Wahacze - orginał czy zamiennik

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
PawełiGosia
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 15 maja 2015, o 14:17
VIN:
Lokalizacja: Autolandia

Post autor: PawełiGosia »

to tylko poglądowe zdjęcie, nie zamierzam tego kupować. Narazie mam 2x amory Bilstein kupione

p.s. ta tuleja tyczy się którego z tylnych wahaczy ? http://allegro.pl/tuleja-wahacza-tyl-me ... 71500.html
Ostatnio zmieniony 22 maja 2015, o 11:16 przez PawełiGosia, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E65 745i, Audi S8 D2, C230 Kompressor
tp
VIP
Posty: 39
Rejestracja: 4 mar 2014, o 15:55
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tp »

Panowie, czy może ma ktoś z Was wiedzę na temat jakiej produkcji są wahacze przednie dolne Lemforder - oczywiście chodzi o produkcję części a nie pochodzenie firmy; bo ostatnio widziałem wahacze Lemforder made in Turkey i boję się, że to podróba; słyszałem, że są też made in Italy;
jakiej produkcji najlepiej kupić? czy są też made in Germany? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
W203 C220 CDI 2002 r. SEDAN 143KM
WDB2030061F320977
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

tp pisze:jakiej produkcji najlepiej kupić? czy są też made in Germany? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
............może lepiej wcale nie kupuj, :usmiech: bo zajedziesz tak samo daleko jak ja.... :tak:

Zamontowali mi w renomowanym zakładzie (zresztą w Twoim mieście) wahacze z dumnie brzmiącym napisem"Lemforder" i po przejechaniu 7 kkm, (po drogach całkiem przyzwoitej nawierzchni) lewy jest do wymiany..... :bezradny:
Co do napisu "Made in Germany", to nie spotkałem się z tym na "Lemforderze", natomiast widziałem ten napis na wahaczach "Febi" - jeśli miałoby to cokolwiek znaczyć.......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jeden mechanik mówił mi ostatnio, że na ori lemforder wahaczu, musi być wybitna ta sowa inaczej jak jej nie ma i jest tylko nazwa to podroba ale ile w tym prawdy, nie wiem natomiast na tych dwóch stalowych, które już wymieniłem faktycznie sowa była i na razie jest ok. Zwrócę też uwagę, bo za tydzień będę wymieniał te aluminiowe co i jak tam jest. Ta sowa to zastrzeżony znak towarowy i może dlatego wolą na podrobach ich nie nabijać, bo z zastrzeżeniem samej nazwy wiadomo, że w razie draki sobie poradzą. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Tutaj Was Panowie zaskocze... Zaraz mnie zlinczujecie ;) jakiś rok temu wymieniałem u siebie praktycznie cały komplet wachaczy czyli 2 stalowe, 2 aluminiowe, łączniki stabilizatora, drązki kierownicze, cały komplet MasterSport :boisie: Przejechane na tym jakieś 18 000KM i wszystko jest całe :hurra: Powoli się zaczynam zastanawiać czy będzie sens kupowania czegoś innego? :mysli:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

ktos92, ale czy nie uważasz, że radość z 18kkm jest przedwczesna? Poczekaj z wnioskami do chociaż 60kkm minimum.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Nie mam pewności Ktoś, bo gdzieś na którymś z forum chyba czytałem odnośnie wahaczy gdyż szukałem jakiś alternatyw na Lemfordera, że MasterSport jest chyba tylko pakowaczem a wahacze robi dla niego Lemforder ale trzeba by pogmerać. :mysli:

Generalnie na większości forów moto chłopaki narzekają na jakość już pomału wszystkich producentów i podróby, które się sypią po paru tysiącach kilometrów w zawieszeniu. Ciężki temat w sensie dokopania się jakiś sensownych, wiążących informacji a wszystkie rozmowy kończą się na Lemforderze alebo Meyle czy jakoś tak ale z serii HD, bo są podobno wzmocnione. :dobani:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Zastanawiam się, gdzie tkwi przyczyna kiepskiej jakości zamienników - w jakości materiału z którego są wykonane, czy też w samym ich wykonaniu :?: Bo chyba innych przyczyn trudno szukać....
Gdyby tak porównać jakość - cena i "zmierzyć" ilością przejechanych kilometrów, to to pierwsze ma się nijak do drugiego.Supi ma rację pisząc o 18 kkm Ktoś'a, że to niewiele, jednak biorąc pod uwagę mój przypadek - to dużo.
Skłaniam się tutaj do stwierdzenia - paradoks polega na tym, że "polak jest za biedny, żeby tanio kupować..."
Smart pisze:jakość już pomału wszystkich producentów i podróby, które się sypią po paru tysiącach kilometrów w zawieszeniu.
Pozostaje zastanowić się nad zakupem wahaczy z :mb: :?:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

taczar pisze:Zastanawiam się, gdzie tkwi przyczyna kiepskiej jakości zamienników - w jakości materiału z którego są wykonane, czy też w samym ich wykonaniu :?: Bo chyba innych przyczyn trudno szukać....
Gdyby tak porównać jakość - cena i "zmierzyć" ilością przejechanych kilometrów, to to pierwsze ma się nijak do drugiego.Supi ma rację pisząc o 18 kkm Ktoś'a, że to niewiele, jednak biorąc pod uwagę mój przypadek - to dużo.
Skłaniam się tutaj do stwierdzenia - paradoks polega na tym, że "polak jest za biedny, żeby tanio kupować..."
Smart pisze:jakość już pomału wszystkich producentów i podróby, które się sypią po paru tysiącach kilometrów w zawieszeniu.
Pozostaje zastanowić się nad zakupem wahaczy z :mb: :?:
supi masz racje, 18kkm to niewiele, co do Lemfordera hmmm... Mam mieszane uczucia, u mojego taty w C215 wymienialiśmy sworznie wachacze gdyż są wymienne i co? Po około 5 miesiącach ne jednym ze sworzni, podkreślam Lemfordera pojawil się luz... WTF?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

taczar pisze:Smart napisał/a:
jakość już pomału wszystkich producentów i podróby, które się sypią po paru tysiącach kilometrów w zawieszeniu.


Pozostaje zastanowić się nad zakupem wahaczy z
Wiesz, że to złamie mój kręgosłup psychiczny dusigrosza. :placz: Sam nie wiem. Tym razem jeszcze chyba łyknę te aluminiowe Lemfordery (320pln za sztukę) i obaczym a przy następnej zmianie i tak kupię od razu wszystkie cztery (przód) i wymienię nawet jak jeden zacznie pukać, żeby za jedną robotą, bo widzę, że interwał czasowy od stalowych do aluminiowych był u mnie jakieś 10 tys. kilometrów. :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Ja u siebie od razu komplet wymieniłem ;) odziwo nie mam jeszcze luzów na drążkach wewnętrznych, jak to możliwe hehehe 250 000km...
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
stop
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:15
VIN:
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: stop »

jestem po wymianie dolnego wahacza w fv było TRW JTC970 co by to nie znaczyło cena 355
czy to ok?
-------------------------------

S203 WDB2032081F712489
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Wymieniłeś tylko jeden?
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
stop
VIP
Posty: 72
Rejestracja: 31 mar 2015, o 17:15
VIN:
Lokalizacja: z nikąd

Post autor: stop »

tak
miałem trochę drgań przy hamowaniu i serwisie mi wymienili przy okazji wymiany olejów w sil i skrzyni
-------------------------------

S203 WDB2032081F712489
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Smart pisze:Tym razem jeszcze chyba łyknę te aluminiowe Lemfordery (320pln za sztukę) i obaczym a przy następnej zmianie i tak kupię od razu wszystkie cztery (przód) i wymienię nawet jak jeden zacznie pukać, żeby za jedną robotą,
Czyli nie umawialiśmy się, ale kombinujemy podobnie.... :usmiech:
Ja chciałbym dojechać na dolnych zamiennikach do czasu, gdy do wymiany będą górne - czyli aluminiowe. Dlatego wcześniej zdecydowałem się na te "Lemfordery", które teraz mam do wymiany.Mój znajomy mechanik, proponuje mi w miejsce w/w wahacze "Febi" z roczną gwarancją za 249 zł/szt.Widziałem je, mają wybity napis "Made in Germany", ale czy to jest gwarancja jakości :?: - nie sądzę..... :nie:
Zastanawiam się nad tym - bo gdyby udało się dojechać na nich do wymiany wszystkich czterech, to wtedy będą najprawdopodobniej z :mb:

Ps.
Byłem dzisiaj świadkiem rozmowy mechanika i nie mechanika. Ten pierwszy twierdził, że po wymianie dolnych wahaczy ustawianie zbieżności jest zbyteczne, ten drugi natomiast, że konieczne........., a powinno chyba być odwrotnie.
:?: :usmiech:
Ostatnio zmieniony 2 sie 2015, o 16:46 przez taczar, łącznie zmieniany 1 raz.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”