Jakie paliwo??

Moderator: Dziki Mar

Jakie paliwo tankujesz?

"Zwykła" etylina 95
39
35%
"Zwykła" etylina 98
7
6%
BP Ultimate
11
10%
Orlen Verva
21
19%
Lotos Dynamic
3
3%
V-Power
13
12%
V-Power Racing
5
5%
Inne wysokooktanowe
1
1%
Inne
10
9%
 
Liczba głosów: 110
pmad
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 16 lip 2010, o 00:23
VIN: WDB2037461A641883
Lokalizacja: Szczecin

Jakie paliwo??

Post autor: pmad »

Przeglądałem forum i z tego co widzę to temat nie był jeszcze poruszany;] Dajcie znać jakie paliwo tankujecie i jakie są Wasze spostrzeżenia w tym zakresie.
Zwykła 95 lub 98? Verva, Ultimate, VPower, VPower Racing? Czy ktoś się orientuje czy takie cuda jak Orlen Verva, BP Ultimate czy Lotos Dynamic to tylko handlowe nazwy zwykłej 98 (czyli jedno i to samo) czy może jakaś specjalna mieszanka?

Osobiście od początku posiadania W203 (czyli od 3 tygodni :rotfl: ) tankuję VPower (zastanawiam się na Racing). W sumie nie jeżdzę dużo (kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie) więc wydanie kilkudziesięciu złotych więcej rocznie nie robi mi większej różnicy. Zastanawiam się tylko czy to ma sens i czy nie jestem robiony w trąbę:) Przeglądałem w necie wiele różnych opinii i w sumie jest ich tyle co użytkowników. Jedni twierdzą, że to siła sugestii i takie paliwa nic nie dają, inni, że warto wyłożyć te kilkanaście groszy więcej za litr...
Nawet w Auto Świat znalazłem dwa nieco sprzeczne artykuły. Co prawda jeden dotyczył wpływu paliwa na moc, a drugi zanieczyszczenia silnika, ale jednak jeden zachęca do VPower, a drugi raczej zniechęca...

Artykuł z 2000 roku "Shell V-Power czyli dwa w jednym"
Redakcja "Auto ŚWIATA" miała możliwość przyglądania się od początku próbom długodystansowym nowej benzyny. W testach uczestniczył samochód Toyota Carina ze specjalnie przekonstruowanym układem paliwowym. Dwa cylindry silnika zasilane były normalną etyliną, natomiast dwa pozostałe nowym paliwem Shell V-Power. Wszystkie zawory były zabrudzone jak po normalnej kilkunastotysięcznej eksploatacji. Po przejechaniu dystansu 1,6 tys. km silnik rozebrano i poddano oględzinom. Na obu zaworach pochodzących z cylindrów zasilanych normalną benzyną znajdował się nadal gruby osad, natomiast zawory z cylindrów zasilanych Shell V-Power były czyste i gładkie.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Shell- ... 212,1.html

Artykuł z 2003 roku "Siła oktanów"
Po serii prób stwierdziliśmy, że nie ma bezpośredniego związku pomiędzy wyższą liczbą oktanową, niż minimalna wymagana, a osiągami samochodu.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Sila-o ... 574,1.html

Zna ktoś może jakieś "obiektywne" testy? Nie sponsorowane tylko coś z czego można wyciągnąc jakieś wnioski:)
C180 Kompressor Sportcoupe 2004r.
Awatar użytkownika
damian94
VIP
Posty: 130
Rejestracja: 3 sty 2009, o 15:09
VIN:
Lokalizacja: anglia

Post autor: damian94 »

witam, mam W203 C270 od dwóch lat, jeżdżę na trasie Wielka Brytania - Polska, tankowałem diesla w 6-ciu krajach wszystkimi typami oleju napędowego i stwierdziłem, że nie ma sensu kupowac droższego paliwa - jedzie tak samo, pali tak samo więc po co przepłacac?
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Re: Jakie paliwo??

Post autor: Edi2 »

pmad pisze:Przeglądałem forum i z tego co widzę to temat nie był jeszcze poruszany;] Dajcie znać jakie paliwo tankujecie i jakie są Wasze spostrzeżenia w tym zakresie.
Zwykła 95 lub 98? Verva, Ultimate, VPower, VPower Racing? Czy ktoś się orientuje czy takie cuda jak Orlen Verva, BP Ultimate czy Lotos Dynamic to tylko handlowe nazwy zwykłej 98 (czyli jedno i to samo) czy może jakaś specjalna mieszanka?

Osobiście od początku posiadania W203 (czyli od 3 tygodni :rotfl: ) tankuję VPower (zastanawiam się na Racing). W sumie nie jeżdzę dużo (kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie) więc wydanie kilkudziesięciu złotych więcej rocznie nie robi mi większej różnicy. Zastanawiam się tylko czy to ma sens i czy nie jestem robiony w trąbę:) Przeglądałem w necie wiele różnych opinii i w sumie jest ich tyle co użytkowników. Jedni twierdzą, że to siła sugestii i takie paliwa nic nie dają, inni, że warto wyłożyć te kilkanaście groszy więcej za litr...
Nawet w Auto Świat znalazłem dwa nieco sprzeczne artykuły. Co prawda jeden dotyczył wpływu paliwa na moc, a drugi zanieczyszczenia silnika, ale jednak jeden zachęca do VPower, a drugi raczej zniechęca...

Artykuł z 2000 roku "Shell V-Power czyli dwa w jednym"
Redakcja "Auto ŚWIATA" miała możliwość przyglądania się od początku próbom długodystansowym nowej benzyny. W testach uczestniczył samochód Toyota Carina ze specjalnie przekonstruowanym układem paliwowym. Dwa cylindry silnika zasilane były normalną etyliną, natomiast dwa pozostałe nowym paliwem Shell V-Power. Wszystkie zawory były zabrudzone jak po normalnej kilkunastotysięcznej eksploatacji. Po przejechaniu dystansu 1,6 tys. km silnik rozebrano i poddano oględzinom. Na obu zaworach pochodzących z cylindrów zasilanych normalną benzyną znajdował się nadal gruby osad, natomiast zawory z cylindrów zasilanych Shell V-Power były czyste i gładkie.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Shell- ... 212,1.html

Artykuł z 2003 roku "Siła oktanów"
Po serii prób stwierdziliśmy, że nie ma bezpośredniego związku pomiędzy wyższą liczbą oktanową, niż minimalna wymagana, a osiągami samochodu.
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Sila-o ... 574,1.html

Zna ktoś może jakieś "obiektywne" testy? Nie sponsorowane tylko coś z czego można wyciągnąc jakieś wnioski:)
Jeśli lejesz V-Power nie na "franczyzie" to pozostań przy niej i będzie dobrze a wręcz lepiej nigdzie nie będzie maja najlepsze paliwo w Polsce mam tu na myśli V-power
Co do pozostałych stacji bardzo chwalone są stacje Lotos w tym ich Lotos Dynamic.
Pamiętaj , że przy paliwach bezsiarkowych (V-Power ) skraca się okresy wymiany olei silnikowych (nie wszystkich).
:oczko:
Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, o 00:42 przez Edi2, łącznie zmieniany 1 raz.
pmad
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 16 lip 2010, o 00:23
VIN: WDB2037461A641883
Lokalizacja: Szczecin

Re: Jakie paliwo??

Post autor: pmad »

Edi2 pisze:Jeśli lejesz V-Power nie na "franczyzie" to pozostań przy niej i będzie do brze a wręcz lepiej nigdzie nie będzie maja najlepsze paliwo w Polsce mam tu na myśli V-power
A jak odróżnić franszyzę od stacji firmowej? Tankuję na Shell Szczecin "Gontynka", bo tam akurat mam najbliżej? Są jakieś podrabiane Shelle?
Edi2 pisze:Co do pozostałych stacji bardzo chwalone są stacje Lotos w tym ich Lotos Dynamic.
Pamiętaj , że przy paliwach bezsiarkowych (V-Power ) skraca się okresy wymiany olei silnikowych (nie wszystkich).
:oczko:
Skraca czy wydłuża? Dlaczego skraca? Pytałem Google o to ale nic o tym nie wie...
C180 Kompressor Sportcoupe 2004r.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Przy wymianach co 15tyś km to nie ma już co skracać wymiany oleju :)

Dobre paliwa mają to do siebie, że oprócz wyższej liczby cetanowej (w artykule ktoś mylnie wspominał o oktanach, nie traktuj artykułów sponsorowanych jako wyznaczników czegokolwiek) mają mniej związków siarki (co wpływa na zużycie elementów metalowych, najbardziej wydechu) i mniej wody (ta sama w sobie nie szkodzi, ale wagowo jest wtedy więcej paliwa). Również zawartość innych substancji powstałych przy rafinacji jest kilkukrotnie niższa co przemawia za mniejszą emisją spalin i za nieco mniejszym zużyciem paliwa. Niestety te dobre paliwa (wg. mnie Lotos jest niezły, BP Ultimate chyba nieco lepszy, a te z Orlenu to już niekoniecznie) kosztują sporo za dużo i leję je tylko, gdy różnica między zwykłym a lepszym nie przekracza ok 20gr/L.
Dla ścisłości moja opinia dotyczy tylko oleju napędowego. Ankieta obejmuje paliwa występujące także jako diesel :)

Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Ankieta nie jest dla dieslarzy :smutny:
Ale co do oleju napędowego....
Osobiście trochę jeżdżę... tankuję 2-3 baki tygodniowo... wg moich obserwacji nie ma co pakować się w uzdatniane paliwa - najzwyklejszy ON na pewnej stacji (czyt. takiej, która nie ma 20-30 letnich zbiorników na paliwo, a hobby właściciela nie jest "mały chemik") wystarczy. Te zwykłe paliwo nie wpłynęło też jak do tej pory w jakiś negatywny sposób na żywotność mojego silnika (mało kto może tutaj się pochwalić większą).
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

kiedys to pisalem, do mercedesa nalezaloby wlewac tylko rope z naklejka "EN590" ; normalnie kazda :mb: posiada takowa , znajduje sie ona na klapie wlewu paliwa..
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Dla mnie paliwo to paliwo, tankuję 95 a czy to się nazywa werwa czy wyrwa (w kieszeni jest zawsze) to bez znaczenia, byle unikać stacji firmy "krzak" czyli takich które działają kilka może kilkanaście miesięcy i znikają jak chwasty po pieleniu gdy wychodzi na jaw przekręt.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

już kiedyś interesowałem się tym tematem bo zaciekawiło mnie że mamy w polsce 7rafinerii podzielonych na 2grupy PKN ORLEN i LOTOS więc skąd jest paliwo na Shell BP itp i znalazłem taką wypowiedź jednego z forumowiczów:
cytat
hej, pozwole sobie zabrac głos na ten temat. Pracowałem ponad rok czasu z paliwem, przy cysternach, rozlewniach. W szczegolnosci mialem do czynienia z paliwem z rozlewni w radzionkowie na śląsku. Jak wszyscy wiedza rozlewnia to tylko rozlewnia gdzie wagonami paliwo dostarcza sie z roznych rafinerii, w radzionkowie akurat paliwoprzywozone bylo z dwoch rafinerii, pierwsza to rafineria słowackiego koncernu Mol mającego centrale dośc blisko..w Bratysławie. A druga rozlewnia wiadomo... z Płocka z PKN-u. Z rozlewni tej zaopatrywane sa teroretycznie wszystkie stacje paliw na śląsku i nie tylko, bardzo często małopolska, dolny sląsk, opolskie, swietokrzyskie. Transportem paliwa głownie zajmuje sie firma o ktorej mozna kiedys bylo przeczytac w gazetach, dlaczego..wiadomo czyli Klacka, ale rozne male firemki tj jak polkam czy petrotrans. Rozlewnia wyglada jak wielka stacja paliw, cysterna podjezdza pod jakby taki mini most, gdzie od gory jest napełniana...w oddali gdzies tam widac silosy z paliwem. Cysterny widujemy na drogach wydaje sie nam roznych stacji, bp, shell, jet itd. Prawda jest dla niektorych moze dziwna...szczegolnie tych chwalacych sie ze jezdza np na paliwie BP. Wcale nie jezdzicie na paliwie z BP, tylko na słowackim paliwie z rafinerii MOL, bo w to wlasnie paliwo zaopatrywane sa stacje BP na slasku itd. W tej rozlewnii wyglada to tak: Stacje BP, Slovnaft, Jet, Esso (jeszcze, bo od lutego Lotos) - paliwko z slowackiego Mola, stacje jak Orlen i Shell - wiadomo z Płocka z PKN-u. Małe prywatne stacje to juz inna historia, gdzie dostana lepsza cene tam biorą. Znam osobiscie kilku kierowcow ktorzy wozili paliwo na Shell, a paliwo v-power czy jak sie tam zwie tankuje sie tak...cysterna podjezdza najpierw pod pompy, i wtedy zalezy od stanow i zapotrzebowania...ale do komory z v-power wlewa sie najczesniej pb98, rzadziej pb95...nastepnie taka cysterna z zalaną komora w 9/10 podjezdza pod pompy z dodatkami, dodatkami roznej maści, i wtedy jest dopełniana do do swojego max! Potem tylko znikome ilosci srodkow ulatwiajacych wymieszanie sie paliwa z dodatkami:)) Nie jest jedynie do konca wiadomo co jest w tych dodatkach do v-powera. W kazdym razie MITEM jest ze shell produkuje paliwa typu v-power, to poprostu paliwo z pknu,najczesniej jak wczesniej pisalem 98 wzbogacone dodatkami, te sa jedynie opracowane przez chemikow shella. Nie ma paliwa i liczbie oktanowej 100 czy tez ponad 100, bajka!! (pomijając oczywiscie lotnicze itp.,zapomnialem dodac:) )...uff, gdyby byly jakies niejasnosci i pytania chetnie odpowiem i wyjasnie:)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
pmad
Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 16 lip 2010, o 00:23
VIN: WDB2037461A641883
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pmad »

No to dziwne... Mi kilka razy się obiło o uszy, że Vpower sprowadzają z Niemiec, ale neime czy zwykłe czy Racing...
A wie ktoś gdzie można dorwać listę stacji franczyzowych albo jak odróżnić firmową od franczyzy?
C180 Kompressor Sportcoupe 2004r.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Po jakiemu Ty piszesz?
C 200 CDI 2004
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

loneraider pisze:już kiedyś interesowałem się tym tematem bo zaciekawiło mnie że mamy w polsce 7rafinerii podzielonych na 2grupy PKN ORLEN i LOTOS więc skąd jest paliwo na Shell BP itp i znalazłem taką wypowiedź jednego z forumowiczów:
cytat
hej, pozwole sobie zabrac głos na ten temat. Pracowałem ponad rok czasu z paliwem, przy cysternach, rozlewniach. W szczegolnosci mialem do czynienia z paliwem z rozlewni w radzionkowie na śląsku. Jak wszyscy wiedza rozlewnia to tylko rozlewnia gdzie wagonami paliwo dostarcza sie z roznych rafinerii, w radzionkowie akurat paliwoprzywozone bylo z dwoch rafinerii, pierwsza to rafineria słowackiego koncernu Mol mającego centrale dośc blisko..w Bratysławie. A druga rozlewnia wiadomo... z Płocka z PKN-u. Z rozlewni tej zaopatrywane sa teroretycznie wszystkie stacje paliw na śląsku i nie tylko, bardzo często małopolska, dolny sląsk, opolskie, swietokrzyskie. Transportem paliwa głownie zajmuje sie firma o ktorej mozna kiedys bylo przeczytac w gazetach, dlaczego..wiadomo czyli Klacka, ale rozne male firemki tj jak polkam czy petrotrans. Rozlewnia wyglada jak wielka stacja paliw, cysterna podjezdza pod jakby taki mini most, gdzie od gory jest napełniana...w oddali gdzies tam widac silosy z paliwem. Cysterny widujemy na drogach wydaje sie nam roznych stacji, bp, shell, jet itd. Prawda jest dla niektorych moze dziwna...szczegolnie tych chwalacych sie ze jezdza np na paliwie BP. Wcale nie jezdzicie na paliwie z BP, tylko na słowackim paliwie z rafinerii MOL, bo w to wlasnie paliwo zaopatrywane sa stacje BP na slasku itd. W tej rozlewnii wyglada to tak: Stacje BP, Slovnaft, Jet, Esso (jeszcze, bo od lutego Lotos) - paliwko z slowackiego Mola, stacje jak Orlen i Shell - wiadomo z Płocka z PKN-u. Małe prywatne stacje to juz inna historia, gdzie dostana lepsza cene tam biorą. Znam osobiscie kilku kierowcow ktorzy wozili paliwo na Shell, a paliwo v-power czy jak sie tam zwie tankuje sie tak...cysterna podjezdza najpierw pod pompy, i wtedy zalezy od stanow i zapotrzebowania...ale do komory z v-power wlewa sie najczesniej pb98, rzadziej pb95...nastepnie taka cysterna z zalaną komora w 9/10 podjezdza pod pompy z dodatkami, dodatkami roznej maści, i wtedy jest dopełniana do do swojego max! Potem tylko znikome ilosci srodkow ulatwiajacych wymieszanie sie paliwa z dodatkami:)) Nie jest jedynie do konca wiadomo co jest w tych dodatkach do v-powera. W kazdym razie MITEM jest ze shell produkuje paliwa typu v-power, to poprostu paliwo z pknu,najczesniej jak wczesniej pisalem 98 wzbogacone dodatkami, te sa jedynie opracowane przez chemikow shella. Nie ma paliwa i liczbie oktanowej 100 czy tez ponad 100, bajka!! (pomijając oczywiscie lotnicze itp.,zapomnialem dodac:) )...uff, gdyby byly jakies niejasnosci i pytania chetnie odpowiem i wyjasnie:)
Jest tak nie do końca jak napisałeś otóż produkcja paliw w Polsce jest ukierunkowane pod konkretnego odbiorcę , wiadomo baza jest ta sama na tomista proces oczyszczania , uszlachetniania i bio dodatków jest uzależniony od wymagań odbiorcy i jest pod jego ścisłą kontrolą . Co do paliw Shella czytałem kiedyś na pewnym forum , i to wypowiadał się człowiek podający za pracownika shell , ze paliwa shella te najlepsze tj. V-power diesel i Racing są sprowadzane z Niemiec nie wiem jak jest naprawdę ale po tym paliwie mój samochód chodzi perfekcyjnie rura wylotu jest czyściutka a gdy nalałem paliwo do słoików z czterech różnych stacji - różnych marek te z shella (V-power) praktycznie się nie rozdzieliło i miało całkiem inną barwę a pozostałe lepiej nie mówić , dla mnie jest różnica i wszystkim te paliwa polecam ,znam wielu taksówkarzy , którzy robią setki kilometrów i oni też potwierdzają , że paliwo Shell V-power jest najlepsze.
:oczko:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

tak dla jasności to nie są moje słowa :dokuczacz:
ja także staram się lać na renomowanych stacjach lub z pewnych źródeł
owszem możemy być zadowoleni że mieszkamy w Polsce :wysmiewacz: bo to jednak nie Litwa ale powodów do dumy to jeszcze długo nie będzie
Nie mam doświadczenia z paliwami płynnymi
ale z sypkimi owszem i jeśli proces jest podobny to :mysli: nie wiem czy warto
z mojego doświadczenia jestem skłonny uwierzyć w cytat powyżej
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Paliwo zalane do pełna w Świecku na granicy Stacja Orlen Zalany ten Zwykły Diesel. Dojechałem do dusseldorfu i już miałem rezerwe konkretna.
Wracałem z powrotem zalane do Pełna paliwo na Aralu w niemczech też zwykły diesel. Zrobiłem 150 km za polską granicą i dopiero rezerwa..
Jakość u nas przerażą. Jednak też na stacji SHELL właśnie usłyszałem ze V-power jest takie same jak w Niemczech..
To Ciekawe Jak w Niemcowni jeździ się na niemieckim V-Powerku : :hurra:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

zezek1990 pisze:Paliwo zalane do pełna w Świecku na granicy Stacja Orlen Zalany ten Zwykły Diesel. Dojechałem do dusseldorfu i już miałem rezerwe konkretna.
Wracałem z powrotem zalane do Pełna paliwo na Aralu w niemczech też zwykły diesel. Zrobiłem 150 km za polską granicą i dopiero rezerwa..
Jakość u nas przerażą. Jednak też na stacji SHELL właśnie usłyszałem ze V-power jest takie same jak w Niemczech..
To Ciekawe Jak w Niemcowni jeździ się na niemieckim V-Powerku : :hurra:
A mnie ciekawi ile Ty ciśniesz, że na zbiorniku 800km nie przejezdzasz :) Może w powrotnej drodze oszczędniej deptałeś. Albo było pod wiatr ;) Różnice w paliwach są, ale kilka procent!
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”