Tuleja wahacza

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Dawid0ss
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
VIN:
Lokalizacja: Płock

Tuleja wahacza

Post autor: Dawid0ss »

Witam,

Kilka miesięcy temu auto było w ASO na wymianie wahaczy z przodu. Od tamtego czasu borykam się z luzem na tulei - wahacz przedni górny.

Najdziwniejsze jest to, że reklamacja usługi nie pomaga. Sprawa wygląda tak, jakby majstry z ASO nie potrafili tego poprawnie złożyć. Postanowiłem zatem wybadać temat.

Model C180, rocznik 2007

Załączam dwa zdjęcia

- tuleja kod A 203 333 1014

Obrazek

- śruba kod A 220 333 0171

Obrazek

Po ostatniej wizycie w ASO elementy były złożone tak, że śruba została umieszczona centralnie w środku tulei - otwór nr 2 - kompletnie nie korzystając z tych ząbków wewnątrz. Nacięcia na śrubie wskazują, że jednak powinna ona z nich korzystać.

Proszę o info, jak to złożyć.

Edit 1 Regulamin czytałem. VIN uzupełnię asap

Pozdrawiam
Dawid
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, o 00:30 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Najpierw przeczytaj regulamin forum i uzupełnij braki .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Dawid0ss pisze: Od tamtego czasu borykam się z luzem na tulei
A gdzie ten luz jest ??
Dawid0ss pisze:śruba została umieszczona centralnie w środku tulei
To jest śruba naprawcza do regulacji zawieszenia i może być włożona również w środek . Pytanie gdzie była przed wymianą ??
Dawid0ss pisze:Nacięcia na śrubie wskazują, że jednak powinna ona z nich korzystać.
Moga korzystać ale nie muszą - wszystko zależy od ustawienia zawieszenia.
Dawid0ss pisze:- tuleja kod A 203 333 1014
Ta tuleja powinna być założona nie tak jak pokazujesz tylko obrócona o 90 stopni - to jajko ma być w poziomie a nie w pionie
Smart 0,8 CDI 2002
Dawid0ss
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: Dawid0ss »

Cze,

Luz jest właśnie na tej tulei. Śruba rusza się na boki, pomimo skręcenia tego na amen. Tuleja jest zamontowana w poziomie, tak jak zaznaczyłeś. Luz na tulei również jest w poziomie.

A jak to było złożone przed naprawą, to już wie tylko i wyłącznie majster z ASO, który to rozebrał i później nieumiejętnie "złożył".

Co w takim razie mogę zrobić ?

Pzdr
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, o 16:08 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C180 KOMPRESSOR
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Dawid0ss pisze: Śruba rusza się na boki, pomimo skręcenia tego na amen.
Cos dziwnego. A może śruba jest za długa ???? i na amen to ona jest skręcona a nie tuleja ???? A może śruba od poprzecznego wahacza jest dłuższa i ktoś je pomylił ????
Dawid0ss pisze:Najdziwniejsze jest to, że reklamacja usługi nie pomaga.
Co to za serwis który nie potrafi zweryfikować dlaczego nie można dokręcić tulei ?? Tam chyba od strony nakrętki powinna być podkładka - gruba podkładka- jest ????
Smart 0,8 CDI 2002
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Bo prawidłowy numer tej śruby według EPC do tej tulei to 2203330071 a ta ... 0171 służy tylko do regulacji w trakcie montażu. Kolejność jest taka od strony nakrętki tej śruby:

-nakrętka
-podkładka 220330076
-druga 2113330697
-tuleja
-podkładka 2113330697
-podkładka 2203330076
-śruba przez środek

z tego co widze i czytam. :mysli: Proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie w EPC. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Smart pisze:służy tylko do regulacji
tak ale nie podczas montażu tylko jak potrzeba zmienić ustawienia zawieszenia - kąt wyprzedzenia wahacz wzdłużny , kąt pochylenia koła wahacz poprzeczny. Cała śruba bez nacięć da sie włożyć tylko w środek tulei a z nacięciami pasuje w 3 miejscach- i to jest tzw śruba regulacyjna.
Smart 0,8 CDI 2002
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Jeśli miałeś części zamontowane w ASO przysługuje Ci gwarancja. Jeżeli problem się powtarza może trzeba wymienić śrubę i założyć nową tuleje. Salon na tym nie traci bo jest to gwarancja na cześć no chyba, że dali dupy i z jakiś powodów nie chcą tego reklamować Jeżeli otwór w tz"sankach" jest nie naruszony to nie ma prawa występować tam żaden luz. Koniec.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Dzięki Falcon. :ok: Czyli numer śruby lub śruba, którą ma zamontowaną Dawid z tego co pisze jest nieprawidłowa albo źle dobrana i chłopaki z ASO coś cyganią, tak czy siak. :bezradny: A reszta jak Zezek. Elemnty, które wcześniej wymieniłem według EPC stanowią integralny komplet do tej tulei i powinny tam być, bo sam numer tulei jest prawidłowy. :tak:
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, o 11:05 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Dawid0ss
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: Dawid0ss »

Ok, dzięki za info. Dziś biorę wydruki, faktury i idę do ASO. Jestem ciekaw, co oni na to.
Dam znać.
Pzdr
W203 C180 KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
krzys86
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
VIN:
Lokalizacja: S-rz

Post autor: krzys86 »

kolega smart ma racje też sprawdzałem i powinna być tam sruba o tym nr 2203330071 ta druga służy do regulacja
WDB2030061A073708
Dawid0ss
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
VIN:
Lokalizacja: Płock

Post autor: Dawid0ss »

Strasznie trefny temat. Auto było u nich 3 razy i wychodzi na to, że za każdym razem oddają mi furę ze śrubą do regulacji OMG.

Za drugim razem wymieniali oba wahacze z przodu. Za chwilę wyjdzie, że to w ogóle nie było potrzebne :rotfl:

Pzdr
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, o 13:09 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180 KOMPRESSOR
Falcon
VIP
Posty: 185
Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
VIN: WME01MC011H122552
Lokalizacja: Józefosław

Post autor: Falcon »

Dawid0ss pisze:wychodzi na to, że za każdym razem oddają mi furę ze śrubą do regulacji OMG
Jeżeli ktoś kiedyś ustawiał tam geometrię i potrzebował śrub regulacyjnych to po wymianie wahaczy lub tulei powinien włożyć śrubę taką jak tam była . To nie jest problem śruby takiej czy siakiej tylko mnie się wydaje że śruba jest za długa i skręcenie jej na max nic nie daje - nie widzę innej możliwości .
Smart 0,8 CDI 2002
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”