Kompresor-budowa, działanie, eksploatacja
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
Kompresor-budowa, działanie, eksploatacja
Panowie przeszukałem całe forum na temat samego kompresora i nie znalazłem zbyt dużo informacji na jego temat. Do założenie postu zmusiła mnie dzisiejsza obsługa codzienna samochodu.
Uruchomiłem silnik, otworzyłem maskę i przysłuchiwałem się pracy samego silnika. Odniosłem wrażenie , że z okolicy kompresora dochodzą jakby dzwięki chropotania. Zastanawiam się, czy to normalne, czy może jakaś dolegliwośc?
Czy sam kopmresor potrzebuje jakiejś szczególnej opieki jak np. turbina w dieslu?
czy jest on w jakiś sposób smarowany, czy potrzeba wymienić w nim jakieś płyny, czy coś w tym stylu?
nigdzie nie ma ta ten temat informacji?
opiszcie kika swoich spostrzeżeń na ten temat.
Uruchomiłem silnik, otworzyłem maskę i przysłuchiwałem się pracy samego silnika. Odniosłem wrażenie , że z okolicy kompresora dochodzą jakby dzwięki chropotania. Zastanawiam się, czy to normalne, czy może jakaś dolegliwośc?
Czy sam kopmresor potrzebuje jakiejś szczególnej opieki jak np. turbina w dieslu?
czy jest on w jakiś sposób smarowany, czy potrzeba wymienić w nim jakieś płyny, czy coś w tym stylu?
nigdzie nie ma ta ten temat informacji?
opiszcie kika swoich spostrzeżeń na ten temat.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, o 20:59 przez mercmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Witaj w klubie posiadaczy kompresorów, dźwięk jest jakby miało się za chwilę coś rozlecieć i tak to już jest. Jednym klekocze, innym chrobocze, innym śmierdzi gazem...mercmarcin pisze:Uruchomiłem silnik, otworzyłem maskę i przysłuchiwałem się pracy samego silnika. Odniosłem wrażenie , że z okolicy kompresora dochodzą jakby dzwięki chropotania.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
Sam kompresor , nie wymaga takiej dbałości jak turbina , wydziela się w nim mniej ciepła , nie nagrzewa się od spalin i nie ma turbo dziury to jego główne zalety , wady to pobieranie mocy z silnika , waga . Smarowanie jest wspólne , choć nie jest to nigdzie napisane ja zawsze staram się gasić silnik nie od razu ,ale po 3 s pracy na wolnych obrotach. Staramy się też nie ruszać z piskiem opon na zimnym silniku , olej musi się rozgrzać i dojść do łożysk tocznych , nie wiem jak z ich wymiana mam 140k km i nic nie słychać.
Ps. Kompresor więcej zyskuje przy sportowym wkładzie filtra powietrza i stożkach , osobiście polecam wkłady , filtry stożkowe wymagają specyficznej aparatury lub gotowego zestawu dolotowego do danego modelu auta .
Więcej informacji http://pl.wikibooks.org/wiki/Silniki_t% ... 82adowanie
Ps. Kompresor więcej zyskuje przy sportowym wkładzie filtra powietrza i stożkach , osobiście polecam wkłady , filtry stożkowe wymagają specyficznej aparatury lub gotowego zestawu dolotowego do danego modelu auta .
Więcej informacji http://pl.wikibooks.org/wiki/Silniki_t% ... 82adowanie
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
viewtopic.php?t=1850 tutaj poczytaj, on założył temat ten: viewtopic.php?t=1851 i tam była rozmowa na temat jego żywotności (on mówił, że 50 tys, nikt mu nie wierzył, ale zapytać możesz. Ostatnio logował się 13.6.2009 więc nie aż tak dawno.
P.S. Zaczynaj zdanie z wielkiej litery.
P.S. Zaczynaj zdanie z wielkiej litery.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- iceman
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
- VIN:
- Lokalizacja: Leszno
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Być może mercmarcin, jest przewrażliwiony tak jak i ja byłem, przyzwyczajony do wolnego "ssaka" i na początku myślałem, że coś jest nie tak, ale kompresor ciągle pracuje tak samo więc po co grzebać??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
Nie tyle jestem przewrażliwiony co wolę mieć pełną świadomość tego co może dziać się z moim autem a konkretnie z silnikiem. Na chwile obecną nie będę nic grzebał najwyżej przy najbliższym przeglądzie mechanik zorientuje się co i jak! Na budziku mam oryginalnie 80 tys, więc nie podejrzewam, żeby cos się działo ale wolałem dopytać. Dodam, że dopiero ucze się Mercedesa, całe życie jeździłem jego konkurentem tzn. BMW!