Jestem teraz na Marsie w trakcie gwiezdnych wojen i dopiero po powrocie w naszą atmosferę ... mam nadzieję teges. Może telefon do MB w tej sprawie jeśli sprawa pilna przez zainteresowanych hmm? przymagila pisze:
Smart napisał/a:
Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat.
Smart, nie znalazłeś tego środka w EPC?
jaki olej do automatycznej skrzyni biegów i ile litrów C200?
Moderator: Dziki Mar
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
CL203 WDB2037461A802397
- magila
- VIP
- Posty: 197
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
- VIN: WDB2093421F076273
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, do mojego "lokalnego" ASO dzwoniłem zanim poruszyłem tu temat. Bynajmniej oni nic do płukania skrzyni nie stosują, żadnych środków/dodatków itp. Płukanie odbywa się jedynie olejem. Rozmawiałem też z firmą specjalizującą się w skrzyniach ASB - wygląda, że model 722.6 znają na wylot. Oni oprócz tego, że posiadają ponoć jakieś super zautomatyzowane urządzenie do zmiany oleju, wpinane w obieg to jeszcze stosują do płukania jakiś czyszczący specyfik. Niestety nie pamiętam jego nazwy. Ponadto używają części i oleju tylko
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
panowie pytanko chce sam zmienic olej w skrzyni i pytanie chce odkrecic plyte sterujaca i pytanie na jaki moment ja spowrotem dokrecic plyte cewki na niej i miske wraz z korkiem w epc niema o tym nic moze kots ma jakies rysunki do tego
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
-
- VIP
- Posty: 95
- Rejestracja: 28 mar 2014, o 21:10
- VIN:
- Lokalizacja: Białystok
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Myślałem, że pomogę, ale niestety w książeczce "Sam naprawiam" tej informacji brakkrzymech pisze:mnie interesuje konkretnie Nm
Są owszem momenty dokręcania korków spustowego i zlewowego, i elementów przykręconych do skrzyni i w jej okolicach, ale samej pokrywki nie ma ...
Zostaje sprawdzenie np. w Auto Data lub coś podobnego
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, o 19:59 przez gotiger, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
a jak chłop ma łapę dwa razy mocniejszą od Twojej? Pourywa Wyczucie to czysto indywidualna sprawamarulek85 pisze: ja zawsze dokręcałem małą grzechotką i wszystko zawsze OK.
noooo zgadza się coś podobnegogotiger pisze:lub coś podobnego
krzymech, i teraz tak:
korek spustu oleju - 20Nm
śruba miski olejowej od obudowy skrzyni biegów - 8 Nm
śruba elektrohydraulicznej jednostki sterującej do obudowy - 8Nm
śruba tulei prowadzącej do modułu - 2,5 Nm
śruba osłony termicznej do obudowy skrzyni biegów - 6 Nm
Płyta
śruba obudowy zaworów do obudowy suwaków czyli M6X30 moment - 8 Nm
śruba obudowy bocznej do obudowy zaworów i obudowy suwaka M4X12 moment - 4 Nm
[ Dodano: 2015-09-18, 20:47 ]
i nie może, bo EPC to tylko katalog i nic poza tym.krzymech pisze:w epc niema o tym nic
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
gotiger, na forach zza Wielkiej Wody jest mnóstwo opisów i dokumentów WIS`a udostępnionych. .... auta stare i wszystko jest dawno rozbite na atomy.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
- VIN:
- Lokalizacja: SCI
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
bo mierzac na zgaszonym mam wiecej oleju niz odpalony wiec czego sie tu trzymac
[ Dodano: 2015-09-20, 09:23 ]
panowie wczoraj wymienilem olej w asb wiec nie jest tak strasznie tylko spokoj i rozwaga i bedzie ok poszlo mi 12 litrow oleju wraz z płukaniem a kasa zmiescilem sie w 500zl ze wszystkim a wiec
olej fuchs titan 4134 norma 236,14
uszczelka miski
filtr oleju
uszczelka korka spustowego
kostka elektryczna do asb
ceny w aso nie sa takie straszne wiec mozna tam smiało kupic zwlaszcza kostke elektryczna i ta podkladke pod korek bo jest troche inna niz normalne a cena okolo 2 zl
ja wykrecilem plyte sterujaca po to zeby sprawdzic wszystkie elektro zawory i czujniki na płycie , płyty jako calej nie rozkrecalem bo olej nie był taki zły ten stary wiec nie bylo co.
Potem płyta spowrotem do auta i płukanie najlepiej robic to we dwoje drugi w aucie odpala i zmienia biegi i tak az do czystego potem tylko filtr i miska dolać olej i test na drodze i jak narazie
[ Dodano: 2015-09-20, 09:23 ]
panowie wczoraj wymienilem olej w asb wiec nie jest tak strasznie tylko spokoj i rozwaga i bedzie ok poszlo mi 12 litrow oleju wraz z płukaniem a kasa zmiescilem sie w 500zl ze wszystkim a wiec
olej fuchs titan 4134 norma 236,14
uszczelka miski
filtr oleju
uszczelka korka spustowego
kostka elektryczna do asb
ceny w aso nie sa takie straszne wiec mozna tam smiało kupic zwlaszcza kostke elektryczna i ta podkladke pod korek bo jest troche inna niz normalne a cena okolo 2 zl
ja wykrecilem plyte sterujaca po to zeby sprawdzic wszystkie elektro zawory i czujniki na płycie , płyty jako calej nie rozkrecalem bo olej nie był taki zły ten stary wiec nie bylo co.
Potem płyta spowrotem do auta i płukanie najlepiej robic to we dwoje drugi w aucie odpala i zmienia biegi i tak az do czystego potem tylko filtr i miska dolać olej i test na drodze i jak narazie
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
To tylko pogratulowaćkrzymech pisze:test na drodze i jak narazie
Coś konkretnego masz na myśli?krzymech pisze:tylko spokoj i rozwaga i bedzie ok
Jak robiłeś płukanie skrzyni?
- wlałeś stary olej
- wlałeś nowy ... popracował trochę
- zlałeś "płukankę"
- zalałeś świeży
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
plukanie normalnie miska zdjeta w miejsce filtra odpowiedniej grubosci wąż i do swiezej banki olej a stary prosto do starego pojemnika i tak dwa razy swiezy olej po 4 litry aż do wypłynięcia czystego żadnej płukani nie wlewalem bo jak odkręcilem plyte nie wygladala tak zle wiec myśle ze przynajmniej min 90% oleju mam swieży w ASB tylko szkoda ze konwerter nie miał korka spustowego to by sie lepiej przepłukał ale jak dostal dwa razy swiezy olej na przepłukanie wiec myśle ze bedzie tam jest czysty jedynie moze 10% lub mniej to zostalo na płycie hydraulicznej w środku ale patrzac chyba ktos juz zmienial olej przedemna albo rzeczywiscie ma 185 tys na zegarze
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394