Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

Problem dalej nie rozwiazany ale napewno przyczyna jest zbyt duze obciazenie elektryczne.
Po wlaczeniu booster heater obroty faluja poniewaz ten podgrzewacz silnika potrzebuje duzo energi el. Inny przyklad gdy szyba jest opuszczona na maxa a wciskamy przyciska tak jakbysmy ja chcieli opuscic jeszcze nizej - obroty zafaluja, nawet swiatla moga przygasnac delikatnie, podobnie jest z fotelem....


jakies pomysly???
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

strzalafsl pisze:Problem dalej nie rozwiazany ale napewno przyczyna jest zbyt duze obciazenie elektryczne.
Po wlaczeniu booster heater obroty faluja poniewaz ten podgrzewacz silnika potrzebuje duzo energi el. Inny przyklad gdy szyba jest opuszczona na maxa a wciskamy przyciska tak jakbysmy ja chcieli opuscic jeszcze nizej - obroty zafaluja, nawet swiatla moga przygasnac delikatnie, podobnie jest z fotelem....


jakies pomysly???
Mam tak samo, 6 miesięcy po zakupie jeżdziłem po niemczech i niczego takiego nie było.
Wróciłem to Polski i po paru miesiacach mam identyczne objawy aż do dzisiaj.
A przez nasze fajne paliwko zaliczyłem już wymiane wtryskiwaczy ( 1,5 roku temu).
Więc od 1,5 roku tankowałem Vervy na Orlenie, ostatnio przetestowałem różnice ze zwykłym ON na orlenie i po 3 takowaniach zwykłego ON na orlenie trafił się jakiś syf że jeździł jak traktor ( a dynamika spadła mu o dobre 40% ). Więc grzecznie wróciłem do tej ich varvy ( z nia nie miałem takich jaj).
Wiec stawiam na to że jakiś pośredni wkład ma nasze paliwo na to.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Jara, zasmucę cię...ale jeszcze się nie sprzedaje na stacjach paliwa, które by zwiększyło dynamikę o 40%... i pewnie jeszcze bardzo długo się sprzedawać nie będzie...
Idąc tym tokiem myślenia wielu kupowało jeszcze super dodatki do paliwa, zakładało magnetyzery, strumienice i spojler... a ich lanosy specjalnie mocniejsze nie były... :usmiech:
Zapewniam cię, że nasze auta są przystosowane do jazdy na "zwykłym paliwie"...
Gdy kupiłem mercedesa też się nasłuchałem jakie to cdi są delikatne na paliwo i żeby lać tylko verve... pobawiłem się tak jakiś czas a wtryskiwacze i tak wymieniłem... Od dłuższego czasu jeżdżę na paliwie z Auchan (dla wyjaśnienia dostawcą dla nich jest orlen) - zwykły ON - i nic się nie dzieje...
Jeździ jak jeździł, piali tyle i ile palił. Moje przebiegi roczne oscylują w granicy 50tys km.

Co do dogrzewacza...to też empirycznie mogę potwierdzić, że zwiększa on obciążenie i silnik nie tyle faluje przez to regularnie co bardziej jest to chwilowe zejście z obrotów w odstępach czasowych.
w168, w203, w123
strzalafsl
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 7 wrz 2008, o 13:33
VIN:
Lokalizacja: lisburn

Post autor: strzalafsl »

Ale te falowanie nie jest normalne. Moj tata ma tez cdi i nie faluje. Dodam ze mam delikatnie luzny pasek klinowy i piszczy ale tylko na wlaczonym podgrzewaczu, gdy wylacze przestaje.

denerwuje ;/
Awatar użytkownika
arturgaga
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 11 sty 2010, o 10:08
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: arturgaga »

u mnie występuje podobne zjawisko - lecz trochę inne - obroty spadają przy naciśnięciu na pedał hamulca , nie dużo ale spadają - co to może być ?
Artur ze Słupska C-klasa combi W203 2002r 2.2 CDI
look86
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 11:07
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: look86 »

ja kupiłem w203 cdi 220 we wrześniu było jeszcze ciepło i czy było auto zimne czy ciepłe nie było nawet zawachania obrotów i kiedy zaczęło być już zimniej rano jak zapale silnik jak wychodzę do pracy to mam tak obroty chodzą na 900 i jest tak spadek drga silnik spada gdzieś na 500-600 a z tyłu zobaczyłem że podczas spadku puszcza dymka i wraca znowu na obroty jak się silnik rozgrzeje to pracuje równo i nie spadają obroty może raz na bardzo bardzo długi czas jazdy ale to tylko jak stoję i jakiś czas temu wstawiłem na diagnostykę wtrysków pompy i przez 5 dni stania powiedzieli nie wiedzą czemu tak się dzieje sprawdzili wszystko i nie wykazało nic żeby coś skłonione było na wymianę wiec nie wiem czy to wina zimy czy słabych fachowców co nie znają się na cdi common rail i po prostu nie umieją określić winy spadających obrotów na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może dogrzewacz kona, a oni tego nie sprawdzili.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
look86
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 11:07
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: look86 »

ale czy mam tą opcję ustawioną na kompie automatik czy off jest tak samo z tymi obrotami wiec czy wina może być dogrzewacza ?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Więc to nie dogrzewacz. Musisz jechać najpierw podpiąć pod komputer.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
look86
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 11:07
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: look86 »

no co Ty było wszystko sprawdzane zero błędów na kompie, wtryski sprawdzali pompę paliwową wszystko ok jedyne co wymienili to jakieś oringi na pompie co przepuszczały trochę paliwa i nic nie znaleźli powiedzieli że nie ma nic co może źle pracować i nie wiedzą czemu tak jest kazali mi jeździć jak narazie i zobaczymy czy coś się zmieni.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Sprawdz jeszcze kolo pasowe alternatora. U mnie strasznie falowaly obroty, jego wymiana i wylaczenie dogrzewacza pomoglo, teraz tak nie faluja, ale jak jest ponizej +4°C dalej obroty lekko podskakuja.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
look86
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 11:07
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: look86 »

no dobra jeśli mam włączony dogrzewacz to pobiera dużo mocy alternatora że może powodować spadki obrotów ?

[ Dodano: 2010-12-18, 15:25 ]
już udało się obroty nie skaczą wyłączony mam dogrzewacz bo już nie muszę go mieć włączonego wina był zepsuty termostat teraz po 8km mam już 80 stopni więc mam z bani skaczące obroty na zimnym silniku
bullo
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2010, o 18:22
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Falujące obroty

Post autor: bullo »

Witam wszystkich, mam podobny problem z obrotami tzn na zimnym silniku falują przez dłuższą chwilę (im zimniej tym dłużej to trwa) więc dzisiaj wziałem sie za czyszczenie przepustnicy ,po odpaleniu - zdziwienie ,silnik pracuje na trzech cylindrach .Czy móglby mi ktoś podpowiedzieć co ma czyszczenie przepustnicy do takiej pracy silnika.Z gory dziekuje za podpowiedzi,dodam ze chodzi o C180 2.0 129 KM
Problem rozwiązany -wizyta na ul.Regulskiej (NOC) i po sprawie, winny był jeden z wtryskiwaczy.Słowa uznania dla obsługi ,szybko ,skutecznie i niedrogo. pzdr
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, o 20:26 przez bullo, łącznie zmieniany 3 razy.
grzesiekx
Użytkownik
Posty: 47
Rejestracja: 19 wrz 2007, o 13:37
VIN:
Lokalizacja: Slupsk/London

Post autor: grzesiekx »

Witam. Podepnę się pod temat. Mam problem z falującymi obrotami.
Zaczne od początku, miałem problem z rozrządem, przeskoczył łańcuch i nie mogłem uruchomić samochodu, wymieniłem łańcuch, napinacz, wszystkie koła zębate i zaczął się problem z obrotami. Jak auto postoi noc, zapalam go z rana i wskakuje na obroty (około 1200) i po 2 sekundach zaczyna falować, buja całą budą silnik się trzęsie tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Trwa to około 15-20 sekund i wszystko wraca do normy. Jeździ normalnie, moc ma, nie szarpie. Wszystko chodzi pięknie oprócz porannego zapalenia samochodu. Wymieniłem Wszystkie świece na nowe i nic niestety nie pomogło. Ma ktoś może jakiś pomysł bo wpakowałem juz w samochód z 10 tys. zł, przez ten rozrząd i nie mam zamiaru znowu na czyms popłynąć, mechanik nie wie dokładnie co może być przyczyną, na kompie pokazuje błąd P201B - Misfire, niestety nie pokazuje na którym cylindrze. Powiedział, żebym poodkręcał cewki, zapalił samochód i jak się to dzieje, zaczynać wyciągać po kolei cewki. Nie wiem czy to dobry pomysł, możecie coś doradzić ?? Jeżeli nie będzie to cewka to gdzie jeszcze szukać przyczyny ??
MB W202 C200 '00
MB W210 E200 '01
MB W210 E200 CDI '00
ex MB S202 C220 T CDI '99
ex MB S203 C180 Kompressor '06
ex MB W124 250 D '91
ex MB W210 E230 '97
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może mechanik magnet źle założył, albo jest uszkodzony.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”