Felgi- jaki rozmiar?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
karollo.kg
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2015, o 17:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: karollo.kg »

Mam prośbę o pomoc :prosi: Powiem krótko, czy takie felgi od audi: http://allegro.pl/oryginal-audi-a3-s3-1 ... 94359.html będą pasować do mojego :mb: ? Na pewno potrzebne byłby dystanse, tylko jakie... Dzięki za odpowiedzi :)
C200 kompressor Sportcoupe 2001r.
WDB2037451A271536
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Nie.
Audi ma zbyt maly otwor centrujacy.
presstarter
VIP
Posty: 91
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:44
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: presstarter »

Chyba żeby zrobić jakieś grube dystanse na zamówienie zmieniające otwór centrujący :rotfl:
Ludzie, jak można do merca w ogóle chcieć włożyć felgi które tak jednoznacznie kojarzą się z audi? Rozumiem jeszcze jakieś piękne co najmniej 19 i samochód na max obniżony, ludzie tak robią i to im wychodzi (ale nie w mercedesach a VW najczęściej gdzie pchają felgi z BMW :D) ale ło tak o? :(
C220 CDI Elegance, 2004 lift
WDB2030081F558376
karollo.kg
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2015, o 17:09
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: karollo.kg »

Trafiła mi się po prostu okazja, by kupić te felgi z prawie nówkami oponami w korzystnej cenie. "Przespałem się" jednak z tą myślą i wybiłem sobie ten pomysł z głowy :oops: Dzięki za pomoc :ok:
C200 kompressor Sportcoupe 2001r.
WDB2037451A271536
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Witam. Planuję zmienić swoje przednie opony z 225/40 na nieco węższe i niższe. Mam felgi 8 cali i planuję założyć opony 215/40 lub 215/35, które bardziej się "naciągnął"? Od razu mówię, że 205 nie wchodzi w grę, trochę za wąskie.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

215/40 do ośmiu cali i ani grama wężej ani niżej na profilu. Będziesz na krawędzi rozmiaru 8 cali i szerokości opony. Teraz przód optycznie będzie prawie jak tył a tak żeby było zgodnie z zasadami, jeśli z tyłu masz 9 cali to powinieneś mieć 235 minimum, bo to jest minimum dla 9 cali. :ok:
Ostatnio zmieniony 27 lip 2015, o 23:20 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Tył zostawiam tak jak jest, opona 235 to już kawał kapcia i moim zdaniem trochę za szeroka do takiej skromnej mocy, co innego w wersji AMG. A z przodu muszę założyć węższą oponę i trochę ją naciągnąć bo przy skręconym gwincie opona ociera o sprężynę, a nie chcę już zakładać szerszych dystansów na przód bo będzie szerzej od tyłu.
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
presstarter
VIP
Posty: 91
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:44
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: presstarter »

Smart, to że w książce jest tak napisane to nie znaczy, że tak MUSI być ;)
Ja bym tylko pilnował, żeby nie było więcej jak 2-3% różnicy w obwodzie przedniej i tylnej opony żeby ESP nie świrowało i będzie sztymować. Chyba lepiej 215/40 bo przy profilu 35 będzie mocny naleśnik no i do tego spora różnica obwodów przód - tył.
C220 CDI Elegance, 2004 lift
WDB2030081F558376
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

presstarter pisze:Chyba lepiej 215/40 bo przy profilu 35 będzie mocny naleśnik no i do tego spora różnica obwodów przód - tył.
Jeśli to było do mnie, to własnie tak napisałem wyżej więc nie rozumiem a jeśli do Gulczasa to nie było sprawy. :tak: Gulczas na siedemnastkach chłopaki fabrycznie wożą walce 245 i żyją także te 235 tył nie jest jakimś wyczynem a Ty masz 197KM także dontpanik. :haha:

Barum 3HM 235/40 nowy kosztuje 410pln. Da się znieść w razie draki. :tak:

Ps. Wracając do tematu wiedzy książkowej i zastosowania lajf, to myślę, że mogę śmiało przyjąć, iż jeśli pewna grupa inżynierów na całym śiwecie a nie chłopaki spod trzepaka modujący bryczki wymyślili wartości wzorcowe rozmiarów opon i felg, dołożyli do tego wartości graniczne, cała sprawa przeszła na całym świecie atesty to ... ja akurat trzymał bym się tego i nie filozofował w tej materii, bo to podstawowa kwestia odpowiedzialna z moje bezpieczeństwo na drodze ale ja to ja. :tak: :ok:
Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, o 10:33 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

Naciąg delikatny musi być bo z tyłu już jest fajnie tylko przód pozostał do naciągnięcia chociaż będzie to dość kłopotliwe przy 8 calach i chyba postawię na 215/40.
Ps. Wracając do tematu wiedzy książkowej i zastosowania lajf, to myślę, że mogę śmiało przyjąć, iż jeśli pewna grupa inżynierów na całym śiwecie a nie chłopaki spod trzepaka modujący bryczki wymyślili wartości wzorcowe rozmiarów opon i felg, dołożyli do tego wartości graniczne, cała sprawa przeszła na całym świecie atesty to ... ja akurat trzymał bym się tego i nie filozofował w tej materii, bo to podstawowa kwestia odpowiedzialna z moje bezpieczeństwo na drodze ale ja to ja.
Inżynierowie robią to z dość dużym marginesem także można sobie pozwolić na delikatne odchyłki bo też na niskim profilu opony nie poszalejemy na nierównościach :)
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

To żebyś miał jeden do jeden przód z tyłem w sensie proporcji przekroczenia granicy wyznaczonej przez inżynierów, z przodu musiał byś mieć 205/40. Wtedy utrzymasz proporcję do naciągu z tyłu, bo dokładnie o tyle samo przkraczasz granicę i wchodzisz w margines. :haha:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
gulczas
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 10 maja 2014, o 08:57
VIN:
Lokalizacja: PDM

Post autor: gulczas »

I chyba już zapadła decyzja, albo grubo albo wcale i wpadną opony 205/40 :D Dzięki chłopaki za pomoc :ok:
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor :D viewtopic.php?t=14269
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Hehe a jednak. Optik wird besser. Perfekt. :zacieszacz:
CL203 WDB2037461A802397
Retro
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 1 paź 2009, o 15:53
VIN:
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Seryjne felgi ?

Post autor: Retro »

Witam Szanowne grono użytkowników w203.

Panowie i panie, potrzebuję kupić felgi do w203 sedan, 2005 rok, C230 Kompresor, 160 kW wersja USA, automat.
Auto ma obecnie 2 komplety felg (17" i 18") i żadne nie są seryjne. Letnie mam szersze z tylu niż z przodu.

Dla wygody zamienić na 4 takie same ale nie wiem za jakimi felgami się rozglądać gdyż nie wiem jaka jest seria. W związku z tym kilka pytań :)

1. Czy seryjnie z tyłu jest szersza felga niż z przodu ?

2. Jaki jest rozmiar seryjnych felg ?
○ Tutaj piszą, że 205/55 R16 http://www.opony.com/opony-do/mercedes/ ... kompressor
○ Tutaj, że 195/55 R15 7 x 15 ET38 http://rozmiaropon.pl/tires/mercedes/c- ... w203)/2003
○ Tutaj, że szerokość felgi powinna być od 6,5 nawet do 7,5 a ET od 35 do 37 http://www.rozmiaryfelg.pl/mercedes.htm

3. Obecnie mam na zimę 17" a na lato 18". Po allegro widzę, że jest opcja założyć 16" lub nawet 15". Czy takie małe wchodzą na każdą wersję w203 ?
Chciałbym uniknąć zakupu felg, które nie zmieszczą się na zacisk lub tarczę hamulcową. Stalowe w ogóle odpadają :)

4. Mam opony ziomowe 225/55 R17 - czy zmieszczą się w nadkole ?

Z góry dzięki i pozdro :)
Ostatnio zmieniony 8 gru 2015, o 22:05 przez Retro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Uzupełnij proszę VIn w profilu lub stopce zgodnie z regulaminem. Przeczytaj go. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”