No racja. Tak powinno to wyglądać. Nie piszą tego nigdzie, ale serwisy tak robią; są filmy na you tube i to przecież oni dają gwarancję zgarniają niemałą kasę i się podpisują pod tym.Smart pisze:Panowie chciałem dorzucić trzy grosze do tematu zwłaszcza, że nikt tutaj nie wspomina o elemencie wytłuszczonym w tekście poniżej. Profesjonalna obsługa serwisowa automatycznej skrzyni biegów powinna polegać na całkowitej wymianie płynu zużytego na nowy. W tym celu należy przeprowadzić płukanie całego układu, a następnie wykonanie dynamicznej wymiany płynu. Pierwszym etapem dynamicznej wymiany jest odpowiednie podłączenie urządzenia przystosowanego do tego typu operacji. Jej celem jest podłączenie się do obiegu płynu ATF tak, aby przepływał on przez urządzenie. Następnie należy uruchomić silnik samochodu i pozostawić go na biegu jałowym przy ustawieniu dźwigni zmiany biegów w położeniu P. Płyn ze skrzyni biegów będzie gromadził się wówczas w pojemniku urządzenia serwisowego.
Następnie do starego płynu należy dolać preparat do czyszczenia skrzyni biegów i uruchomić pompę tłoczącą agregatu serwisowego. Dzięki temu płyn wraz ze środkiem czyszczącym będzie krążył w zamkniętym obiegu (złożonym z urządzenia obsługowego i automatycznej skrzyni biegów), wypłukując zanieczyszczenia z przekładni i separując je w filtrze zewnętrznym, wchodzącym w skład urządzenia serwisowego. Zabieg płukania należy prowadzić przez ok. 15–20 minut, zmieniając poszczególne przełożenia skrzyni biegów tak, aby preparat czyszczący miał kontakt ze wszystkimi jej wewnętrznymi elementami. Po zakończeniu tej operacji należy spuścić stary płyn, wymienić filtr oleju i napełnić skrzynię nowym płynem.
Ważnym wydaje się fakt, abu doprowadzić olej w skrzyni do temperatury ok 70 stopni przed rzopoczęciem operacji inaczej jej skutecznośc spada.
Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat do czyszczenia skrzyń biegów tylko teraz za cholerę teraz nie potrafię tego znaleść.
Ja chcę tylko wymienić jak najwięcej oleju, chociaż ze skrzynią absolutnie nic się nie dzieje, tylko kolor oleju nie jest taki jak powinien być.