Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

kSmuk pisze:z tym SRS nie wiem co zrobic
Może to będzie głupie, ale sprawdź kostkę tą na panelu środkowym "airbag off" jeżeli się wypnie na desce wywala błąd, ale znowu nie ma go w elektronice/nie można go skasować...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Collorado34
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 19 cze 2009, o 19:54
VIN:
Lokalizacja: Gliwice-Wuppertal

Post autor: Collorado34 »

Dzień dobry wszystkim,

Jesli chodzi o falujące obroty to w moim przypadku ( po starcie silnika okolo 20-30 sekund obroty 1250-850/min).
Była za to odpowiedzialna przepustnica - trzeba bylo ją wczyścić i na nowo ustawić.
Po tej pielegnacji było znowu wszystko OK z obrotami.
Możesz spróbować zanim pojedziesz do serwisu. :oczko:
Ostatnio zmieniony 1 lip 2009, o 22:27 przez Collorado34, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 Sportcoupe 1.8K. 143PS 10/2002 92TKM
Awatar użytkownika
norbiir
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 18 lis 2009, o 02:51
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: norbiir »

A mozna samemu sie dobrac do tej przepustnicy?:)
C 180 Sportcoupe 2002
C 180 Kom 2004
Vernier
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 22 paź 2009, o 00:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vernier »

Jeszcze jedno info w sprawie falujących obrotów, ale w innym przypadku. Jeżeli jest automat i zdarza się że obroty przy normalnej spokojnej jeździe falują na poziomie ok. +/- 500 obr, niezależnie od obrotów silnika, to może być winny zawór LOCK w skrzyni. U mnie tak jest, w piątek wymiana.
W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE
mackowski31
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
VIN:
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mackowski31 »

Temat rzucającego na D- vie auta poruszany jest już w kilku tematach.
Ja chwilowo mogę się pochwalić, że się z nim uporałem (po półtora roku wymieniania kolejnych części w aucie: świece, cztery cewki wysokiego napięcia, filtr powietrza, czujnik temperatury, sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie przepływomierza, diagnostyka komputerowa silnika itd.)
Ostatecznie, kiedy nie było już co wymieniać diagnosta stwierdził pocenie się magnetu i wyrzucanie oleju przez kość elektryczną tego magnetu. Powiedział, że olej silnikowy na przewodach elektrycznych ma właściwości oporowe i może przekłamywać odczyty takich urządzeń jak właśnie magnet i komp. wówczas głupieje. Wymieniłem magnet (niestety tylko oryginał- koszt 160zł+uszczelka 11zł) i na chwilę obecną problem zażegnany.

Pozdrawiam wszystkich miłośników W203.
mackowski31@wp.pl
W203 sedan, 2002 r, C-180 2.0 129KM
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ale Ty masz benzyne, a wiekszosc ma CDI. W benzynie nie powinno falowac.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
geniu57
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 gru 2009, o 20:15
VIN:
Lokalizacja: ostrów

Post autor: geniu57 »

norbiir, norbiir,

witam - robiłem to - sam sobie to naprawisz - spokojnie wymont. całą rure od filtra powietrza na końcu jest ta przepustnica w srodku jest taka zapadka ktora się zacina
gdy jest brudny filter powietrza . Całość razem z tą siatką do benzyny ekstracyjnej
dobrze umyć - sprężone powietrze- i zmontować bedzie OK - jeżeli jest to .
Pamietaj jak odłączysz od tej rury kostki - może wystąpić błąd na komp. ale. ale??
- może jak odłączysz akumulator to się nic nie stanie - merc ma to do siebie,że jak coś odłączysz to zaraz masz sygnał na komp.
bielo69
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 2 mar 2009, o 11:35
VIN:
Lokalizacja: Toruń/ Gniezno

Post autor: bielo69 »

mackowski31, Nie bardzo roumiem jaki magnet wyminić by nie było tego szarpania na D???
Bielo- W203-2,0 kompresor-2000r
WDB2030451A033480
Awatar użytkownika
piapia
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 28 paź 2007, o 18:14
VIN:
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Falowanie obrotów przy D i R na ciepłym silniku

Post autor: piapia »

Witam.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?

Jeżeli auto jest zimne problemu nie ma.
Gdy jest ciepłe i postoi chwile czasami zdarza się, że po wrzuceniu biegu R obroty spadną do ok 500 obr/min i zaraz wzrosną, gdy wrzucę D sytuacja się powtarza. Po ok. 4-5 zmianach R<->D problem znika.
Czasami ten spadek obrotów jest 2-3 krotny po wrzuceniu biegu R bądź D.
Miałem jeden przypadek, że przy hamowaniu do zera km/h auto zgasło.
Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania auto redukuje biegi i przy wrzucaniu jedynki obroty spadaj do ok. 600obr/min.

Nie ma żadnego błędu na komputerze.

1. olej w skrzyni nowy.
2. EGR nowy.
3. Przepływka nowa
4. wtryski mają małe odchyłki. Leję tylko Verve.

Czy takie objawy mogą wskazywać na cały układ recyrkulacji spalin ? nigdy nie czyszczone. Auto przy hamowaniu korzysta z EGR, ten działa prawidło (bo jest nowy), ale nie wiemy czy drożność kolektora jest na tyle dobra, aby silnik nie zgasł. Gdy auto jest ciepłe EGR zaczyna dopiero pracować. W 100% gdy kręcimy na postoju.

Ogólnie auto ma moc taką jak powinno mięć, nie ma żadnych anomalii. Wszystko występuję gdy auto ma korzystać z EEGR.

Liczę na Wasze wskazówki.
C30 AMG - WRX STI '06 (430HP) - WRX SIT '10 (300HP) - WRX STI '07 (280HP)
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Zimny silnik

Post autor: Ermac20 »

Witam, mialem swego czasu problem z falowanie obrotow. W aso wyczyscili mi przepustnice ale mechanik "zauwazyl" przy tym wypadanie zaplonu i zalecil wymiane swiec co tez uczynilem. Jest teraz duza poprawa ale mam maly problem kiedy silnik jest zimny. Otoz po uruchomieniu silnika rano, kiedy auto stalo np cala noc, zauwazam jak obroty nie moga sie wyrownac, tzn plywaja tak od ok 700 do 1300 i tak ze 3, 4 razy, musze wtedy przygazowac go troche zeby sie wyrownaly i wtedy ewentualnie jechac. Od czego to moze zalezec? Moze to byc jeszcze skutkiem wypadania zaplonu? Silnik to 2,0 benzyna 130km.

[ Dodano: 2010-06-03, 18:16 ]
I co nikt nie mial podobnego przypadku czy tez nie zna problemu?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
bienn
VIP
Posty: 38
Rejestracja: 29 lip 2010, o 11:10
VIN:
Lokalizacja: lubuskie

Nierówna praca, falowanie obrotów 220cdi

Post autor: bienn »

Witam,

Od niedawna jestem zadowolonym posiadaczem S203 z 2001r. Spokoju nie daje mi jednak praca silnika zaraz po odpaleniu.
Obroty falują bardzo niewiele, w okolicach 700obr/min, z częstotliwością ciut krótszą niż 1sek.
Słychać to jednak i można wyczuć delikatne bujanie karoserii (nierówna praca).

Zjawisko to ustępuje po kilku minutach jazdy jak samochód się rozgrzewa. Delikatne dotknięcie pedału gazu też rozwiązuje ten problem (staram się nie podbijać obrotów).
Zauważyłem też, że mniej faluje w pozycji N niż np. P.

Czego to może być przyczyna?

Pozdrawiam,
bienn
S203 220cdi 2001r
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

hmm... Takie lekkie jakby stukanie to w wielu przypadkach wtryskiwacze, któryś z nich być może kończy żywot. W silnikach PD jest to bardzo odczuwalne jeśli pada któryś z pompowtryskiwaczy, silnikiem szarpie konkretnie, w CR jest znacznie spokojniej.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nierówna praca, falowanie obrotów 220cdi

Post autor: Jara »

bienn pisze:Witam,

Od niedawna jestem zadowolonym posiadaczem S203 z 2001r. Spokoju nie daje mi jednak praca silnika zaraz po odpaleniu.
Obroty falują bardzo niewiele, w okolicach 700obr/min, z częstotliwością ciut krótszą niż 1sek.
Słychać to jednak i można wyczuć delikatne bujanie karoserii (nierówna praca).

Zjawisko to ustępuje po kilku minutach jazdy jak samochód się rozgrzewa. Delikatne dotknięcie pedału gazu też rozwiązuje ten problem (staram się nie podbijać obrotów).
Zauważyłem też, że mniej faluje w pozycji N niż np. P.

Czego to może być przyczyna?

Pozdrawiam,
bienn
Może konwerter ( sprzęgło hydrokinetyczne). To popularna przypadłość tych skrzyń.
Wyczuwalna usterka konwertera to oprócz nierównego obciążania silnika to jeszcze przy stałym połozeniu pedału przyspieszania w czasie jazdy czuć że nieraz przepuszcza.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
Ermac20
VIP
Posty: 143
Rejestracja: 2 maja 2010, o 16:33
VIN:
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Ermac20 »

A ja mam z kolei taki problem. Otoz na zimnym silniku, gdy auto postoi przez noc i rano gdy je odpalam, obroty delikatnie faluja. Auto jest po czyszczeniu przepustnicy. Gdy rusze od razu czuc jak szarpie autem po zmianie na wyzszy bieg, a gdy w miejscu na biegu jalowym oddam gazu na maxa to obroty przez chwile jakby nie mogly sie wkrecic a potem rura i wszystko wraca do normy. Jesli natomiast nic nie bede robil, to obroty po ok 1 min wracaja do normy i wszystko jest ok. Co to moze byc?
Żaden madafaka nie podskoczy do ERMACA :)
2,0 benzyna 95KW
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Panowie a czy falowanie obrotów nie ma nic wspólnego z zaworem EGR i klapami rezonansowymi :mysli:
napewno:
jak silnik zimny emituje więcej spalin i otwiera EGR :mysli: czy tak :?:
jak otwiera EGR to spadają obroty prawda :?:
u mnie na zimnym też lekko faluje przez kilkanaście sec.
na ciepłym nie mam tego objawu
ja uznałem że w moim przypadku jest to prawidlowe działanie bo EGR i Klapy działają mi bez zarzutu (spawdzone)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”