Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Witam, zdaje się, że ktoś gdzieś kiedyś pisał jak łatwo uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia, ale nie moglem trafić do tego postu.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Uszczelnialiśmy kiedyś pompę w Sprinterze. Polecam robić to na spokojnie, przygotować sobie stół do pracy - trzeba być przygotowanym że się trochę zaleje, ale zasadniczo musi być tam czysto. W razie obaw - proponuję jechać do jakiegokolwiek serwisu który regeneruje pompy wtryskowe, nie powinni drogo policzyć, bo to żadna robota dla nich.
- new_rejs
- VIP
- Posty: 61
- Rejestracja: 1 sty 2008, o 15:31
- VIN: WDB2032201F787812
- Lokalizacja: Warszawa
Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Uszczelniałem całą pompę (a nie tylko oringi) w Diesel Serwis Bosch Chiniewicz.
www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej
Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim
Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.
www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej
Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim
Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.
W203 C320CDI automat 7G, 2006r., kombi, VIN WDB2032201F787812
W203 C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)
W203 C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Oki wielkie dzięki za informacje. Ponieważ nic poza wyciekiem jej nie dolega wymienię samemu oringi pod deklami oraz na przewodach zasilających. Chciałem upewnić się czy oby na pewno pompa jest na oringach i czy nie ma tam jakiś niespodzianek w postaci np. skaczących sprężyn:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicyw0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
tjwasiak pisze:Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.
moment musi mieć coś do powiedzenia bo w WIS na 2009 w stosunku do 2008 obniżyli o 10Nm , no chyba , że się walnęli ?.
- tjwasiak
- Użytkownik
- Posty: 501
- Rejestracja: 27 lis 2009, o 05:51
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...Edi2 pisze:No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicyw0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
- Edi2
- Użytkownik
- Posty: 173
- Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
w0wacik pisze:Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...Edi2 pisze:No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicyw0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)
Wacik czy Tamponik przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zrozumiesz dla czego tak napisałem
-
- Użytkownik
- Posty: 674
- Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Na pompie, to nie pompę do głowicy...w0wacik pisze:Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
S203 C270 CDI Avantgarde '02
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik
"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"
Pozdrawiam
w0wacik