój MB posiada automat 722699 05 512595 [transmissionType = GA], bynajmniej taka informacje znalazłem w necie, czy ktoś wie jaki rodzaj oleju do tej skrzyni i co ile km się go wymienia?
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

Po VINie - Automatyczna skrzynia biegów: 722699 05 512595 (W 5 A 330)

Pojemność układu smarowania 7,5 litrów
Częstotliwość wymiany: 60000 km
Olej: Liqui Moly Top Tec ATF 1600 (przykładowo)
Specyfikacje dla w/w oleju: MB 236.12 ; MB 236.14
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
siwylipno
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 8 lis 2015, o 07:46
VIN:
Lokalizacja: Londyn

Post autor: siwylipno »

Wielkie dzięki za pomoc gotiger! Browar dla Ciebie :tak:

jarod32 cenna uwaga :haha:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”