silnik odcięcia dolotu

Moderator: Dziki Mar

Lech Lisowski
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

silnik odcięcia dolotu

Post autor: Lech Lisowski »

Witam!
Bardzo proszę o informacje gdzie znajduje się w W 203 200cdi 2003r.(122 KM) silnik odcięcia dolotu lub zawór odcięcia dolotu.Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy.Silnik pracuje jak by miał uszkodzony EGR tj. 3000 obrotów i koniec, brak mocy.EGR został wyjęty, umyty i widać, że działa. Niestety żaden z mechaników w moim mieście nie wie gdzie jest ten silnik-zawór . Może przy okazji ktoś wie ile taki silnik-zawór kosztuje i jakie ma nr katalogowy.
Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam!
Lech Lisowski
lechu
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

probowaliscie usunac bledy i odpalic po kilku minutach ??
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Lech Lisowski pisze:Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy
Ruski dekoder na stronce:
http://www.ardio.ru/dtclib.php
pokazuje jeszcze co innego :glupek:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Lech Lisowski
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Lech Lisowski »

*Mercedes_CDI* pisze:probowaliscie usunac bledy i odpalic po kilku minutach ??
Tak błędy były usuwane i był odpalany po jakimś czasie u dwóch mechaników.
Lech Lisowski

[ Dodano: 2010-08-18, 10:01 ]
jjanicki pisze:
Lech Lisowski pisze:Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy
Ruski dekoder na stronce:
http://www.ardio.ru/dtclib.php
pokazuje jeszcze co innego :glupek:
Na komputerze mechaników brak innych błędów.
Lech Lisowski
lechu
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Lech Lisowski pisze:Na komputerze mechaników brak innych błędów.
Chodziło mi o to, że ruski dekoder pod tym samym numerem pokazuje jeszcze inny opis błędu... wpisz numer (razem z lit. P) i zaznacz markę, a zobaczysz...
Tu trzeba by do WISa zajrzeć, mając numer VIN oraz pewność, że numer błędu jest prawidłowy, bo niefabryczne kompy (czyt. inne niż Star Diagnosis) różnie radzą sobie z odczytem i interpretacją usterek...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Re: silnik odcięcia dolotu

Post autor: wredny »

Lech Lisowski pisze:Witam!
Bardzo proszę o informacje gdzie znajduje się w W 203 200cdi 2003r.(122 KM) silnik odcięcia dolotu lub zawór odcięcia dolotu.Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy.Silnik pracuje jak by miał uszkodzony EGR tj. 3000 obrotów i koniec, brak mocy.EGR został wyjęty, umyty i widać, że działa. Niestety żaden z mechaników w moim mieście nie wie gdzie jest ten silnik-zawór . Może przy okazji ktoś wie ile taki silnik-zawór kosztuje i jakie ma nr katalogowy.
Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam!
Lech Lisowski
fotka
Mechanicy zazwyczaj mysla, ze te klapki to od gaszenia... Prawda jest troszke inna :)
Na fotce powyzej widać rząd wlotów sterowanych listwą nieco powyżej ich, która jest napędzana sterownikiem (silnik elektryczny) umiejscowionym miedzy środkowymi dolotami.
Niestety, żeby się dobrać do tego sterownika potrzeba wyjąć cały kolektor ssący bo jest on przymocowany do spodniej części. Prawdopodobnie zablokowało Ci się któreś cięgno (listwa napędzająca wszystkie 4 cięgna) i silnik wchodzi w tryb awaryjny.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

wredny pisze:Mechanicy zazwyczaj mysla, ze te klapki to od gaszenia...
Hmmm... dobry trop, faktycznie może chodzić o klapki rezonansowe w kolektorze... często odpowiadają ode za nadmierne dymienie z wydechu...

Zwykle usterka polega na tym, że wyrabiają się łączenia (zawiasy) listwy sterującej z dźwigienkami klapek i z samym siłownikiem, i cały układ nie działa prawidłowo...

p.s.
Naprawdę moje uznanie dla fantazji niektórych mechaników wzrasta :haha:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Lech Lisowski
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Lech Lisowski »

Ma Pan jjanicki zapewne racje .Tak jak Pan pisze " wyrabiają się łączenia (zawiasy) listwy sterującej z dźwigienkami klapek i z samym siłownikiem, i cały układ nie działa prawidłowo... "
Pojechałem do mechanika ,powiedział ,że właśnie jakaś listwa przy kolektorze ssącym spadła.
Poruszał tam jakimś cienkim śrubokrętem podłączył do komputera ale stwierdził, że muszę najlepiej kopić nowy kolektor ssący i silniczek (zapewne siłownik). Po wyjeździe z warsztatu poczułem wzrost mocy i samochód zaczął mieć normalne obroty. Na razie przejechał ponad 150km i ok.
Proszę o informacje czy można kupić sama listwę sterującą ,czy też jest w komplecie z kolektorem oraz czy siłownik (silniczek ) w takim razie jest sprawny.
Lech Lisowski
lechu
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Może Tobie po prostu kolektor zaszedł syfem i to wszystko stanęło. Pogadaj z użytkownikiem tpolo on swój kolektor "zregenerował". :wysmiewacz: Umył go po prostu. Myjka ciśnieniowa i odjazd. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Lech Lisowski pisze:Proszę o informacje czy można kupić sama listwę sterującą ,czy też jest w komplecie z kolektorem oraz czy siłownik (silniczek ) w takim razie jest sprawny.
Podaj VIN, to się zajrzy do EPC... jeśli te rzeczy występują osobno, to się wyciągnie numer i sprawdzisz sobie cenę w ASO albo w innym, mniej autoryzowanym sklepie/warsztacie MB...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Lech Lisowski
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Lech Lisowski »

Nr VIN WDB 2030071F447262 jeżeli to możliwe proszę o sprawdzenie czy te elementy występują osobno i ewentualnie jakie mają numery.
Lech Lisowski
lechu
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Prawdopodobnie silnik bedziesz miał sprawny. Jest to wytrzymała konstrukcja. Raczej samej listwy nie znajdziesz, a nie polecam kupowania kolektora ssącego w ASO (cena). Sam miałem wyssaną jedną klapkę i wymieniłem kolektor na używany.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, o 21:56 przez wredny, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
codee
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 5 lut 2009, o 18:53
VIN:
Lokalizacja: radom

Post autor: codee »

Witam wszystkich
Mam bardzo podobny problem jak kolega w temacie tylko u mnie sytuacja różni się trosszke
tj. wszystko dziaa jak należy dopuki silnik jest zimny, po przejechaniu 15 km włączas ie ttryb awaryjny(3000 obr i koniec). komputer wskazuje błąd EGR ale mechanik mówi że egr jest ok, według niego jest spory nalot na lopatkach turbiny i nalezy go przeczyscic. co sądzicie o moich problemach??
prosze o wskazówki
codee
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, o 21:44 przez codee, łącznie zmieniany 1 raz.
200 CDI Classic 2001
Lech Lisowski
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Lech Lisowski »

Witam!
Niestety po przejechaniu około 500km problem powrócił ,znowu spadek mocy i obrotów do 3000tys.Może kolega jjanicki lub kto ma dostęp do katalogu poda mi nr kolektora ,siłownika i ewentualnie listwy.Może ktoś wie czy te elementy występują razem czy też można je kupić oddzielnie. Czy w moim przypadku siłownik jest sprawny skoro działało wszystko przez 500km,zaś problemem jest listwa i czy ewentualnie można ją naprawić? Nr VIN WDB 2030071F447262 , 200cdi 2003r. 122KM. Może jeszcze ktoś podpowie czy kolektory ssące w 200cdi i 220cdi są takie same?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.
Lech Lisowski
lechu
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Lech Lisowski pisze:czy ewentualnie można ją naprawić?
Można, wyjmujesz cały kolektor i myjesz go z syfu. Przy okazji mając kolektor w rękach jesteś w stanie stwierdzić czy to jest złom, czy nadaje się do czegoś.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”