Sprawdzanie poziomu oleju
Moderator: Dziki Mar
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Sprawdzanie poziomu oleju
Mam do was proste pytanie bo mam drobny problem.
Jedni mówią, że poziom oleju w silniku powinno się sprawdzać na zimnym silniku np. po nocy gdy auto odstało wiele godzin (o równej powierzchni nie mówię, wiadome).
Drudzy natomiast mówią, że powinno się sprawdzić poziom w silniku nagrzanym, 5 minut po zgaszeniu. Dodam, że ta metoda obowiązuje przy przeglądach w serwisie VW.
Pierwsza metoda pozwala ustalić idealnie poziom na max, druga mówi, żeby ustalić poziom max, ale przecież po ostygnięciu silnika poziom będzie ponad stan według pierwszej metody, olej spłynie do michy...
Powiedzcie kto ma rację??
Jedni mówią, że poziom oleju w silniku powinno się sprawdzać na zimnym silniku np. po nocy gdy auto odstało wiele godzin (o równej powierzchni nie mówię, wiadome).
Drudzy natomiast mówią, że powinno się sprawdzić poziom w silniku nagrzanym, 5 minut po zgaszeniu. Dodam, że ta metoda obowiązuje przy przeglądach w serwisie VW.
Pierwsza metoda pozwala ustalić idealnie poziom na max, druga mówi, żeby ustalić poziom max, ale przecież po ostygnięciu silnika poziom będzie ponad stan według pierwszej metody, olej spłynie do michy...
Powiedzcie kto ma rację??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 paź 2007, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: london
Też mnie to zastanawia. Z jednej strony stara szkoła mówi,że sprawdzamy po nocy z drugiej strony bądź co bądź w miarę nowoczesnym mietku jak chcę sprawdzić stan oleju na kompie(bo miarki nie ma) to każe mi czekać ok 5-10 min aż olej ścieknie-no i bądź mądry człowieku.
S203 220 CDI ASB `05
E65 730D Sport `03
E65 730D Sport `03
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jako że częstszym problemem jest raczej za niski poziom oleju, to warto sprawdzać te 5-10 min po zgaszeniu.
Co Wam z tego, że na zimnym, wyłączonym silniku pokaże że jest OK, skoro na ciepłym pokaże "Dolej 1 litr" (a w tym drugim przypadku są to przecież warunki pracy silnika - czyli wtedy mu już trochę oleju brakuje). Wtedy dolewam 0,5 litra - dzięki temu uzupełnisz poziom oleju, nie przekraczając max.
Niestety ten tryb sprawdzania ma taką 1-litrową "podziałkę", szkoda że nie przynajmniej co 0,5 litra (bo to w sumie sporo).
Co Wam z tego, że na zimnym, wyłączonym silniku pokaże że jest OK, skoro na ciepłym pokaże "Dolej 1 litr" (a w tym drugim przypadku są to przecież warunki pracy silnika - czyli wtedy mu już trochę oleju brakuje). Wtedy dolewam 0,5 litra - dzięki temu uzupełnisz poziom oleju, nie przekraczając max.
Niestety ten tryb sprawdzania ma taką 1-litrową "podziałkę", szkoda że nie przynajmniej co 0,5 litra (bo to w sumie sporo).
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Właśnie analizując to ile oleju powinno być w silniku doszedłem do podobnego wniosku, że przecież po nocy olej ścieka skąd może, z filtra, z rozrządu itp. Więc poziom w misce powinien być prawidłowy przy wszystkich elementach napełnionych czyli idąc dalej MAX należy ustalić nie po nocy lecz właśnie te 5 - 10 minut po zgaszeniu silnika gdy olej jeszcze jest "tu i ówdzie" wtedy mamy pewność, że mu nie braknie w czasie pracy, a tym, że po nocy wskaźnik w trybie serwisowym nie pokazuje prawidłowych 5,5 tylko 5.9 litra to raczej nic strasznego...
Poprawcie mnie jeżeli źle myślę.
Poprawcie mnie jeżeli źle myślę.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 8 gru 2008, o 17:34
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
Ale jeśli na "rozgrzanym" silniku nalejemy do maxa to na zimnym silniku bedzie powyżej maxa, co nie jest dobre dla zimnego silnika przy rozruchu....
Konstruktor silnika określa w jakich warunkach mamy sprawdzać poziom oleju, więc trza poczytać w książce obsługi...
A ja z doświadczenia wiem że najlepiej (jesli mamy miarkę) sprawdzać poziom oleju na zimnym silniku np po nocy tak aby był na poziomie 3/4 może troszku więcej, ale ni idealny max... po odpaleni zrobi się troszku więcej niż połowa.... a więc nic złego silnikowi się nie stanie
Pozdrawiam
Konstruktor silnika określa w jakich warunkach mamy sprawdzać poziom oleju, więc trza poczytać w książce obsługi...
A ja z doświadczenia wiem że najlepiej (jesli mamy miarkę) sprawdzać poziom oleju na zimnym silniku np po nocy tak aby był na poziomie 3/4 może troszku więcej, ale ni idealny max... po odpaleni zrobi się troszku więcej niż połowa.... a więc nic złego silnikowi się nie stanie
Pozdrawiam
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Jeszcze kwestia jaki olej lejemy. Wymieniałem właśnie ostatnio w sobotę u siebie i na rozgrzanym silniku ustaliłem poziom 5.5l Po ostygnięciu pokazuje 5.8 z racji tego, że pełny syntetyk to rozgrzany jest jak woda wiec wiele go nie spłynęło. Gorzej, jak mamy gęsty olej, wtedy lepiej faktycznie zrobić jak piszesz bo 5 minut to za mało, żeby większość ściekła i możemy poważnie przelać...
U mnie aktualnie pokazuje 5.5 do godziny po zgaszeniu ciepłego silnika, więc to chyba ok.
U mnie aktualnie pokazuje 5.5 do godziny po zgaszeniu ciepłego silnika, więc to chyba ok.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Z tego co pamiętam, to różnica pomiędzy 5 minutami po wyłączeniu silnika, a tym po całej nocy w 200CDI to 0,2L.
Druga sprawa, to to, że z dwojga złego lepiej dla silnika jest ciut niższy stan oleju, jak ciut wyższy.
Najlepiej byłoby wymienić olej (wszystko tak jak nakazuje instrukcja) i na drugi dzień rano sprawdzić jego poziom, wtedy mamy punkt odniesienia, bo wiemy ile oleju powinno być w silniku i do tej ilości uzupełniać.
Druga sprawa, to to, że z dwojga złego lepiej dla silnika jest ciut niższy stan oleju, jak ciut wyższy.
Najlepiej byłoby wymienić olej (wszystko tak jak nakazuje instrukcja) i na drugi dzień rano sprawdzić jego poziom, wtedy mamy punkt odniesienia, bo wiemy ile oleju powinno być w silniku i do tej ilości uzupełniać.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Nie dość, że spuściłem przechylając auto na żabce w stronę korka, to jeszcze odessałem z filtra ile się dało Może to i zbędne, ale zawsze trochę tego oleju zostaje. Nalałem 6l odpaliłem i nic już nie dolewałem, filtr oleju zabrał 0,5 więc nie ma co robić scen
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200