problem z hamulcami

Moderator: Dziki Mar

ESSA
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 18 lis 2014, o 19:14
VIN: WDB2037461A579141
Lokalizacja: Stargard

Post autor: ESSA »

łapaliśmy całe jarzmo i nim ruszaliśmy i niestety nawet nie drgnął :/


jestem w kropce bo nie wiem czy zamawiac tarcze + klocki :bezradny:

[ Dodano: 2015-04-16, 18:12 ]
jak kręciliśmy tarczą to w jednym miejscu klocek hamował i ciężej się kręciło
CL203 2003r 1.8 kompressor
-----------------------------------
VIN : WDB2037461A579141
seven
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 21 mar 2015, o 16:48
VIN:
Lokalizacja: SCI

Post autor: seven »

Tarcze możesz sprawdzić czy biją na 2 sposoby:
1. Czujnik zegarowy na wsporniku i obracasz tarczą - wynik widzisz od razu (metoda mało precyzyjna bo nie możesz wykluczyć luzu łożyska koła)
2. Wymontowanie tarczy i pomiar na tokarce przy pomocy czujnika zegarowego.
Ja bym zaczynał od pomiaru na tokarce. Jeżeli tarcza jest ok. to dalej trzeba szukać.
Pytanie tylko jedno - klocki chodzą luźno w jarzmie czy się blokują ( jarzmo musi być czyszczone i delikatnie nasmarowane)?
220Cdi - WDB2032081F9913509
Były W123 250, W124 300TE 4matic, W 124 320CE
rapez
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 3 sie 2012, o 15:13
VIN:
Lokalizacja: Krościenko

Post autor: rapez »

U mnie stok po zahamowaniu spowodowany był wybitym dolnym wahaczem.
Sprawdź to i podnieść auto i sprawdź sprężyny.
Pęknięta sprężyna jest mało widoczna gdy samochód stoi na kołach.
Sam naprawiam swój samochód. W203 sedan 2.2CDI + CD 22 C-TRONIC 170KM/385Nm i 4.7 V8 4" winda +zaczepy+simex
WDB2030041A122487
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

ESSA pisze:łapaliśmy całe jarzmo i nim ruszaliśmy i niestety nawet nie drgnął
Tak jak pisałem nie masz szans tego w ten sposób wyłapać, bo za małe siły. Spróbować dokręcić je jeśli to jest to. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Kolegi jest dużo rzeczy do sprawdzenia zobacz czy nie trzymaja klocki podnieś kolo i pokrec je powinno z kilka obrotów zrobić zanim sie zatrzymie a luzy w zawieszenia to jedz na tzw szarpaki na stacje bo auto jest ciezkie i samemu tego nie sprawdzisz a tam wszystko ci powiedzą co wybite
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
Awatar użytkownika
gotiger
VIP
Posty: 937
Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
VIN:
Lokalizacja: LBN

Post autor: gotiger »

krzymech pisze:szarpaki na stacje bo auto jest ciezkie i samemu tego nie sprawdzisz a tam wszystko ci powiedzą co wybite
Nie do końca się zgodzę z takim stwierdzeniem.
3 razy jeździłem w przeciągu pół roku, bo miałem wrażenie jakiegoś luzu w zawieszeniu w octavii. Za każdym razem wszystko w jak najlepszym porządku (wg diagnosty, którego znam). A ja dalej miałem coś nie tak - raz występowało, raz nie. Po kolejnych 4-5 miesiącach (cały okres "nerwów" trwał ok roku) pojechałem na badanie tech. i usłyszałem diagnozę: szybko trzeba prawy sworzeń wymieniać, bo się rozpada. Coś czego się domyślałem, ale nie było potwierdzenia na diagnostyce. Dodam tylko, że już rok wcześniej kupiłem owe sworznie, tylko jakoś nie po drodze mi było, aby u siebie je wymienić (za to wszystkie auta w rodzinie na kanale miałem).
Także nie zawsze "na szarpakach" prawdę Ci powiedzą :bezradny:

Tak sobie przypominam, że teść kiedyś miał podobne odczucia w B4 do moich z octavii i po wymianie sworzni ustąpiło.
Odczucie takiego luzu na kole/kołach, odczuwalnego lekko na kierownicy na drobnych nierównościach, "lekko gumowego układu kierowniczego" -nie wiem jak to można jeszcze opisać. Początkowo myślałem, że to znowu są do wymiany gumki na stabilizatorze, które po raz kolejny wymieniłem ( tym razem niepotrzebnie)

Z drugiej strony czasem warto odżałować i wydać te 20-30zł na szarpaki, ale w sytuacji j/w nie odpuszczać poszukiwań :tak:
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
:mb: GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
ESSA
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 18 lis 2014, o 19:14
VIN: WDB2037461A579141
Lokalizacja: Stargard

Post autor: ESSA »

wymieniłem tarcze + klocki jak na razie problem nie występuje

[ Dodano: 2015-04-25, 18:56 ]
Jak to się nazywa ? można to kupić osobno ? ledwo się ruszają

zaznaczyłem na foto
Obrazek
CL203 2003r 1.8 kompressor
-----------------------------------
VIN : WDB2037461A579141
tomek80
VIP
Posty: 83
Rejestracja: 24 gru 2014, o 12:03
VIN:
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomek80 »

ESSA, można kupić zestaw naprawczy. Wymieniasz gumy, dajesz nowy smar i powinno być ok. Oczywiście trzeba najpierw wszystko wyczyścić.
Mercedes W203 (kombi) 2,2 CDI, 150 KM, polift
Vin: WDB2032081F618636
krzymech
VIP
Posty: 829
Rejestracja: 24 mar 2015, o 20:18
VIN:
Lokalizacja: wschowa

Post autor: krzymech »

Tak jak kolega pisze wyczyścić nowe gumki i nasmarować najlepiej smarem wysokotemperaturowy powiedz cos takiego do ślizgów w zacisku to po takiej operacji to juz nie będziesz podchodzil do tego przez wiele tys. Km.
w201 2,0b+lpg 1989r.
w124 2,0b+lpg 1992r. e-klasse
w202 1,8b 1996r
s203 c200 cdi 2001r.
s203 c220 cdi 2007r aktualnie
wdb2032081f939394
ESSA
Użytkownik
Posty: 57
Rejestracja: 18 lis 2014, o 19:14
VIN: WDB2037461A579141
Lokalizacja: Stargard

Post autor: ESSA »

dzięki za info problem rozwiązany :mb:

[ Dodano: 2015-04-25, 21:15 ]
to jest to ?

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-przo ... 71515.html
CL203 2003r 1.8 kompressor
-----------------------------------
VIN : WDB2037461A579141
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy, ABS i ESP”