Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sław
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
VIN:
Lokalizacja: Boruja

Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Post autor: sław »

Witam wszystkich tyle się naczytałem o tych temp. że już mam dość wszyscy mają temp. w granicach 70-90C a u mnie po wymianie termostatu z serwisu mb tylko 40-50C już mam dość zapłaciłem za niego 200zł plus koszt wymiany i nic już mnie ku :censored: ica bierze nie wiem co robić na kompie żadnych błędów nie ma myślałem że może czujnik temp. jest walnięty ale nic jedna tylko jest ciekawostka wentylator się włącza przy tej temp.Dodam że komputer nie pokazuje żadnych błędów co robić?????? Pomóżcie proszę
Ostatnio zmieniony 1 lut 2009, o 23:01 przez sław, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Zacznij od tego, ze sprawdz po nagrzaniu silnika (do tego 40°C) czy waz gorny do chlodnicy jest cieply czy zimny. Jak cieply, to znaczy ze termostat wadlowy (wymienili na zly).

Jak czujnik to juz ciężej, musisz zmierzyc rezystencje, ale ja niestety nie wiem jaka tam ma byc rezystencja.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, o 09:34 przez kSmuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Wygląda że to wentylator "zbija" temperaturę i nie pozwala dojść do temp. roboczej...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
sław
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
VIN:
Lokalizacja: Boruja

Post autor: sław »

Tak kolego kSmuk wąż jest ciepły i chłodnica u góry też przy 40C nie wiem ale termostat nowy z serwisu ? też mi wygląda na to że jest do d.....py tylko co dalej kolejne 200zł?????
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ten termostat powinien być na gwarancji. Reklamuj go!
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze panowie w MB wcale go nie wymienili tylko pieniadze wzieli. :bezradny:
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
sław
VIP
Posty: 33
Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
VIN:
Lokalizacja: Boruja

Post autor: sław »

Termostat nowy w kartoniku sam osobiście go oglądałem a zakładany był u znajomego mechanika także o podmiance niema mowy gorzej z tym znajomym mechanikiem może oni go uszkodzili różnie to może być ? Później nijak się czepiać ale będę musiał Ale raczej pewne że to na pewno ten termostat???? czy może coś innego,co jeszcze może sprawdzić?????
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mam pomysł jako, że instrukcja podaje, że temperatura pracy jest dobra jak mieści się w skali, to zapytaj się czy to jest normalne, bo nigdzie nie ma jaka jest nominalna temperatura pracy silnika. Tak na moje oko to jak termostat byłby zepsuty, to nie włączyłby wogóle. Nie da się zrobić, żeby termostat otwierał się wcześniej, bez jego ściskania. Ściskania znaczy zmnieszenia objętości tej puszeczki gdzie jest miesznaina wosku i innych substancji. Na każdym termostacie, są ślady po ściskaniu, którego dokonała fabryka, kalibrując każdy termostat. Nie wyobrażam sobie jak mógłby zepsuć się termostat, żeby włączał za wcześnie duży obieg. Jakby włączał za późno, to byłoby oznaką uszkodzenia - jakieś rozszczelnienie.
P.S. Są samochody, w których duży obieg włącza się wcześniej niż przy nominalnej temperaturze pracy sinika.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, o 21:10 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze termostac poprostu zawisl w jednej pozycji (tak jak jest u mnie), termostat do wymiany mam, bede wymienial w przyszlym miesiacu. Ale jezeli to nowy termostat, to raczej jest to nie mozliwe.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

V126 pisze:Mam pomysł jako, że instrukcja podaje, że temperatura pracy jest dobra jak mieści się w skali, to zapytaj się czy to jest normalne, bo nigdzie nie ma jaka jest nominalna temperatura pracy silnika.
Nie za bardzo rozumiem jaki jest ten Twoj pomysł.
Pytasz o temperaturę pracy silnika - termostat otwiera sie przy 89 stopniach w dieslu. Wlasciwa temperatura pracy to napewno nie jest 40-50 stopni!
V126 pisze:Tak na moje oko to jak termostat byłby zepsuty, to nie włączyłby wogóle. Nie da się zrobić, żeby termostat otwierał się wcześniej, bez jego ściskania.
Co to znaczy ze jesli jest zepsuty to nie wlaczy sie wogole? to ze pracowalby caly czas na malym obiegu? to wtedy bylby przypadek odwrotny - autorowi postu silnik by sie przegrzewal.

[ Dodano: 2009-01-31, 23:56 ]
sław pisze:Tak kolego kSmuk wąż jest ciepły i chłodnica u góry też przy 40C nie wiem ale termostat nowy z serwisu ? też mi wygląda na to że jest do d.....py tylko co dalej kolejne 200zł?????
A po dlugiej jezdzie ta gorna rure mozesz swobodnie dotknac reka?
Przy 40-50 stopniach to ci sie uda,
ale przy zalozeniu ze jest walniety czujnik temperatury i silnik realnie osiaga te 75-90 stopni to mysle ze juz reki na dluzszy czas bys na tej rurze nie potrzymal...

A jeszcze zapytam o ogrzewanie. Przy 40-50 stopniach powinno wlasciwie nie byc cieplego powietrza z kratek czyli powiniennes zamarzać wewątrz samochodu...
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
maoam17
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: maoam17 »

Słuchaj to jak Ty mogłes u mechanika nie sprawdzic czy to działa?? płacisz komus a nawet nie sprawdzasz czy jest zrobione tak jak ma byc?? wystarczyło ustawic tem na maxa i wyłaczyc wiatrak zeby do srodka nie wiało i przez kilka minut przytrzymac pedał gazu i bys zobaczył czy temp, wzrosnie przynajmniej do tych 80...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

nygus7 nie znałem tych temperatur, a co do zpesucia termostatu, że za wcześnie się otwiera, to nie mam pojęcia jak mogłoby to się stać, na czym polegałoby uszkodzenie. Jenyne uszkodzenie termostatu, które przychodzi mi do głowy, to rozszczelnienie (nie otwiera się wogóle) lub zatarcie się w jednej pozycji, co odpada w przypadku nowego termostatu.

[ Dodano: 2009-02-01, 12:36 ]
Ile taki czujnik może kosztować??
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A jak moge odroznic czy padl termostat czy czujnik temperatury? Mam podobne objawy, myslalem ze to termostat, bo po paru kilomterow gorna rura jest ciepla, ale teraz jak uslszalem o czujniku, to zaczynam sie zastanawiac.

W jaki sposob moge sprawdzic ten czujnik temperatury?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Po podłączeniu do kompa chyba powinno wywalić.
A po dlugiej jezdzie ta gorna rure mozesz swobodnie dotknac reka?
Przy 40-50 stopniach to ci sie uda,
Może to będzie pomocne.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki, sprobuje z dotknieciem.

A nie wiesz moze jaka opornosc powinien miec sprawny czujnik przy zimnym i cieplym silniku?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”