1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
- VIN: WDB2032401F651136
- Lokalizacja: Śląsk SCI
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dla tych którzy chcą zobaczyć wnętrze i zasadę działania tajemniczych nastawników rozrządu podaję link:
https://www.youtube.com/watch?v=TJoF-3XrgA8
https://www.youtube.com/watch?v=TJoF-3XrgA8
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Miałeś regenerowane koła? Bo zęby są jeszcze ładne. Naciąg łańcucha wzrokowo nie sprawdzisz. Jest na forum procedura jak trzeba kręcić wałem żeby sprawdzić wyciagniece łańcucha.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Sprzedający deklarołwał ,że rozrząd był robiony 12 tys. km temu, czyli widać pewnie tak było. Chciałem się upewnić.
Dzięki za podpowiedź.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Odświeżam odnośnie mojego auta.
Sprawdziłem ustawienie kół i wydaje się ok:
- koło wałka ssącego idealnie:
- koło wałka wydechowego lekko opóźnione:
Tak może być?
Co do rocznika kół - nic nie znalazłem na nich, obracałem kilka razy.
Poniżej pozostałe zdjęcia. Mam ogólnie wrażenie, że było to robione, bo jak na przebieg 180.000 km wygląda to nadzwyczajnie dobrze (przynajmniej biorąc pod uwagę posty innych forumowiczów...).
Sprawdziłem ustawienie kół i wydaje się ok:
- koło wałka ssącego idealnie:
- koło wałka wydechowego lekko opóźnione:
Tak może być?
Co do rocznika kół - nic nie znalazłem na nich, obracałem kilka razy.
Poniżej pozostałe zdjęcia. Mam ogólnie wrażenie, że było to robione, bo jak na przebieg 180.000 km wygląda to nadzwyczajnie dobrze (przynajmniej biorąc pod uwagę posty innych forumowiczów...).
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Koła wyglądają jak ori więc może były wymieniane, a nie regenerowane. Data jest na przodzie kół tak gdzie masz napisy E i A.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
No właśnie żadnych dat tam nie ma, jedynie to co widać na zdjęciach powyżej - czyżby podróbka?
Na jednym kole były trzy kropki żółtą farbą (koło wałka ssącego) i na wydechowym był napis "15.2" ale to było zrobione jakby ręcznie.
EDIT:
Na jednym kole były trzy kropki żółtą farbą (koło wałka ssącego) i na wydechowym był napis "15.2" ale to było zrobione jakby ręcznie.
EDIT:
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
- VIN: wdd203341a13452
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
rozrzad wymieniony, koła zregenerowane, wszystko na znakach. Złożone, zrobione 200km, na parkingu przy parkowaniu prostopadłym nierówna praca silnika, zgaszenie, odpalenie z checkiem, błedy te same co wczesniej czyli zaniki zaplonow 1 rzad cylindra, uboga mieszanka 1 cylinder i nieprawidłowe połozenie wałka rozrzadu wydechowego względem wału...
Ręce opadają.
Ręce opadają.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Może warto sprawdzić wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i zamienić miejscami z innym i obserwować na którym cylindrze wyskoczy błąd.
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
- VIN: wdd203341a13452
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
auto posiada lpg i te bledy wyskakuja zarowno na Pb jak i lpg i tylko na wolnych obrotach, przy jakims parkowaniu i kreceniu do oporu kierownica.
Jak w tych silnikach podzielone są banki cylindrów? 1+4 i 2+3? Są 4 sondy lambda?
Jak w tych silnikach podzielone są banki cylindrów? 1+4 i 2+3? Są 4 sondy lambda?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Może rolka alternatora?
Sondy raczej są dwie.
Sondy raczej są dwie.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nic nie napisałeś o cewkach - były zamieniane dla próby? Zobacz jak wyglada świeca na pierwszym cylindrze.
Sondy są dwie - przed katalizatorem dla całego "banku" 4ech cylindrów(regulująca dawkę) i za nim druga od sprawdzania działania katalizatora.
Wypadanie zaplonu jest diagnozowane przez sprawdzanie szybkości obrotu silnika na danym cylindrze i/lub czujnikiem stuku.
Ja mam jeszcze tylko pytanie ze swojej strony - co możecie powiedzieć o moich kołach?
Sondy są dwie - przed katalizatorem dla całego "banku" 4ech cylindrów(regulująca dawkę) i za nim druga od sprawdzania działania katalizatora.
Wypadanie zaplonu jest diagnozowane przez sprawdzanie szybkości obrotu silnika na danym cylindrze i/lub czujnikiem stuku.
Ja mam jeszcze tylko pytanie ze swojej strony - co możecie powiedzieć o moich kołach?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Sprubuj zakręcić butle z lpg i tak zrobić z 200km i zobacz czy problem nadal występuje. Tylko zakrec butle fizycznie.
-
- Użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
- VIN: wdd203341a13452
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
odpiałem przepływke, auto schodzi z obrotów na 0.5s i po chwili wchodzi na obroty i pracuje rowno nawet przy gazowaniu. Padnięta?
druga zaleznosc, udało mi sie raz nierowną prace wymusić na postoju krecąc kierownicą. Krece delikatnie w rozne strony i trzymam w jednej pozycji, słysze jakies delikatne syczenie (syczenie jest ciagłe poki kierownicy nie puszcze aby sama się zatrzymała), obroty zaczęły falować i auto weszło na 3 gary. Zgaszenie, zapalenie auto chodzi normalnie, ale jest check. Nie krece kierownicą do oporu, wystarczy ja ruszać z pozycji wyprostowanej kawałek i tak trzymać. Pompa wspomagania miałaby az taki wplyw na pracę silnika? Płynu jest pod max.
Najlepsze jest to ze 2 razy mialem check i 2 razy po około 8-10 odpaleniach sam zgasl (czego wczesniej nie było), jutro jade na odczyt i kasowanie, bledow, bedzie pewnie wiecej z racji odlaczanej przepływki (o ile sprawna).
Cewki zamieniane narazie nic to nie wyjasniło.
Miałem rozne auta z roznymi dolegliwosciami no, ale to auto mnie zadziwia
druga zaleznosc, udało mi sie raz nierowną prace wymusić na postoju krecąc kierownicą. Krece delikatnie w rozne strony i trzymam w jednej pozycji, słysze jakies delikatne syczenie (syczenie jest ciagłe poki kierownicy nie puszcze aby sama się zatrzymała), obroty zaczęły falować i auto weszło na 3 gary. Zgaszenie, zapalenie auto chodzi normalnie, ale jest check. Nie krece kierownicą do oporu, wystarczy ja ruszać z pozycji wyprostowanej kawałek i tak trzymać. Pompa wspomagania miałaby az taki wplyw na pracę silnika? Płynu jest pod max.
Najlepsze jest to ze 2 razy mialem check i 2 razy po około 8-10 odpaleniach sam zgasl (czego wczesniej nie było), jutro jade na odczyt i kasowanie, bledow, bedzie pewnie wiecej z racji odlaczanej przepływki (o ile sprawna).
Cewki zamieniane narazie nic to nie wyjasniło.
Miałem rozne auta z roznymi dolegliwosciami no, ale to auto mnie zadziwia
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Myśle, że gdyby pompa wspomagania miała na to wplyw bo np łożysko było w kiepskim stanie to objawiało by się spadkiem obrotów. Tutaj jednak zamiast trzymać wolne obroty przy max skręcie na troche niższej wartości np 700obr/min to u Ciebie zaczyna wypadać zapłon.
Z tym zakreceniem butli i wypaleniem gazu chodzi o to, że w dolocie do 1 cylindra może być wpiety wężyk podciśnienia LPG który otwiera reduktor gdy silnik pracuje. Gdy tam jest nieszczelność to masz niekontrolowaną dodatkową ilość gazu przedostajaca sie z reduktora w kolektor dolotu np na cylinder 1. Wtedy problem występuje na LPG i PB (gdy wyłączysz LPG tylko guzikiem na panelu).
Z tym zakreceniem butli i wypaleniem gazu chodzi o to, że w dolocie do 1 cylindra może być wpiety wężyk podciśnienia LPG który otwiera reduktor gdy silnik pracuje. Gdy tam jest nieszczelność to masz niekontrolowaną dodatkową ilość gazu przedostajaca sie z reduktora w kolektor dolotu np na cylinder 1. Wtedy problem występuje na LPG i PB (gdy wyłączysz LPG tylko guzikiem na panelu).