Klimatyzacja pracuje lecz nie chłodzi, błędy komunikacji

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Klimatyzacja pracuje lecz nie chłodzi, błędy komunikacji

Post autor: V126 »

Witam, po wielu szczęśliwych sezonach z działającą klimatyzacją, przestała chłodzić. Generalnie problem polega na tym, że czasami klimatyzacja jakoś tam pracuje, ale w większości wypadków nie. W upalne dni, gdy samochód nagrzeje się na słońcu niema szans, żeby się uruchomiła, jednak po kilku godzinach w chłodnym garażu czasami zacznie jakoś tam chłodzić. Pierwsza sprawa to było sprawdzenie układu pod kątem ilości gazu i ciśnień. Ciśnienie na parowniku 2,4bara - książkowe, a na skraplaczu rośnie do 15 barów, włącza się wentylator i ciśnienie jest stabilne. W tym czasie z kratek wentylacyjnych leci ciepłe powietrze, a nie powinno. Dodatkowo powietrze nawiewane do strefy pasażera jest trochę chłodniejsze od nawiewanego do strefy kierowcy Czuć to doskonale gdy się przystawi rękę do centralnego nawiewnika w desce rozdzielczej. Ponadto w pewien deszczowy dzień, gdy wsiadły 2 mokre osoby z przodu, szyby po stronie pasażera nie parowały, a po stronie kierowcy tak. Oczywiście siłowniki klap nawiewu są skalibrowane. Podłączyłem komputer i:

Instrument Cluster:

- B110D CAN communication fault with AAC control unit
- B1121 Control Unit: power suply: overvoltage (ale to niema wpływy na osiągi w odniesieniu do klimy)

Moduł klimatyzacji:

- B1360 Comunication error with the ventilator regulator
- B1350 Comunication error with theair humidity sensor
- B1301 Comunication error with the sensors
- B1653 CAN comunication with the TSG-HR control unit. TSG-VL = right rear door

Powyższe błędy są aktywne, po ich skasowaniu problemy nie ustępują nawet na moment.

W zeszłym roku miałem problem z klimatyzacją (dziura w skraplaczu, wymiana, później za mało gazu, zaświeciła się kontrolka przy EC i układ był zablokowany), wtedy miałem w Instrument Cluster błąd B110D oraz błąd zbyt niskiego ciśnienia w module klimie. Dobrałem się do panelu klimatyzacji, bo to on jest jej modułem, posprawdzałem wszystko, popryskałem sprayem kontaktowym i złożyłem. Ilość gazu została skorygowana, błędy pokasowane i wszystko działało.

B1360, wentylator pracuje poprawnie, a co ciekawe jest on fabrycznie nowy, w zeszłym roku tamten zaczął wydawać niepokojące dźwięki i jego miejsce zająć nowy oryginalny wentylator.

B1350 - co to jest za czujnik? Czy to jest ten czujnik za filtrem kabinowym koło wentylatora (biała kostka widoczna po wyjęciu filtra)? Podczas testów ciśnienia wentylacja pracowała w obiegu zamkniętym i przez ten czujnik nie przepływało powietrze.

B1301 - Czy błąd B1350 jest rozwinięciem tego błędu, czy na przykład czujniki temperatury powietrza nawiewanego mogą też głupieć i stąd na przykład powietrze jest dogrzewane i stąd różnica w temperaturach powietrza nawiewanego (objawy by pasowały)?

B1653 - nic nie rozumiem, czy to jest błąd komunikacji z modułem drzwi? Co to ma wspólnego z klimatyzacją, że błąd tkwi w jej module? Samochód przeszedł gruntowne odrdzewianie na wiosnę i prace obejmowały prawy tylny błotnik, ale nie drzwi.

Ogólnie problemy sprowadzają się do 5 błędów komunikacji, jak wspomniałem w zeszłym roku na jesieni dobierałem się do panelu klimy i wszystko wyglądało tam poprawnie.

Proszę o wszelakie wskazówki czym się zająć i gdzie szukać problemu. Dodatkowo chciałbym wiedzieć czym jest TSG-HR control unit. TSG-VL = right rear door.

Z góry dzięki za pomoc.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

V126,
V126 pisze:posprawdzałem wszystko, popryskałem sprayem kontaktowym i złożyłem.
Jo Cie prosza :boisie:

Umyj wszystko IPA i przelutuj, przecież wiesz co robić, kalafonię też usuń IPA
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

loneraider pisze:Umyj wszystko IPA i przelutuj, przecież wiesz co robić, kalafonię też usuń IPA
Nie no, sprayem tylko kostki pryskałem, a do środka panelu się nie dobierałem JESZCZE :rotfl: Zatem popołudnie z głowy...

Dam znać co osiągnąłem ;)
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Aaaaaaa no to nie skumałem :)
Tak czy siak, kontakt przy sterownikach nie jest dobrym pomysłem.
Z dooopy te błędy, poszukaj w StarFinder gdzie jest szyna Can od klimy chyba w lewym progu i punkt masowy :mysli: przy lewym bucie kierowcy chyba. Tylko sugeruję :)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Starfinderem niestety nie dysponuję, a ten online to sobie można... Na forum znalazłem to: viewtopic.php?t=6356 Znalazłem wszystkie magistrale (2 są w progu po stronie kierowcy K21, K27 , jedna po stronie pasażeraK20). Po 2 punkty masowe na każdą stronę i dodatkowo dokopałem się do kości łączących instalację w progu z drzwiami tylnymi prawymi (sprawdzałem, czy akcja odrdzewiania czegoś tam nie naruszyła). Generalnie wszystko wygląda ok. Szyna jedna była skurzona - brązowe kable, wąska, a druga zielona z innymi wtyczkami czysta. Poruszałem wszystkimi kablami i nic, kontakt też nie poprawił sytuacji. Niestety nie mogłem pokasować błędów, gdyż jaśnie Carsoft strzelił focha i przestał łączyć się z modułami :uee:

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, bo do panelu klimy podłączone są 2 wtyki. Jeden z dużą ilością kabli, a drugi z taśmą z trzema. Czy to coś to właśnie CAN, czy to coś innego, a przewody CAN są w tej dużej kości?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Zielony Can jest od trakcji i napędu (mało istotny w tym przypadku)

Duże kości w progach to zasilania i audio.

Can zawsze idzie razem i zawsze (br,br/czer)
Czarna taśma przy panelu idzie do nagrzewnicy, nie pamiętam z czym się komunikuje jakiś czujnik chyba i coś jeszcze.
Szkoda, że nie masz SF, ja też pod ręką nie bardzo :rotfl: a w bańce mam lekki przeciąg i wolny procesor :haha:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale komunikacja z czujnikami zapewne nie leci po CANie, bo czujniki musiałyby mieć wbudowany jakiś moduł umożliwiający obsługę magistrali, więc pewnie idą prosto do panelu klimy. Pytanie tylko czy bezpośrednio, czy nie, czy problem jest z kością przy panelu, czy sam panel...
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

V126 pisze:....więc pewnie idą prosto do panelu klimy.
lub innego sterownika, a dalej canem.
Tak jest chyba z czujnikiem nasłonecznienia (SAM) i czujnikiem temp (DBE)

A przelutowałeś w końcu ten panel czy eeeetam :D
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dobrałem się do sterownika, ale tam w środku wszystkie luty były bardzo ładne. Jedynie luty od pokrętła do regulacji kierunku nawiewu budziły zaniepokojenie, więc zostały poprawione.
loneraider pisze:(DBE)
Najpierw dobiorę się do modułu DBE. Zobaczę co tam się dzieje.

Najbardziej dziwi mnie, że nawiewane powietrze do obu stref ma różne temperatury. W centralce wentylacyjnej muszą być jakieś czujniki temperatury dla obu stref, ale one napewno idą prosto do sterownika. Może to jest ta czarna trójżyłowa taśma? Czujnik wilgotności (obok niby są jeszcze jakieś czujniki wielofunkcyjne), to napewno też i wentylator tak samo. Moduł prawych tylnych drzwi napewno idzie przez moduł SAM, natomiast Instrument Cluster to zapewne jest w module SAM. Tak czy siak jedynym wspólnym elementem jest kość przy panelu wentylacji, on sam albo coś po drodze...

Z tego kulawego Starfindera dowiedziałem, że w progu kierowcy są jakieś kości od jakichś czujników. Zastanawia mnie jeszcze punkt masowy przy module poduszek (czy on się dobrze miewa). Próbowałem znaleźć starfindera, ale kichulec...

Ogólnie niestety widzę, że zostało mało osób, które coś mogą pomóc :smutny: Chyba rozbieranie deski rozdzielczej i śledzenie wiązki będzie nieuniknione, problem w tym, że tam pewnie będzie wiązka grubości ręki i szukanie igły w stogu siana...

[ Dodano: 2015-06-20, 19:27 ]
Sprawa wygląda tak:

- wszystkie połączenia przy przednim module SAM posprawdzane, każdą kostką poruszałem
- w module wilgoci oczywiście brak
- punkty masowe pod maską sprawdzone, nakrętka poluzowywana i dociągana, żeby poprawić przewodzenie
- w progu jeszcze raz dobrałem się do szyny CAN poruszałem każdym przewodem, zapryskałem kontaktem
- w tym czymś co to się nazywa StarFinder online (bo nie jest to prawdziwy StarFinder) znalazłem, że klima ma jakiś łącznik w progu i wszystkie kości porozpinałem i spinałem kilkukrotnie (jedna kość miała faktycznie kable CAN)
- nad nogami kierowcy szyna CAN potraktowana jak ta w progu

Efekt jest taki, że Carsoft połączył się z Instrument Clusterem i niema tam błędów, ale z klimą już nie dał rady (próbowałem długo). Sama klima pracuje cały czas tak samo.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, o 20:18 przez V126, łącznie zmieniany 5 razy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
bremolek
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 19 gru 2013, o 06:40
VIN: WDB2032161F411558
Lokalizacja: Twardogóra

Post autor: bremolek »

Witam mam maly problem od jakiegos czasu auto jezdzi po irlandii gdzie czesto pada i po wlaczeniu klimy paruja mi szyby :/ . Podlaczylem obd i mam pare bledow . Dwa pierwsze powstaly w wyniku Testu klimatyzacji i odrazu 2 klapy poszly , ale ten 3 mnie martwi :mysli: Jakies podpowiedzi ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2015, o 21:22 przez bremolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

Podepnę się pod temat z pytaniem, czy jeżeli czujnik ciśnienia i temperatury (ten od spodu chłodnicy klimy) jest uszkodzony, lub przewód od niego jest uszkodzony to nie pójdzie załączyć klimy panelem ? Czytam dużo na forum i wychodzi na to, że jeżeli są problemy z klimą to po prostu zapala się kontrolka EC na stałe i tyle.

Drugie pytanie czy oprócz tego czujnika wkręconego w zawór rozprężny są w układzie klimatyzacji inne czujniki ciśnienia i temperatury czynnika, oraz jakieś inne zawory ?

2.2 DCI 2001r. panel bez wyświetlacza
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jakiekolwiek odstępstwo od normalnych parametrów skutkuje wyłączeniem układu AC .. i to w każdym aucie ..
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

jarod32 pisze:Jakiekolwiek odstępstwo od normalnych parametrów skutkuje wyłączeniem układu AC .. i to w każdym aucie ..
No dobra, czyli jeżeli w układzie jest czynnik, panel daje sterowanie na sprężarkę (napięcie dochodzi), cewka sprężarki sprawna, analogicznie czujnik ciśnienia sprawny skoro idzie załączyć panelem klime, a w układzie nic się nie dzieje (brak chłodu, rurki nie zmieniają swojej temperatury, wiatrak się nie załącza) pozostają zepsute jedynie dwie rzeczy : sama sprężarka, nie tłoczy, lub zawór rozprężający ? Moim tokiem rozumowania, powinno to wyjść podpinając pod układ zegary i obserwować czy są jakieś wahania ciśnienia ? I teraz tak, jeżeli wahania ciśnienia są ale nie duże no to sprężarka sprawna, a zawór rozprężny zepsuty, natomiast, jeżeli brak jakichkolwiek wahań ciśnienia no to sprężarka padła, ewentualnie w niej zawór ?
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie prościej do specjalisty się udać ? Zabawa w pomysłowego Dobromira nie zawsze jest wskazana ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: procsa »

Wszystko sie zgadza, ale chciałbym aby ktos mnie utwierdził w moim rozumowaniu problemu, po to aby jak juz pojade do " specjalisty" to zeby nieboly panie trzeba wymienic to, to i jeszcze to i tamto...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”