czy koniecznie profil 40 naa tył?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
stop
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:15
VIN:
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: stop »

twierdzisz że po zmianie na 205 ki palił by mi ok 6 l/100km ?
a motorek mam podkręcony :ok: i często latam ~180-200km/h :boisie:
-------------------------------

S203 WDB2032081F712489
presstarter
VIP
Posty: 91
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:44
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: presstarter »

Hahah 1,5 litra dobre! Może założył jakieś opony budżetowe o większych oporach toczenia dla oszczędności (jak rozumiem szersze założył do felg o większej średnicy a wiadomo od 16" cena idzie szybko w góre) albo założył felgi o 3kg cięższe na sztuce :) Ja w poprzednim aucie (passat b5 1.9 115 kuni) przeszedłem z 4x 205/55/16 na 4x 225/45/17 i nie widziałem różnicy ani w mieście ani w trasie a na 17" miałem opony Toyo T1r więc nie jakaś klasa premium ;) A może zwalnia kolega przed każdą dziurą i potem musi się rozpędzać i stąd to spalanie?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2015, o 20:29 przez presstarter, łącznie zmieniany 1 raz.
C220 CDI Elegance, 2004 lift
WDB2030081F558376
Awatar użytkownika
HermaN KorteZ
VIP
Posty: 157
Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Będzin Beat

Post autor: HermaN KorteZ »

osobiście przypuszczam że literek musi zezreć współczynnik tarcia etc. nie ma bata, natomiast co do osiągów :glupek: tu bym polemizował przy małym motorku może ale 2,7 przypuszczam że nie odczuję różnicy może rozpędzanie słabsze ale max taki sam ...poza nie latam ponad 210...
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2015, o 21:01 przez HermaN KorteZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego wcześniej miałem c200 cdi na 17 z profilem 225/45 i tył 245/45 oponki Continental spalanie może max 0,5 l ale za to lepsze hamowanie a zakręty normalnie bajka jak po sznurku jak ktoś ma 16 i kiepska oponę z kiepskim oporem toczenia to może palić mniej lub tyle samo co 17 z górnej polki
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
HermaN KorteZ
VIP
Posty: 157
Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Będzin Beat

Post autor: HermaN KorteZ »

krzymech pisze:........225/45 i tył 245/45........i
czyli nie 40 jak fabryka?
takie jest moje pytanie podstawowe czy wsadze 45 bez problemu na zadek
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2015, o 21:31 przez HermaN KorteZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

45 wejdzie zalezy jaka felga jakie ma et ja mialem dolozone dystanse po 20mn bo sie nie miescilo z tym ET i oczywiscie dluzsze szpilki
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
voytecku
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: voytecku »

U mnie po zmianie ze 195 komputer pokazuje spalanie wieksze o 0,5-0,7l w trasie. W miescie nawet nie wiem, ile pali. Ale wrazenia z jazdy sa o wiele lepsze i przyjemniejsze. Nie jest rowniez tak twardo, jak przypuszczalem.

Pozdrawiam,
voytecku.
WDB2030461A522509
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Kortez. Z mojego doświadczenia przy spokojnej jeździe do 120km/h w jakiejś tam części cykl mieszany, spokojnie przybędzie na spalaniu przy laciach 225 przód/245 tył wzrośnie REALNIE minimum o litr w stosunku do 205 i proporcjonalnie od litra wzwyż wraz ze wzrostem prędkości od 120km/h wzwyż względem 205. Opory toczenia plus waga. Postaw na wadze domowej felgę 16 z oponą 205/55 i felgę 17 z oponą 245/40 z naszych dresów i zobaczysz różnicę o której mówię na jednym kole plus opory. :tak:

Inne opinie o minimalnym wzroście sugeruję realnie wsadzić między bajki. Nie raz to ćwiczyłem na różnych autach. Widać to szczególnie w pierwszym okresie gdy z letnich szerokich przechodzimy na wąskie zimówki a jeszcze nie ma mrozów itd.. Kotrez załóż 245/40/17 tył i 225/45/17 na przód. Ta podmiana na 45 tył kompletnie nic Ci nie da a nie względem komfortu, ani oszczędności spektakularnych w zakupie, ani względem ustawień fabrycznych więć po co kopac się z koniem? :mysli: Polecam oponę Barum 3HM. Świetna relacja jakości opony do ceny w tych rozmiarach. :usmiech:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
HermaN KorteZ
VIP
Posty: 157
Rejestracja: 24 mar 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Będzin Beat

Post autor: HermaN KorteZ »

Smart pisze:........... Polecam oponę Barum 3HM. Świetna relacja jakości opony do ceny w tych rozmiarach. :usmiech:
co do barumów teraz jeżdżę na 205 właśnie 3HM i jestem niezadowolony 72db po prostu je słychać i to dość, do tego czesto miga trakcja na zakrętach co świadczy o ich słabej przyczepności dopiero od 190 ich nie słychać :ostr: mam już swojego fwryta na aluminium ale powiem jak założę by nie spalić :mysli:
:yyy:
chyba tak jak mówisz zostanę przy ustawieniach fabrycznych jeżeli nie ma różnicy w komforcie przy tym 0,5 cm to nie będę udziwniał a lać będzie ładnie wyglądał na zadku :bravo: :zacieszacz:
Mercedes C270 AvanTgarde, 170KM, 2002r, kombi
WDB2032161F307306
dramol
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 22 sie 2010, o 20:19
VIN: WDB2030421A598116
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dramol »

Ja nie odczuwam w kieszeni ani nie specjalnie widzę na komputerze wzrostu spalania po przekładce z 205 - zimowe na 225/245 '17 letnie. Może jakieś ułamki. Na pewno nie powyżej 0.5l/100 - zauważyłbym. Myślę że czym słabsze auto tym różnica w spalaniu będzie bardziej widoczna - tak jak z klimą.
Gadzina
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 1 paź 2014, o 22:00
VIN:
Lokalizacja: gdańsk

Re: czy koniecznie profil 40 naa tył?

Post autor: Gadzina »

Witam ja mam 4 tylne hoedus"y i oponę 225/45 i sprawdzają się bardzo dobrze delikatny dystans na przód i zero problemów
W 203 2,7 Cdi 2001r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”