jaki olej do automatycznej skrzyni biegów i ile litrów C200?

Moderator: Dziki Mar

polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Smart pisze:Panowie chciałem dorzucić trzy grosze do tematu zwłaszcza, że nikt tutaj nie wspomina o elemencie wytłuszczonym w tekście poniżej. Profesjonalna obsługa serwisowa automatycznej skrzyni biegów powinna polegać na całkowitej wymianie płynu zużytego na nowy. W tym celu należy przeprowadzić płukanie całego układu, a następnie wykonanie dynamicznej wymiany płynu. Pierwszym etapem dynamicznej wymiany jest odpowiednie podłączenie urządzenia przystosowanego do tego typu operacji. Jej celem jest podłączenie się do obiegu płynu ATF tak, aby przepływał on przez urządzenie. Następnie należy uruchomić silnik samochodu i pozostawić go na biegu jałowym przy ustawieniu dźwigni zmiany biegów w położeniu P. Płyn ze skrzyni biegów będzie gromadził się wówczas w pojemniku urządzenia serwisowego. :tak:

Następnie do starego płynu należy dolać preparat do czyszczenia skrzyni biegów i uruchomić pompę tłoczącą agregatu serwisowego. Dzięki temu płyn wraz ze środkiem czyszczącym będzie krążył w zamkniętym obiegu (złożonym z urządzenia obsługowego i automatycznej skrzyni biegów), wypłukując zanieczyszczenia z przekładni i separując je w filtrze zewnętrznym, wchodzącym w skład urządzenia serwisowego. Zabieg płukania należy prowadzić przez ok. 15–20 minut, zmieniając poszczególne przełożenia skrzyni biegów tak, aby preparat czyszczący miał kontakt ze wszystkimi jej wewnętrznymi elementami. Po zakończeniu tej operacji należy spuścić stary płyn, wymienić filtr oleju i napełnić skrzynię nowym płynem. :tak:

Ważnym wydaje się fakt, abu doprowadzić olej w skrzyni do temperatury ok 70 stopni przed rzopoczęciem operacji inaczej jej skutecznośc spada. :mysli:

Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat do czyszczenia skrzyń biegów tylko teraz za cholerę teraz nie potrafię tego znaleść. :bezradny:
No racja. Tak powinno to wyglądać. Nie piszą tego nigdzie, ale serwisy tak robią; są filmy na you tube i to przecież oni dają gwarancję zgarniają niemałą kasę i się podpisują pod tym.
Ja chcę tylko wymienić jak najwięcej oleju, chociaż ze skrzynią absolutnie nic się nie dzieje, tylko kolor oleju nie jest taki jak powinien być.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Pytanie zatem czy jest sens się babrać, zużyć kupę oleju a i tak wyjdzie jak wyjdzie, czy tylko po spuszczeniu oleju ze skrzyni wpomóc się po prostu jakąś odsysarką, wymienic filtr i zalać nowym płynem? :mysli: :bezradny:
CL203 WDB2037461A802397
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Post autor: polofix »

Smart pisze:Pytanie zatem czy jest sens się babrać, zużyć kupę oleju a i tak wyjdzie jak wyjdzie, czy tylko po spuszczeniu oleju ze skrzyni wpomóc się po prostu jakąś odsysarką, wymienic filtr i zalać nowym płynem? :mysli: :bezradny:
Chcę wymienić cały olej. A robię to zapobiegawczo. Myślę że jak nie wypłuczę go tym środkiem to nic nie powinno się złego stać. Błota jeszcze nie mam.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Smart pisze:czy tylko po spuszczeniu oleju ze skrzyni wpomóc się po prostu jakąś odsysarką, wymienic filtr i zalać nowym płynem?
Z czego chcesz odsysać? Trzeba ściągać miskę aby wymienić filtr więc odsysarka jest niepotrzebna.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Nie wiem Seven. Sam tego nie robiłem a jeśli mają gdzieś tam zostać resztki jak to piszą, że zostają, bo nie cały olej schodzi to pomyślałem o czymś takim jak odsysarka, że się przyda ... ale się nie upieram. :bezradny:
CL203 WDB2037461A802397
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Olej zostaje jeszcze w konwektorze i chlodnicy oraz na plycie sterującej wiec trzeba w miejsce filtra dopasować was i podać mu olej i odpalić tak kilka razy i po klopocie i nie trzeba maszyny
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

krzymech pisze:konwektorze
Krzyś :boisie: mechanik jesteś a takie gafy strzelasz ;) Jak już to w konwerterze a poprawnie w sprzęgle hydrokinetycznym .. W układzie poza miską pozostaje nawet więcej jak połowa.
ps konwektorowy to morze być np grzejnik ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego pisalem przez telefon i w czasie jazdy wiec slownik t9 widać wie lepiej :terefere: a tak na powaznie normalny blad ale wiadomo o co chodzi ponad polowa zostaje oleju tak jak piszesz jeszcze w plycie sterującej i chlodnicy tez olej zostaje wiec trzeba zawsze liczyć wiecej na plukanie skrzyni wiec nie 8 a mysle ze 12 powinno spokojnie wystarczyć na ten zabieg
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Smart pisze:Sam tego nie robiłem a jeśli mają gdzieś tam zostać resztki jak to piszą, że zostają, bo nie cały olej schodzi to pomyślałem o czymś takim jak odsysarka, że się przyda ... ale się nie upieram
A no widzisz tak to jest jak się nie grzebie przy aucie tylko w necie.
Olej oczywiście zostaje i to sporo. W niektórych sprzęgłach są śruby spustowe i wtedy odsysarka jak najbardziej.
Tak jak "krzymech" napisał do dynamicznej wymiany trzeba liczyć ok 12 litrów oleju. Przy normalnej wymianie ok. 4 do 4,5 litra wchodzi.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Się tak zastanawiam , czy dwukrotna wymiana w cyklu 5 tys nie przyniosła by tego samego efektu . Zakładając, że przed wymianą, wszystko pracowało jak trzeba i nie było potrzeby robienia transfuzji na szybko i w całości .
ps. Pojęcie konwerter mimo wszystko też jest błędem , tak samo jak nazywanie silnika agregatem .. Wiem , że może brzmi bardziej ach i och i jakże technicznie , ale agregat zostawmy rolnikom i energetykom w razie awarii. My mamy silniki ewentualnie motor , a między silnikiem a skrzynią występuje sprzęgło :D
konwerter - definicja
agregat - definicja

Krzyś .. nic osobistego .. dla potomnych taka wykładnia .. Już tak mam w materii mowa polska ;)
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

jarod32 pisze:Się tak zastanawiam , czy dwukrotna wymiana w cyklu 5 tys
Dołóż 5 tkm i będzie ok. z wymianą filtra.
Potem normalny interwał.
Trochę już pojeździłem automatami i nigdy nie było niespodzianek.
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ja też .. i wiesz co zauważyłem ? Jak się wszystko robi na czas, to spokojnie wystarcza normalna wymiana płyn ATF bez cudowania .. Jaja się zaczynają jak ktoś zamiast wymienić po 60 , czekał na 160 .. Wówczas .. sorry :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

seven pisze:Smart napisał/a:
Sam tego nie robiłem a jeśli mają gdzieś tam zostać resztki jak to piszą, że zostają, bo nie cały olej schodzi to pomyślałem o czymś takim jak odsysarka, że się przyda ... ale się nie upieram

A no widzisz tak to jest jak się nie grzebie przy aucie tylko w necie.
I dlatego doceniam Twoją radę, bo znowu się czegoś nauczyłem, choć tego netu bym nie lekceważył choćby właśnie z tego powodu. :ok: Nie mniej nie jestem praktykiem w sensie napraw, choć często przy nich uczestniczę a czasem i wiedza z netu potrafi być przydatna. :tak:

Nie mneij cały czas ignorujecie w rozmowie ten preparat do czyszczenia lub płukania skrzyni i płuczecie olej i skrzynię, olejem ... hmm. :mysli:
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, o 22:01 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: magila »

Smart pisze:... Następnie do starego płynu należy dolać preparat do czyszczenia skrzyni biegów ...
Jako, że czeka mnie zmiana oleju w ASB to tak zupełnie przy okazji znalazłem coś takiego: Liqui Moly 2512 Automatik Getriebe Reiniger "Oczyszcza przekładnie automatyczne z zanieczyszczeń pochodzenia olejowego". Przykładowo stosują go tu do BMW: https://www.youtube.com/watch?v=DEjDdTj4FZg

Ktoś stosował lub ma jakieś doświadczenie czy to lub inny preparat należny uwzględnić w tej procedurze wymiany?
Smart pisze:Jestem przekonany, że gdzieś w EPC natknąłem się na ten preparat.
Smart, nie znalazłeś tego środka w EPC?

Ile finalnie potrzeba oleju do pełnej jego wymiany 10 czy 12l?
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2015, o 10:21 przez magila, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego 8 wchodzi a ile na płukanie to już każdy ma inną sprawę ale myślę że te 12 minimum
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów i sprzęgło”