Filtr cząsteczek stałych

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
koczownik
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 3 paź 2009, o 18:30
VIN: WDB2037081A661794
Lokalizacja: z Rzeszowa

Jak wygląda DPF / po czym poznać, że jest

Post autor: koczownik »

Niech ktoś określi w którym odcinku układu wydechowego znajduje się DPF, czy są jakieś sondy (przed, za) Jak wygląda itp. Bo nie wiem czy jest u mnie to ustrojstwo. Pomocne będą zdjęcia
MB SportCoupe C220 CDI, 150KM, Manual gearbox, 04' Facelift
hubert6098
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:32
VIN:
Lokalizacja: WM

Post autor: hubert6098 »

Witam panowie. Rozumiem ze tego śmiesznego DPFa nie było przed FL ? czy była taka możliwość ze były już montowane? bo w jakimś katalogu bodajże castrola podwali ze ten flit był już od 2000r, co o tym sądzicie :?:
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

nie, dpf byl po fl
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
hubert6098
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2010, o 09:32
VIN:
Lokalizacja: WM

Post autor: hubert6098 »

to dobrze ze dopiero po fl, dzięki za info :ostr: pozdrawiam
Sprinter 313 CDI - 2006r
W203 - wkrótce :)
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Re: Jak wygląda DPF / po czym poznać, że jest

Post autor: wredny »

koczownik pisze:Niech ktoś określi w którym odcinku układu wydechowego znajduje się DPF, czy są jakieś sondy (przed, za) Jak wygląda itp. Bo nie wiem czy jest u mnie to ustrojstwo. Pomocne będą zdjęcia
DPF jest prawdopodobnie w miejscu katalizatora. Nie wiem jak wygląda, ale zapewne bardzo podobnie. Katalizator to pierwsza część układu wydechowego, znajduje się w komorze silnika i jest nieźle widoczny (wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę).
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Filtr wygląda jak taka dość duża puszka owalna lub okrągła, wyglądem przypomina zwyczajny tłumik, przed i za tą "puchą" są przykręcone metalowe rurki do pomiaru ciśnienia spalin przez czujnik, przed puchą też jest wkręcony czujnik temperatury, wygląda jak sonda ale jest mniejszy i "chudszy" od zwykłej sondy. Przypuszczam, że ten cały filtr w 2.2 CDI jest na odcinku wydechu tuż za kolektorem wydechowym, turbiną.. Musi być blisko silnika inaczej, gdyby był pod podłogą ciężko by mu było osiągać temperaturę (500 stopni to minimum) aby wypalić z siebie sadze.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
rocket
VIP
Posty: 148
Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
VIN:
Lokalizacja: Znikąd

Post autor: rocket »

witam,
pyt.1 czy każda wersja 220cdi ma ten filtr?
pyt.2 czy jest on zaszyfrowany w VIN-ie

instrukcja obsługi mówi tylko o kontrolce, która się ewen. zapala, ale gwiazdka jest także niekoniecznie to seryjne..

z góry dzięki za odp.
pzdr.
s203 2.2cdi
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Po VIN, jak masz normę spalin Eu4 to masz filtr... Jak masz auto z 2005 roku to raczej na 100% go masz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Hmm polemizowałbym, akurat przeważnie w zdekodowanych VIN pozycja:
926 AIR POLLUTION CONTROL D4 EU4-MEASURES
odnosi się głównie do silników benzynowych.
Inna sprawa, że wcale C 220CDI nie potrzebuje DPF by spełniać EURO4. Wygląda na to, że szykowali się na normę EURO5. Dla większych pojemności jest już konieczny DPF.
Powyższe twierdzenie wcale nie musi być prawdziwe, ale nie mam czasu w tej chwili na analizę enigmatycznie rozpisanej norm EURO 4 i 5.

BTW mercfan, co to za fotka z poprzedniej strony z "kompletnym" wydechem? Wydaje mi się, że to nie od W203 bo między kolektorem (4 rurki) a katalizatorem powinna siedzieć turbinka. Zresztą u mnie zupełnie inaczej wygląda katalizator, albo mam coś innego w tym miejscu. Może ktoś zapodac link do WIS z rysunkami?
Odrobinę widać tę puszkę na fotce w mojej galerii (górna część zdjęcia).
Pozdrawiam
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

wredny pisze:BTW mercfan, co to za fotka z poprzedniej strony z "kompletnym" wydechem?
To tylko poglądowa fotka, a część nie pochodzi z mercedesa.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Jednak nie miałem racji, za dużo cząstek stałych jest emitowanych przez silnik by mógł spełnić E4.
Dane mojego pojazdu sprzed tuningu:
data produkcji: 30.06.2000
moc: 100kW/4200r.p.m.
skrzynia: ręczna
emisja CO: 0,446g/km
emisja HC+NOx: 0,385g/km
emisja cząstek stałych: 0,035g/km
emisja CO2: 163g/km

A oto klasyfikacja EURO 3 i 4
Jak widać tylko emisja cząstek stałych jest zbyt duża by spełnić E4 :mysli:
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
Emeryt
VIP
Posty: 36
Rejestracja: 16 kwie 2011, o 20:34
VIN:
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Emeryt »

mam C200 z 2006r. mam filtr DPF emisja spalin euro4 , czy mam co jakiś czas go jakoś przepalać? np;jazda przez 10min. z obrotami 3tyś.Proszę o poradę czy ktoś to przerabiał w taki czy inny sposób.
C200 WDB2030071F843898 rocznik 2006
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

mam C200 z 2006r. mam filtr DPF emisja spalin euro4 , czy mam co jakiś czas go jakoś przepalać? np;jazda przez 10min. z obrotami 3tyś.Proszę o poradę czy ktoś to przerabiał w taki czy inny sposób.
Jazda na dłuższym dystansie z jednakową prędkością obrotową, ale nieco wyższą np. 90km/h nie na 6, a na 5 biegu i tak przez np. 20 kilometrów koniecznie jak najmniej przerw w czasie tej jazdy i powiedzmy raz w tygodniu. Powinno być ok.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
WataMB
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2009, o 10:53
VIN:
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: WataMB »

Emeryt pisze:mam C200 z 2006r. mam filtr DPF emisja spalin euro4 , czy mam co jakiś czas go jakoś przepalać? np;jazda przez 10min. z obrotami 3tyś.Proszę o poradę czy ktoś to przerabiał w taki czy inny sposób.
Ja mam C 320 CDI i oczywiscie DPF , podłaczając Star Diagnosis można sobie go dokładnie sprawdzić i równiez wymusic jego samoczynne oczyszczanie ale nie ma takiej potrzeby bo on sam sie co jakis czas regeneruje, jak ja podłączyłem swoją pod Starke to było 2500 km po regeneracji, wszystko jest tam opisane bardzo , bardzo dokladnie :)
Mercedes-Benz W203 C 320 CDI Automat
Rok 2006

KTM 450 EXC
Rok 2006

http://offroad-squad.pl
http://mercedeskurzawski.pl
Awatar użytkownika
Maniu_85
Użytkownik
Posty: 187
Rejestracja: 17 maja 2012, o 12:40
VIN:
Lokalizacja: Turek

Post autor: Maniu_85 »

Podpowie ktoś jak po vin sprawdzić czy jest DPF? Jak to jest opisane lub jaki nr kodu jest dla DPF?
W210 grudzień98r- SPRZEDANY
W203 2.2 CDI 2005r. Sprzedany
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”