Problem z czujnikem oleju

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

seven pisze:I owszem 6,5litra to max. pojemność na wymianę.
6,5 litra oleju w układzie jaki masz to NORMA wyznaczona przez fabrykę a nie MAX i tyle powinno być w układzie silnika NON STOP a własne widzi mi się w tej materii, to już Twoja sprawa Seven a dedukcja jak piszesz w to spore ryzyko, choć silniki MB mają pewną odporność na ... dedukcję. :tak:

Po prostu nie wprowadzaj ludzi w błąd i już. :tak:
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, o 10:30 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Smart pisze:
seven pisze:I owszem 6,5litra to max. pojemność na wymianę.
6,5 litra oleju w układzie jaki masz to NORMA wyznaczona przez fabrykę a nie MAX i tyle powinno być w układzie silnika NON STOP a własne widzi mi się w tej materii, to już Twoja sprawa Seven a dedukcja jak piszesz w to spore ryzyko, choć silniki MB mają pewną odporność na ... dedukcję. :tak:

Po prostu nie wprowadzaj ludzi w błąd i już. :tak:
6,5 litra to pojemność układu jak w fabryce leją -- a przy wymianie ... np. w szklankach pewnie zostanie itd.... jak podciśnieniowo wyciągają ( podobno tym sposobem najwięcej oleju ściągają) .... u mnie podciśnieniowo 6,2 l lejemy i koniec, a że bez sensu kupować 1L. dla 0,2 i go otwierać to zawsze leję 6L i mówią jak silnik zażąda 1l lać mu tylko połowę ( mi nigdy nie szczekał o braki).
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jara pisze:u mnie podciśnieniowo 6,2 l lejemy i koniec, a że bez sensu kupować 1L. dla 0,2 i go otwierać to zawsze leję 6L
Brakło mi słów. Tak czułem, że cała dyskusja i filozofia rozbija się o dokupienie jednej flaszki oleju ale miałem nadzieję, że ... no nic. Powodzenia. :bezradny:
CL203 WDB2037461A802397
aneta1985
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 18:04
VIN:
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: aneta1985 »

Inspekcja zrobiona, serwis B zresetowany. Wczoraj wieczorem jak wróciłam do domu, odczekałam pół godziny i sprawdziłam stan oleju w ukrytym menu to wskazywał 4,5l. Dziś rano na zimnym silniku sprawdziłam olej w ukrytym menu i nic, tak jakby nie miał ani grama, a potem wyświetlił OLSTAND SENSOR DEFEKT WERKSTATT AUFSUCHEN. W trakcie jazdy po mieście znów dwa razy zapalił się komputer na czerwono :zly: Wlane ma 6l, do kupie i wleje te brakujące 0,5l, wydaje mi się koledzy że to jednak czujnik wysiadł.
Dzięki że jesteście, bez waszej pomocy zaczęła bym się zastanawiać czy jeszcze kiedykolwiek kupie sobie MERCA , do tej pory jeździłam BMW, ale zachciało mi się jakieś zmiany. No i mam :szok: Jak ktoś wie gdzie jest ten czujnik i czy da radę go samemu wymienić to proszę o info.
:hejka:
Mercedes C200 CDI AVANTGARDE, 122 KM, 2005r., kombi,
VIN WDB2032071f658731
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Smart pisze:
Jara pisze:u mnie podciśnieniowo 6,2 l lejemy i koniec, a że bez sensu kupować 1L. dla 0,2 i go otwierać to zawsze leję 6L
Brakło mi słów. Tak czułem, że cała dyskusja i filozofia rozbija się o dokupienie jednej flaszki oleju ale miałem nadzieję, że ... no nic. Powodzenia. :bezradny:
Takich rozpoczętych "flaszek" mam z 3 .. chcesz jedną .. z roku 2008,09. i 2010 :)
Bo nie ma sensu .. 6 l wystarczy mu w zupełności i po przejechaniu 15 tys. nie chce więcej.
A naddatek oleju jest też bardzo szkodliwy, jak chcesz sobie "poprawić dynamikę" to naddatek oleju pomoże katalizatorowi itd. się szybciej zapchać.

U mnie olej wymieniają tylko ci co dłubią tylko w MB i leją 6 litrów. Jak dowiedzą się że wlałeś bezpodstawnie 0,5 litra to "bez komentarza".

Miałeś 5,5 dolałeś coś jeszcze - tak więc nie dolewaj już w ciemno to 0,5 litra ... zawłaszcza jak masz czujnik uszkodzony ( wtedy to tylko fizycznie miarką - serwisową :) )
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, o 12:33 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jara pisze:
Smart pisze:
Jara pisze:u mnie podciśnieniowo 6,2 l lejemy i koniec, a że bez sensu kupować 1L. dla 0,2 i go otwierać to zawsze leję 6L
Brakło mi słów. Tak czułem, że cała dyskusja i filozofia rozbija się o dokupienie jednej flaszki oleju ale miałem nadzieję, że ... no nic. Powodzenia. :bezradny:
Takich rozpoczętych "flaszek" mam z 3 .. chcesz jedną .. z roku 2008,09. i 2010 :)
Bo nie ma sensu .. 6 l wystarczy mu w zupełności i po przejechaniu 15 tys. nie chce więcej.
A naddatek oleju jest też bardzo szkodliwy, jak chcesz sobie "poprawić dynamikę" to naddatek oleju pomoże katalizatorowi itd. się szybciej zapchać.

U mnie olej wymieniają tylko ci co dłubią tylko w MB i leją 6 litrów. Jak dowiedzą się że wlałeś bezpodstawnie 0,5 litra to "bez komentarza".

Miałeś 5,5 dolałeś coś jeszcze - tak więc nie dolewaj już w ciemno to 0,5 litra ... zawłaszcza jak masz czujnik uszkodzony ( wtedy to tylko fizycznie miarką - serwisową :) )
Po pierwsze olej starszy niż czteroletni to tylko do kosza czyli do beczek z przerobionym olejem Jara tak na zaś a po drugie, takich ekspertów z MB od liku zwłaszcza od Wróbla czy Frączka, bo mają podobną "prasę" jak Ci od Zasady w Krakowie i prawdę mówiąc Twój silnik i Twój wybór. :bezradny: Po tym co piszesz jakoś mnie to nie dziwi. :mysli: Sam wcześniej uzasadniłeś skąd takie podejście, więc dla mnie sprawa jasna. :tak:

Jeśli chodzi o moje doświadczenie w tym temacie od dwóch i pół roku z 203 a od kilkunastu lat z inną marką serwisowaną tylko w MB, czy z beczki według miarki czy z butelek (wtedy zawsze dostaję 0,5l pozostałe na pożegnanie) jeśli jest napisane w instrukcji pojazdu 5,5 litra to tyle jest wlewane oleju silnikowego i innych też według normy, jeśli jest napisane 3,5 litra to tyle trafia do układu na przeglądzie wraz z nowym filtrem. Idąc Twoją i nie tylko jak widzę filozofią mógłbym wlać 5 litrów albo 3, bo szkoda kasy na tą jedną flaszkę z olejem albo za dodatkowe 0,5 litra z beczki ale pozwolisz, że ja będę stosował się do zaleceń fabryki w tym wypadku MB i mechaników, którzy podobnie traktują sprawę a nie według widzi mi się i własnej ... dedukcji. :tak:

Zważ też, że nie jestem użytkownikiem MB czy powiązanych, który jeździ do MB z każdą naprawą, bo liczę swoje pieniądze ale pewnych granic ustalonych przez FABRYKĘ, przekraczał i testował nie będę i podobnie sugeruję innym. :tak:

Jak pisałem wcześniej, na szczęście silniki MB mają sporą tolerancję na ... dedukcję. :tak: Każdy swój rozum ma i o swoje dba a na 1,5 bara w oponach też pojeździsz ale jakie skutki w przyszłości to już inna sprawa. :ok:
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, o 13:05 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

koleżanko jak ma wlane 6 ok ale tak jak napisalas ze nie swieci non stop ico chwile ma jakis inny pomiar i wskazuje raz tyle innym razem tyle to juz chyba bedzie wiadomo ze moze byc to czujnik a zeby go wymienic trzeba zlac olej z silnika wiec powiedz mechanikowi ze olej ma kilka dni i chcesz go spowrotem wiec napewno zleje do czystego pojemnika i po wymianie zaleje go spowrotem tak jak napisalas OLSTAND SENSOR DEFEKT WERKSTATT AUFSUCHEN czyli cos nie tak z czujnikiem w misce a dla jasnosci zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym od plynu chlodzacego nie plywaja czarne oczka tak jak w rosole :) jezeli nie to wszystko ok zmienic czujnik i cieszyc sie jazda mercedesem :mb:
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Smart pisze:
Jara pisze:
Smart pisze: Brakło mi słów. Tak czułem, że cała dyskusja i filozofia rozbija się o dokupienie jednej flaszki oleju ale miałem nadzieję, że ... no nic. Powodzenia. :bezradny:
Takich rozpoczętych "flaszek" mam z 3 .. chcesz jedną .. z roku 2008,09. i 2010 :)
Bo nie ma sensu .. 6 l wystarczy mu w zupełności i po przejechaniu 15 tys. nie chce więcej.
A naddatek oleju jest też bardzo szkodliwy, jak chcesz sobie "poprawić dynamikę" to naddatek oleju pomoże katalizatorowi itd. się szybciej zapchać.

U mnie olej wymieniają tylko ci co dłubią tylko w MB i leją 6 litrów. Jak dowiedzą się że wlałeś bezpodstawnie 0,5 litra to "bez komentarza".

Miałeś 5,5 dolałeś coś jeszcze - tak więc nie dolewaj już w ciemno to 0,5 litra ... zawłaszcza jak masz czujnik uszkodzony ( wtedy to tylko fizycznie miarką - serwisową :) )
Po pierwsze olej starszy niż czteroletni to tylko do kosza czyli do beczek z przerobionym olejem Jara tak na zaś a po drugie, takich ekspertów z MB od liku zwłaszcza od Wróbla czy Frączka, bo mają podobną "prasę" jak Ci od Zasady w Krakowie i prawdę mówiąc Twój silnik i Twój wybór. :bezradny: Po tym co piszesz jakoś mnie to nie dziwi. :mysli: Sam wcześniej uzasadniłeś skąd takie podejście, więc dla mnie sprawa jasna. :tak:

Jeśli chodzi o moje doświadczenie w tym temacie od dwóch i pół roku z 203 a od kilkunastu lat z inną marką serwisowaną tylko w MB, czy z beczki według miarki czy z butelek (wtedy zawsze dostaję 0,5l pozostałe na pożegnanie) jeśli jest napisane w instrukcji pojazdu 5,5 litra to tyle jest wlewane oleju silnikowego i innych też według normy, jeśli jest napisane 3,5 litra to tyle trafia do układu na przeglądzie wraz z nowym filtrem. Idąc Twoją i nie tylko jak widzę filozofią mógłbym wlać 5 litrów albo 3, bo szkoda kasy na tą jedną flaszkę z olejem albo za dodatkowe 0,5 litra z beczki ale pozwolisz, że ja będę stosował się do zaleceń fabryki w tym wypadku MB i mechaników, którzy podobnie traktują sprawę a nie według widzi mi się i własnej ... dedukcji. :tak:

Zważ też, że nie jestem użytkownikiem MB czy powiązanych, który jeździ do MB z każdą naprawą, bo liczę swoje pieniądze ale pewnych granic ustalonych przez FABRYKĘ, przekraczał i testował nie będę i podobnie sugeruję innym. :tak:

Jak pisałem wcześniej, na szczęście silniki MB mają sporą tolerancję na ... dedukcję. :tak: Każdy swój rozum ma i o swoje dba a na 1,5 bara w oponach też pojeździsz ale jakie skutki w przyszłości to już inna sprawa. :ok:
Po wlaniu 6 l u mnie to 0,5 litra brakujące do max poziomu. ... sprawdzałem to. Poziom oleju co 4 miesiące sprawdzam z rana w garażu i zawsze jest OK.

Wlanie w ciemno 6,5 to co jakiś czas komunikacik o zredukowaniu ... taki upierdliwy ciągnący się tygodniami .. ściągnę mu 0,3 i mam dopiero spokój.

[ Dodano: 2015-04-27, 17:59 ]
krzymech pisze:koleżanko jak ma wlane 6 ok ale tak jak napisalas ze nie swieci non stop ico chwile ma jakis inny pomiar i wskazuje raz tyle innym razem tyle to juz chyba bedzie wiadomo ze moze byc to czujnik a zeby go wymienic trzeba zlac olej z silnika wiec powiedz mechanikowi ze olej ma kilka dni i chcesz go spowrotem wiec napewno zleje do czystego pojemnika i po wymianie zaleje go spowrotem tak jak napisalas OLSTAND SENSOR DEFEKT WERKSTATT AUFSUCHEN czyli cos nie tak z czujnikiem w misce a dla jasnosci zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym od plynu chlodzacego nie plywaja czarne oczka tak jak w rosole :) jezeli nie to wszystko ok zmienic czujnik i cieszyc sie jazda mercedesem :mb:
Jestem ciekawy czy tam jest tylko jeden czujnik ? I jak kłamie to nie ma innych zabezpieczeń ?
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Powiem Ci Jara w ramach wymiany doświadczeń, że czasami pieron wie jak to jest z tą elektroniką w niektórych 203. Niektórzy tu z czystej niewiedzy przelewali o litr i lepiej i mieli ciszę, niektórzy do takiego silnika jak mój potrafili wlać 4,5 litra ... chyba nawet Bartek.Iz tak miał jak zaczął śmigać 203 i potem korygował. Może to kwestia dokładnego spuszczenia starego oleju ... a może poszli do lasu. :haha: :ok:
CL203 WDB2037461A802397
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Smart pisze:6,5 litra oleju w układzie jaki masz to NORMA wyznaczona przez fabrykę a nie MAX i tyle powinno być w układzie silnika NON STOP a własne widzi mi się w tej materii, to już Twoja sprawa Seven a dedukcja jak piszesz w to spore ryzyko, choć silniki MB mają pewną odporność na ... dedukcję.
Ja to jestem starej daty bo autami zajmuję się mniej więcej tak długo ile Ty masz lat. Wiem swoje i nikogo nie mam zamiaru wprowadzać w błąd.
Przy zapłonie samoczynnym z filtrem cząstek stałych często dochodzi do zwiększania objętości oleju - chyba o tym wiesz.
Co jest bardziej szkodliwe jeżdżenie na min. czy nadmiar oleju?
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

seven pisze:Ja to jestem starej daty bo autami zajmuję się mniej więcej tak długo ile Ty masz lat.
Hehe ... no to jest argument przeciwko szkole Andżela. :haha:
seven pisze:Co jest bardziej szkodliwe jeżdżenie na min. czy nadmiar oleju?
Ani jedno ani drugie ... powinno go tam być tyle ile zaleca producent zwłaszcza taki, który daje na produkt gwarancje jak auto jest nowe. :tak: Nie ma co się teges ... wymieniamy doświadczenia i tyle a każdy czytający swój rozum ma. Zresztą przecież o to chodzi na forum i stąd dyskusja. :ok:
CL203 WDB2037461A802397
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolego jara drugi model cdi-ka i wiecznie leje 6.5 litra i nigdy nie bylo informacji ze jest za dużo po drugie nawet instrukcja obslugi opisuje 6.5 katalogi w sklepach z olejami i po tym co mam wnioskować ze oni maja bledne dane i lepiej jest mniej mieć oleju ?. wiec żaden komunikat sie nie pojawil mi nigdy po drugie jak jest dpf i będzie wlaczona funkcja wypalania moze sie podniesc stan oleju i jego jakość przez to dlatego po każdej takiej sytuacji kazdy producent zaleca wymiane oleju
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
aneta1985
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 18:04
VIN:
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: aneta1985 »

Wymieniłam czujnik oleju i jest ok. Dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam. :zacieszacz:
Mercedes C200 CDI AVANTGARDE, 122 KM, 2005r., kombi,
VIN WDB2032071f658731
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”