silnik odcięcia dolotu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Kętrzyn
silnik odcięcia dolotu
Witam!
Bardzo proszę o informacje gdzie znajduje się w W 203 200cdi 2003r.(122 KM) silnik odcięcia dolotu lub zawór odcięcia dolotu.Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy.Silnik pracuje jak by miał uszkodzony EGR tj. 3000 obrotów i koniec, brak mocy.EGR został wyjęty, umyty i widać, że działa. Niestety żaden z mechaników w moim mieście nie wie gdzie jest ten silnik-zawór . Może przy okazji ktoś wie ile taki silnik-zawór kosztuje i jakie ma nr katalogowy.
Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam!
Lech Lisowski
Bardzo proszę o informacje gdzie znajduje się w W 203 200cdi 2003r.(122 KM) silnik odcięcia dolotu lub zawór odcięcia dolotu.Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy.Silnik pracuje jak by miał uszkodzony EGR tj. 3000 obrotów i koniec, brak mocy.EGR został wyjęty, umyty i widać, że działa. Niestety żaden z mechaników w moim mieście nie wie gdzie jest ten silnik-zawór . Może przy okazji ktoś wie ile taki silnik-zawór kosztuje i jakie ma nr katalogowy.
Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam!
Lech Lisowski
lechu
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ruski dekoder na stronce:Lech Lisowski pisze:Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy
http://www.ardio.ru/dtclib.php
pokazuje jeszcze co innego
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Kętrzyn
Tak błędy były usuwane i był odpalany po jakimś czasie u dwóch mechaników.*Mercedes_CDI* pisze:probowaliscie usunac bledy i odpalic po kilku minutach ??
Lech Lisowski
[ Dodano: 2010-08-18, 10:01 ]
Na komputerze mechaników brak innych błędów.jjanicki pisze:Ruski dekoder na stronce:Lech Lisowski pisze:Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy
http://www.ardio.ru/dtclib.php
pokazuje jeszcze co innego
Lech Lisowski
lechu
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Chodziło mi o to, że ruski dekoder pod tym samym numerem pokazuje jeszcze inny opis błędu... wpisz numer (razem z lit. P) i zaznacz markę, a zobaczysz...Lech Lisowski pisze:Na komputerze mechaników brak innych błędów.
Tu trzeba by do WISa zajrzeć, mając numer VIN oraz pewność, że numer błędu jest prawidłowy, bo niefabryczne kompy (czyt. inne niż Star Diagnosis) różnie radzą sobie z odczytem i interpretacją usterek...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Re: silnik odcięcia dolotu
fotkaLech Lisowski pisze:Witam!
Bardzo proszę o informacje gdzie znajduje się w W 203 200cdi 2003r.(122 KM) silnik odcięcia dolotu lub zawór odcięcia dolotu.Błąd P 2513.U dwóch mechaników pojawił się taki samy nr
błędu lecz inne nazwy.Silnik pracuje jak by miał uszkodzony EGR tj. 3000 obrotów i koniec, brak mocy.EGR został wyjęty, umyty i widać, że działa. Niestety żaden z mechaników w moim mieście nie wie gdzie jest ten silnik-zawór . Może przy okazji ktoś wie ile taki silnik-zawór kosztuje i jakie ma nr katalogowy.
Z góry dziękuje za informacje.
Pozdrawiam!
Lech Lisowski
Mechanicy zazwyczaj mysla, ze te klapki to od gaszenia... Prawda jest troszke inna
Na fotce powyzej widać rząd wlotów sterowanych listwą nieco powyżej ich, która jest napędzana sterownikiem (silnik elektryczny) umiejscowionym miedzy środkowymi dolotami.
Niestety, żeby się dobrać do tego sterownika potrzeba wyjąć cały kolektor ssący bo jest on przymocowany do spodniej części. Prawdopodobnie zablokowało Ci się któreś cięgno (listwa napędzająca wszystkie 4 cięgna) i silnik wchodzi w tryb awaryjny.
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Hmmm... dobry trop, faktycznie może chodzić o klapki rezonansowe w kolektorze... często odpowiadają ode za nadmierne dymienie z wydechu...wredny pisze:Mechanicy zazwyczaj mysla, ze te klapki to od gaszenia...
Zwykle usterka polega na tym, że wyrabiają się łączenia (zawiasy) listwy sterującej z dźwigienkami klapek i z samym siłownikiem, i cały układ nie działa prawidłowo...
p.s.
Naprawdę moje uznanie dla fantazji niektórych mechaników wzrasta
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Kętrzyn
Ma Pan jjanicki zapewne racje .Tak jak Pan pisze " wyrabiają się łączenia (zawiasy) listwy sterującej z dźwigienkami klapek i z samym siłownikiem, i cały układ nie działa prawidłowo... "
Pojechałem do mechanika ,powiedział ,że właśnie jakaś listwa przy kolektorze ssącym spadła.
Poruszał tam jakimś cienkim śrubokrętem podłączył do komputera ale stwierdził, że muszę najlepiej kopić nowy kolektor ssący i silniczek (zapewne siłownik). Po wyjeździe z warsztatu poczułem wzrost mocy i samochód zaczął mieć normalne obroty. Na razie przejechał ponad 150km i ok.
Proszę o informacje czy można kupić sama listwę sterującą ,czy też jest w komplecie z kolektorem oraz czy siłownik (silniczek ) w takim razie jest sprawny.
Lech Lisowski
Pojechałem do mechanika ,powiedział ,że właśnie jakaś listwa przy kolektorze ssącym spadła.
Poruszał tam jakimś cienkim śrubokrętem podłączył do komputera ale stwierdził, że muszę najlepiej kopić nowy kolektor ssący i silniczek (zapewne siłownik). Po wyjeździe z warsztatu poczułem wzrost mocy i samochód zaczął mieć normalne obroty. Na razie przejechał ponad 150km i ok.
Proszę o informacje czy można kupić sama listwę sterującą ,czy też jest w komplecie z kolektorem oraz czy siłownik (silniczek ) w takim razie jest sprawny.
Lech Lisowski
lechu
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Podaj VIN, to się zajrzy do EPC... jeśli te rzeczy występują osobno, to się wyciągnie numer i sprawdzisz sobie cenę w ASO albo w innym, mniej autoryzowanym sklepie/warsztacie MB...Lech Lisowski pisze:Proszę o informacje czy można kupić sama listwę sterującą ,czy też jest w komplecie z kolektorem oraz czy siłownik (silniczek ) w takim razie jest sprawny.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Kętrzyn
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Prawdopodobnie silnik bedziesz miał sprawny. Jest to wytrzymała konstrukcja. Raczej samej listwy nie znajdziesz, a nie polecam kupowania kolektora ssącego w ASO (cena). Sam miałem wyssaną jedną klapkę i wymieniłem kolektor na używany.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, o 21:56 przez wredny, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 lut 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: radom
Witam wszystkich
Mam bardzo podobny problem jak kolega w temacie tylko u mnie sytuacja różni się trosszke
tj. wszystko dziaa jak należy dopuki silnik jest zimny, po przejechaniu 15 km włączas ie ttryb awaryjny(3000 obr i koniec). komputer wskazuje błąd EGR ale mechanik mówi że egr jest ok, według niego jest spory nalot na lopatkach turbiny i nalezy go przeczyscic. co sądzicie o moich problemach??
prosze o wskazówki
codee
Mam bardzo podobny problem jak kolega w temacie tylko u mnie sytuacja różni się trosszke
tj. wszystko dziaa jak należy dopuki silnik jest zimny, po przejechaniu 15 km włączas ie ttryb awaryjny(3000 obr i koniec). komputer wskazuje błąd EGR ale mechanik mówi że egr jest ok, według niego jest spory nalot na lopatkach turbiny i nalezy go przeczyscic. co sądzicie o moich problemach??
prosze o wskazówki
codee
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, o 21:44 przez codee, łącznie zmieniany 1 raz.
200 CDI Classic 2001
-
- Użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 20:12
- VIN:
- Lokalizacja: Kętrzyn
Witam!
Niestety po przejechaniu około 500km problem powrócił ,znowu spadek mocy i obrotów do 3000tys.Może kolega jjanicki lub kto ma dostęp do katalogu poda mi nr kolektora ,siłownika i ewentualnie listwy.Może ktoś wie czy te elementy występują razem czy też można je kupić oddzielnie. Czy w moim przypadku siłownik jest sprawny skoro działało wszystko przez 500km,zaś problemem jest listwa i czy ewentualnie można ją naprawić? Nr VIN WDB 2030071F447262 , 200cdi 2003r. 122KM. Może jeszcze ktoś podpowie czy kolektory ssące w 200cdi i 220cdi są takie same?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.
Lech Lisowski
Niestety po przejechaniu około 500km problem powrócił ,znowu spadek mocy i obrotów do 3000tys.Może kolega jjanicki lub kto ma dostęp do katalogu poda mi nr kolektora ,siłownika i ewentualnie listwy.Może ktoś wie czy te elementy występują razem czy też można je kupić oddzielnie. Czy w moim przypadku siłownik jest sprawny skoro działało wszystko przez 500km,zaś problemem jest listwa i czy ewentualnie można ją naprawić? Nr VIN WDB 2030071F447262 , 200cdi 2003r. 122KM. Może jeszcze ktoś podpowie czy kolektory ssące w 200cdi i 220cdi są takie same?
Pozdrawiam i proszę o odpowiedz.
Lech Lisowski
lechu
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin