sens silnika 2.0 kompresor

Moderator: Dziki Mar

silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

Dziki Mar pisze: 9 kwie 2019, o 13:26 Wybacz, ale z takim myśleniem to każdy silnik będzie zły. (czytaj V6 nie ma żadnego sensu jeśli jest wybór V8)... Bla bla bla bla. Jeździłem tym m271 i złego słowa na niego nie powiem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
To zależy czy używasz samochodu do przemieszczania się z punktu A do punktu B wtedy Matiz dla Ciebie też będzie odpowiedni. Jeśli cenisz sobie przyjemność z jazdy kosztem wyższego spalania i często przemierzasz dystanse autostradowe to kupujesz V6
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Meniu »

Szkoda tylko, że na allegro itp. W203 z silnikiem innym niż 1.8K 2.0K i 2.2CDI ciężko spotkać a już nie mówie o następnym kroku czyli selekcji pod kątem rocznika, stanu i nadwozia.

Jakoś tak już jest, że w "małych" autach są małe silniki a w "dużych " autach są duże silniki.

A jaką widzicie konkurencję dla W203 3.2 V6 benzyna wśród innych marek ?
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

Meniu pisze: 10 kwie 2019, o 14:26 Szkoda tylko, że na allegro itp. W203 z silnikiem innym niż 1.8K 2.0K i 2.2CDI ciężko spotkać a już nie mówie o następnym kroku czyli selekcji pod kątem rocznika, stanu i nadwozia.

Jakoś tak już jest, że w "małych" autach są małe silniki a w "dużych " autach są duże silniki.

A jaką widzicie konkurencję dla W203 3.2 V6 benzyna wśród innych marek ?
Dokładnie tak! Na alledrogo i innych próżno szukać wersji 3.2 czy 2.8, ciężko nawet o 2.4 ale za to w PL górują 2.2 CDI i 1.8 kompressor. Właśnie to jest fajne w W203 że to jest mały samochód a w połączeniu z V6 i 3.2 robi się z tego mały samolot. To właśnie była przyczyna mojej decyzji o zakupie tego auta. A jeździłem testowo prawie wszystkimi wersjami W203 z kilkoma wyjątkami pośród Diesli bo ich po prostu nie biorę pod uwagę z racji tego że 2.2 CDI za słabe, 2.7 CDI baardzo wadliwe a 3.2 CDI dobre ale wole jednak silnik V6 niż R6.

Co do konkurencji dla W203 3.2 V6 to ja bym widział Lexusa IS 250 (drugiej generacji) 2.5 V6 208 KM - osiągi takie same tylko spalanie mniejsze o jakieś 4 litry. Zaryzykował bym jeszcze Lexusa IS 350, 3.5 V6 ale tam już jest 310 KM (niestety tylko na rynek Japoński i USA) ale osiągi odczuwalnie lepsze więc chyba to nie ta półka. Wymienił bym tylko jeszcze BMW 330 czwartej generacji (chociaż tam jest 6 cylindrów w rzędzie więc inny punkt odniesienia i nie to brzmienie co V6) choć pod względem osiągów minimalnie lepszy (231KM) kosztem spalania, które oscyluje w granicach 15-16 L więc MB 3.2 V6 wydaje się być ekonomiczny. Z resztą V-ka spali zawsze miej niż R6. Reszta szrotu z podobnych lat produkcji chyba po za zasięgiem, takie jest moje zdanie i tu postawię kropkę.
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Meniu »

Tak zerknąłem na dane Lexusa IS250 o którym wspomniałeś i trochę się zdziwiłem bo ma 250Nm co w porównaniu do Twojego 3.2 i 310Nm wypada trochę słabo jeśli chodzo o "osiagi takie same" - chyba że chodziło o coś innego?

Miałeś może takiego IS250 V6 ?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: Przybek »

silverarrow pisze: 13 kwie 2019, o 11:45 2.7 CDI baardzo wadliwe
Z całym szacunkiem ale chyba się trochę pomyliłeś bo to jeden z lepszych diesli MB.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: polofix »

Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

Meniu pisze: 13 kwie 2019, o 15:13 Tak zerknąłem na dane Lexusa IS250 o którym wspomniałeś i trochę się zdziwiłem bo ma 250Nm co w porównaniu do Twojego 3.2 i 310Nm wypada trochę słabo jeśli chodzo o "osiagi takie same" - chyba że chodziło o coś innego?

Miałeś może takiego IS250 V6 ?
Mam takiego jako drugie auto w rodzinie. Tam jest 6 biegowa skrzynia automatyczna co bardzo pomaga w osiągach i przy spalaniu. Osiągi niemal takie same a prędkość max i przyspieszenie bardzo porównywalne, niemal identyczne mimo mniejszej pojemności na niekorzyść Lexusa. Była taka wersja IS 300 ale tylko na rynki azjatyckie tam było coś około 240 KM więc zarówno BMW 330 jak i MB mogą się przy nim schować. Nie wspomnę o IS 350 (3.5L) 315 KM ale to już duża przepaść, niestety na Europę niedostępny (do Eu ze świata idą albo słabe wersje albo ropniaki/kaszlaki) Podobnie jest z resztą z AMG w przypadku starego dobrego C63 w wersji W204 oczywiście masz 6.3 litra a porównując go do Lexusa ISF masz 5.0 litra i osiągi niemal identyczne przy czym Lexus ma sprint do setki o 1 sec lepszy w trybie bez włączonego ESP oczywiście. Japońce nie potrzebują zbyt dużych pojemności żeby dobrze śmigać, zwróć uwagę chociażby na Nissana GTR'a 3.5 litra TT ma najlepszy czas na torze Nürburgring a wszystkie porszawy i ołtarzyki typu Ferrari z V12 mogą się schować...
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: polofix »

silverarrow pisze: 16 kwie 2019, o 10:35
polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...
Nie można porównywać tego silnika - 2,7CDI do innych w tym modelu. A t dlatego, że 95% diesli w W163 to właśnie ten silnik i ich jest najwięcej.
W W203 mają bardzo dobrą opinię bo jest ich jest o wiele mniej. Gorszą opinię mają silniki 2,2CDI, bo to właśnie jest odwrotnie niż w ML-ach. 95% jest 2,2CDI a 5 % 2,7CDI.
Podobnie jest z M271. M271 zwykły ma gorszą opinię od np M271 CGI. Dlaczego? Bo CGI jest śladowa ilość w W203, a przecież rozrząd jest podobny.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: silverarrow »

polofix pisze: 16 kwie 2019, o 12:45
silverarrow pisze: 16 kwie 2019, o 10:35
polofix pisze: 13 kwie 2019, o 18:58 Przybek, może chodzi o wadę fabryczną głowicy w pierwszych latach produkcji. Bo przecież silnik ogólnie bardzo udany
Dokładnie o to chodzi ale potem też nie było lepiej zwłaszcza w opinii użytkowników "słynnego" już ML. Pogadaj z użytkownikami Mercedesów ML z tym silnikiem...
Nie można porównywać tego silnika - 2,7CDI do innych w tym modelu. A t dlatego, że 95% diesli w W163 to właśnie ten silnik i ich jest najwięcej.
W W203 mają bardzo dobrą opinię bo jest ich jest o wiele mniej. Gorszą opinię mają silniki 2,2CDI, bo to właśnie jest odwrotnie niż w ML-ach. 95% jest 2,2CDI a 5 % 2,7CDI.
Podobnie jest z M271. M271 zwykły ma gorszą opinię od np M271 CGI. Dlaczego? Bo CGI jest śladowa ilość w W203, a przecież rozrząd jest podobny.
Trochę zamieszałeś ale po części nie można się z Tobą nie zgodzić. Jednak jeśli chodzi o 2.2 CDI to podobno najlepszy i ostatni Diesel wszech czasów. Do ML'a trochę za słaby ale latał przecież wszędzie od Sprinterów po C, E klasy aż po super niezawodne GLK, w którym o ile się nie mylę jeździ do dzisiaj.
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: sens silnika 2.0 kompresor

Post autor: maciekolo »

W GLK już inny 2,2cdi - 651.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”