Ukręcona świeca żarowa w CDI i jej naprawa
Moderator: Dziki Mar
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ukręcona świeca żarowa w CDI i jej naprawa
Ostatnio zmieniony 17 maja 2009, o 20:49 przez mercfan, łącznie zmieniany 1 raz.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2 wrz 2008, o 08:14
- VIN: WDB2030061A449883
- Lokalizacja: podlaskie
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
jak by to napisać... świece maja to do siebie, że się zapiekają i bardzo ciężko je odkręcić... narwany mechanik użyje siły i ukręci świecę, która nie jest wykonana z bardzo trwałych materiałów...
... odkręcanie jednej świecy w ekstremalnych przypadkach może potrwać i 2-3godziny - delikatne ruchy to w jedną to w drugą stronę + psikanie np wd-40
to trochę trwa i mało kto jest tak cierpliwy więc próbuje się to robić szybko... a z tym różnie bywa
świece nie ukręcają się same od siebie - trzeba im pomóc
jeśli musisz wymienić świece a "zapiekły" się w gniazdach to jeszcze nie tragedia - delikatnie i powoli - na pewno wyjdą
... odkręcanie jednej świecy w ekstremalnych przypadkach może potrwać i 2-3godziny - delikatne ruchy to w jedną to w drugą stronę + psikanie np wd-40
to trochę trwa i mało kto jest tak cierpliwy więc próbuje się to robić szybko... a z tym różnie bywa
świece nie ukręcają się same od siebie - trzeba im pomóc
jeśli musisz wymienić świece a "zapiekły" się w gniazdach to jeszcze nie tragedia - delikatnie i powoli - na pewno wyjdą
Ostatnio zmieniony 4 cze 2009, o 11:38 przez mugger, łącznie zmieniany 1 raz.
w168, w203, w123
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 2 wrz 2008, o 08:14
- VIN: WDB2030061A449883
- Lokalizacja: podlaskie
tak jak napisał mugger odkręcenie jednej świeczki zajęło mi 2 godz.wd-40 cały czas.teraz wiem ze świece są tak delikatne że dobrze że sam ją wykręcałem mechanik nie ma na to czasu aby się z tym bawić.a jak ma się ukręcić to co za różnica czy on czy ja to zrobię?radzę samemu próbować.pozdro.
2.2 cdi 2003
- ks
- VIP
- Posty: 81
- Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, apropos wymiany świec żarowych - poniżej link do filmu i wymiana ukręconej świecy
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
'01 C270 CDI S203 Elegance
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- ks
- VIP
- Posty: 81
- Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 cze 2009, o 09:44
- VIN: WDB2032041F350343
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam
Na tym filmie widać , że ukręcona została obudowa świecy. Takiego też problemu spodziewałem się przy wymianie świec w swoim c200 cdi. Takie same problemy opisują użytkownicy tego forum. Raz próbowałem odkręcić świece ale nie chciały drgnąć przy użyciu rozsądnej siły. Idąc za radą kilku mechaników oraz użytkowników forum, przez dłuższy czas ( czyli jakieś 2 tygodnie ) psikałem w gniazda świec dobrym płynem odrdzewiającym. Dzisiaj spróbowałem odkręcić świece i jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że odkręcają się bez żadnego problemu. Jak się okazało odkręciły się bez problemu ale same obudowy świec, natomiast element grzejny został w środku. na zewnątrz wystaje drut, który znajdował się w obudowie ale całość ani drgnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jakieś rady? Świece odkręcały się naprawdę lekko.
Na tym filmie widać , że ukręcona została obudowa świecy. Takiego też problemu spodziewałem się przy wymianie świec w swoim c200 cdi. Takie same problemy opisują użytkownicy tego forum. Raz próbowałem odkręcić świece ale nie chciały drgnąć przy użyciu rozsądnej siły. Idąc za radą kilku mechaników oraz użytkowników forum, przez dłuższy czas ( czyli jakieś 2 tygodnie ) psikałem w gniazda świec dobrym płynem odrdzewiającym. Dzisiaj spróbowałem odkręcić świece i jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że odkręcają się bez żadnego problemu. Jak się okazało odkręciły się bez problemu ale same obudowy świec, natomiast element grzejny został w środku. na zewnątrz wystaje drut, który znajdował się w obudowie ale całość ani drgnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jakieś rady? Świece odkręcały się naprawdę lekko.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Masz do mnie do Rzgowa niedaleko, a jest tu jeden gość który naprawia tylko silniki mercedesa od dobrych dwudziestu lat. Ma takowy zestaw do naprawy gniazd, do wykręcania świec itp. Robi to na poczekaniu, tylko jak teraz miałbyś przyjechać...Adamx25 pisze:Jakieś rady?
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 cze 2009, o 09:44
- VIN: WDB2032041F350343
- Lokalizacja: Bełchatów
Dzięki za pomoc Mercfan. Jak niczego nie znajdę bliżej albo jakoś inaczej sobie nie poradzę to będziemy myśleć.
Generalnie to jedną świecę udało mi się wykręcić całą. Jakby pozostałe trzymały ciśnienie to pewnie by dało radę jeździć. Do tej pory jak się okazało też jakiś czas jeździłem na jednej sprawnej. Mimo tego jakoś boję się zakręcić rozrusznikiem.
A tak swoją drogą to wydawało mi się, że sama końcówka świecy znajduje się już w komorze spalania i niczego nie dotyka więc nie powinna się zapiec ale jak widać nie miałem racji :-(
Ktoś miał podobny problem?
[ Dodano: 2010-01-07, 08:44 ]
Halooooo. Nikt mi nic więcej nie podpowie?
[ Dodano: 2010-01-07, 13:11 ]
Dzięki Mercfan za podpowiedź. Umówiłem się z tym gościem od Ciebie ze Rzgowa na dzisiaj. Powiedział że nie ma problemu więc jadę zabaczyć :-)
Generalnie to jedną świecę udało mi się wykręcić całą. Jakby pozostałe trzymały ciśnienie to pewnie by dało radę jeździć. Do tej pory jak się okazało też jakiś czas jeździłem na jednej sprawnej. Mimo tego jakoś boję się zakręcić rozrusznikiem.
A tak swoją drogą to wydawało mi się, że sama końcówka świecy znajduje się już w komorze spalania i niczego nie dotyka więc nie powinna się zapiec ale jak widać nie miałem racji :-(
Ktoś miał podobny problem?
[ Dodano: 2010-01-07, 08:44 ]
Halooooo. Nikt mi nic więcej nie podpowie?
[ Dodano: 2010-01-07, 13:11 ]
Dzięki Mercfan za podpowiedź. Umówiłem się z tym gościem od Ciebie ze Rzgowa na dzisiaj. Powiedział że nie ma problemu więc jadę zabaczyć :-)
-
- Użytkownik
- Posty: 81
- Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
- VIN:
- Lokalizacja: Opole
I jak kolego Adamx25 udało się wyciągnąć pozostałość świecy ? Jeśli tak to jaki to są koszta, bo też mam świecę do wymiany i mechanik mówił że będzie ciężko i trzeba być przygotowanym na najgorsze (urwanie). Czy po ukręceniu świecy (takim jak opisują forumowicze - wychodzi gwint reszta zostaje) można wogóule poruszać się autem, lub co się może stać jak będziemy mieli pecha ? Z góry dzięki za odpowiedzi, ale zastanawiam się czy warto ruszać tę świecę.
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
radzioo,
"spokojnie mamy narzędzia do wyciągania ukręconych świec"
słyszałem że kasują 50PLN od ukręconej świecy
odpuść sobie tego kolesia i znajdź takiego co powie:radzioo pisze: mechanik mówił że będzie ciężko i trzeba być przygotowanym na najgorsze
"spokojnie mamy narzędzia do wyciągania ukręconych świec"
słyszałem że kasują 50PLN od ukręconej świecy
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3