jaki olej do automatycznej skrzyni biegów i ile litrów C200?
Moderator: Dziki Mar
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Płyn ATF do skrzyni mercedesa najlepiej zalać oryginalny. Te skrzynie są kapryśne i nalanie czegoś na czym zaoszczędzisz kilka setek może się przerodzić w wydatek rzędu kilku tyś. zł.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Poniżej info z mercamniaclub
Fuchs TITAN ATF 4134 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mobil ATF 134 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA
OMV ATF M plus OMV Refining & Marketing GmbH, VIENNA/Österreich
Shell ATF134 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM
a tu 236.12
Aral Getriebeol ATF M12 Aral Aktiengesellschaft, Hamburg/Deutschland
Fuchs Titan ATF 3353 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland
MB 236.12 ATF 3353 A 001 989 45 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.12 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mobil ATF 3353 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA
Shell ATF 3353 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM
Poniżej info, które z dostępnych na rynku olejów spełniają normę 236.14Zalecanym olejem do tych skrzyń jest 236.14 natomiast 236.12 jest dopuszczalny. Olej 236.14 zawiera specjalne dodatki przeciwdziałające zużyciu i szarpaniu sprzęgła w wandlerze i dlatego zastąpił 236.10/236.12.
Fuchs TITAN ATF 4134 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland
MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.14 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mobil ATF 134 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA
OMV ATF M plus OMV Refining & Marketing GmbH, VIENNA/Österreich
Shell ATF134 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM
a tu 236.12
Aral Getriebeol ATF M12 Aral Aktiengesellschaft, Hamburg/Deutschland
Fuchs Titan ATF 3353 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland
MB 236.12 ATF 3353 A 001 989 45 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl Blatt 236.12 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland
Mobil ATF 3353 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA
Shell ATF 3353 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
- Ren
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 sie 2010, o 12:51
- VIN:
- Lokalizacja: Wołomin
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 gru 2009, o 07:59
- VIN:
- Lokalizacja: końskie
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Zabierasz się do remontu skrzyni i nie kupiłeś wcześniej oleju...shiba pisze: wykręciłem miskę olejowa od skrzyni biegów w mercedesie c270 z 01r i nie wiem w tej chwili ile mam wlać z powrotem,
Pamiętaj:
- umyć miskę (magnes)
- nowy filtr
- nowa uszczelka
Sam olej (bez wymiany w sprzęgle hydrokinetycznym) to około 4 litry.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- VIP
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Witam.
Jaki olej zastosować do wymiany? Skrzynia Sequentronic.VIN WDB2032061F146761.
Jaka ilość oleju? Czy jest jeszcze jakiś filtr do wymiany czy tylko sam olej?
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.
Jaki olej zastosować do wymiany? Skrzynia Sequentronic.VIN WDB2032061F146761.
Jaka ilość oleju? Czy jest jeszcze jakiś filtr do wymiany czy tylko sam olej?
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
Sprinter 412 2,9 1998
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Z sequentronic'iem nie miałem do czynienia, ale kojarzę, żę jest to skrzynia zbudowana jak manualna (nie jak automat). Oznaczenie typu: 716.6xx. W posiadanych przeze mnie materiałach nie mam info na temat oleju do niej.
Może zadzwoń do ASO i podpytaj, jeśli nikt nie podpowie, bo możliwe, że tam tylko oryginał, a możliwe, że taki, jak do manuali...
Może zadzwoń do ASO i podpytaj, jeśli nikt nie podpowie, bo możliwe, że tam tylko oryginał, a możliwe, że taki, jak do manuali...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 maja 2008, o 13:58
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Witam mam pytanko do znawców otóż mam skrzynie o nr. 722616 02 286780 i niedawno została zalana olejem febi o specyfikacji 236.10 i czy to jest dobry olej pytam tylko dlatego gdyż zamontowałem niedawno instalacje gazową i jest mały problem bo na zimnym silniku jak mam wrzuconego drive-a i trzymam na hamulcu to poszarpuje autem... gazownicy narazie z tym walczą ale mówili mi ze są bardzo duże czasy wtrysku na benzynie sięgające 22ms i duże obciążenie jak na automata... czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy to jest normalne zachowanie skrzyni i trzeba walczyć z ustawieniami gazu czy może olej jest za gęsty i stąd takie obciążenie na zimnym silniku. Dodam że na benzynie nic nie szarpie a jak się już trochę podgrzeje to czasy wtrysku wracają do normy i wynoszą kilka ms. Z góry dziękuje za odpowieź
C200K ASB 2000r. AVANTGARDE
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 mar 2009, o 18:56
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Oprócz oryginalnego dostępny jest FUCHSa z normą 236.14 http://www.sklep-merc.pl/product-pol-92 ... -134-.html
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Odświeżam temat. Będę wymieniać olej w skrzyni. Oczywiście wymiana dynamiczna. Widzę że są co najmniej dwa sposoby tego rodzaju wymiany.
1] https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM
2] http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/wg_olej_crd.pdf
Pierwsza to włożenie oo odpowiedniej średnicy węża w miejsce filtra a drugi koniec w świeży olej i prysznic oleju z całej skrzyni, druga według mnie bardziej sensowna, czyli odkręcenie węża powrotnego z chłodnicy oleju, włożenie w stary olej i nalewanie świeżego normalnie wlewem do miski.
Będę miał 10l oryginalnego oleju 236.14 i filtr febi z uszczelką. Mam nadzieję że wystarczy. Proszę o porady którą metodę wybrać. W skrzyni 722.4 wymieniałem olej kilka razy także to nie pierwszy raz.
1] https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM
2] http://www.jeepnieci.pl/dokumenty/wg_olej_crd.pdf
Pierwsza to włożenie oo odpowiedniej średnicy węża w miejsce filtra a drugi koniec w świeży olej i prysznic oleju z całej skrzyni, druga według mnie bardziej sensowna, czyli odkręcenie węża powrotnego z chłodnicy oleju, włożenie w stary olej i nalewanie świeżego normalnie wlewem do miski.
Będę miał 10l oryginalnego oleju 236.14 i filtr febi z uszczelką. Mam nadzieję że wystarczy. Proszę o porady którą metodę wybrać. W skrzyni 722.4 wymieniałem olej kilka razy także to nie pierwszy raz.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 829
- Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
- VIN:
- Lokalizacja: wschowa
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Panowie chciałem dorzucić trzy grosze do tematu zwłaszcza, że nikt tutaj nie wspomina o elemencie wytłuszczonym w tekście poniżej. Profesjonalna obsługa serwisowa automatycznej skrzyni biegów powinna polegać na całkowitej wymianie płynu zużytego na nowy. W tym celu należy przeprowadzić płukanie całego układu, a następnie wykonanie dynamicznej wymiany płynu. Pierwszym etapem dynamicznej wymiany jest odpowiednie podłączenie urządzenia przystosowanego do tego typu operacji. Jej celem jest podłączenie się do obiegu płynu ATF tak, aby przepływał on przez urządzenie. Następnie należy uruchomić silnik samochodu i pozostawić go na biegu jałowym przy ustawieniu dźwigni zmiany biegów w położeniu P. Płyn ze skrzyni biegów będzie gromadził się wówczas w pojemniku urządzenia serwisowego.
Następnie do starego płynu należy dolać preparat do czyszczenia skrzyni biegów i uruchomić pompę tłoczącą agregatu serwisowego. Dzięki temu płyn wraz ze środkiem czyszczącym będzie krążył w zamkniętym obiegu (złożonym z urządzenia obsługowego i automatycznej skrzyni biegów), wypłukując zanieczyszczenia z przekładni i separując je w filtrze zewnętrznym, wchodzącym w skład urządzenia serwisowego. Zabieg płukania należy prowadzić przez ok. 15–20 minut, zmieniając poszczególne przełożenia skrzyni biegów tak, aby preparat czyszczący miał kontakt ze wszystkimi jej wewnętrznymi elementami. Po zakończeniu tej operacji należy spuścić stary płyn, wymienić filtr oleju i napełnić skrzynię nowym płynem.
Ważnym wydaje się fakt, abu doprowadzić olej w skrzyni do temperatury ok 70 stopni przed rzopoczęciem operacji inaczej jej skutecznośc spada.
Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat do czyszczenia skrzyń biegów tylko teraz za cholerę teraz nie potrafię tego znaleść.
Następnie do starego płynu należy dolać preparat do czyszczenia skrzyni biegów i uruchomić pompę tłoczącą agregatu serwisowego. Dzięki temu płyn wraz ze środkiem czyszczącym będzie krążył w zamkniętym obiegu (złożonym z urządzenia obsługowego i automatycznej skrzyni biegów), wypłukując zanieczyszczenia z przekładni i separując je w filtrze zewnętrznym, wchodzącym w skład urządzenia serwisowego. Zabieg płukania należy prowadzić przez ok. 15–20 minut, zmieniając poszczególne przełożenia skrzyni biegów tak, aby preparat czyszczący miał kontakt ze wszystkimi jej wewnętrznymi elementami. Po zakończeniu tej operacji należy spuścić stary płyn, wymienić filtr oleju i napełnić skrzynię nowym płynem.
Ważnym wydaje się fakt, abu doprowadzić olej w skrzyni do temperatury ok 70 stopni przed rzopoczęciem operacji inaczej jej skutecznośc spada.
Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat do czyszczenia skrzyń biegów tylko teraz za cholerę teraz nie potrafię tego znaleść.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2015, o 12:37 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397