Dziwny problem z nawiewem

Moderator: Dziki Mar

lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Przybek pisze: 26 kwie 2019, o 22:06 Poprawny zakres 13,8-14,4

Takie wyniki przy biegu jałowy, tak ?

Regulator z Boscha :P
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

Tak, na jałowym. Ja mam 14,3-14,4 bez obciążenia a z pełnym obciążeniem 14,1-14,2.
I generalnie od jakiegoś czasu elektronika boschowska jest często podrabiana przez malutkie rączki.
Popraw se VIN w profilu bo typu 304052 to nikt jeszcze nie widział i nie wiadomo jaki masz altek a wtedy by było łatwiej zgadnąć czy regulator do wymiany czy cały altek (bo w niektórych typach silników np. pękają).
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Wymieniłem regulator tylko na zamiennik, jednak zaczął wyświetlać się błąd ładowania :(

VIN już poprawiony :)
Ładowanie 14.59 v
Włączone światła,radio,klima,podgrzewanie tylnej szyby 14.3v
Zarówno miernik przy akumulatorze jak i ten w samochodzie.

Może to być wina tego że jest to zamiennik, czy czegoś innego ?
Jeśli tak, to czy po wymiana na org Boscha błąd zniknie ?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

Jak bosch będzie naprawdę ori i nic więcej nie jest w altku spsute to tak.
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Przyszedł nowy regulator Boscha( że wszystkimi zabezpieczeniami Boscha)
Ładowanie 13.7(Pod obciążeniem)
Po przekroczeniu 1000 obr/min 14.2/14.3 (pod obciążeniem)
Błędu brak



Na zamienniku stałe 14.2/14.5
Wyświetla się błąd ładowania

Oba pomiaru wykonane z auta, podczas jazdy takie same wyniki

Więc wydaje mi się że tak musi być, i tak zostawię xD
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Dziki Mar »

No dobra a co z nawiewem?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Z nawiewem było tak samo na zamienniki jak i na orginale, także pozostałe sprawdzić jeszcze klima, chyba że po prostu jakieś łożyskowanie na wentylatorze siada. :bezradny:

Alternator chyba można wykluczyć, skoro ładowanie na zamienniku ma 14.3 pod pełnym obciążeniu(Zresztą na ori też :) )
Polik55
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2019, o 17:31
VIN: WDB2037071A989468

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Polik55 »

Szanowni Państwo,
mam również problem z układem sterowania klimatyzacją i wentylacją. Generalnie problem sprowadza się do niemożności uzyskania żądanej temperatury wnętrza. Przy ustawieniach temp. zadanej 20-22 C wnętrze jest przegrzewane, dopiero po zadaniu 18C zaczyna chłodzić ale wtedy znowu klimatyzacja schładza poniżej wartości zadanej. Wstępna diagnostyka wykazała błąd pomiaru temperatury przez czujnik umieszczony w panelu oświetlenia wnętrza.Wydobyłem panel i wygląda, że prawdopodobnie "zgubił się" termistor zamontowany chyba na wlocie wentylatora zasysającego powietrze z kabiny. Czy może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma wiedzę jaki to powinien być element - jakie parametry???
Mam jeszcze drugie pytanie - wspomniany wentylatorek pracuje cały czas , nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a po dłuższym postoju po wejściu do kabiny też go słyszę (bez uruchamiania silnika) - czy to jest poprawne zachowanie??
Będę zobowiązany za wsparcie
Poniżej fotka panelu z wentylatorem - w środku widać dwa druciki, domniemywam że to pozostałość po termistorze?
Obrazek
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: polofix »

Polik55 pisze: 17 maja 2019, o 13:29 Szanowni Państwo,
mam również problem z układem sterowania klimatyzacją i wentylacją. Generalnie problem sprowadza się do niemożności uzyskania żądanej temperatury wnętrza. Przy ustawieniach temp. zadanej 20-22 C wnętrze jest przegrzewane, dopiero po zadaniu 18C zaczyna chłodzić ale wtedy znowu klimatyzacja schładza poniżej wartości zadanej. Wstępna diagnostyka wykazała błąd pomiaru temperatury przez czujnik umieszczony w panelu oświetlenia wnętrza.Wydobyłem panel i wygląda, że prawdopodobnie "zgubił się" termistor zamontowany chyba na wlocie wentylatora zasysającego powietrze z kabiny. Czy może ktoś z Szanownych Forumowiczów ma wiedzę jaki to powinien być element - jakie parametry???
Mam jeszcze drugie pytanie - wspomniany wentylatorek pracuje cały czas , nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a po dłuższym postoju po wejściu do kabiny też go słyszę (bez uruchamiania silnika) - czy to jest poprawne zachowanie??
Będę zobowiązany za wsparcie
Poniżej fotka panelu z wentylatorem - w środku widać dwa druciki, domniemywam że to pozostałość po termistorze?
Obrazek
Obrazka brak.
Poczytaj tutaj, miałem ten sam problem;
viewtopic.php?f=48&t=2457&start=120
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Polik55
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 28 kwie 2019, o 17:31
VIN: WDB2037071A989468

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Polik55 »

Dzięki, Ciekawe że po odłączeniu panela ośw. wew. klimatyzacja działą poprawnie.
Znaczy nie ma co kombinowac tylko wymienić panel.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: siwix »

Panowie polofix i Polik55 właśnie sprawdzałem u siebie i ku mojemu zdziwieniu wiatraczek u góry caly czas chodził a auto stało dobre 4 godziny. Ale ciekawość podpowiedziała żebym zamknął centralny no i wiatrak po jakiś 2 minutach przestał chodzić. Wniosek, na otwartych zamkach auto się nie usypia, bądź robi to dużo później. Spróbujcie.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”