TRYB AWARYJNY!!!BRAK MOCY!!! BŁĄD P2016!!!
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
TRYB AWARYJNY!!!BRAK MOCY!!! BŁĄD P2016!!!
WITAM!!! Mam poważny problem prosze kolegów o pomoc mianowicie auto wchodzi w tryb awaryjny ponieważ ma podawane za wysokie ciśnienie na listwe powinno być ok.335-365bar a jest o 200bar za duzo podmieniłem już 4 komplety zaworów i czujnik ciśnienia na wszystkich to samo. Mechanik sugeruje ze komputer jest uszkodzony.Prosze o pomoc czy miał ktoś taki problem może jest jakiś kolega na forum co potrafi naprawić taką usterke dodam ze SD pokazuje tylko taki błąd p2016 kontrola magistrali za wysokie ciśnienie na listwie rail
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, o 23:30 przez adam180982, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2.2cdi 2005r avangarde combi WDB2032081F703552
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
Podmieniałem jeden i drugi czyli zawór (regulator) od strony skrzyni i czujnik o strony rozrządu wiązka ok Ręce opadają
[ Dodano: 2015-04-28, 17:54 ]
Witam ponownie!!! nie chce mi się wierzyć że tylu fachowców czyta to forum i tylko jeden kolega się zainteresował mam poważny problem z autem liczyłem że ktoś pomoże. Może ktoś mi podpowie czy za sterowanie tym zaworem odpowiedzialny jest tylko komputer czy może jest jeszcze jakiś sterownik po drodze
A komputer jeśli jest uszkodzony to jak go naprawić a jeśli się nie da to co robić? Mam silnik OM 646 program na kompie CR3 4.4
[ Dodano: 2015-04-28, 17:54 ]
Witam ponownie!!! nie chce mi się wierzyć że tylu fachowców czyta to forum i tylko jeden kolega się zainteresował mam poważny problem z autem liczyłem że ktoś pomoże. Może ktoś mi podpowie czy za sterowanie tym zaworem odpowiedzialny jest tylko komputer czy może jest jeszcze jakiś sterownik po drodze
A komputer jeśli jest uszkodzony to jak go naprawić a jeśli się nie da to co robić? Mam silnik OM 646 program na kompie CR3 4.4
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, o 01:31 przez adam180982, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2.2cdi 2005r avangarde combi WDB2032081F703552
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
Możliwe przyczyny :Smart pisze:Siup ... ktoś wie?
- zapchany filtr paliwa
- regulator ciśnienia
- czujnik ciśnienia
- wtryski
- wiązka (co już zostało poruszone)
Posiadając SD powinien posprawdzać wartości rzeczywiste i dużą część z listy potwierdzić lub wykluczyć.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
Witam! Wszystko o czym piszesz jest sprawdzone regulatory podmieniałem wraz z czujnikiem sprawdziłem cztery komplety i nie ma poprawy, wiązka, filtr i wtryski sprawdzone
To juz za mną przpływka wymieniona zero efektu , ssący wywalałem dwa razy. Pierwszy raz cięgno klapy ale to jet inny temat. Teraz aby wymienić nastawnik ale na marne cała robota nie pomogło Turbo tez sprawdzone jest ok nastawnik turbiny bez zarzutu, czujnik doładowania ciśnienia ok, doloty sprawdzone, wtryski ok przelewy ok.Cały czas pojawia się błąd p2016 wykasuje go ruszam moc jest ok. Lecie do oporu 1 ok, 2 ok, 3 ok i dalej 4 ok, 5 ok mam około 120km/h 6 i dalej cała moc i jest ok ale jak popuszcze i znowu chcem depnąc to błąd i ze 150KM zostaje jedynie stara kobyła Ale co ciekawe przekręcam zapłon na zero (gasze silnik) podczas jazdy, włączam i znowu jest moc aż nie przestaje deptać odpuszczam gaz i przy choćby małym depniecu odcina
[ Dodano: 2015-04-29, 22:49 ]
Odczyt po skasowaniu błędu na biegu jałowym powinno być 335bar i tak jest dajemy mu obroty powoli miarowo ciśnienie rośnie prawidłowo no jest ok. A z kolei podczas raptownego dodania obrotów już jest poważne przekłamanie ciśnienie zmierzone 1200 bar i włącza tryb awaryjny ZAWÓR NA LISTWIE JEST SPRAWNY ALE NIE REDUKUJE CIŚNIENIA JAKA JEST PRZYCZYNA ???
To juz za mną przpływka wymieniona zero efektu , ssący wywalałem dwa razy. Pierwszy raz cięgno klapy ale to jet inny temat. Teraz aby wymienić nastawnik ale na marne cała robota nie pomogło Turbo tez sprawdzone jest ok nastawnik turbiny bez zarzutu, czujnik doładowania ciśnienia ok, doloty sprawdzone, wtryski ok przelewy ok.Cały czas pojawia się błąd p2016 wykasuje go ruszam moc jest ok. Lecie do oporu 1 ok, 2 ok, 3 ok i dalej 4 ok, 5 ok mam około 120km/h 6 i dalej cała moc i jest ok ale jak popuszcze i znowu chcem depnąc to błąd i ze 150KM zostaje jedynie stara kobyła Ale co ciekawe przekręcam zapłon na zero (gasze silnik) podczas jazdy, włączam i znowu jest moc aż nie przestaje deptać odpuszczam gaz i przy choćby małym depniecu odcina
[ Dodano: 2015-04-29, 22:49 ]
Odczyt po skasowaniu błędu na biegu jałowym powinno być 335bar i tak jest dajemy mu obroty powoli miarowo ciśnienie rośnie prawidłowo no jest ok. A z kolei podczas raptownego dodania obrotów już jest poważne przekłamanie ciśnienie zmierzone 1200 bar i włącza tryb awaryjny ZAWÓR NA LISTWIE JEST SPRAWNY ALE NIE REDUKUJE CIŚNIENIA JAKA JEST PRZYCZYNA ???
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2015, o 22:41 przez adam180982, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2.2cdi 2005r avangarde combi WDB2032081F703552
- emperorhorde
- VIP
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 lut 2010, o 19:14
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
SD nie posiadam tylko mam możliwość połączać w warsztacie znajomego ale to marne pocieszenie bo błąd jest taki "" p2016 kontrola ciśnienia magistrali za wysokie ciśnienie na listwie rail "" :od trzech tygodni z tym walcze
[ Dodano: 2015-04-29, 23:10 ]
NIE MA WSZYSTKO SZCZELNE
[ Dodano: 2015-04-29, 23:43 ]
Mechanik sugeruje ze komputer jest uszkodzony
[ Dodano: 2015-04-29, 23:10 ]
NIE MA WSZYSTKO SZCZELNE
[ Dodano: 2015-04-29, 23:43 ]
Mechanik sugeruje ze komputer jest uszkodzony
W203 2.2cdi 2005r avangarde combi WDB2032081F703552
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam jeden trop i kiedyś z podobnym przypadkiem walczyłem (chociaż był na pewno inny błąd). Winowajcą był pedał gazu, sprawdź sobie wartości bo może coś z potencjometrem się dzieje, ew jesli masz mozliwosc przełóż na chwilę z innego auta.
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Trochę naciągana teoria, ale sprawdzić nie zaszkodzi.edelos997 pisze:może coś z potencjometrem się dzieje
W takiej sytuacji, ja osobiście porównałbym wsad z innym oryginalnym.
Nic mądrego nie przychodzi mi do głowy.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sty 2015, o 01:50
- VIN:
- Lokalizacja: LUBIN
- Virus
- VIP
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 maja 2015, o 15:47
- VIN:
- Lokalizacja: Sierakowice
Re: TRYB AWARYJNY!!!BRAK MOCY!!! BŁĄD P2016!!!
Mam ten sam problem, proszę o pomoc.
Mercedes-Benz C 220 CDI 2003r.
VIN: WDB2030081A552537
VIN: WDB2030081A552537
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: TRYB AWARYJNY!!!BRAK MOCY!!! BŁĄD P2016!!!
P2016 kontrola ciśnienia magistrali za wysokie ciśnienie na listwie rail.
Ten błąd przyprawia serwisy o ból głowy.
Objaw.Przy gwałtownym przyspieszaniu silnik gaśnie i przez kilkanaście sekund nie daje się uruchomić.
Mozna jeździć, ale trzeba uważać przy przyspieszaniu.Powód - pęcherzyki powietrza w listwie CR.
Skąd się biorą? To mnóstwo przyczyn: zatkany smok w baku, bak źle napowietrzany, uszkodzone przewody paliwowe, uszkodzony system chłodzenia/podgrzewania paliwa, zatkany (przytkany filtr), uszkodzona pompa wstępna, uszkodzona pompa główna, uszkodzona listwa CR, źle działający system odpływu paliwa przelewanego,
uszkodzony wtrysk paliwa i wiele mniejszych.
Pęcherzyki mogą być z zasysanego powietrza.Wytrącające się ze spienionego paliwa.Wytrącające się z paliwa na skutek zbyt dużego pociśnienia wytwarzanego przez pompy (przytkany dolot paliwa).Ze spalin dostających się przez nieszczelny wtrysk w trakcie spalania.To najczęstsza przyczyna.Znalezienie jest bardzo trudne i trwa czasem całe dni.Często trzeba czekać na ostygnięcie silnika by coś sprawdzić po kolejnej próbie.
Nigdy dotąd nie opisałem tego błędu od strony paliwowej.Stronę elektryczną wszyscy znają i od niej trzeba zaczynać.
Ten błąd przyprawia serwisy o ból głowy.
Objaw.Przy gwałtownym przyspieszaniu silnik gaśnie i przez kilkanaście sekund nie daje się uruchomić.
Mozna jeździć, ale trzeba uważać przy przyspieszaniu.Powód - pęcherzyki powietrza w listwie CR.
Skąd się biorą? To mnóstwo przyczyn: zatkany smok w baku, bak źle napowietrzany, uszkodzone przewody paliwowe, uszkodzony system chłodzenia/podgrzewania paliwa, zatkany (przytkany filtr), uszkodzona pompa wstępna, uszkodzona pompa główna, uszkodzona listwa CR, źle działający system odpływu paliwa przelewanego,
uszkodzony wtrysk paliwa i wiele mniejszych.
Pęcherzyki mogą być z zasysanego powietrza.Wytrącające się ze spienionego paliwa.Wytrącające się z paliwa na skutek zbyt dużego pociśnienia wytwarzanego przez pompy (przytkany dolot paliwa).Ze spalin dostających się przez nieszczelny wtrysk w trakcie spalania.To najczęstsza przyczyna.Znalezienie jest bardzo trudne i trwa czasem całe dni.Często trzeba czekać na ostygnięcie silnika by coś sprawdzić po kolejnej próbie.
Nigdy dotąd nie opisałem tego błędu od strony paliwowej.Stronę elektryczną wszyscy znają i od niej trzeba zaczynać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/