Tuleja wahacza
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
- VIN:
- Lokalizacja: Płock
Tuleja wahacza
Witam,
Kilka miesięcy temu auto było w ASO na wymianie wahaczy z przodu. Od tamtego czasu borykam się z luzem na tulei - wahacz przedni górny.
Najdziwniejsze jest to, że reklamacja usługi nie pomaga. Sprawa wygląda tak, jakby majstry z ASO nie potrafili tego poprawnie złożyć. Postanowiłem zatem wybadać temat.
Model C180, rocznik 2007
Załączam dwa zdjęcia
- tuleja kod A 203 333 1014
- śruba kod A 220 333 0171
Po ostatniej wizycie w ASO elementy były złożone tak, że śruba została umieszczona centralnie w środku tulei - otwór nr 2 - kompletnie nie korzystając z tych ząbków wewnątrz. Nacięcia na śrubie wskazują, że jednak powinna ona z nich korzystać.
Proszę o info, jak to złożyć.
Edit 1 Regulamin czytałem. VIN uzupełnię asap
Pozdrawiam
Dawid
Kilka miesięcy temu auto było w ASO na wymianie wahaczy z przodu. Od tamtego czasu borykam się z luzem na tulei - wahacz przedni górny.
Najdziwniejsze jest to, że reklamacja usługi nie pomaga. Sprawa wygląda tak, jakby majstry z ASO nie potrafili tego poprawnie złożyć. Postanowiłem zatem wybadać temat.
Model C180, rocznik 2007
Załączam dwa zdjęcia
- tuleja kod A 203 333 1014
- śruba kod A 220 333 0171
Po ostatniej wizycie w ASO elementy były złożone tak, że śruba została umieszczona centralnie w środku tulei - otwór nr 2 - kompletnie nie korzystając z tych ząbków wewnątrz. Nacięcia na śrubie wskazują, że jednak powinna ona z nich korzystać.
Proszę o info, jak to złożyć.
Edit 1 Regulamin czytałem. VIN uzupełnię asap
Pozdrawiam
Dawid
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, o 00:30 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 3 razy.
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
A gdzie ten luz jest ??Dawid0ss pisze: Od tamtego czasu borykam się z luzem na tulei
To jest śruba naprawcza do regulacji zawieszenia i może być włożona również w środek . Pytanie gdzie była przed wymianą ??Dawid0ss pisze:śruba została umieszczona centralnie w środku tulei
Moga korzystać ale nie muszą - wszystko zależy od ustawienia zawieszenia.Dawid0ss pisze:Nacięcia na śrubie wskazują, że jednak powinna ona z nich korzystać.
Ta tuleja powinna być założona nie tak jak pokazujesz tylko obrócona o 90 stopni - to jajko ma być w poziomie a nie w pionieDawid0ss pisze:- tuleja kod A 203 333 1014
Smart 0,8 CDI 2002
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
- VIN:
- Lokalizacja: Płock
Cze,
Luz jest właśnie na tej tulei. Śruba rusza się na boki, pomimo skręcenia tego na amen. Tuleja jest zamontowana w poziomie, tak jak zaznaczyłeś. Luz na tulei również jest w poziomie.
A jak to było złożone przed naprawą, to już wie tylko i wyłącznie majster z ASO, który to rozebrał i później nieumiejętnie "złożył".
Co w takim razie mogę zrobić ?
Pzdr
Luz jest właśnie na tej tulei. Śruba rusza się na boki, pomimo skręcenia tego na amen. Tuleja jest zamontowana w poziomie, tak jak zaznaczyłeś. Luz na tulei również jest w poziomie.
A jak to było złożone przed naprawą, to już wie tylko i wyłącznie majster z ASO, który to rozebrał i później nieumiejętnie "złożył".
Co w takim razie mogę zrobić ?
Pzdr
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, o 16:08 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C180 KOMPRESSOR
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
Cos dziwnego. A może śruba jest za długa ???? i na amen to ona jest skręcona a nie tuleja ???? A może śruba od poprzecznego wahacza jest dłuższa i ktoś je pomylił ????Dawid0ss pisze: Śruba rusza się na boki, pomimo skręcenia tego na amen.
Co to za serwis który nie potrafi zweryfikować dlaczego nie można dokręcić tulei ?? Tam chyba od strony nakrętki powinna być podkładka - gruba podkładka- jest ????Dawid0ss pisze:Najdziwniejsze jest to, że reklamacja usługi nie pomaga.
Smart 0,8 CDI 2002
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Bo prawidłowy numer tej śruby według EPC do tej tulei to 2203330071 a ta ... 0171 służy tylko do regulacji w trakcie montażu. Kolejność jest taka od strony nakrętki tej śruby:
-nakrętka
-podkładka 220330076
-druga 2113330697
-tuleja
-podkładka 2113330697
-podkładka 2203330076
-śruba przez środek
z tego co widze i czytam. Proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie w EPC.
-nakrętka
-podkładka 220330076
-druga 2113330697
-tuleja
-podkładka 2113330697
-podkładka 2203330076
-śruba przez środek
z tego co widze i czytam. Proszę doświadczonych kolegów o potwierdzenie w EPC.
CL203 WDB2037461A802397
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
tak ale nie podczas montażu tylko jak potrzeba zmienić ustawienia zawieszenia - kąt wyprzedzenia wahacz wzdłużny , kąt pochylenia koła wahacz poprzeczny. Cała śruba bez nacięć da sie włożyć tylko w środek tulei a z nacięciami pasuje w 3 miejscach- i to jest tzw śruba regulacyjna.Smart pisze:służy tylko do regulacji
Smart 0,8 CDI 2002
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
Jeśli miałeś części zamontowane w ASO przysługuje Ci gwarancja. Jeżeli problem się powtarza może trzeba wymienić śrubę i założyć nową tuleje. Salon na tym nie traci bo jest to gwarancja na cześć no chyba, że dali dupy i z jakiś powodów nie chcą tego reklamować Jeżeli otwór w tz"sankach" jest nie naruszony to nie ma prawa występować tam żaden luz. Koniec.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..
Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki Falcon. Czyli numer śruby lub śruba, którą ma zamontowaną Dawid z tego co pisze jest nieprawidłowa albo źle dobrana i chłopaki z ASO coś cyganią, tak czy siak. A reszta jak Zezek. Elemnty, które wcześniej wymieniłem według EPC stanowią integralny komplet do tej tulei i powinny tam być, bo sam numer tulei jest prawidłowy.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, o 11:05 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
- VIN:
- Lokalizacja: Płock
- krzys86
- Użytkownik
- Posty: 157
- Rejestracja: 4 sie 2015, o 19:07
- VIN:
- Lokalizacja: S-rz
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lis 2015, o 20:42
- VIN:
- Lokalizacja: Płock
Strasznie trefny temat. Auto było u nich 3 razy i wychodzi na to, że za każdym razem oddają mi furę ze śrubą do regulacji OMG.
Za drugim razem wymieniali oba wahacze z przodu. Za chwilę wyjdzie, że to w ogóle nie było potrzebne
Pzdr
Za drugim razem wymieniali oba wahacze z przodu. Za chwilę wyjdzie, że to w ogóle nie było potrzebne
Pzdr
Ostatnio zmieniony 26 lis 2015, o 13:09 przez Dawid0ss, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180 KOMPRESSOR
-
- VIP
- Posty: 185
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 23:06
- VIN: WME01MC011H122552
- Lokalizacja: Józefosław
Jeżeli ktoś kiedyś ustawiał tam geometrię i potrzebował śrub regulacyjnych to po wymianie wahaczy lub tulei powinien włożyć śrubę taką jak tam była . To nie jest problem śruby takiej czy siakiej tylko mnie się wydaje że śruba jest za długa i skręcenie jej na max nic nie daje - nie widzę innej możliwości .Dawid0ss pisze:wychodzi na to, że za każdym razem oddają mi furę ze śrubą do regulacji OMG
Smart 0,8 CDI 2002