Ściąga w prawo

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Ściąga w prawo

Post autor: AdeKi »

Witam, tak jak w temacie, mojego :mb: ściąga lekko w prawo. Autko zakupiłem niedawno, na oponach zimowych, gdzie po kupnie dwa dni później wymieniłem na letnie i wtedy właśnie się to zaczęło. Czy jest możliwe, że wulkanizator źle wyważył koła? Dodam, że felgi pozostały te same.
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jeśli ciśnienie w oponach jest prawidłowe ... masz rozregulowane zawieszenie .. Oby tylko ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
staniek230
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 17 lip 2014, o 22:45
VIN:
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: staniek230 »

Ale skoro na zimówkach nie ściągało w prawo to czy może być rozregulowane zawieszenie?? dla mnie kola źle wyważone albo opona letnia zjechana...(kola nie mają bicia??) zamień tylne opony z przednimi i zobacz czy będzie to samo...
DaimlerChrysler C180 95kW 2000r. automat
WDB2030351A075851
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

AdeKi pisze:Autko zakupiłem niedawno, na oponach zimowych, gdzie po kupnie dwa dni później wymieniłem na letnie i wtedy właśnie się to zaczęło.
Czyli opony skoro wcześniej było ok na zimowych. Zacznij od zabawy z przodem czyli przwa na lewą a potem tył na przód i zobacz efekty czy coś się zmienia. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Post autor: AdeKi »

staniek230 pisze: dla mnie kola źle wyważone albo opona letnia zjechana...(kola nie mają bicia??) zamień tylne opony z przednimi i zobacz czy będzie to samo...
Opony sprawdziłem dokładnie i ani trochę nie są zjechane w sposób nie prawidłowy. Bić koła też nie mają, sprawdziłem przy wysokiej prędkości oraz przy niskiej i nic nie wyczułem. Po południu jak wrócę do domu to przełożę koła i dam znać czy pomogło.



Smart pisze:Zacznij od zabawy z przodem czyli przwa na lewą a potem tył na przód i zobacz efekty czy coś się zmienia. :tak:
Prawej na lewą nie założę ponieważ są kierunkowe. Tył na przód jak wrócę do domu ogarnę.


A tak poza, to sprawdzając opony zauważyłem, że właśnie na prawym kole brak odważników. Czy to może być przyczyną? Zaraz po zmianie opon jeździłem sporo po mieście więc "ściągania" w prawo nie zauważyłem, a byłaby możliwość aby ten odważnik mi odpadł?
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Rozumiem. Zobacz zatem przód na tył a brak odważników czy nie wyważanie koła moim zdaniem skutkuje biciem a nie ściagniem i to wszystko. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

AdeKi pisze:Autko zakupiłem niedawno, na oponach zimowych
A nie wpadłeś na to , że na przykład , ktoś z drugiej strony obniżył ciśnienie , żeby Ci opylić auto ? Nie takie czary "Mirek" robił .. Ale to Twoje auto i twoja kasa ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Post autor: AdeKi »

jarod32 pisze:
AdeKi pisze:Autko zakupiłem niedawno, na oponach zimowych
A nie wpadłeś na to , że na przykład , ktoś z drugiej strony obniżył ciśnienie , żeby Ci opylić auto ? Nie takie czary "Mirek" robił .. Ale to Twoje auto i twoja kasa ..
Szczerze zawsze po zakupie auta sprawdzam wszystko co przeciętny człowiek może sprawdzić (nie mechanik). Ciśnienie na przodzie było takie samo, więc się tym nie obawiałem. :)

A co do wymiany przód na tył to jednak dziś nie znajdę na to czasu ale jutro po powrocie z trasy powinienem mieć 2h wolne więc się za to zajmę. :)
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

Smart pisze:Czyli opony skoro wcześniej było ok na zimowych. Zacznij od zabawy z przodem czyli przwa na lewą a potem tył na przód i zobacz efekty czy coś się zmienia. :tak:
Muszę się tutaj nie zgodzić...opony zimowe zachowują się zupełnie inaczej niż letnie, miałem przypadek co prawda w W202, że na zimówkach było wszystko ok, a na letnich ściągało pojazdem lewo-prawa, tak jak by pojazd sam się kierował a nie prowadzący.... więc co zrobiłem ? Kupiłem inny komplet letnich opon i to samo...okazało się że są do wymiana tuleje "pływające" metalowo gumowe na przednich wahaczach, stan tych tulei można też sprawdzić (prócz brechy) skręcając maksymalnie koła na kostce brukowej i wyczuwając czy któreś koło nie "przeskakuje".

p.s. jeżeli ten objaw dotyczy tylko W202 to przepraszam za zamieszanie.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Moje rozumownie jest dośc proste i ne wiem z czym się nie zgadzać tutaj. Logika przyczynowo skutkowa. W zimie jeszcze nie miałeś wyrąbanej tulei a jak zołożyłeś letnie, twardsze z natury guby sprawa się obnażyła i nie dziwota, że pow yminie letnich opon na nowe dalej była i dopiero wymiana tulei itd.. :tak:

Tutaj podobnie. Na zimówkach miał git, założył twarde letnie i zaczęło ściągać. Normalną praktyką jest zanim dotkniesz zawieszenia zmienić opony z przodu z prawej na lewą stronę lub jak są kierunkowe tył przerzucić na przód a nie kupowanie nowych opon. Jeśli ściagnie jest dalej takie samo lub podobne, wiadomo w zawieszeniu coś jest nie tak, jeśli ściągnie przeniesie się jak w lustrzanym odbiciu po zmianie stron albo zmniejszy w w dużym stopniu po zamianie przodu na tył ... opony kosz. To dość stara metoda, logiczna i skuteczna także ju noł. :ok: Pomyśl. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

Smart pisze:Moje rozumownie jest dośc proste i ne wiem z czym się nie zgadzać tutaj. Logika przyczynowo skutkowa. W zimie jeszcze nie miałeś wyrąbanej tulei a jak zołożyłeś letnie, twardsze z natury guby sprawa się obnażyła i nie dziwota, że pow yminie letnich opon na nowe dalej była i dopiero wymiana tulei itd...
Zapomniałem dodać, że kiedy na letnich oponach zauważyłem coś nie tak, przełożyłem na komplet zimowek aby właśnie wykluczyć opony, ale na zimówkach było ok...dlatego kupiłem inny komplet letnich a problem był nadal...po prostu na zimówkach nie było tego czuć, pewnie dlatego że miękka mieszanka jest...
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

procsa pisze:po prostu na zimówkach nie było tego czuć, pewnie dlatego że miękka mieszanka jest...
Własnie tak która w powiązaniu z temperaturą w sezonie wiosennym robi się jeszcze bardziej plastyczna. :tak: Czasami miałem nawet sytuacje, że przechodziłem z letniej o wysokim profilu etc. na letnią niski profil i też potrafiły wyjść jakieś kwiatki. Inna sztywność i szerokość opony zresztą podobnie jak po założeniu dystansów, które obnażą każdą słabość w zawiasie z którą bez nich jeździł byś i nie miał o niej pojęcia jeszcze jakiś czas. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Powiem Wam jedną ciekawą rzecz, miałem ustawioną zbieżność I auto dalej leciutko ściągało, po wymianie opon z tyłu też minimalne ściąganie, wymiana sprężyn z przodu załatwiła sprawe :hurra:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ale ktoś chyba sugerował ?? :mysli:
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

:ok:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”