Problem z silnikiem
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 kwie 2009, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Newcastle Emlyn
Problem z silnikiem
Mam pytanie jestem właścicielem Mercedesa c180 W203 z2002 roku 2.0benzyna i nie wiem co się dzieje z moim samochodem.Z okrąglego urządzenia które znaiduje się z przodu silnikana na dole po lewej stronie stojąc do niego przodem słychać dziwny dżwięk jakby pisk co powoduje nierówną prace silnika na biegu jałowym. ale nie jest tak cały czas tylko wtedy gdy silnik nie jest całkowicie rozgrzanyi trwa ok 20 sek.mam pytanie co to za urządzenie i za co ono odpowiada. z góry dziękuje i pozdrawiam
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 kwie 2009, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Newcastle Emlyn
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jest to pompa dodmuchu ciepłego powietrza do katalizatora (pompa powietrza wtórnego - jak to nazwałeś). Kieruje gorące powietrze do katalizatorów, by je szybciej podgrzać.
Aspekt czysto ekologiczny, dzięki temu samochód generalnie ma niższą emisję szkodliwych substancji. Do jazdy jako takiej jest nam to praktycznie niepotrzebne, niestety jak ta pompa się zatrze (a właśnie pewnie u Ciebie zaczyna się zacierać) to wywala "check engine"...
A nowa kosztuje jakieś chore pieniądze...
Aspekt czysto ekologiczny, dzięki temu samochód generalnie ma niższą emisję szkodliwych substancji. Do jazdy jako takiej jest nam to praktycznie niepotrzebne, niestety jak ta pompa się zatrze (a właśnie pewnie u Ciebie zaczyna się zacierać) to wywala "check engine"...
A nowa kosztuje jakieś chore pieniądze...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 kwie 2009, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Newcastle Emlyn
- birkof3
- VIP
- Posty: 59
- Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
A u mnie też chyba nie tak coś z tą pompą bo jak jest auto zimne to chodzi ok równo fajnie itd auto jest na gaz. a jak jest mocno na grzane zaczynają sie falowania czasami i jak depnę mu szybko do dechy to go dlawi ,i wywala mi co jakiś czas checka i ze sonda lambda tylna jest uszkodzona ,,,,,,a dopiero zmieniałem na nawa firmy NGK tylko były dwa rodzaje Norma Emisji Euro 3 i Euro 4 dalem Euro 3 bo tylko taką miałem czy to przez to ???
C 200 2002r
-
- VIP
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 sie 2009, o 16:39
- VIN:
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kolego to nie to samo ta pompa powietrza wtórnego działa tylko na zimnym silnik i jej zadaniem jest dogranie katalizatora w celu ograniczenia emisji spalin. Silnik nie zachowuje się dziwnie. Jedyną wadą tego badziewia jest zapalająca się kontrolka check engine
[ Dodano: 2009-09-11, 16:34 ]
Niestety u mnie jest to samo wywala mi raz na tydzień tą kontrolkę i jeszcze nie wiem jak się za to zabrać.
[ Dodano: 2009-09-11, 16:34 ]
Niestety u mnie jest to samo wywala mi raz na tydzień tą kontrolkę i jeszcze nie wiem jak się za to zabrać.
C 200 kompressor
-
- VIP
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 21:34
- VIN:
- Lokalizacja: Starachowice/Kraków