Brak mocy
Moderator: Dziki Mar
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Leonidas - chodzi ci pewnie o LukOil, który przejął sieć JET'a.
Ja leję tam paliwo tylko do firmowych samochodów, do swojego jakoś nie mam odwagi...
Moja sugestia co do głównego problemu - u mnie, przy bardzo zbliżonych objawach (spadek mocy w całym zakresie obrotów) była zatarta pompa wody - która tez chłodzi kompresor.
Śmieszne jest to, że po podpięciu pod kompa diagnostyka tego nie podpowie.
Tylko nie wiem czy w innych benzyniakach z kompresorem jest taki sam układ...
Ja leję tam paliwo tylko do firmowych samochodów, do swojego jakoś nie mam odwagi...
Moja sugestia co do głównego problemu - u mnie, przy bardzo zbliżonych objawach (spadek mocy w całym zakresie obrotów) była zatarta pompa wody - która tez chłodzi kompresor.
Śmieszne jest to, że po podpięciu pod kompa diagnostyka tego nie podpowie.
Tylko nie wiem czy w innych benzyniakach z kompresorem jest taki sam układ...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Witam po dłuższej przerwie.
Po podłączeniu do komputera nie wykazał on żadnych błędów. Dla mnie jako dla osoby nie zorientowanej az tak mocno w tej tematyce to co najmniej dziwne.
Problem w dalszym ciągu występuje. Istotną rzeczą jaką zauważyłem jest to, że jeśli jadę dłuższy odcinek ze stałą prędkością i koniecznie na tempomacie wówczas odczuwam tak jakby "bardziej zesztywniał pedal gazu", jakby takie "większe naładowanie kompressora" i większy zapas mocy. Wtedy autko jedzie jak nalezy.
Miał ktoś może podobną przypadłośc?
Pozdrawiam. Tomek
Po podłączeniu do komputera nie wykazał on żadnych błędów. Dla mnie jako dla osoby nie zorientowanej az tak mocno w tej tematyce to co najmniej dziwne.
Problem w dalszym ciągu występuje. Istotną rzeczą jaką zauważyłem jest to, że jeśli jadę dłuższy odcinek ze stałą prędkością i koniecznie na tempomacie wówczas odczuwam tak jakby "bardziej zesztywniał pedal gazu", jakby takie "większe naładowanie kompressora" i większy zapas mocy. Wtedy autko jedzie jak nalezy.
Miał ktoś może podobną przypadłośc?
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniony 12 paź 2008, o 14:41 przez tomuniooo, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C200 Kompressor 2001
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 09:58
- VIN:
- Lokalizacja: L-n
Występował spadek mocy, włączona kontrolka "check engine", nieco wyższe spalanie (+1l/100km), oddałem do ASO, żeby było szybko naprawione.
Koszt sprawdzenia: 180PLN
Diagnoza: odma do wymiany, koszt części 26PLN (wg faktury)
Ilość roboczogodzin: 2.5h (czy faktycznie się tyle to wymienia :!: wg faktury 400PLN)
Co prawda po naprawie auto odzyskało pierwotny wigor, ale zastanawia mnie czy przypadkiem nie zostałem nabity w butelkę z tym czasem naprawy ( ), bo tak się czuję
Pozdrawiam,
Miet
Koszt sprawdzenia: 180PLN
Diagnoza: odma do wymiany, koszt części 26PLN (wg faktury)
Ilość roboczogodzin: 2.5h (czy faktycznie się tyle to wymienia :!: wg faktury 400PLN)
Co prawda po naprawie auto odzyskało pierwotny wigor, ale zastanawia mnie czy przypadkiem nie zostałem nabity w butelkę z tym czasem naprawy ( ), bo tak się czuję
Pozdrawiam,
Miet
SC C200 Kompressor 04
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Witam i odświeżam temat. Co do pytania wyżej o czas wymiany odmy to sam wymieniałem tą idącą bezpośrednio do przepływonierza i powiem Ci, że faktycznie jest to dosyć czasochłonne i też nerwochłonne:).
Natomiast co do głównego wątku to problem został rozwiązany i usterka polegała (tak jak myslałem i tak jak podejrzewał Mercfan) na nieszczelnościach. Jedna nieszczelnośc pojawiła się bezpośrednio pod przepustnicą przy kompressorze ( nieszczelnośc praktycznie niewidoczna gołym okiem), i druga nieszczelnośc - "wyrobił" się delikatnie gwint w odmie gdzie były wkręcane śrubki mocujące przepływomierz i w ten sposób powstało minimalne rozszczelnienie od spodu (było to również praktycznie niewidoczne).
Także jesli występuje brak mocy, tak jak sądzi tutaj więszkośc z forumowiczów - szukajmy najpierw nieszczelności (nawet najmniejszej).
To tak jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem.
Pozdrawiam.
Natomiast co do głównego wątku to problem został rozwiązany i usterka polegała (tak jak myslałem i tak jak podejrzewał Mercfan) na nieszczelnościach. Jedna nieszczelnośc pojawiła się bezpośrednio pod przepustnicą przy kompressorze ( nieszczelnośc praktycznie niewidoczna gołym okiem), i druga nieszczelnośc - "wyrobił" się delikatnie gwint w odmie gdzie były wkręcane śrubki mocujące przepływomierz i w ten sposób powstało minimalne rozszczelnienie od spodu (było to również praktycznie niewidoczne).
Także jesli występuje brak mocy, tak jak sądzi tutaj więszkośc z forumowiczów - szukajmy najpierw nieszczelności (nawet najmniejszej).
To tak jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem.
Pozdrawiam.
W203 C200 Kompressor 2001
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Jeżeli chodzi o czasochłonność to policzcie sobie jak to robi ASO mb.
cena roboczogodziny netto 205,-
wymiana świecy żarowej (koszt 77,- oryginał) 324,-
faktyczny czas usługi ( z zagarkiem w ręku) 4 minuty 40sek miałem możliwość stania obok auta
Robią nas jak chcą ,bandytyzm,zbrodnia w białych rękawiczkach!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-12-22, 21:33 ]
A co do braku mocy jak w temacie, to w moim mb powodem był błąd w oprogramowaniu. Wgrali nowy soft do kompa i autko jak nówka Cena brutto 150,- i tu chylę czoła ,bo szukali przyczyny ok.5 godzin
cena roboczogodziny netto 205,-
wymiana świecy żarowej (koszt 77,- oryginał) 324,-
faktyczny czas usługi ( z zagarkiem w ręku) 4 minuty 40sek miałem możliwość stania obok auta
Robią nas jak chcą ,bandytyzm,zbrodnia w białych rękawiczkach!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 2008-12-22, 21:33 ]
A co do braku mocy jak w temacie, to w moim mb powodem był błąd w oprogramowaniu. Wgrali nowy soft do kompa i autko jak nówka Cena brutto 150,- i tu chylę czoła ,bo szukali przyczyny ok.5 godzin
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 paź 2008, o 16:44
- VIN:
- Lokalizacja: Prabuty
brak mocy w mietku w203 z 2005 roku
witam wszystkich
czytam juz wiele waszych postow i dalej mam problem
sluchajcie mam taki problem :
auto nie ma wlasciwej mocy obr max 3000obr i koniec (chyba ze wylacze i wlacze zaplon) na chwile odzyska swoje podobno 140KM
rozumiem wlacza mu sie tryb awaryjny i ogranicza silnik do pewnych obrotow ale pytam dlaczego ?
w Aso powiedzieli mi ze nie wiedza najlepiej wszystko by trzeba bylo wymienic
jak dotat sprawdzilem czy nie jest zapchany dziurawy intercooler wymienilem przeplywomiez byl nie raz zmieniany softcar i dalej te same objawy 3 tys obr i koniec
pali sie zółta kontrolka (check engine) a nawet czasami gasnie ale i tak to nic nie zmienia
zapewniam ze wszystkie podcisnienia sa dobrze podlaczone i ze silnik nie ciagnie lewego powietrza kilku fachowcow juz to wszystko sprawdzalo po kilka dziesiat razy a mi pieniadze sie koncza
teraz w Aso powiedziano ze nie wiemy co moze byc tego przyczyna ale w 90% bedzie to turbina (znaczy sie elektryczna przepustnica w niej) koszt 7 tys zl
skolei gdzie indziej powiedziano ze to zapchany katalizator ale nie sa pewni koszt chyba 1600zl
jak sadzicie wymienia moze mieliscie jakis inny przypadek
bo z wlasnych odczuc podejrzewam ze to jakis duperel nawala
odpalam go rano ma idzie dobrze przez 1 min
wylaczam i wlaczam zaplon daje mu ostro do pieca jest dobrze przez 10 min
jade w trasie dodaje mu bardzo malo gazu jest dobrze przez 200 km a pozniej dam mu pelen gaz przez chwile dobrze pozniej znowu blokada 3tys obr i zero zycia.....
autop z poczatku 2005 roku przebieg 300tys km, 2200 CDI
prosze pomocy
czytam juz wiele waszych postow i dalej mam problem
sluchajcie mam taki problem :
auto nie ma wlasciwej mocy obr max 3000obr i koniec (chyba ze wylacze i wlacze zaplon) na chwile odzyska swoje podobno 140KM
rozumiem wlacza mu sie tryb awaryjny i ogranicza silnik do pewnych obrotow ale pytam dlaczego ?
w Aso powiedzieli mi ze nie wiedza najlepiej wszystko by trzeba bylo wymienic
jak dotat sprawdzilem czy nie jest zapchany dziurawy intercooler wymienilem przeplywomiez byl nie raz zmieniany softcar i dalej te same objawy 3 tys obr i koniec
pali sie zółta kontrolka (check engine) a nawet czasami gasnie ale i tak to nic nie zmienia
zapewniam ze wszystkie podcisnienia sa dobrze podlaczone i ze silnik nie ciagnie lewego powietrza kilku fachowcow juz to wszystko sprawdzalo po kilka dziesiat razy a mi pieniadze sie koncza
teraz w Aso powiedziano ze nie wiemy co moze byc tego przyczyna ale w 90% bedzie to turbina (znaczy sie elektryczna przepustnica w niej) koszt 7 tys zl
skolei gdzie indziej powiedziano ze to zapchany katalizator ale nie sa pewni koszt chyba 1600zl
jak sadzicie wymienia moze mieliscie jakis inny przypadek
bo z wlasnych odczuc podejrzewam ze to jakis duperel nawala
odpalam go rano ma idzie dobrze przez 1 min
wylaczam i wlaczam zaplon daje mu ostro do pieca jest dobrze przez 10 min
jade w trasie dodaje mu bardzo malo gazu jest dobrze przez 200 km a pozniej dam mu pelen gaz przez chwile dobrze pozniej znowu blokada 3tys obr i zero zycia.....
autop z poczatku 2005 roku przebieg 300tys km, 2200 CDI
prosze pomocy
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
W autach produkowanych bodaj że od 2005r. (ale daty nie jestem pewien ) montowane są filtry cząstek stałych a w mb nazywa się to DPF . I tu pytanie ,bo masz auto z 2005r. czy aby ten filtr nie jest zamontowany u ciebie? Zaznaczam ,że jest to opcja za dopłatą dla tych ,co chcą mieć zieloną naklejkę czyli narma EURO4. Jeżeli jest zamontowany DPF, to montowany jest czujnik różnicowy ciśnienia , który odpowiedzialny jest za kontrole tego filtra tzn sprawdza ciśnienie spalin przed i za filtrem . Awaria jednego z nich lub obu elementów wywala błąd ,blokuje silnik i właśnie jest tak jak piszesz ,że czasami auto jedzie jakby awaria ustąpiła. Czujnik kosztuje 220,- ale zapchany filtr -czyli zniszczony około 7tys Filtra tego tak jak katalizatora nie można naprawić (wyczyścic). Dzieje się tak jeżeli w silniku zalany jest nieodpowiedni olej .Ma być Mobil1 ESP 5W30 (http://www.mobil.pl/poland-polish/lcw/p ... hetics.asp ) lub podobnej klasy. Nic innego w tej materii nie wiem.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Wiem, że można w jakiś sposób wyczyścić filtr cząstek stałych, robimy takie operacje w VW i audi dość często. A norma to chyba EURO 5, u mnie w papierach jest, że mam EURO 4 więc już jakiś czas 4 obowiązuje...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
No też mówię, wsiadamy we dwóch do samochodu, jeden kieruje, a drugi trzyma na kolanach urządzenie do diagnozy VAS, uruchamia funkcję czyszczenia filtra cząstek stałych, pokazuje się jego stan zabrudzenia w procentach, po czym musimy jechać ciągle ze stałą prędkością, 3-4bieg, 3000obr/min. i tak jakieś 20-30km aż zabrudzenie zejdzie do 5-10% to już jest dobrze. Podczas jazdy samochód zachowuje się nieco dziwnie, sporo kopci i nie jest zbyt żwawy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- Cohones
- Użytkownik
- Posty: 142
- Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
- VIN:
- Lokalizacja: Bretten/Gdańsk
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź