Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: Tomalo »

Witam, zdaje się, że ktoś gdzieś kiedyś pisał jak łatwo uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia, ale nie moglem trafić do tego postu.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

kłania się zestaw naprawczy boscha (uszczelnienia ) - na Allegro powinieneś dostać a jeśli nie to u przedstawicieli handlowych tej firmy.


:oczko:
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Uszczelnialiśmy kiedyś pompę w Sprinterze. Polecam robić to na spokojnie, przygotować sobie stół do pracy - trzeba być przygotowanym że się trochę zaleje, ale zasadniczo musi być tam czysto. W razie obaw - proponuję jechać do jakiegokolwiek serwisu który regeneruje pompy wtryskowe, nie powinni drogo policzyć, bo to żadna robota dla nich.
Awatar użytkownika
new_rejs
VIP
Posty: 61
Rejestracja: 1 sty 2008, o 15:31
VIN: WDB2032201F787812
Lokalizacja: Warszawa

Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Post autor: new_rejs »

Uszczelniałem całą pompę (a nie tylko oringi) w Diesel Serwis Bosch Chiniewicz.

www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej

Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim :mb:

Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.
W203 C320CDI automat 7G, 2006r., kombi, VIN WDB2032201F787812
W203 C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

W Warszawie, a właściwie okolicach to zdecydowanie polecam Nadarzyn (p. Bogdan Podkowiński) - nowa siedziba mieści się przy Pruszkowskiej - zaraz przy warsztacie p. Chojnackiego.
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Post autor: Tomalo »

Oki wielkie dzięki za informacje. Ponieważ nic poza wyciekiem jej nie dolega wymienię samemu oringi pod deklami oraz na przewodach zasilających. Chciałem upewnić się czy oby na pewno pompa jest na oringach i czy nie ma tam jakiś niespodzianek w postaci np. skaczących sprężyn:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Post autor: Tomalo »

Cieknie właśnie z dołu ale nie przyglądałem się temu dokładnie bo mokry jest tylko dolny dekielek. A pompa też siedzi w głowicy na wielkim oringu?
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

tjwasiak pisze:Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.

moment musi mieć coś do powiedzenia bo w WIS na 2009 w stosunku do 2008 obniżyli o 10Nm , no chyba , że się walnęli ?.
Awatar użytkownika
tjwasiak
Użytkownik
Posty: 501
Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Wiesz - obniżyć mogli, bo osobiście taką śrubę urwałem palcami. A klient się średnio ucieszy ze zdejmowania głowicy w celu wiercenia i gwintowania.
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Edi2 pisze:
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

w0wacik pisze:
Edi2 pisze:
w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...

Wacik czy Tamponik :haha: przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zrozumiesz dla czego tak napisałem
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Na pompie, to nie pompę do głowicy...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”