wymiana radia w w203 w 2001 na radio z w203 po lifcie
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
wymiana radia w w203 w 2001 na radio z w203 po lifcie
Witam mam pytanie ...szukać szukałem ale wszystko porozwalane po tematach i się połapać nie mogę bo jedni piszą ze białe drudzy ze czarne a inni ze różowe ale do sedna ...
Mam W203 avantgarde z 2001 roku i w nim kaseciaka a nad nim półeczkę
... http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=798165559
a chce zmienić na fabryczne na płyty ale by było ciekawiej to na to z tego modelu po lifcie
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=792864138
i tu pytanie:
1 czy ono pasuje ... wyczytałem ze raczej tak ale zapytam by sie upewnić
2 co potrzebuje do tej zamiany??
3 czy muszę wymieniać cały ten środkowy kokpit ... np od nawiewów po popiołkę
4 czy muszę zadowolić się np takim
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=809089061
bo w tym wypadku wymiana kokpitu // klima i te bajery pozostałe// jest zbędna
i tak na marginesie bo tu też wyczytał ze zegary pasują //wyjąć stare włożyć nowe tylko kostki poprzypinać// mam te tarcze a chce okrągłe .... nie ma tu żadnych niespodzianek przy tym zabiegu ??
z góry dziękuję za odp i przepraszam za marudzenie ale nie chce się potem zaskoczyć nie milo
Mam W203 avantgarde z 2001 roku i w nim kaseciaka a nad nim półeczkę
... http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=798165559
a chce zmienić na fabryczne na płyty ale by było ciekawiej to na to z tego modelu po lifcie
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=792864138
i tu pytanie:
1 czy ono pasuje ... wyczytałem ze raczej tak ale zapytam by sie upewnić
2 co potrzebuje do tej zamiany??
3 czy muszę wymieniać cały ten środkowy kokpit ... np od nawiewów po popiołkę
4 czy muszę zadowolić się np takim
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=809089061
bo w tym wypadku wymiana kokpitu // klima i te bajery pozostałe// jest zbędna
i tak na marginesie bo tu też wyczytał ze zegary pasują //wyjąć stare włożyć nowe tylko kostki poprzypinać// mam te tarcze a chce okrągłe .... nie ma tu żadnych niespodzianek przy tym zabiegu ??
z góry dziękuję za odp i przepraszam za marudzenie ale nie chce się potem zaskoczyć nie milo
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zegary można przełożyć, ale nie ma pewności co do prawidłowego działania komputera pokładowego.
Przy zmianie radia z przed liftowego na po musisz zmienić całą konsolę środkową. Od nawiewów po popielniczkę. Pytanie tylko czy to gra warta świeczki? Nie lepiej założyć audio 10 CD i wszystko będzie ładnie? Skleisz takiego gniota, a później będziesz słuchał niestworzonych historii co to twoje auto nie przeszło.
To ostatnie radio jest jakieś dziwne. Nie pamiętam żeby takie montowano w w203.
Przy zmianie radia z przed liftowego na po musisz zmienić całą konsolę środkową. Od nawiewów po popielniczkę. Pytanie tylko czy to gra warta świeczki? Nie lepiej założyć audio 10 CD i wszystko będzie ładnie? Skleisz takiego gniota, a później będziesz słuchał niestworzonych historii co to twoje auto nie przeszło.
To ostatnie radio jest jakieś dziwne. Nie pamiętam żeby takie montowano w w203.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
WDB2112201B000001
-
- Użytkownik
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
no dziwne jest ale pisze jak widać ze pasuje do różnych modeli wiec by zagrało może a cenę ma niezła tak samo =)
a co do historii co nie przeszło to wiem zdarza sie takie coś ale wtedy przegonie takiego /tak już miałem w wypadku sprzedaży s40 //wymieniłem lampy na nowsze// ... z gościem już dogadałem się i przy wypłacie chciał urwać jeszcze dwiesta i zaczął wymyślać /
co do kokpitu to właśnie muszę sprawdzić cenę bo fajniejszy dużo jest no ale chyba kolegi posłucham i wezmę te "polówkę" poliftowego ;d
a właśnie a co kolega miał na myśli mówiąc ze komp nie zagra?? błędy czy sie ustawiać może nie dać?? bo wiem tyle że przebieg będę miał "nowego" zegara
a co do historii co nie przeszło to wiem zdarza sie takie coś ale wtedy przegonie takiego /tak już miałem w wypadku sprzedaży s40 //wymieniłem lampy na nowsze// ... z gościem już dogadałem się i przy wypłacie chciał urwać jeszcze dwiesta i zaczął wymyślać /
co do kokpitu to właśnie muszę sprawdzić cenę bo fajniejszy dużo jest no ale chyba kolegi posłucham i wezmę te "polówkę" poliftowego ;d
a właśnie a co kolega miał na myśli mówiąc ze komp nie zagra?? błędy czy sie ustawiać może nie dać?? bo wiem tyle że przebieg będę miał "nowego" zegara
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Moja wiedza w kwestii zegarów opiera się jedynie o informację z forum. Z tego co pamiętam kolega noc pisał, że nie poleca takich eksperymentów. Ta połówka poliftowego nie wygląda jak do mercedesa. Zdecyduj się na normalne radio http://www.allegro.pl/item798165554_rad ... _w203.html ,albo załóż sobie fajną stację multimedialną. Wydasz kupę kasy na przeróbkę i kupa z tego będzie
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
WDB2112201B000001
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
właśnie wygląda jak połówka poliftowegoWesoł pisze:Ta połówka poliftowego nie wygląda jak do mercedesa. Zdecyduj się na normalne radio http://www.allegro.pl/ite...klasa_w203.html ,albo załóż sobie fajną stację multimedialną
a nie uważasz ze to normalne jest troszkę kiczowate , starodawne aż za bardzo jak na rocznik 2001 ??
a co do stacji to jaka moglibyście zaproponować i by pasowało wszystko ładnie i wyglądało estetycznie
czyli do mojego w203 nie podejdzie tak?? tzn nie spasuje tak by nie było szpar itpmercfan pisze:To radio "połówka" to seryjne z nowej A klasy która ma trochę inne ukształtowanie kokpitu niż C...
troche tzn ile bo już sie gubie w tym wszystkim i za nie mogę znaleść niegdzie takiego bym był pewny ze pasuje i ze bedzie smoigac bez zastrzezen ... a i po dobrej cenieDorzuć trochę i kup comanda przed lift.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Do przedliftowej wersji COMMAND 2.0 taki jak na zdjęciu. Wygląda moim zdaniem fajnie i da się je przeprogramować na nasz język. Pasuje oczywiście jak oryginał bo to oryginał, wyjmujesz tylko półkę/schowek spod starego radia i wrzucasz nawigację. Musisz mieć tylko antenę GPS i masz w pełni działające radio
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
a ile taka zabawka stoi ??mercfan pisze:Do przedliftowej wersji COMMAND 2.0 taki jak na zdjęciu. Wygląda moim zdaniem fajnie i da się je przeprogramować na nasz język. Pasuje oczywiście jak oryginał bo to oryginał, wyjmujesz tylko półkę/schowek spod starego radia i wrzucasz nawigację. Musisz mieć tylko antenę GPS i masz w pełni działające radio
a ile przeprogramowanie go na pl ??
i ile ta antenka i gdzie sie ją montuje bo od radia mam chyba w szybie (?) ??
a co do wyglądu to całkiem całkiem ;D a tak na marginesie tez mam ten ala'carbon
aha i wie może ktoś jak dopasować jakieś multi by tez leżało jak ulał?? zakładał ktoś coś takiego ;>
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
na commanda to przygotuj ok 3 tyś za cały komplet - używkę
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 53
- Rejestracja: 27 wrz 2009, o 18:53
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
- Presley
- VIP
- Posty: 153
- Rejestracja: 6 mar 2008, o 02:25
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
zaraz zaraz, masz na myśli przed czy po liftowy ?homontos pisze:na commanda to przygotuj ok 3 tyś za cały komplet - używkę
bo jeżeli przed liftowy, to prawie 2 razy za dużo napisałeś moim zdaniem w oparciu o moje doświadczenia z wymiany
W203 C230 Kompressor Sport Sedan, 192KM, automat, 2004r, wersja USA
http://www.v10.pl
http://www.motokobiety.pl
http://www.topcars.pl
http://www.pieniadz.pl
http://www.v10.pl
http://www.motokobiety.pl
http://www.topcars.pl
http://www.pieniadz.pl
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Witam,
a wiec tak. Co do zegarow, to nie polecam przekladki. Slyszalem ze mozna przelozyc zegary te przed liftingiem na te po liftingu, i nie powinno byc zadnych problemow. Jednak tak jak pisal ostatnio noc, nie ma zadnej pewnosci ze bedzie to funkcjonowalo jak nalezy. Wszystko zalezy od transmisji danych przez CAN i zarejestrowanych protokolow.
Co do przebiegu, to przebieg chyba zostanie stary, z tego wzgledu ze 1/2 przebiegu zapisywana jest w stacyjce. I z tamtad wlasnie ladowany jest ten "widzialny" przez nas przebieg. A jak stacyjka nawali, to zamiast przebiegu wyswietla sie nam -----.
Teraz co do radia.
To co pokazujesz w ostatnim linku w pierwszym poscie, to napewno nie jest radio od W203. Byc moze jest to radio od W204, bo one maja podobne radia. Pierwsze co sie stanie po podpieciu tego radia do CAN, to to ze nie bedzie z nim komunikacji. Do tego moga dziac sie cuda z szyna CAN, moga zaczac wariowac moduly w samochodzie. Nawet w najgorszym wypadku moga ulec uszkodzeniu moduly, ktore kosztuja tysiace (to nie zarty, bywaly juz takie przypadki).
Co do radia po lifcie, to bedzie pasowac, z tym ze: musisz kupic dwoczesciowa deske srodkowa, modul gornego panelu sterowania (przelaczniki), radio oraz sterowanie do klimy. Wszystko lacznie wyniesie Cie ponad 1000 zl. Do tego musisz wyjac piny z wtyczki CAN, i powpinac je bez kostki, albo dokupic koste (ew. przejsciowke) bo gniazdo sygnalowe CAN tez nie pasuje. Potem magik ze StarDiagnose i programowanie radia w stacyjce, zebys mogl nim sterowac z kierownicy i zeby nie bylo napisu PROD.
Co do Comanda 2.0 przed liftem, to pasuje w 100%, w tym ze:
- znow nie pasuje wtyczka sygnalowa CAN, trzeba ja wymienic
- antene GPS montuje sie nad zestawem wskaznikow (jest na to specjalny tam otwor)
- programowanie na StarDiagnosis
Co do kosztow comanda 2.0, to w niemczech pomiedzy 500-1000 €.
a wiec tak. Co do zegarow, to nie polecam przekladki. Slyszalem ze mozna przelozyc zegary te przed liftingiem na te po liftingu, i nie powinno byc zadnych problemow. Jednak tak jak pisal ostatnio noc, nie ma zadnej pewnosci ze bedzie to funkcjonowalo jak nalezy. Wszystko zalezy od transmisji danych przez CAN i zarejestrowanych protokolow.
Co do przebiegu, to przebieg chyba zostanie stary, z tego wzgledu ze 1/2 przebiegu zapisywana jest w stacyjce. I z tamtad wlasnie ladowany jest ten "widzialny" przez nas przebieg. A jak stacyjka nawali, to zamiast przebiegu wyswietla sie nam -----.
Teraz co do radia.
To co pokazujesz w ostatnim linku w pierwszym poscie, to napewno nie jest radio od W203. Byc moze jest to radio od W204, bo one maja podobne radia. Pierwsze co sie stanie po podpieciu tego radia do CAN, to to ze nie bedzie z nim komunikacji. Do tego moga dziac sie cuda z szyna CAN, moga zaczac wariowac moduly w samochodzie. Nawet w najgorszym wypadku moga ulec uszkodzeniu moduly, ktore kosztuja tysiace (to nie zarty, bywaly juz takie przypadki).
Co do radia po lifcie, to bedzie pasowac, z tym ze: musisz kupic dwoczesciowa deske srodkowa, modul gornego panelu sterowania (przelaczniki), radio oraz sterowanie do klimy. Wszystko lacznie wyniesie Cie ponad 1000 zl. Do tego musisz wyjac piny z wtyczki CAN, i powpinac je bez kostki, albo dokupic koste (ew. przejsciowke) bo gniazdo sygnalowe CAN tez nie pasuje. Potem magik ze StarDiagnose i programowanie radia w stacyjce, zebys mogl nim sterowac z kierownicy i zeby nie bylo napisu PROD.
Co do Comanda 2.0 przed liftem, to pasuje w 100%, w tym ze:
- znow nie pasuje wtyczka sygnalowa CAN, trzeba ja wymienic
- antene GPS montuje sie nad zestawem wskaznikow (jest na to specjalny tam otwor)
- programowanie na StarDiagnosis
Co do kosztow comanda 2.0, to w niemczech pomiedzy 500-1000 €.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- *Mercedes_CDI*
- Użytkownik
- Posty: 578
- Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
- VIN:
- Lokalizacja: UE
- Kontakt:
tylko 1000 zl ?kSmuk pisze: Teraz co do radia.
Co do radia po lifcie, to bedzie pasowac, z tym ze: musisz kupic dwoczesciowa deske srodkowa, modul gornego panelu sterowania (przelaczniki), radio oraz sterowanie do klimy. Wszystko lacznie wyniesie Cie ponad 1000 zl.
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you]
"The best or nothing"
**
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you]
"The best or nothing"
**