usuwanie rdzy - nadkole :(
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lut 2012, o 16:18
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
usuwanie rdzy - nadkole :(
Ile może mniej więcej kosztować usunięcie rdzy z blachy przy kole (pasek wzdłuż linii koła, 1,5 cm szeroki /10 cm długi)..... Kupiłem autko z taką wadą (w203, c180 2001r) i muszę jak najszybciej to zlikwidować!:)
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, o 16:23 przez autofan, łącznie zmieniany 1 raz.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Koszt malowania 1 elementu waha się w granicach od 300 do 600 pln zależnie od wielkości i wykonawcy. Ten fragment rdzy na nadkolu lakiernik zaliczy do całego błotnika i policzy jako jeden element.autofan pisze:Ile może mniej więcej kosztować usunięcie rdzy z blachy przy kole (pasek wzdłuż linii koła, 1,5 cm szeroki /10 cm długi)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, o 16:03 przez pleban, łącznie zmieniany 1 raz.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- VIP
- Posty: 344
- Rejestracja: 28 sty 2011, o 13:30
- VIN:
- Lokalizacja: B-Biala/Bedzin
autofan twoja ma juz 11 lat, do tego jest z okresu kiedy mercedes mial problemy z jakoscia zabezpieczenia antykorozyjnego. Poczekaj do wiosny a na pewno takich "niespodzianek" znajdziesz pare. Wtedy zrob wszystko pozadnie, cena tak jak pisze pleban 300-600zl za element (oczywiscie poza ASO ). Jezeli elementow bedzie wiecej pewnie wynegocjujesz cene z nizszej polki, do tego cieniowanie bedzie latwiejsze.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
S203 200CDI 2004 lift 152KM&338Nm SPRZEDANY
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
INFINITI FX35 280KM&366Nm, BBK Akebono, Tech P/Sport P| Touring P... Buldog SPRZEDANY
S204 200KOMPRESSOR ELEGANCE 2008
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Mój ma już też przeszło 10 lat i radzę poczekaj z tym malowaniem całego auta . Rób zaprawki ja jeździj dalej. Zawsze co roku pojawia sie coś - koło 9 lat zaczęło się.
Na pocieszenie powiem że moim zdanim jest to wada powłok lakierniczych tzn. ta rdza nie jest od środka - lakier już nie trzyma sie tak "blachy" i wdziera sie tam wilgoć.
Klasa S z tego rocznika też miewa takie problemy
Na pocieszenie powiem że moim zdanim jest to wada powłok lakierniczych tzn. ta rdza nie jest od środka - lakier już nie trzyma sie tak "blachy" i wdziera sie tam wilgoć.
Klasa S z tego rocznika też miewa takie problemy
Mb sprzedany
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
A jak ma się trzymać lakier z wodną bazą? Bezbarwny lakier jest nitro, baza jest wodna, nie wiem jaki jest podkład. Co do trzymania się farby, to już tutaj viewtopic.php?t=1370&postdays=0&postorder=asc&start=120 pisałem jak mi z drzwi płatami ORYGINALNY lakier odchodził.Na pocieszenie powiem że moim zdanim jest to wada powłok lakierniczych tzn. ta rdza nie jest od środka - lakier już nie trzyma sie tak "blachy" i wdziera sie tam wilgoć.
Klasa S z tego rocznika też miewa takie problemy
P.S. Małe to płaty, bo większych nie zabierałem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Robert0806
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2011, o 21:22
- VIN:
- Lokalizacja: Wroclaw
Mam ten sam problem z nadkolami tylnymi, pokazały się pęcherze rdzy.
Czy malowanie starych błotników ma sens? Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach? Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
Czy malowanie starych błotników ma sens? Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach? Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
C 220 CDI silnik 611962 Avantgarde
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
To jest rdza powierzchowna - jak dobrze zrobi to bedzie sie trzymać parę lat.Robert0806 pisze:Mam ten sam problem z nadkolami tylnymi, pokazały się pęcherze rdzy.
Czy malowanie starych błotników ma sens? Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach? Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
Ale jest jeden mankamet w tym ze moze to nie wszystko co ma jeszcze wyjść i pomalujesz sobie a wyjdzie po czasie coś innego ( w innym miejscu).
No niestety MB nigdy nie grzeszył jakością zabezpieczania blach.
U mnie w kombiaku tez wyszło jakiś rok temu na błotnikach tylnich - wyczyścilem ( + mała szczotką drucianą ) uzyłem odrdzewiacza i zamalowałem zaprawą kupioną w ASO. Co dziwne moja prowizorka przeżyla zimę.
W tym roku doszedł kwiatek pod klamką pasażera.
No niestety wszystko wychodzi "zgodnie z instrukcją". No ale auto ma już 10 lat i lata świetlności ma już za soba, a Polskie warunki nie pomagają mu w spokojnej starości.
Ostatnio zmieniony 3 maja 2012, o 11:10 przez Jara, łącznie zmieniany 2 razy.
Mb sprzedany
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Robert0806 pisze: Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
Pewnie ktoś ma doświadczenie. Natomiast zdecydowanie nasze doświadczenie kulturalne mówi, że nowi użytkownicy witają się z naszym Forum tutaj:
viewforum.php?f=8
Nie chcesz chyba zostać uznany za gbura, który wchodzi jak do stodoły
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- Robert0806
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 sie 2011, o 21:22
- VIN:
- Lokalizacja: Wroclaw
PrzepraszamGdyniak pisze:Robert0806 pisze: Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
Pewnie ktoś ma doświadczenie. Natomiast zdecydowanie nasze doświadczenie kulturalne mówi, że nowi użytkownicy witają się z naszym Forum tutaj:
viewforum.php?f=8
Nie chcesz chyba zostać uznany za gbura, który wchodzi jak do stodoły
Już to naprawiłem i przywitałem się
viewtopic.php?t=9666
C 220 CDI silnik 611962 Avantgarde
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001
5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
Kombi 2001
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Robert0806 pisze:Może lepiej wymienić skorodowane elementy na nowe i pomalować?
Z tylnym błotkiem jest ten kłopot, że tworzy całość z resztą nadwozia, więc raczej wymiana nie wchodzi w rachubę
Robert0806 pisze:Czy malowanie starych błotników ma sens?
Oczywiście, że tak. Pod warunkiem, że zrobi to fachowiec a nie Pan Zdzisiu w garażu (chociaż w przypadku lakierników to i garażowców dobrych widziałem, powiedzmy sobie jednak szczerze - widziałem tylko jednego dobrego )
Jak wyżej.Robert0806 pisze:Czy korozja nie wyjdzie po np. 6 miesiącach?
Już kolega Jara odpowiedział:Robert0806 pisze: Czy ktoś ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o wymianę błotników?
Jara pisze: To jest rdza powierzchowna - jak dobrze zrobi to bedzie sie trzymać parę lat.
Już to naprawiłem i przywitałem się
Zuch z Ciebie
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
- art-fot
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 4 lis 2011, o 20:50
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Ja robiłem u siebie tylne nadkola, dwie strony i dolne ranty drzwi wszystkich.
lakiernik zaproponował mi cynkowanie miejsc gdzie była korozja. Oczyszczenie, odrdzewienie, cynkowanie podkład i lakier.
Zobaczymy jaki będzie efekt z rdzą w przyszłości.
Elementy były lakierowane całe. po zimie nie wyszły żadne parchy na razie.
za tą przyjemność 1500 pln.
lakiernik zaproponował mi cynkowanie miejsc gdzie była korozja. Oczyszczenie, odrdzewienie, cynkowanie podkład i lakier.
Zobaczymy jaki będzie efekt z rdzą w przyszłości.
Elementy były lakierowane całe. po zimie nie wyszły żadne parchy na razie.
za tą przyjemność 1500 pln.
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- art-fot
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 4 lis 2011, o 20:50
- VIN:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
na gorąco.
pokrywana powłoka do cynkowania była jakimś płynem (bardziej pastą) i podgrzewana palnikiem na prąd (coś podobnego do lutowania rur miedzianych, albo opalarki do drzwi.).
pokrywana powłoka do cynkowania była jakimś płynem (bardziej pastą) i podgrzewana palnikiem na prąd (coś podobnego do lutowania rur miedzianych, albo opalarki do drzwi.).
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 21:57 przez art-fot, łącznie zmieniany 1 raz.
1,8 kompresor, C-200, ELEGANCE, 2002 163 KM, manual + LPG, WDB2030421A393344
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Mam metę na tanie cynkowanie pod Warszawą. Ale nie wiem ile by wzięli za tak duży element jak np. drzwi. Podjąć się podejmą, bo widziałem większe elementy ocynkowane.
To co opisałeś art-fot to cynkowanie ogniowe. Trwałe i sprawdza się jak jest dobrze zrobione. Pytanie tylko jak blacha wytrzyma temperaturę
To co opisałeś art-fot to cynkowanie ogniowe. Trwałe i sprawdza się jak jest dobrze zrobione. Pytanie tylko jak blacha wytrzyma temperaturę
Ostatnio zmieniony 7 maja 2012, o 23:04 przez w0wacik, łącznie zmieniany 1 raz.
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
- serdzik
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 20 cze 2010, o 15:11
- VIN:
- Lokalizacja: Boruszowice
Witam Serdecznie
Pragnę też doradzić, że warto zabezpieczyć przed korozją nadkola w miejscu gdzie są zagięte. Chodzi mi o ten kawałeczek blachy, który styka się z plastikowym nadkolem. Jest to miejsce narażone na uderzenia kamyczków. Miałem tam powierzchowną rdzę. Często tej rdzy nie widać bo woda się dostaje pod ten lakier od strony plastikowego nadkola. Tak się stało, że kawałeczek lakieru mi odpadł i wtedy zobaczyłem lekką korozję. Zabrałem się do roboty i dokładnie to oczyściłem, pomalowałem podkładem, dałem warstwę baranka, zamalowałem to lakierem koloru autka i na koniec dałem lakier bezbarwny Praktycznie jest to nie widoczne a nadkola sa zabezpieczone Warto pozaglądać w te miejsca Pozdrawiam wszystkich miłośników gwiazdki
[ Dodano: 2012-11-16, 18:40 ]
Witam Doszedłem do wniosku, że nasze mercedesy z 2000 roku aż tak nie rdzewieją!. Dziś oglądałem VW golf z roku 2006 i też miał parchle i nalot rdzy przy nadkolach. Widziałem też Jette i też była pordzewiała. Moje zdanie jest takie, że trzeba o nasze gwiazdeczki dbać:-). Ja co jakiś czas ostro psikam fluidolem i smaruję wazeliną techniczną. Ważne jest to, że są to autka mało awaryjne. W pracy jeździmy renoult kangoo i ma przejechane 60000 km a non stop się sypie. Drodzy Panowie nasze gwiazdki nie są takie złe
Pragnę też doradzić, że warto zabezpieczyć przed korozją nadkola w miejscu gdzie są zagięte. Chodzi mi o ten kawałeczek blachy, który styka się z plastikowym nadkolem. Jest to miejsce narażone na uderzenia kamyczków. Miałem tam powierzchowną rdzę. Często tej rdzy nie widać bo woda się dostaje pod ten lakier od strony plastikowego nadkola. Tak się stało, że kawałeczek lakieru mi odpadł i wtedy zobaczyłem lekką korozję. Zabrałem się do roboty i dokładnie to oczyściłem, pomalowałem podkładem, dałem warstwę baranka, zamalowałem to lakierem koloru autka i na koniec dałem lakier bezbarwny Praktycznie jest to nie widoczne a nadkola sa zabezpieczone Warto pozaglądać w te miejsca Pozdrawiam wszystkich miłośników gwiazdki
[ Dodano: 2012-11-16, 18:40 ]
Witam Doszedłem do wniosku, że nasze mercedesy z 2000 roku aż tak nie rdzewieją!. Dziś oglądałem VW golf z roku 2006 i też miał parchle i nalot rdzy przy nadkolach. Widziałem też Jette i też była pordzewiała. Moje zdanie jest takie, że trzeba o nasze gwiazdeczki dbać:-). Ja co jakiś czas ostro psikam fluidolem i smaruję wazeliną techniczną. Ważne jest to, że są to autka mało awaryjne. W pracy jeździmy renoult kangoo i ma przejechane 60000 km a non stop się sypie. Drodzy Panowie nasze gwiazdki nie są takie złe
Mercedes c200 Kompressor rocznik 2000
WDB2030451A006520
WDB2030451A006520