Filtr cząsteczek stałych
Moderator: Dziki Mar
- koczownik
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 paź 2009, o 18:30
- VIN: WDB2037081A661794
- Lokalizacja: z Rzeszowa
Jak wygląda DPF / po czym poznać, że jest
Niech ktoś określi w którym odcinku układu wydechowego znajduje się DPF, czy są jakieś sondy (przed, za) Jak wygląda itp. Bo nie wiem czy jest u mnie to ustrojstwo. Pomocne będą zdjęcia
MB SportCoupe C220 CDI, 150KM, Manual gearbox, 04' Facelift
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:32
- VIN:
- Lokalizacja: WM
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:32
- VIN:
- Lokalizacja: WM
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Re: Jak wygląda DPF / po czym poznać, że jest
DPF jest prawdopodobnie w miejscu katalizatora. Nie wiem jak wygląda, ale zapewne bardzo podobnie. Katalizator to pierwsza część układu wydechowego, znajduje się w komorze silnika i jest nieźle widoczny (wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę).koczownik pisze:Niech ktoś określi w którym odcinku układu wydechowego znajduje się DPF, czy są jakieś sondy (przed, za) Jak wygląda itp. Bo nie wiem czy jest u mnie to ustrojstwo. Pomocne będą zdjęcia
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Filtr wygląda jak taka dość duża puszka owalna lub okrągła, wyglądem przypomina zwyczajny tłumik, przed i za tą "puchą" są przykręcone metalowe rurki do pomiaru ciśnienia spalin przez czujnik, przed puchą też jest wkręcony czujnik temperatury, wygląda jak sonda ale jest mniejszy i "chudszy" od zwykłej sondy. Przypuszczam, że ten cały filtr w 2.2 CDI jest na odcinku wydechu tuż za kolektorem wydechowym, turbiną.. Musi być blisko silnika inaczej, gdyby był pod podłogą ciężko by mu było osiągać temperaturę (500 stopni to minimum) aby wypalić z siebie sadze.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Hmm polemizowałbym, akurat przeważnie w zdekodowanych VIN pozycja:
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
odnosi się głównie do silników benzynowych.
Inna sprawa, że wcale C 220CDI nie potrzebuje DPF by spełniać EURO4. Wygląda na to, że szykowali się na normę EURO5. Dla większych pojemności jest już konieczny DPF.
Powyższe twierdzenie wcale nie musi być prawdziwe, ale nie mam czasu w tej chwili na analizę enigmatycznie rozpisanej norm EURO 4 i 5.
BTW mercfan, co to za fotka z poprzedniej strony z "kompletnym" wydechem? Wydaje mi się, że to nie od W203 bo między kolektorem (4 rurki) a katalizatorem powinna siedzieć turbinka. Zresztą u mnie zupełnie inaczej wygląda katalizator, albo mam coś innego w tym miejscu. Może ktoś zapodac link do WIS z rysunkami?
Odrobinę widać tę puszkę na fotce w mojej galerii (górna część zdjęcia).
Pozdrawiam
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
odnosi się głównie do silników benzynowych.
Inna sprawa, że wcale C 220CDI nie potrzebuje DPF by spełniać EURO4. Wygląda na to, że szykowali się na normę EURO5. Dla większych pojemności jest już konieczny DPF.
Powyższe twierdzenie wcale nie musi być prawdziwe, ale nie mam czasu w tej chwili na analizę enigmatycznie rozpisanej norm EURO 4 i 5.
BTW mercfan, co to za fotka z poprzedniej strony z "kompletnym" wydechem? Wydaje mi się, że to nie od W203 bo między kolektorem (4 rurki) a katalizatorem powinna siedzieć turbinka. Zresztą u mnie zupełnie inaczej wygląda katalizator, albo mam coś innego w tym miejscu. Może ktoś zapodac link do WIS z rysunkami?
Odrobinę widać tę puszkę na fotce w mojej galerii (górna część zdjęcia).
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Jednak nie miałem racji, za dużo cząstek stałych jest emitowanych przez silnik by mógł spełnić E4.
Dane mojego pojazdu sprzed tuningu:
data produkcji: 30.06.2000
moc: 100kW/4200r.p.m.
skrzynia: ręczna
emisja CO: 0,446g/km
emisja HC+NOx: 0,385g/km
emisja cząstek stałych: 0,035g/km
emisja CO2: 163g/km
A oto klasyfikacja EURO 3 i 4
Jak widać tylko emisja cząstek stałych jest zbyt duża by spełnić E4
Dane mojego pojazdu sprzed tuningu:
data produkcji: 30.06.2000
moc: 100kW/4200r.p.m.
skrzynia: ręczna
emisja CO: 0,446g/km
emisja HC+NOx: 0,385g/km
emisja cząstek stałych: 0,035g/km
emisja CO2: 163g/km
A oto klasyfikacja EURO 3 i 4
Jak widać tylko emisja cząstek stałych jest zbyt duża by spełnić E4
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- VIP
- Posty: 36
- Rejestracja: 16 kwie 2011, o 20:34
- VIN:
- Lokalizacja: Bartoszyce
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Jazda na dłuższym dystansie z jednakową prędkością obrotową, ale nieco wyższą np. 90km/h nie na 6, a na 5 biegu i tak przez np. 20 kilometrów koniecznie jak najmniej przerw w czasie tej jazdy i powiedzmy raz w tygodniu. Powinno być ok.mam C200 z 2006r. mam filtr DPF emisja spalin euro4 , czy mam co jakiś czas go jakoś przepalać? np;jazda przez 10min. z obrotami 3tyś.Proszę o poradę czy ktoś to przerabiał w taki czy inny sposób.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 10:53
- VIN:
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
Ja mam C 320 CDI i oczywiscie DPF , podłaczając Star Diagnosis można sobie go dokładnie sprawdzić i równiez wymusic jego samoczynne oczyszczanie ale nie ma takiej potrzeby bo on sam sie co jakis czas regeneruje, jak ja podłączyłem swoją pod Starke to było 2500 km po regeneracji, wszystko jest tam opisane bardzo , bardzo dokladnieEmeryt pisze:mam C200 z 2006r. mam filtr DPF emisja spalin euro4 , czy mam co jakiś czas go jakoś przepalać? np;jazda przez 10min. z obrotami 3tyś.Proszę o poradę czy ktoś to przerabiał w taki czy inny sposób.
Mercedes-Benz W203 C 320 CDI Automat
Rok 2006
KTM 450 EXC
Rok 2006
http://offroad-squad.pl
http://mercedeskurzawski.pl
Rok 2006
KTM 450 EXC
Rok 2006
http://offroad-squad.pl
http://mercedeskurzawski.pl