Pasek wielorowkowy napinacz - kiedy wymienić

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Pasek wielorowkowy napinacz - kiedy wymienić

Post autor: loneraider »

Mam pytanie na temat j/w
- jakie są objawy zużytego paska i napinacza (CDI)
- jaki ma wpływ na równą pracę silnika
- instukcja wymiany napinacza mile widziana
- na co ewentualnie zwrócić uwage podczas wymiany paska i napinacza
oraz wszelkie informacje w tym temacie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Mi przy 1500-2000 obr. pasek chodził na boki. Okazało sie że napinacz ciezko chodził - nie powracał płynnie do pozycji pierwotnej ( i skrzypiał przy tym).
Poprzedni napinacz zrobił może 3 tys, kilometrów tzn. raz wymieniałem w grudniu i musiałem wrócić do tematu w kwietniu.

Co ciekawe auto po wimianie przestało buczeć ( sądzę że to wibracje od silnika) w czasie przyspieszeń, ale niestety "uspokoiło sie" tylko na parę setek przebiegu. To już drugi raz miałem takie zdarzenie że wymiana paska i napinacza "chwilowo" wyciszyła silnik.

Ale obecnie nic nie widać aby coś sie działo a pasek jest Continentala - już jestem zmęczony bo ile mozna bawić sie przy temacie.

Może ktoś słyszał że tylko jakieś paski/napinacze są polecane.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Jara, może wina nie leży w samym pasku. Czy Twoje auto nie miało np kolizji w której po różnych kołach pasowych uderzyły jakieś elementy? Być może trzeba sprawdzić współbieżność wszystkich elementów po których chodzi pasek. Obejrzyj dokładnie przez chwilę każde koło pasowe podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Zobacz czy któreś nie ma bicia. Przyjrzyj się też napinaczowi. Wg MB należy go wymienić kompletnie. Do niego jest tak fatalne dojście, że kolesie mechanicy, wymieniają samo koło pasowe, resztę pozostawiając... Jeżeli Twoje auto ma dość duży przebieg, to cały napinacz może być już wypracowany.

Poniżej zdjęcie kompletnego napinacza.

Obrazek
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
czeslaw555
VIP
Posty: 324
Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
VIN: brak vin
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw555 »

aż tak źle to chyba nie jest ,sam wymieniałem napinacz bo trochę głośny był .Ciągnełem za pasek to napinacz poddawał się bez większego wysiłku z mojej strony ,po założeniu nowego ten stawiał zdecydowanie większy opór.Jak zdejmiesz pasek to sprawdź wszytkie rolki czy nie szumią ,czy nie mają luzu w żadnym kierunku ,u mojego kolegi w 200 CDI wzystko było OK z wyjątkiem pompy wodnej która już tarła wewnątrz o obudowę ,po wymianie cisza .
Rolka przy napinaczu to koszt ok 19 zł (Chiny) ale to nie rozwiąże problemu ,trzeba wymieniać kpl, ja zapłaciłem w zaprzyjaźnionym sklepie 145zł.
To tyle w sprawie napinacza ,ale kompresssor ma rację może być tak jak to On opisał
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

czeslaw555 pisze:aż tak źle to chyba nie jest ,sam wymieniałem napinacz bo trochę głośny był
No ja spojrzałem na to od strony mojego silnika. M271 kompresor. Dostęp do śruby mocującej napinacz to jest masakra. Jeżeli w CDI jest łatwiej, to tym bardziej można się tematem zainteresować.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Generalnie nie jestem pewien czy napinacz jest słaby
na wolnych obr. wszystkie koła pasowe idą w osi oprócz napinacza który ma lekkie wibracje
bardziej niepokojące jest "chodzenie" paska na boki co 2-3sek ok 1mm
.... napinacz luzuje się T50 ?? a trzeba wcześniej popuścić M6 ??
co do dzwona to raczej nie było, puknięcia nie wykluczam ale jeśli tak to jest dobrze zrobiony nic nie wskazuje, wszystko w oryg. oprócz blach (ale to raczej Ruda była plewiona)
czasami jak się zagrzeje 80-90°C to w zakresie 1500-2000 silnik wchodzi w wibracje :mysli: wcześniej tego nie pamiętam
i jeszcze jedno:
jednego dnia silnik ma dźwięk zbliżony do wolnossącego (bez względu na to ile razy go odpalę)
a dnia następnego jest pełna kultura pracy :mysli:
może detale ale drażniące
i tak czy inaczej chyba go wymienię
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Kompresssor pisze:Jara, może wina nie leży w samym pasku. Czy Twoje auto nie miało np kolizji w której po różnych kołach pasowych uderzyły jakieś elementy? Być może trzeba sprawdzić współbieżność wszystkich elementów po których chodzi pasek. Obejrzyj dokładnie przez chwilę każde koło pasowe podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Zobacz czy któreś nie ma bicia. Przyjrzyj się też napinaczowi.....
Napinacz zosytał wymieniony, wszystkie rolki były sprawdzone po zdięciu paska i w czasie pracy już z nowymi elementami ( napinacz, pasek, rolka na alternatorze). Ja nic nie zauważyłem - machanik też nic nie widział.
Mb sprzedany
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”